Suomessa sähköautojen suosiosta kertovat prosentit ovat huikeita ensirekisteröidyissä, käytettynä maahantuoduissa ja käytettynä ostetuissa autoissa.
Pelkällä polttomoottorilla varustetut autot ovat jäämässä nyt kaikilla rintamilla paitsioon. Sekä ensirekisteröidyissä, käytettynä maahantuoduissa ja käytettynä ostetuissa autoissa.
Pelkällä polttomoottorilla varustetuista autoista ei voi enää saada entisiä hyvityshintoja.
Tässä faktaa:
Tänä vuonna (2025) on käytettynä maahantuoduista henkilöautoista 79 % on ollut ladattavia autoja.
Maaliskuussa käytettynä maahantuoduista henkilöautoista 82 % oli ladattavia autoja.
Helmikuussa käytettynä maahantuoduista 78,6 % ja ensirekisteröidyistä 55 % oli ladattavia autoja.
Maaliskuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista jo 59 % oli ladattavia autoja.
Lisäksi Nettiauton käytettyjen sähköisten autojen myynti kasvoi alkuvuonna 59 %.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/010_yksmaah_tau_101.px/
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2025
Sähköautojen suosio on valtava
240
1444
Vastaukset
- Anonyymi
Kun nuo prosentit on otettu ensirekisteröidyistä, käytettynä maahantuoduista ja käytettynä ostetuista niin silloin tietysti määrätkin ovat valtavia, eikä pelkät prosentit.
- Anonyymi
Maailmanlaajuinen sähköautojen myynti kasvoi 50 % helmikuussa 2025.
- Anonyymi
Polttoromulla on pian enää käyttöarvo, ja sekin kyseenalainen koska ajo niin kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoromulla on pian enää käyttöarvo, ja sekin kyseenalainen koska ajo niin kallista.
Ei se ajo kallista ole vaan valtion verolla sikahintaan nostama polttoaineen hinta. Pian on sähkökin kallista verkosta ostettuna, näin käy 100% varmasti kun kysyntä lisääntyy. Ja pörssi sähköön on sitten pakko mennä joten lataus ajankohta määräytyy sen mukaan.
Eikö sähköauton paino ole seikka joka määrää kalliimmat kumit alle. Ja kyllä, huoltoa nekin kaipaa, siitä pitää valmistajan takuu ehdot huolen. Kyllä tässä pitää laskea kaikki mukaan,
ei auton ainoa menoerä ole vain käyttövoima. Ja sitten on se valmistuksen aiheuttama hiili jalan jälki.
- Anonyymi
Suomalaiset ovatkin tyhmiä. Saksasta kuuluu hyviä uutisia. Sähköautojen myynti Saksassa on pudonnut lähes 30% vuonna 2024 vs vuoteen 2023. Loistava suunta, jotta päästään näistä käämikoneista eroon tai ainakin pudotettua marginaaliin
- Anonyymi
Nyt eletään vuotta 2025 eikä lamavuotta 2024.
BMW:n sähköautojen globaali myynti nousi tammi-maaliskuussa 26,4 %, mutta kokonaismyynti vain 3,7 % - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt eletään vuotta 2025 eikä lamavuotta 2024.
BMW:n sähköautojen globaali myynti nousi tammi-maaliskuussa 26,4 %, mutta kokonaismyynti vain 3,7 %Vuosi 2024 ei ollut mikään lamavuosi missään Euroopassa, tuo oli hatusta keksimääsi paskaa. Tänä vuonna talous tulee sen sijaan luhistumaan ja autojen myynti romahtaa. Suomessakin taantuma muuttuu lamaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosi 2024 ei ollut mikään lamavuosi missään Euroopassa, tuo oli hatusta keksimääsi paskaa. Tänä vuonna talous tulee sen sijaan luhistumaan ja autojen myynti romahtaa. Suomessakin taantuma muuttuu lamaksi.
Ja Saksan viime vuoden sähköautojen myynnin romahdus selittyi sähköautojen tukien poistolla, ei lamalla.
- Anonyymi
Vuonna 2023 toimitettiin valtava määrä sähköautoja, koska silloin loppui komponenttipula.
Tänä vuonna kasvuprosentit ovat olleet valtavia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosi 2024 ei ollut mikään lamavuosi missään Euroopassa, tuo oli hatusta keksimääsi paskaa. Tänä vuonna talous tulee sen sijaan luhistumaan ja autojen myynti romahtaa. Suomessakin taantuma muuttuu lamaksi.
Vuonna 2023 toimitettiin puolentuista vuoden aikana tilatut autot, kun komponenttipula loppui. Siksi vuoden 2024 myynti näyttää pienemmältä.
Sähköautojen suosio tulee olemaan tänä vuonna valtava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt eletään vuotta 2025 eikä lamavuotta 2024.
BMW:n sähköautojen globaali myynti nousi tammi-maaliskuussa 26,4 %, mutta kokonaismyynti vain 3,7 %Käytettyinä tuoduista sähköautoista suurin osa tulee Ruotsista. Nìiden etu on se, että niissä on yleensä kahdet pyörät mukana. Saksalaisissa niitä ei aina ole. Itsekin ostin vähän aikaa sitten vähän ajetun Ruotsista tuodun sähköauton. Perusmalli, mutta niinhän ne vähän ajetut yleensä ovat. Paremmin varustelluissa on usein paljon enemmän kilometrejä mittarissa, tai hinta tapissa. Ihan kiva auto tuo ostamani silti on. Ei jää tankattavaa yhtään ikävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2023 toimitettiin puolentuista vuoden aikana tilatut autot, kun komponenttipula loppui. Siksi vuoden 2024 myynti näyttää pienemmältä.
Sähköautojen suosio tulee olemaan tänä vuonna valtava.Voit nähdä jo uutisista miten pian tulee kaikkien aikojen suurin maailmanlaajuinen lama. Täytyy olla harhainen idiootti, jos kuvittelee että tänä vuonna autojen myynti kasvaisi yhtään. Päinvastoin sähköautojen myynti tulee olemaan tänä vuonna pienempää kuin viime vuonna. Mitään kasvua ei tule.
Ja Suomessa jo tänä vuonna on myyty vähemmän uusia autoja kuin viime vuonna samaan aikaan. Joten se siitä täysin kuvitteellisesta kasvusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit nähdä jo uutisista miten pian tulee kaikkien aikojen suurin maailmanlaajuinen lama. Täytyy olla harhainen idiootti, jos kuvittelee että tänä vuonna autojen myynti kasvaisi yhtään. Päinvastoin sähköautojen myynti tulee olemaan tänä vuonna pienempää kuin viime vuonna. Mitään kasvua ei tule.
Ja Suomessa jo tänä vuonna on myyty vähemmän uusia autoja kuin viime vuonna samaan aikaan. Joten se siitä täysin kuvitteellisesta kasvusta.Lisään... Ja kun lama tulee niin se tulee kestämään 2030-luvulle saakka. Sinä aikana sähköautojen myynnissä ei tule mitään kasvua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit nähdä jo uutisista miten pian tulee kaikkien aikojen suurin maailmanlaajuinen lama. Täytyy olla harhainen idiootti, jos kuvittelee että tänä vuonna autojen myynti kasvaisi yhtään. Päinvastoin sähköautojen myynti tulee olemaan tänä vuonna pienempää kuin viime vuonna. Mitään kasvua ei tule.
Ja Suomessa jo tänä vuonna on myyty vähemmän uusia autoja kuin viime vuonna samaan aikaan. Joten se siitä täysin kuvitteellisesta kasvusta.Nyt puhutaan sähköautojen kasvusta ja se on ollut rajua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhutaan sähköautojen kasvusta ja se on ollut rajua.
Ja jos lama tulee niin siihen päättyy myös sähköautojen myynnin kasvu ja jopa kääntyy laskuun. Laman aikaan harva ostaa mitään uutta autoa, ei Suomessa eikä ulkomailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhutaan sähköautojen kasvusta ja se on ollut rajua.
Kun muistaa, mikä kokoisia autot olivat 50-60 vuotta sitten, on kaikkien autojen kasvu ollut suurta. Kaikki moottoritekniikan kehitys on käytetty autojen kasvuun myös polttomoottorien aikakaudella. Miksi sähköautoille ei kävisi samoin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt eletään vuotta 2025 eikä lamavuotta 2024.
BMW:n sähköautojen globaali myynti nousi tammi-maaliskuussa 26,4 %, mutta kokonaismyynti vain 3,7 %Vuosi 2025 ei tule muuttamaan patteriautojen myyntikäyriä. Alaspäin mennään edelleen tänäkin vuonna. Myyntiin vaikuttavat enemmän muut asiat kuin taloustilanne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosi 2025 ei tule muuttamaan patteriautojen myyntikäyriä. Alaspäin mennään edelleen tänäkin vuonna. Myyntiin vaikuttavat enemmän muut asiat kuin taloustilanne
Mitä ihmettä sinä oikein selität??
