Yksi naamankohotus
Muutaman vuoden katsellut jurmuja huulista alaspäin ja leukajurmut päälle ja ajatellut että niille voisi tehdä jotain. Kävin nettisivuilla ja haa – ehkä näitä voisi täyttää omalla rasvalla? Hintalappu jotain 2k alkavaa. Kävin konsultaatiossa tammikuussa 2025 ja minulle tehtiin selväksi että se on sitten alakasvojen kasvojenkohotus, hinta heidän netissä 7k alkava. Tein selväksi kirurgille että olen piikki/leikkauskammoinen ja hän rauhoitti ja kertoi että leikkaus tehdään nukutuksessa, 4 tuntia.
Sain heiltä jotain salattua dokumenttia josta en saanut tulostettua kuin ekan sivun ja hinta oli noin 12k, pikkasen enemmän kuin oletin. Kun aloin kyselemään ko. dokumentin perään sain heiltä muita dokumentteja ja kysyivät ’oletko saanut laskun’ . No en ollut sellaista saanut. Pyysin laskun ja maksoin ja kohta heti tulikin perintäfirmasta karhu – siis laskulle jota en ollut saanut.
Leikkauspäivänä tuli anestesialääkäri laittamaan tippaa – juu, tällä olet ihan horroksessa etkä tajua mitään. Minä siis että MITÄ? Minä haluan nukutuksen kuten on sovittu enkä mitään horrosta, onko selvä? Siinä sitten tulee kirurgin vaimo minua sättimään ’kyllä anestesisalääkäri päättää nämä asiat 99,99%, mutta voimme kohdallasi tehdä poikkeuksen’. Siis minä maksan 12k leikkauksesta, olen maksava asiakas ja sitten joku tantta tulee mulle kertomaan miten tämä menee. ’Unohdetaan nyt tämä juttu’. Sanoin sille vielä että kävelen ulos ja irrotan tipan jos en saa nukutusta. Niin, kuten sanoin unohdetaan tämä juttu oli vastaus – en muuten unohtanut. Aivan ihme käytöstä.
Leikkaus 4h taju kankaalla ja heräsin ihan ok. Kotiin tunnin päästä poikani saattelemana. Illalla alkoi särky, oikea puoli turposi, silmä turposi umpeen ysiltä illalla, mitkään särkylääkkeet ei auttaneet. Verta tuli läpi siteistä tyynyliinalle. Sattui niin että harkitsin itkemistä. Ajattelin että kai tässä aamuun odotetaan kun oli aika 10.30 siteiden vaihtoon. Ei nuku, ei syö. Aamupäivällä haava avattiin kokonaan auki, veret valutettiin ja ommeltiin uudelleen kiinni, tunnin vietin hereillä leikkauspöydällä. Minua yritettiin syyllistää siitä että en ollut soittanut heille – heko, nekö siis olisi tulleet keskellä yötä leikkaussalivalmiuteen? Minun olisi pitänyt tunnistaa oireet, en ole kirurgi eikä naamaani ole ennen revitty auki… Puhuttiin että tällaista voi sattua kun on leikkauksessa korkeat verenpaineet. No, oli melkein 200 kun mitattiin ennen nukutusta, minähän olin ihan paniikissa sen anestesiahässäkän jäljiltä.
Nyt 8 päivää leikkauksesta, huomenna tikit pois. Naama yhä kuin Disneyn oravalla posket täynnä pähkinöitä. Pahimmat jurmut lähti leuasta, suupelistä surujurmut alaspäin ennallaan. Aika pettynyt olo. Jos olisi etukäteen kerrottu että ne jäävät niin olisin varmaan sijoittanut rahat johonkin muuhun, vaikka uuteen chinchillaturkkiin (vitsi). Noin neljä päivää piti mennä nestedieetillä kun pureminen sattui liikaa eli jugurttia ja sosekeittoja. Särkylääkkeitä kulunut ihan reippaasti koko viikko, kumpaakin sorttia napsin neljä päivässä.
Tikit pois tänään, päivä 9. Vieläkin pistettiin ja valuteltiin kerääntyneitä nesteitä. Koko pää vieläkin turvoksissa ja melko tunnoton leikkausalueelta. Nyssellä menin eikä kukaan ei edes katsonut. En taida olla ihan standarditapaus, ensi viikon tiistaina taas takaisin ’tarkistukseen’. En saa mennä saunaan enkä puutöihin.
11. päivä Minulle kerrottiin alkuun että osa ei oikein tunnista naamaansa leikkauksen jälkeen. No, sen lisäksi että on mustanvihreä ja vielä turvoksissa tunnistan valitettavan hyvin suupielten alaspäin suuntautuvat jurmut. Ei mitään muutosta. Epikriisissä todetaan että filleriä tarvitaan - en todellakaan ollut hakemassa mitään fillerihoitoa. Senhän olisi voinut hoitaa samantein muutamalla satasella. Korvat kutisee, ne on pahiten ruvella.
Tiistaina aion ottaa puheeksi tämän lopputuleman eli 12k noin kankkulan kaivoon.
Tiistai. Kävin poistattamassa loput tikit ja sain sanotuksi suunpielen jurmuista jotka eivät leikkauksessa hävinneet minnekään. Lääkäri oli sitä mieltä että oli tästä maininnut alkukonsultaatiossa että ne eivät lähde tällä leikkauksella. No ei varmana ollut, jos olisi niin en olisi koko leikkaukseen mennyt kun se oli tarkoituksenani että hoidetaan tämä nyt kerralla kuntoon eikä mitään kerran vuodessa täytehoitoja ja olin täysin siinä käsityksessä että näin tulee tapahtumaan. Kyllä nyt niin ammattitaitoisen kohteliaasti kusetettu olo.
Kauneusleikkaus jostain syvältä
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884