Etkö sinä ole katsonut Suomen, Euroopan ja koko maailman kasvulukemia. Sähköautojen suosio on ollut valtavaa tämän kolmen kuukauden aikana kaikkialla.
Euroopan sähköautojen myyntiraportti — Vuonna 2025 BEV:n eli sähköautojen myynti hyppäsi 49 % (pois lukien Tesla)
https://cleantechnica.com/2025/04/03/europe-ev-sales-report-in-2025-bev-sales-jumping-49-excluding-tesla/
Maailmanlaajuinen sähköautojen myynti kasvoi 50 % helmikuussa 2025.
https://source.benchmarkminerals.com/article/global-ev-sales-rise-50-in-february-but-tesla-struggles
Maaliskuussa täyssähköautojen osuus kaikista ensirekisteröinneistä kasvoi 39,4 prosenttiin, mikä on kaikkien aikojen toiseksi paras osuus.
Nettiauto kertoo, että vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä sen sivustolla ilmoitettuja täyssähköisiä henkilöautoja on myyty peräti 59 prosenttia enemmän kuin samaan aikaan viime vuonna.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tesla-pudotettiin-alas-ykkospaikalta-tallainen-on-suomen-myydyimpien-sahkoautojen-uusi-10-karki/4e6c60b6-09a3-44f1-b115-1f4a9d144dbd - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosi 2025 ei tule muuttamaan patteriautojen myyntikäyriä. Alaspäin mennään edelleen tänäkin vuonna. Myyntiin vaikuttavat enemmän muut asiat kuin taloustilanne
Avuttomia ovat selityksesi ja perustuvat uskoon ja kuvitelmiin, ei tietoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä oikein selität??
Etkö sinä ole katsonut Suomen, Euroopan ja koko maailman kasvulukemia. Sähköautojen suosio on ollut valtavaa tämän kolmen kuukauden aikana kaikkialla.
Euroopan sähköautojen myyntiraportti — Vuonna 2025 BEV:n eli sähköautojen myynti hyppäsi 49 % (pois lukien Tesla)
https://cleantechnica.com/2025/04/03/europe-ev-sales-report-in-2025-bev-sales-jumping-49-excluding-tesla/
Maailmanlaajuinen sähköautojen myynti kasvoi 50 % helmikuussa 2025.
https://source.benchmarkminerals.com/article/global-ev-sales-rise-50-in-february-but-tesla-struggles
Maaliskuussa täyssähköautojen osuus kaikista ensirekisteröinneistä kasvoi 39,4 prosenttiin, mikä on kaikkien aikojen toiseksi paras osuus.
Nettiauto kertoo, että vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä sen sivustolla ilmoitettuja täyssähköisiä henkilöautoja on myyty peräti 59 prosenttia enemmän kuin samaan aikaan viime vuonna.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tesla-pudotettiin-alas-ykkospaikalta-tallainen-on-suomen-myydyimpien-sahkoautojen-uusi-10-karki/4e6c60b6-09a3-44f1-b115-1f4a9d144dbdTässä on tietoa uskon ja kuvitelmien tilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettyinä tuoduista sähköautoista suurin osa tulee Ruotsista. Nìiden etu on se, että niissä on yleensä kahdet pyörät mukana. Saksalaisissa niitä ei aina ole. Itsekin ostin vähän aikaa sitten vähän ajetun Ruotsista tuodun sähköauton. Perusmalli, mutta niinhän ne vähän ajetut yleensä ovat. Paremmin varustelluissa on usein paljon enemmän kilometrejä mittarissa, tai hinta tapissa. Ihan kiva auto tuo ostamani silti on. Ei jää tankattavaa yhtään ikävä.
Minkähän takia svenssoni on luopunut vähän ajetusta sähkäristään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt eletään vuotta 2025 eikä lamavuotta 2024.
BMW:n sähköautojen globaali myynti nousi tammi-maaliskuussa 26,4 %, mutta kokonaismyynti vain 3,7 %Porvareilla ei ole lamavuosia, vain köyhillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkähän takia svenssoni on luopunut vähän ajetusta sähkäristään?
Leasingkausi päättyy, ja svenssoni vaihtaa autonkin uuteen tehdessään uuden sopimuksen. Vanha myydään Suomeen, ja niin se pari kolme vuotta vanha, huollettu ja hyväkuntoinen auto saa suomalaisen rekisterilaatan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit nähdä jo uutisista miten pian tulee kaikkien aikojen suurin maailmanlaajuinen lama. Täytyy olla harhainen idiootti, jos kuvittelee että tänä vuonna autojen myynti kasvaisi yhtään. Päinvastoin sähköautojen myynti tulee olemaan tänä vuonna pienempää kuin viime vuonna. Mitään kasvua ei tule.
Ja Suomessa jo tänä vuonna on myyty vähemmän uusia autoja kuin viime vuonna samaan aikaan. Joten se siitä täysin kuvitteellisesta kasvusta.Yhdysvaltojen talous lähtee kohta valtavaan kasvuun, muu maailma seuraa sitten perässä. Väliaikaisiin pörssien heilahteluihin tuskin kannattaa kiinnittää huomiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdysvaltojen talous lähtee kohta valtavaan kasvuun, muu maailma seuraa sitten perässä. Väliaikaisiin pörssien heilahteluihin tuskin kannattaa kiinnittää huomiota.
Yhdysvaltojen talous on pikemminkin ajautumassa lamaan. Varsinkin maailmanlaajuinen boikotti Yhdysvaltalaisia tuotteita kohtaan tulee tuhoamaan monta USA:laista yritystä. Jokin Teslakin tulee tuhoutumaan.
Itse asiassa melkein kaikille USA:n löytyy vaihtoehto muista maista. Eihän Googlekaan ole ainoa hakukone ja Euroopassakin on kehitelty omia hakukoneita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdysvaltojen talous on pikemminkin ajautumassa lamaan. Varsinkin maailmanlaajuinen boikotti Yhdysvaltalaisia tuotteita kohtaan tulee tuhoamaan monta USA:laista yritystä. Jokin Teslakin tulee tuhoutumaan.
Itse asiassa melkein kaikille USA:n löytyy vaihtoehto muista maista. Eihän Googlekaan ole ainoa hakukone ja Euroopassakin on kehitelty omia hakukoneita.Höpö höpö. Donald Trump vie USA:n talouden nousuun. Kerrankin jossakin maassa presidentti joka ymmärtää busineksen päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Donald Trump vie USA:n talouden nousuun. Kerrankin jossakin maassa presidentti joka ymmärtää busineksen päälle.
Kaikki merkit viittaavat siihen, että USA tulee tuhoutumaan taloutena Trumpin idiotismin ansiosta.
- Anonyymi
Kumma harhaluulo että kobollitti Lithium myrkky auto on muka saasteetomia
🚇🚈🚝🚝👛🚛🚐🚑🚒🏎️🛵🚇🛺🚌🚈🚈🚝🚜🚛🚐
Paljonko sähköauto saastuttaa?
Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonVielä 3 vuotta sitten tieteellisten julkaisujen perusteella akkujen valmistuksen arveltiin aiheuttavan noin 115 hiilidioksidikiloekvivalentin päästön jokaista valmistettua akun kilowattituntia kohti, kun sen nyt arvellaan olevan keskimäärin noin 70 kg CO2-ekv./kWh
Oikea nimi hän on koboltti litium myrkky akku quto
Äänestä SDPMeillä ei ole varaa , nyt onkin oho mitä kusestusta
🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩
Köyhien työläisten kantaa äänestää kokoomus
Hallituksessa haluja keventää suurituloisten verotusta – näin ”rikkaiden veroalea" perustellaan
Kehysriihessä on ollut IS:n tietojen mukaan esillä yhteisöveron laskeminen yhdellä prosenttiyksiköllä.
Äänestä SDP - Anonyymi
Sehän on selvä kuin mikä. Säköauto ei tupruttele mutta ne hiilivoimala tekee sitä jauhaessaan sähköä niille. Itse ajan E85 aineella, siinä putoaa fossiilisten osuus heti murto-osaan. Ja itse aine valmistetaan biojätteestä. Hiilimonoksidipäästöt menee nollaan. Moottori pysyy puhtaana eli kestää monikertaisesti. Sitten kun myyntiin tulee E100, fossiilinen osuus menee nollaan. Etanolin kiertoaika on lyhimmillään 3kk. Ranskassa ollaan Euroopan kärkimaa tässä asiassa. Ulkomaisen energian tuonti vähenee, mutta sähkön kohdalla se ei ole varmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdysvaltojen talous lähtee kohta valtavaan kasvuun, muu maailma seuraa sitten perässä. Väliaikaisiin pörssien heilahteluihin tuskin kannattaa kiinnittää huomiota.
Mitä!!???. Yhdysvaltain talous rapautuu, sieltä herra T jakelee greencardin sijaan redcard lähtöjä aivan sokkona. Kalifornian hedelmä tuotanto on jo nyt vaikeuksissa. Kuka ne työt tekee, valkokaulus jenkki vai miten? Niin jos pörssi heilahtaakin nollaan, ei ole uusi juttu se.
Talous on noussut aikana kun ei ole ollut tulleja, nytpäs on. Voitko selittää mihin ideologiaan perustat tuon nousun. Et taida tietää noista asioista juuri mitään. Näsäviisautta juu.
😆😆😆😆😆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Saksan viime vuoden sähköautojen myynnin romahdus selittyi sähköautojen tukien poistolla, ei lamalla.
Miksiköhän noin erinomainen tuote kuin sähköauto ei myy hyvin ilman massiivisia tukia ? Onkohan hinta / laatu kuitenkaan hyvä ?
- Anonyymi
Se myynnin pudotus johtui vain siitä, että Saksa lopetti sähköautojen ostotuet. Suomessahan niitä ei käytännössä ollut. Oli vain romutuspalkkiot, joita monikaan ei pystynyt käyttämään. Vaihtoautosta sai myydessä romutuspalkkiota enemmmän, tai palkkion jälkeen jäi liikaa maksettavaa. Muutama romukauppias ehti ottamaan palkkion useammasta autosta, mutta se keino tukittiin hyvin pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se myynnin pudotus johtui vain siitä, että Saksa lopetti sähköautojen ostotuet. Suomessahan niitä ei käytännössä ollut. Oli vain romutuspalkkiot, joita monikaan ei pystynyt käyttämään. Vaihtoautosta sai myydessä romutuspalkkiota enemmmän, tai palkkion jälkeen jäi liikaa maksettavaa. Muutama romukauppias ehti ottamaan palkkion useammasta autosta, mutta se keino tukittiin hyvin pian.
Entä sitten? Tuo vain todistaa, että sähköautojen menekki on lähinnä tukien varassa. Eikä markkinatalouteen kuulu tuet, joten ei niitä olisi koskaan pitänyt ollakaan.
- Anonyymi
Ei noita sähköautoja nyt ihan kauheasti näy. Toyotan hybridejä kylläkin jonkin verran mutta sähköauto on melko harvinainen. Täällä "maalla" kuuden tuhannen asukkaan kunnassa suosituin käyttövoima on melko varmasti diesel.
- Anonyymi
Ensi vuonna jo yli 10% kaikista henkilö- ja pakettiautoista on täyssähköisiä. Viiden vuoden päästä yli 25%. Kymmenen vuoden päästä yli 50%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi vuonna jo yli 10% kaikista henkilö- ja pakettiautoista on täyssähköisiä. Viiden vuoden päästä yli 25%. Kymmenen vuoden päästä yli 50%.
Hyvä jos edes 50 vuoden päästä yli puolet ovat täyssähköisiä. Etenkin kun uusien autojen myynnit ovat romahtaneet.
"Ensi vuonna jo yli 10% kaikista henkilö- ja pakettiautoista on täyssähköisiä."
Tämä on mahdoton haave eikä tule tapahtumaan. Tämä vain todistaa miten harhaisia idiootteja sähköautofanaatikot ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä jos edes 50 vuoden päästä yli puolet ovat täyssähköisiä. Etenkin kun uusien autojen myynnit ovat romahtaneet.
"Ensi vuonna jo yli 10% kaikista henkilö- ja pakettiautoista on täyssähköisiä."
Tämä on mahdoton haave eikä tule tapahtumaan. Tämä vain todistaa miten harhaisia idiootteja sähköautofanaatikot ovat.No voi, idioottitrolleilla on hankalaa. Onko dieselisi arvoton, etkö saa myytyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi, idioottitrolleilla on hankalaa. Onko dieselisi arvoton, etkö saa myytyä?
On käytännössä mahdotonta, että jo ensi vuonna yli 10% henkilö- ja pakettiautoista olisi täyssähköisiä. Tuota väittävän täytyy olla todella typerä idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi, idioottitrolleilla on hankalaa. Onko dieselisi arvoton, etkö saa myytyä?
Diisselit menee kaupaksi kuin häkä. Omankin myin vain sen takia, kun ajot väheni radikaalisti. Auto oli 15v vanha, pistin nettiin, 20 min ja myyty nopeimmalle. Kyselyjä tuli n 50 tunnin aikana, kunnes ehdin poistaan ilmoituksen.
Niin, en hankkinut tilalle sähkäriä vaan bensan ja yllätyitkö, kun ostin netistä yksityiseltä, en liikkeestä? - Anonyymi
Riippuu missä asuu, kasvukeskuksissa omakotialueilla joka toisessa talossa on sähköauto pihassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi, idioottitrolleilla on hankalaa. Onko dieselisi arvoton, etkö saa myytyä?
Kun sähköauton akku on loppu, auton arvo on tasan nolla€ .
- Anonyymi
Miksi tätä pitää todistella ja näytellä "faktoja" joka hemmetin päivä?
Onko sähköauto-ongelmasta tullut etelä suomen kansantauti?
Pitäisi jo uskoa, että suomessa sähköautolla ei tässä vaiheessa
ole mitään käyttöä kun pelkästään pääkaupunkiseudulla ja siellä
ei autoa tarvitse ollenkaan kun julkisia kulkee kokoajan.
Näkeehän sen automyyntisivuiltakin, että todella vähän ajettuja
sähköautoja on myynnissä paljon. Miksihän? Voin vastata, kun
ne ei ole olleet käyttökelpoisia ja on vaihdettu polttomoottoriin takaisin.- Anonyymi
On sinulla kuvitelmat.
- Anonyymi
Katsohan, kuinka kauan nuo vähän ajetut käytetyt sähköautot pysyvät sivustoilla. Harva niistä on alunperin Suomeen rekisteröity, vaan ne on käytettyinä tuotuja. Hyvät yksilöt katoavat muutamassa päivässä, tavalliset muutamassa viikossa. Kun minä ostin omani, se oli saanut suomalaiset kilvet edellisenä päivänä. Usein ne rekisteröidään suomeen vasta kauppojen yhteysessä.
Vai vaihdettu takaisin polttikseen, heh heh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsohan, kuinka kauan nuo vähän ajetut käytetyt sähköautot pysyvät sivustoilla. Harva niistä on alunperin Suomeen rekisteröity, vaan ne on käytettyinä tuotuja. Hyvät yksilöt katoavat muutamassa päivässä, tavalliset muutamassa viikossa. Kun minä ostin omani, se oli saanut suomalaiset kilvet edellisenä päivänä. Usein ne rekisteröidään suomeen vasta kauppojen yhteysessä.
Vai vaihdettu takaisin polttikseen, heh heh.Kyllä vain, takaisin vanhaan. Sama trendi ruotsissa, siksi niitä myydään suomeen.
- Anonyymi
Polttopateja ketuttaa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
- Anonyymi
En tiedä kelle kommentoit "potuttaa", mutta onko niin vaikea ymmärtää sitä, että sähkäri on kaupunki-/lyhyiden matkojen menopeli?
Luuletko, että kaikki haluaa "tankata" äpeillä, luuletko, että kaikki haluaa matkustaa määritellyn "missä latauspisteitä on" kautta, tuossa voi äkkiä tulla 50-100 km lisää työmatkaa eikä todellakaan kaikilla ole mahdollisuutta ladata "yöllä ilmaisella sähköllä". Ei kato kaikki aja töihin Tre-Hki -motaria edestakas tai kaupunkien sisällä. Lähinnä tulee näistä sähkärimiesten ylikehumisisista mieleen se, että tuli lyötyä kädet kyynärpäitä myöten paskaan eikä se naapurikaan kadehtinut. Sori nyt tästä. Aja sä vaikka uraanilla, mä ajelen polttiksella. - Anonyymi
Heh heh, minä en ikinä aio palella sähkärin kyydissä ei, testien mukaan edelleen kylmää kyytiä.
- Anonyymi
Edullista ajoa maksetulla hyvällä oikealla autolla, polttomoottoriautolla.
Onhan se patteriautokin ihan edullinen ajella sitten kun sen saa maksettua , sillä vaan ei tee mitään sitten kun se on maksettu ja akkujututkin pitää vaihtaa, eikä maksa paljoo. - Anonyymi
Tämän ketjun aloituksen teksti kertoo valtavasta sähköautojen suosiosta.
- Anonyymi
Onhan ne pienen porukan valtavassa suosiossa. Pakkohan niitä on kehua kun on tullut laitettua se kalliimpi versio kun sillä naapurilla. Pirusti kyllä harmittaa se pitkä osamaksu.
- Anonyymi
Maailmaan mahtuu kaikenmoisia kertomuksia ja myös satuja.
- Anonyymi
Sähköautojen akusto on edelleen liian suuri ja painava !
Lisäksi siihen on sitoutunut pääomia 15000-40000€ tai jopa enemmän !?
Vielä on pitkä matka ennenkuin tuo pulma poistuu !!??- Anonyymi
Miksi se on sinulle ongelma, mutta ei muille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se on sinulle ongelma, mutta ei muille.
Patteriauto on kaikille ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se on sinulle ongelma, mutta ei muille.
Sanoppas jokin nykyinen sähköauto jossa lattia ei ole kyllästetty akustolla ??
Pohja kun rapsahtaa niin lasku tekee 30 tonnia !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoppas jokin nykyinen sähköauto jossa lattia ei ole kyllästetty akustolla ??
Pohja kun rapsahtaa niin lasku tekee 30 tonnia !!MEB pohjaisissa autoissa on akuston suojana pohjassa vahva alumiininnen levy, joka on vaihdellavissa. Kustannus noin 1000€, töineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MEB pohjaisissa autoissa on akuston suojana pohjassa vahva alumiininnen levy, joka on vaihdellavissa. Kustannus noin 1000€, töineen.
Alumiini ei pärjää graniitille !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se on sinulle ongelma, mutta ei muille.
Eihän se ole ongelma kun ei sitä ongelmaa osta😂😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alumiini ei pärjää graniitille !?
Ei pärjää öljypohjakaan.
- Anonyymi
Lukekaahan tuosta aloituksesta valtavasta sähköautojen menestyksestä.
- Anonyymi
Jumalkuta mitä lukemia. Pian ei muita ostetakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalkuta mitä lukemia. Pian ei muita ostetakaan.
Onhan se upeata että lähipäästöt pinnenevät kovaa vauhtia pääkaupunkiseudullakin,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se upeata että lähipäästöt pinnenevät kovaa vauhtia pääkaupunkiseudullakin,
Ei sähköautot paljoakaan lähipäästöjä vähennä, koska suurin ongelma pk-seudulla on katupöly ja katupölyn määrää sähköautot vain lisäävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautot paljoakaan lähipäästöjä vähennä, koska suurin ongelma pk-seudulla on katupöly ja katupölyn määrää sähköautot vain lisäävät.
Katupöly on lyhyen ajan ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katupöly on lyhyen ajan ongelma.
Lönrothin kadulla on jo nastakielto siis ei pölise ;-))) Sinne vain patteriautolla niin jokohan tulee hyvä ? Mistä näitä pellejä riittää, ai niin sieltä eduskuntatalon edestä kadulta ja sieltä eduskunnasta. Tietenkin vasta kesällä ettei perse palellu. Ei maailma tule näin pelastettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautot paljoakaan lähipäästöjä vähennä, koska suurin ongelma pk-seudulla on katupöly ja katupölyn määrää sähköautot vain lisäävät.
Kielletään ensin isot, pystyperäiset bussit, jos se katupöly on niin paha. Nehän siinä jalkakäytävän vieressä suhaavat pölyä nostamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielletään ensin isot, pystyperäiset bussit, jos se katupöly on niin paha. Nehän siinä jalkakäytävän vieressä suhaavat pölyä nostamassa.
Järkevämpää on rajoittaa autoilua ja kieltää painavat autot kokonaan keskustasta. Siis sekä painavat polttomoottoriautot että sähköautot. Tuo raja henkilöautoille voisi olla vaikka 2 tonnia.
- Anonyymi
Sanat: kingi ,kunkku, keisari, jne. ovat kärsineet inflaation, samoin sana valtava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevämpää on rajoittaa autoilua ja kieltää painavat autot kokonaan keskustasta. Siis sekä painavat polttomoottoriautot että sähköautot. Tuo raja henkilöautoille voisi olla vaikka 2 tonnia.
Keskustan kaupat kuolevat kun sinne ei enää pääse helposti eikä parkkipaikat ole kohtuu hintaisia. Olen tämän itse todennut. Sivummalla olevat ilmaiset markettipaikat vievät asiakkaat. Tylyä mutta totta.
- Anonyymi
Leasing ei ole kuitenkaan auton ostamista. Turha esittää sähköauton omistajaa. Leasing on kallista auton vuokraamista.
- Anonyymi
Mikä sitten olisi halpaa auton vuokraamista?
- Anonyymi
Onko jokin erityinen syy miksi auto pitäisi omistaa?
Eikö tärkeintä ole että on auto käytettävissä joka tilanteessa.
Auton omistaminen on tärkeä asia niille jota ei omista asuntoaan vaan asuvat vuokralla.
Jotenkin nurinkurinen maailmankuva. - Anonyymi
Näiltä leasingfirmoilta vapautuu myyntiin paljon käytettyjä sähköautoja vapaasti ostettavaksi. Minullakin on menossa jo viides liisarina ajonsa alkanut auto. On ollut bensaa, dieseliä, plugaria, ja nyt sähköauto. Hae sinäkin omasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiltä leasingfirmoilta vapautuu myyntiin paljon käytettyjä sähköautoja vapaasti ostettavaksi. Minullakin on menossa jo viides liisarina ajonsa alkanut auto. On ollut bensaa, dieseliä, plugaria, ja nyt sähköauto. Hae sinäkin omasi.
No nehän onkin hyviä kun viides vasta menossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jokin erityinen syy miksi auto pitäisi omistaa?
Eikö tärkeintä ole että on auto käytettävissä joka tilanteessa.
Auton omistaminen on tärkeä asia niille jota ei omista asuntoaan vaan asuvat vuokralla.
Jotenkin nurinkurinen maailmankuva.No miksihän se auto pitää omistaa, siinä sulle miettimistä. Et varmasti omista autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nehän onkin hyviä kun viides vasta menossa
Yleensä ajan samalla autolla viidestä kymmeneen vuoteen. Hyvin ovat kestäneet ja toimineet. Neljällä edellisellä tuli ajeltua 25 vuotta. Sitä ennen liki 30 vuotta kaikenlaisilla ropposilla vuodesta 1971.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sitten olisi halpaa auton vuokraamista?
Höh, oletteko hölmöjä. Ostakaa kimppakärry jos kilometrejä tulee alle 10 000km/vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nehän onkin hyviä kun viides vasta menossa
Onhan noilla jo liki 30 vuotta ajettukin, yhtään huonoa ei ole tuohon joukkoon eksynyt.
- Anonyymi
ja hinnat tippuu..?
https://www.iltalehti.fi/autot- Anonyymi
...ja suosio vain kasvaa.
- Anonyymi
Tuossa aloituksessa ja sen lukemissa sitä on ihmettelemistä.
- Anonyymi
Aloituksessa korostettiin prosentteja, koska määrät ovat minimaalisen pieniä. Varsinkin uusien autojen myynti on lähes tulkoon kuollut eikä käytettyjen autojen maahantuonti ole tuota romahdusta korvannut.
Nykyisellä tahdilla enemmistö ajaa polttiksilla 30 vuoden päästäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa korostettiin prosentteja, koska määrät ovat minimaalisen pieniä. Varsinkin uusien autojen myynti on lähes tulkoon kuollut eikä käytettyjen autojen maahantuonti ole tuota romahdusta korvannut.
Nykyisellä tahdilla enemmistö ajaa polttiksilla 30 vuoden päästäkin.Kun on kysymys ensirekisteröidyistä, käytettynä maahantuoduista ja käytettynä ostetuista niin silloin määrätkäät evät noilla prosenteilla ole pieniä.
Älä yritä vääntää totuutta toiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on kysymys ensirekisteröidyistä, käytettynä maahantuoduista ja käytettynä ostetuista niin silloin määrätkäät evät noilla prosenteilla ole pieniä.
Älä yritä vääntää totuutta toiseksi.Suhteessa autokantaan määrät ovat niin pieniä, että enemmistö ajaa polttiksilla ainakin 30 vuoden ajan.
Ja kotimaassa ostetuissa autoissa vain kierrätetään muutenkin autokannassa olevia autoja, se ei lisää sähköautojen määrää liikenteessä yhtään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suhteessa autokantaan määrät ovat niin pieniä, että enemmistö ajaa polttiksilla ainakin 30 vuoden ajan.
Ja kotimaassa ostetuissa autoissa vain kierrätetään muutenkin autokannassa olevia autoja, se ei lisää sähköautojen määrää liikenteessä yhtään.Korjaan... Siis kotimaassa käytettynä ostetuissa autoissa vain kierrätetään autokannassa olevia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa korostettiin prosentteja, koska määrät ovat minimaalisen pieniä. Varsinkin uusien autojen myynti on lähes tulkoon kuollut eikä käytettyjen autojen maahantuonti ole tuota romahdusta korvannut.
Nykyisellä tahdilla enemmistö ajaa polttiksilla 30 vuoden päästäkin.Polttiksilla ajetaan seuraavat 200 vuotta. Tukkirekat eivät ikinä sähköisty. Entäs armeijan pelit ja panssarit. Dieseliä saa vielä pitkään. Haluaisimpa nähdä sähkö kaivinkoneen vääntämässä jotain isoa metsässä. Olisi siinä moottori poikineen ja iso nippu vaihteistoja.
Painoa tulisi paljon.
- Anonyymi
Niin ne kertoo tämänkin päivän lehdet sähköautojen valtavasti suosiosta.
- Anonyymi
entäs sähköauto jonka ajo akku on vanha, ja uusi omistaja saa ostaa autonsa toiseen kertaan,
- Anonyymi
Se on silloin jo museoiässä, miksi miettiä tuollaista.
- Anonyymi
Sähköautojen kauppa käy näköjään kuumana sekä uusissa että käytetyissä.
- Anonyymi
Pelkällä polttomoottorilla varustetut autot eivät näköjään mahdu liikkeiden takapihoille. Käy katsomassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkällä polttomoottorilla varustetut autot eivät näköjään mahdu liikkeiden takapihoille. Käy katsomassa.
Niin se vain näyttää olevan.
- Anonyymi
Minulle tarjottiin vaihdossa pelkällä polttomoottorilla varustetusta autosta aika vähän. Perustelu oli että kysyntä ei ole enää samanlaista kuin aiemmin.
- Anonyymi
Niin ne kertoo (autokauppiaat)
- Anonyymi
Auton vaihto on ollut jo 20 vuotta kallein vaihtoehto, liikkeet eivät edes ota vaihdossa jos pelillä ikää reilusti. Samoin käy vanhojen sähköautojen kanssa. Niistä tulee ongelmajätettä joten liiketoiminnassa siitä eroon pääseminen maksaa lisää.
- Anonyymi
No, sähköautomiehet !
Miltä tuntuu pitää sähköauton lattiassa 40 tonnia rahaa ???- Anonyymi
On sulla kuvitelmat. Yksikään sähköauto ei edes maksa noin paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla kuvitelmat. Yksikään sähköauto ei edes maksa noin paljon.
Ehkä, mutta akuston vaihto maksaa !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla kuvitelmat. Yksikään sähköauto ei edes maksa noin paljon.
Hoh hoijaa, taas yksi räkänokka lisää. Katsele ne hinnat ensin ja sitten jutellaan lisää.
- Anonyymi
Tämä kevät nostaa sähköautojen kaupan todella kovaksi. Markkinoille tulleet uudet merkit ja mallit sen tekevät.
- Anonyymi
Näin kertoi myös sähköautojen myyjä.
- Anonyymi
KIA EV3 tulee olemaan suuri myyntimenestys. Skodaa ei osta kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIA EV3 tulee olemaan suuri myyntimenestys. Skodaa ei osta kukaan.
Kia EV3 on oksettavan ruma ja hinta on aivan älyttömän korkea spekseihin verrattuna. Jopa pikkuruisella akulla ja hitaalla latausnopeudella ja perusspekseillä auto on kallis. En todellakaan maksaisi yli 37 tonnia tuosta paskasta romusta.
En usko, että Kia EV3:sta tulee koskaan myyntimenestystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIA EV3 tulee olemaan suuri myyntimenestys. Skodaa ei osta kukaan.
Kia EV3 on oksettavan ruma ja hinta on aivan älyttömän korkea spekseihin verrattuna. Jopa pikkuruisella akulla ja hitaalla latausnopeudella ja perusspekseillä auto on kallis. En todellakaan maksaisi yli 37 tonnia tuosta paskasta romusta.
En usko, että Kia EV3:sta tulee koskaan myyntimenestystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIA EV3 tulee olemaan suuri myyntimenestys. Skodaa ei osta kukaan.
Kia EV3 on oksettavan ruma ja hinta on aivan älyttömän korkea spekseihin verrattuna. Jopa pikkuruisella akulla ja hitaalla latausnopeudella ja perusspekseillä auto on kallis. En todellakaan maksaisi yli 37 tonnia tuosta paskasta romusta.
En usko, että Kia EV3:sta tulee koskaan myyntimenestystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kia EV3 on oksettavan ruma ja hinta on aivan älyttömän korkea spekseihin verrattuna. Jopa pikkuruisella akulla ja hitaalla latausnopeudella ja perusspekseillä auto on kallis. En todellakaan maksaisi yli 37 tonnia tuosta paskasta romusta.
En usko, että Kia EV3:sta tulee koskaan myyntimenestystä.Se on vain ja ainoastaan sinun näkemyksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vain ja ainoastaan sinun näkemyksesi.
Kyse on pelkkä totuus. Tuollainen järkevillä spekseillä 50 tonnia maksava auto ei ole mitenkään halpa. Varsinkin siihen nähden, että tuo Kia muovinen heikkolaatuinen romu ja oksettavan ruma. En usko, että on montaakaan joka pitäisi tuota autoa edes siedettävän näköisenä. Auto on ihan kamalan ruma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on pelkkä totuus. Tuollainen järkevillä spekseillä 50 tonnia maksava auto ei ole mitenkään halpa. Varsinkin siihen nähden, että tuo Kia muovinen heikkolaatuinen romu ja oksettavan ruma. En usko, että on montaakaan joka pitäisi tuota autoa edes siedettävän näköisenä. Auto on ihan kamalan ruma.
Kaikki lehdet ylistävät Kia EV3:sta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki lehdet ylistävät Kia EV3:sta.
Lehtien ylistämisestä ei kukaan piittaa. Lehtien arvostelut ovat olleet jo kymmeniä vuosia typerää paskaa. Lähes kukaan ei ole kymmeniin vuosiin luottanut autotoimittajiin ja heidän mielipiteillään lähinnä pyyhitään persettä. Autotoimittajat ovat idiootteja, jotka eivät tiedä mitään autoista.
Kia EV3 ei ole halpa, sen speksit ovat surkeat ja se on kammottavan ruma. Ihan sama mitä mieltä lehdet ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtien ylistämisestä ei kukaan piittaa. Lehtien arvostelut ovat olleet jo kymmeniä vuosia typerää paskaa. Lähes kukaan ei ole kymmeniin vuosiin luottanut autotoimittajiin ja heidän mielipiteillään lähinnä pyyhitään persettä. Autotoimittajat ovat idiootteja, jotka eivät tiedä mitään autoista.
Kia EV3 ei ole halpa, sen speksit ovat surkeat ja se on kammottavan ruma. Ihan sama mitä mieltä lehdet ovat.Se parhailten arvostelee joka parhaiten maksaa tai antaa muuten hyvät edut, esim autoedun toimittajalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki lehdet ylistävät Kia EV3:sta.
Kaikki lehdet, luettele ne niin luetaan mitä löytyy.
- Anonyymi
Nykyisillä tuntipalkoilla ei todellakaan kannata tuhlata aikaa latauspaikoilla.
Hölmöläisen peitonjatkamista.
Puhumattakaan liian pienistä rangeista TALVELLA. - Anonyymi
Sähköautojen suosion kertovat prosentit ensirekisteröidyissä, käytettynä maahantuoduissa ja käytettynä ostetuissa autoissa. Sitä ei kerro osuus 60 vuoden aikana ostetuista autoista sillä sähköautojen suosio alkoi varsinaisesti vasta vuonna 2019.
- Anonyymi
Vain tämän hetkisillä uusien ja käytettyjen rekisteröintiedoilla on merkitystä suosiota ajatellen.
- Anonyymi
Tämä vuosi osoittaa sen, että sähköautot ovat todella suosittuja. Rekisteröintimäärät kasvavat hurjasti joka kuukausi. Nyt on valtavasti merkkejä ja malleja tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vuosi osoittaa sen, että sähköautot ovat todella suosittuja. Rekisteröintimäärät kasvavat hurjasti joka kuukausi. Nyt on valtavasti merkkejä ja malleja tarjolla.
Vuosi onkin alkanut kaikkialla hienosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vuosi osoittaa sen, että sähköautot ovat todella suosittuja. Rekisteröintimäärät kasvavat hurjasti joka kuukausi. Nyt on valtavasti merkkejä ja malleja tarjolla.
Myös käytettyjä löytyy eri hintaluokissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vuosi osoittaa sen, että sähköautot ovat todella suosittuja. Rekisteröintimäärät kasvavat hurjasti joka kuukausi. Nyt on valtavasti merkkejä ja malleja tarjolla.
Miten niin rekisteröintimäärät kasvavat hurjasti? Nykyään rekisteröintimäärät ovat edelleen alle vuoden 2023 lukemien. Sähköautojen rekisteröintien kasvu päättyi jo viime vuonna eikä mitään kasvua enää tule vaikka idiootti sähköautofanaatikko kuinka valehtelisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös käytettyjä löytyy eri hintaluokissa.
Kaikki alle 10 tonnia maksavat käytetyt sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja. Joten käyttökelpoisia sähköautoja ei todellakaan ole kaikissa hintaluokissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki alle 10 tonnia maksavat käytetyt sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja. Joten käyttökelpoisia sähköautoja ei todellakaan ole kaikissa hintaluokissa.
Tesla on jo uutena ostettaessa ylihintainen halvalla kasattu kyhäelmä, joten 10 vuoden päästä myyntiarvo on luokkaa nolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vuosi osoittaa sen, että sähköautot ovat todella suosittuja. Rekisteröintimäärät kasvavat hurjasti joka kuukausi. Nyt on valtavasti merkkejä ja malleja tarjolla.
Tämä jotenkin kuulostaa jumittuneelta fraasilta, ai niin se on botti.
- Anonyymi
Sähköauto on hieno peli, mutta lattiassa on rahaa kiinni 40 tonnia ??
Tätä eivät vaan omistajat tiedä ??- Anonyymi
Se on vain ja ainoastaan sinun näkemyksesi siitä lattiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vain ja ainoastaan sinun näkemyksesi siitä lattiasta.
Suosittelen vilpittömästi tutustumaan sähköauton rakenteeseen !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen vilpittömästi tutustumaan sähköauton rakenteeseen !!
Vai että rakenteeseen. Minulla on ollut sähköauto kahdeksan vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että rakenteeseen. Minulla on ollut sähköauto kahdeksan vuotta.
Helpotan vähän ?
Mistä sähköauton ajo-moottorit saavat sähkövirtansa johtimia pitkin ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpotan vähän ?
Mistä sähköauton ajo-moottorit saavat sähkövirtansa johtimia pitkin ??Sinä et ymmärrä mistään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että rakenteeseen. Minulla on ollut sähköauto kahdeksan vuotta.
Heh, ja täällä taivas on pilvessä. Jutut jotenkin harhailee.
- Anonyymi
Onpa paljon kertova aloitus. Asiat koottu yhteen tekstiin. Siitä näkee missä mennään.
- Anonyymi
On hyvä että autonostajat saavat oikeaa tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä että autonostajat saavat oikeaa tietoa.
Polttopellen trollailusta huolimatta.
- Anonyymi
No, sähköautomiehet !
Onko pohjassa vaurioita ?? Siellä on paljon rahaa piilossa !!- Anonyymi
Kaikenlaisia typeriä sössöttäjiä. Sähkisten hinnat alkaen 25.000 € Suomessa, vai onko jo tuonkin alle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaisia typeriä sössöttäjiä. Sähkisten hinnat alkaen 25.000 € Suomessa, vai onko jo tuonkin alle...
Ja nuo hinnat alkaen mallit ovat myös ylihintaisia ja käyttökelvottomia romuja. Ja 25.000 euroa on useimmille suomalaisille aivan liikaa autosta.
- Anonyymi
En löytänyt sitä rahakätköä.
- Anonyymi
Onnea !
Monella muulla sähköauton ostaneella on sama häiriö !?
- Anonyymi
Polttomoottoriautojen polttoaineen kulutus on laskenut koko ajan. Kuten vääristellen kerrotaan sähköautojen latauskustannuksia, niin samoin vähätellään ladattavien polttomoottoriautojen kulutuksia alle kahden litran sadalla kilometrillä. Ei tuo kulutus vie ketään vararikkoon. Toisaalta puhutaan suurista polttoaineen kulutuksista, mutta nämä autot ovat kenties 2000 kg painavan matkailuvaunun vetämiseen, pienten kaivinikoneiden siirtämiseen ja vastaavaan ammattikäyttöön. Sähköllä en tiedä viedyn ainuttakaan kaivinkonetta perille kaivuukohteeseen, etenkään maastossa tapahtuvaan kaivamiseen.
- Anonyymi
Ihan sama, mutta polttomoottoriautot jää pian historiaan. Koita kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, mutta polttomoottoriautot jää pian historiaan. Koita kestää.
Sähköauton pohjassa on omaisuus kiinni, eli 15000-40000€ ??
Eikö ole mielenkiintoista !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton pohjassa on omaisuus kiinni, eli 15000-40000€ ??
Eikö ole mielenkiintoista !?https://motorandwheels.com/electric-car-demographics/
Tämä ei ehkä ole yllätys mutta 56% amerikkalaisista sähköauton ostajista tienaa yli 100000 dollaria vuodessa ja vain 4% ostajista tulot ovat alle 25000 dollaria vuodessa. Ostajista 29% ostajista on ylempi korkeakoulututkinto kun vain 18% keskiverto amerikkalaisella on sellainen.
Jos joku haluaa kalliin sähköauton hänelle tuo 15000 - 40000€ on mahdollisesti vain pieni osa varallisuudesta ja oletettavasti tulotkin ovat suuret. Sillä ei ole merkitystä onko se raha auton pohjassa vai missä jos päättää ostaa kalliin sähköauton. Se on tietoinen valinta, koska auto on taloudellisesti aina hyvin huono hankinta. Toisaalta jos sijoitusten tuotto on vuodessa vaikka se auton hinta ja tulot päälle niin auton hankinta ei vaikuta henkilökohtaiseen talouteen mitenkään. Sijoitustuotot ja tulot vain mahdollistavat mukavia asioita.
Ymmärrettävästi pienempituloisen ja vähävaraisemman näkökulmasta tilanne on aivan toisenlainen ja uuden sähköauton hankinta on ehkä mahdottomuus. Mutta käytettyjen sähköautojen hinnat laskevat kuten muidenkin autojen ja sitä kautta yhä useammalla on tulevaisuudessa mahdollisuus sähköautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://motorandwheels.com/electric-car-demographics/
Tämä ei ehkä ole yllätys mutta 56% amerikkalaisista sähköauton ostajista tienaa yli 100000 dollaria vuodessa ja vain 4% ostajista tulot ovat alle 25000 dollaria vuodessa. Ostajista 29% ostajista on ylempi korkeakoulututkinto kun vain 18% keskiverto amerikkalaisella on sellainen.
Jos joku haluaa kalliin sähköauton hänelle tuo 15000 - 40000€ on mahdollisesti vain pieni osa varallisuudesta ja oletettavasti tulotkin ovat suuret. Sillä ei ole merkitystä onko se raha auton pohjassa vai missä jos päättää ostaa kalliin sähköauton. Se on tietoinen valinta, koska auto on taloudellisesti aina hyvin huono hankinta. Toisaalta jos sijoitusten tuotto on vuodessa vaikka se auton hinta ja tulot päälle niin auton hankinta ei vaikuta henkilökohtaiseen talouteen mitenkään. Sijoitustuotot ja tulot vain mahdollistavat mukavia asioita.
Ymmärrettävästi pienempituloisen ja vähävaraisemman näkökulmasta tilanne on aivan toisenlainen ja uuden sähköauton hankinta on ehkä mahdottomuus. Mutta käytettyjen sähköautojen hinnat laskevat kuten muidenkin autojen ja sitä kautta yhä useammalla on tulevaisuudessa mahdollisuus sähköautoon.USA:ssa 100.000 dollaria ei ole mikään erikoinen tulo enää, tuo on lähinnä ylempää keskiluokkaa, jos edes sitä (siis henkilön tulona, kotitalouden tulona 100.000 dollaria on alempaa keskiluokkaa). USA:ssa tuollaisia kotitalouksia on miljoonia, ehkä jopa kymmeniä miljoonia. Jenkkilässä ihan normaalit lääkärit saavat yli 200.000 dollaria vuodessa ja kokeneemmat lääkärit yli 300.000 dollaria vuodessa. Itse asiassa putkimieskin saa kevyesti yli 100.000 dollaria vuodessa USA:ssa.
Suomen ja USA:n tulotasoja ei voi mitenkään verrata toisiinsa. Jenkkiläiset suorastaan järkyttyisivät kuinka surkeat tulot lääkäreillä ja lakimiehillä on Suomessa, koska siellä palkat ovat heillä moninkertaiset. Toki USA:ssa on valtavat tuloerot, mutta USA:ssa on jopa miljonäärejä monta miljoonaa.
"Toisaalta jos sijoitusten tuotto on vuodessa vaikka se auton hinta ja tulot päälle niin auton hankinta ei vaikuta henkilökohtaiseen talouteen mitenkään."
Ai, tuo alle 0,1 % suomalaisista? Tuohan vaatisi vähintään miljoonan euron sijoituksia ja tuollaiset sijoitukset ovat Suomessa äärimmäisen harvinaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
USA:ssa 100.000 dollaria ei ole mikään erikoinen tulo enää, tuo on lähinnä ylempää keskiluokkaa, jos edes sitä (siis henkilön tulona, kotitalouden tulona 100.000 dollaria on alempaa keskiluokkaa). USA:ssa tuollaisia kotitalouksia on miljoonia, ehkä jopa kymmeniä miljoonia. Jenkkilässä ihan normaalit lääkärit saavat yli 200.000 dollaria vuodessa ja kokeneemmat lääkärit yli 300.000 dollaria vuodessa. Itse asiassa putkimieskin saa kevyesti yli 100.000 dollaria vuodessa USA:ssa.
Suomen ja USA:n tulotasoja ei voi mitenkään verrata toisiinsa. Jenkkiläiset suorastaan järkyttyisivät kuinka surkeat tulot lääkäreillä ja lakimiehillä on Suomessa, koska siellä palkat ovat heillä moninkertaiset. Toki USA:ssa on valtavat tuloerot, mutta USA:ssa on jopa miljonäärejä monta miljoonaa.
"Toisaalta jos sijoitusten tuotto on vuodessa vaikka se auton hinta ja tulot päälle niin auton hankinta ei vaikuta henkilökohtaiseen talouteen mitenkään."
Ai, tuo alle 0,1 % suomalaisista? Tuohan vaatisi vähintään miljoonan euron sijoituksia ja tuollaiset sijoitukset ovat Suomessa äärimmäisen harvinaisia.Lisäksi jenkkiläiset ostavat isompia autoja, joten lähtöhinta autolle ei todellakaan olisi 40.000 dollaria vaan pikemminkin 100.000 dollaria. Nimittäin suuri osa jenkkiläisistä ostaa mieluiten ison lava-auton ja ne eivät todellakaan ole ikinä halpoja, ei edes käytettynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi jenkkiläiset ostavat isompia autoja, joten lähtöhinta autolle ei todellakaan olisi 40.000 dollaria vaan pikemminkin 100.000 dollaria. Nimittäin suuri osa jenkkiläisistä ostaa mieluiten ison lava-auton ja ne eivät todellakaan ole ikinä halpoja, ei edes käytettynä.
Lisään vielä... Esimerkiksi jenkkiläisten mielestä Tesla 3 ja Toyota Corolla ovat pikkuautoja. Tuota pienempiä autoja ei paljon liikenteessä siellä näy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä... Esimerkiksi jenkkiläisten mielestä Tesla 3 ja Toyota Corolla ovat pikkuautoja. Tuota pienempiä autoja ei paljon liikenteessä siellä näy.
Euroopassa Yariksen kokoiset autot ovat suuria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euroopassa Yariksen kokoiset autot ovat suuria.
Ainakin ne ovat normaalin kokoisia, jenkeissä tuollaisia autoja ei käytännössä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://motorandwheels.com/electric-car-demographics/
Tämä ei ehkä ole yllätys mutta 56% amerikkalaisista sähköauton ostajista tienaa yli 100000 dollaria vuodessa ja vain 4% ostajista tulot ovat alle 25000 dollaria vuodessa. Ostajista 29% ostajista on ylempi korkeakoulututkinto kun vain 18% keskiverto amerikkalaisella on sellainen.
Jos joku haluaa kalliin sähköauton hänelle tuo 15000 - 40000€ on mahdollisesti vain pieni osa varallisuudesta ja oletettavasti tulotkin ovat suuret. Sillä ei ole merkitystä onko se raha auton pohjassa vai missä jos päättää ostaa kalliin sähköauton. Se on tietoinen valinta, koska auto on taloudellisesti aina hyvin huono hankinta. Toisaalta jos sijoitusten tuotto on vuodessa vaikka se auton hinta ja tulot päälle niin auton hankinta ei vaikuta henkilökohtaiseen talouteen mitenkään. Sijoitustuotot ja tulot vain mahdollistavat mukavia asioita.
Ymmärrettävästi pienempituloisen ja vähävaraisemman näkökulmasta tilanne on aivan toisenlainen ja uuden sähköauton hankinta on ehkä mahdottomuus. Mutta käytettyjen sähköautojen hinnat laskevat kuten muidenkin autojen ja sitä kautta yhä useammalla on tulevaisuudessa mahdollisuus sähköautoon.Älä viitsi, ei kukaan järkevä osta pian ongelmajätteeksi muuttuvaa pihalleen.
- Anonyymi
Kiva kiva, kukahan ostais mullekkin sellaisen, uuden jopa. Hinta sanelee ehdot yhä edelleen, sori. Rahasta se kiinni on, ei muusta.
- Anonyymi
https://m.youtube.com/watch?v=g0kYERgVyBU&pp=ygUiS29ydmFha28gYWxrdXRha3V1PyBFaSBhaW5hIGtvcnZhYQ==
Akkutakuu ei korvaa lopulta kokonaan akun hajoamista. Vaan pelkästään osan. Sähköautoa ei kannata ostaa ikinä. - Anonyymi
Kylläpä taas polttisääliötä ketuttaa.
- Anonyymi
Niinkö ?
Otetaan esimerkki !
Ostetaan sähköauto osamaksulla hintaan 40000€
Sitten ajetaan pohja kiinni eikä takuu eikä myöskään vakuutus maksa !?
Ihmisellä osamaksut pyörivät ja lisäksi täytyy maksaa akuston uusimisesta 40000€ !
Eikö ole tyylikäs tilanne !!??
- Anonyymi
100.000 ja moottori kaput...
- Anonyymi
Lehdet kylläkin kertovat aivan muuta.
Kymmenen vuotta vanhalla Teslalla on ajettu jo 1,8 miljoonaa kilometriä – näin sen ajoakku ja -moottorit ovat kestäneet.
https://www.is.fi/autot/art-2000009757878.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehdet kylläkin kertovat aivan muuta.
Kymmenen vuotta vanhalla Teslalla on ajettu jo 1,8 miljoonaa kilometriä – näin sen ajoakku ja -moottorit ovat kestäneet.
https://www.is.fi/autot/art-2000009757878.htmlKyllähän polttomoottori on kaputt paljon ennen kuin sähkömoottori, lapsikin sen tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehdet kylläkin kertovat aivan muuta.
Kymmenen vuotta vanhalla Teslalla on ajettu jo 1,8 miljoonaa kilometriä – näin sen ajoakku ja -moottorit ovat kestäneet.
https://www.is.fi/autot/art-2000009757878.htmlihan haista paska puhetta....moottori laakeroitu moneen kertaan.. keratakäyttölaakerit ei kestä ikuisuuksia ja teslan moottoriinkin pääsee jäähdytysneste ajan myötä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan haista paska puhetta....moottori laakeroitu moneen kertaan.. keratakäyttölaakerit ei kestä ikuisuuksia ja teslan moottoriinkin pääsee jäähdytysneste ajan myötä...
Niin, ja akustossa on kiinni suvun rahat !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja akustossa on kiinni suvun rahat !!
hah, jos ei muuta niin perintörahat meni akkuun....isä osaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehdet kylläkin kertovat aivan muuta.
Kymmenen vuotta vanhalla Teslalla on ajettu jo 1,8 miljoonaa kilometriä – näin sen ajoakku ja -moottorit ovat kestäneet.
https://www.is.fi/autot/art-2000009757878.htmlLehdet kertovat mitä ihmiset haluavat lukea !?
Ihmiset valitsevat aina heitä tukevan uutisen, mutta sähköauton rakenne ei siitä muutu!
Pohjassa kun rapsahtaa, niin tililtä rapsahtaa 40 tonnia !
Suurenmoista !
- Anonyymi
Rap-ns-musiikin suosio on valtava muttei ikinä saa minua pistämään
siihen rahhoo.- Anonyymi
Sitä (c)rap musiikkia vastaa vielä tällä hetkellä polttolelut. Aivottomien massojen valinta on säksättävä polttolelu, vielä hetken aikaa.
- Anonyymi
Kylläpä polttoaasia taas ahistaa.
- Anonyymi
Suomessa menee tänä vuonna rikki 160.000 sähköauton raja. Nykymenolla 2029 loppuun mennessä sähköautoja on Suomessa ainakin 440.000 kpl.
- Anonyymi
Akustoja vaihtavat korjaamot lisääntyvät nopeasti, koska jokainen työmääräys johtaa useiden tuhansien Eurojen laskutukseen !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akustoja vaihtavat korjaamot lisääntyvät nopeasti, koska jokainen työmääräys johtaa useiden tuhansien Eurojen laskutukseen !!
Ottaako koville? Akkuja tarvitsee korjata äärimmäisen harvoin, polttomoottoreita taas jatkuvasti.
- Anonyymi
Sitten tulee nopea loppu öljykrematorioille.
- Anonyymi
Mutku niitä piti olla 700000. J siitä on viisi vuotta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyoryhma-haluaa-lisata-sahkoautojen-maaran-10-vuodessa-700-000-een-valtaosan-pitaisi-olla-tayssahkoautoja/7966580 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku niitä piti olla 700000. J siitä on viisi vuotta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyoryhma-haluaa-lisata-sahkoautojen-maaran-10-vuodessa-700-000-een-valtaosan-pitaisi-olla-tayssahkoautoja/7966580Niin mitä arvoa tuolla on? Jäljessä ollaan tavoitteesta, mutta poolttikset tulee tiensä päähän ensi vuosikymenellä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitä arvoa tuolla on? Jäljessä ollaan tavoitteesta, mutta poolttikset tulee tiensä päähän ensi vuosikymenellä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Polttikset eivät ole tiensä päässä edes 2040-luvulla, tuskin myöskään 2050-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttikset eivät ole tiensä päässä edes 2040-luvulla, tuskin myöskään 2050-luvulla.
No eivät tosiaan ole, kun ovat jo 2030-luvulla.
- Anonyymi
aletaampa miettimään esim espanjan ja muiden euroopan maiden sähkötilannetta...euroopan sähköverkostoa ei voi vielä sataanvuoteen saadda sellaiseen kuntoon että sähköauto olisi kaikilla..miksi suomessa hätäillään ja sössitään koko maan talous ihan kuralle..entä afrikka ja aasia ,siellä on vielä heikommat sähköverokosto..apinat hyppiin langoilla ja kipunat letelee sähköpylväist..ajelkoon kuka haluaa sähköautolla mutta minä ajelen bensalla hautaan asti..ikää jo 60v
- Anonyymi
Minulla on ikää 70 v ja on jo kolmas sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ikää 70 v ja on jo kolmas sähköauto.
Minä on ikää 74 vuotta, ja vasta ensimmäinen sähköauto ajossa. Jos näin hyvin menee, tuskin ehdin kolmella ajamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä on ikää 74 vuotta, ja vasta ensimmäinen sähköauto ajossa. Jos näin hyvin menee, tuskin ehdin kolmella ajamaan.
Oletko varma, että saat pitää ajokortin, kun täytät 75 vuotta?
- Anonyymi
Tuota sähköautoilevan motoristin blogia kannattaakin seurata.
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/q12025-sahkoautojen-(bev)-rekisteroinnit-vahvalla-42-prosentin-kasvulla-edelliseen-vuoteen-verrattuna- Anonyymi
Sieltä löytyykin jatkossa paljon tietoa.
- Anonyymi
Lehtien autotoimittajienkin on hyväksyttävä tosiasia sähköautojen ylivertaisuudesta.
- Anonyymi
Nykyisellä akustorakenteella sähköauto on useimmille ihmisille valtava taloudellinen riski ja perikato !!??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisellä akustorakenteella sähköauto on useimmille ihmisille valtava taloudellinen riski ja perikato !!??
Vaikka olen jo eläkkeellä, olen silti saanut sen verran kasaan varoja, että pystyin ostamaan käytetyn sähköauton. Velkaa en ala enää tekemään, vaan ostan tarvitsemani säästämällä ja käteisellä. Nyt säästän hyvää tahtia tankkauksilla, joita en enää tarvitse. Jos siinä joku menee perikatoon, niin en ainakaan minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olen jo eläkkeellä, olen silti saanut sen verran kasaan varoja, että pystyin ostamaan käytetyn sähköauton. Velkaa en ala enää tekemään, vaan ostan tarvitsemani säästämällä ja käteisellä. Nyt säästän hyvää tahtia tankkauksilla, joita en enää tarvitse. Jos siinä joku menee perikatoon, niin en ainakaan minä.
Helsinkiläisenä eläkeläisenä tiedän rahoille monta parempaa käyttökohdetta kuin käytetty sähköauto. Matkailen niin kauan, kun kunto on hyvä. Autona 9 vuotias 155 tkm ajettu bensa-Mersu. Ei ole tarvetta vaihdella.
- Anonyymi
On se jollakin todella kova työ yrittää vähentää sähköautojen suosiota.
- Anonyymi
Ihan sisyfoksen hommaa tosiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sisyfoksen hommaa tosiaan.
"Niinpä tuomio jyrähti Sisyfokselle, eikä ole ankarampaa rangaistusta kuin hyödytön, toivoton työ."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niinpä tuomio jyrähti Sisyfokselle, eikä ole ankarampaa rangaistusta kuin hyödytön, toivoton työ."
Todella toivotonta ja epätoivoista.
- Anonyymi
Ei ole, koska sähköauto puhuu puolestaan !!
Akuston kun uusii omalla pussillaan, niin ymmärtää asian !!
Se on herkästi 50 tonnin paukku !! Tarkoitan Euroja !! - Anonyymi
Ei ole, koska järjettömän hintainen akusto on fakta !!
Maksaa helposti 15000-40000€ !?
- Anonyymi
Toukokuun kuun alussa tulee sähköautojen vastustajat mykistävä lukema.
- Anonyymi
Niin, uusien autojen myynti on heikoimmillaan 30 vuoteen ja lähes kukaan ei osta uusia autoja ja toukokuussa luvut heikkenevät entisestään. Sähköautojen osuus ehkä on suuri mutta määrät edelleen surkeita.
- Anonyymi
Mitä ? Muuttuuko sähköautojen akusto pieneksi ja halvaksi ??
Akuston vaihtohan maksaa tällä hetkellä jotain, 30000-40000€ !?
Halpa ja hyvä ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ? Muuttuuko sähköautojen akusto pieneksi ja halvaksi ??
Akuston vaihtohan maksaa tällä hetkellä jotain, 30000-40000€ !?
Halpa ja hyvä ??Sinun valheelliset juttusi eivät vähennä lainkaan sähköautojen hirveää suosiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ? Muuttuuko sähköautojen akusto pieneksi ja halvaksi ??
Akuston vaihtohan maksaa tällä hetkellä jotain, 30000-40000€ !?
Halpa ja hyvä ??Miksi se akusto pitäisi vaihtaa tehdasuuteen?
Vaihdatko +15 vuotta vanhaan moottorivialliseen polttikseen tehdasuuden moottorin vai
etsitkö ehkä vaihtomoottoria? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se akusto pitäisi vaihtaa tehdasuuteen?
Vaihdatko 15 vuotta vanhaan moottorivialliseen polttikseen tehdasuuden moottorin vai
etsitkö ehkä vaihtomoottoria?Kirjoittajalle tiedoksi !
3000€ ja 30000€ ovat keskiluokkaiselle hiukan eri asioita !
Ps. Kannattaa perehtyä matematiikkaan !
- Anonyymi
Köyhille ei pitäisi myydä minkäänlaisia autoja. Eihän niillä ole siihen varaa.
- Anonyymi
sijoittajien rikkaiden rahat on köyhiltä työläisiltä imettyä rahaa
- Anonyymi
Sähköauto maksaa lähes 9000 €
https://www.kontiomotors.fi/product/kontio-bigbear/ - Anonyymi
Ostakaa vaan niitä saksalaisten, norjalaisten ja ruotsalaisten jne jo kerran hylkäämiä sähköautoja. Siitä se säästäminen todella alkaa.
- Anonyymi
Tärkeintä, että Suomi sähköautoistuu.
- Anonyymi
HIH..velaksi vaan.. suomi putosi puusta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä, että Suomi sähköautoistuu.
ja velkaantuu...ennemmin ostaa sähkölelun kuin oman osakkeen...itsekkin ajattelin ostaa perintörahoilla sähkölelun..mitä nuita rahoja muille tapeltavaksi jättää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja velkaantuu...ennemmin ostaa sähkölelun kuin oman osakkeen...itsekkin ajattelin ostaa perintörahoilla sähkölelun..mitä nuita rahoja muille tapeltavaksi jättää..
Autojen velaksi ostamisella ei ole mitään yhteyttä Suomen velkaantumiseen.
- Anonyymi
Norjalaista ei kannata ostaa, se on EU:n ulkopuolella. Saksalaisten ja ruotsalaisten parivuotiaana hylkäämät liisarit kyllä kiinnostavat. Niistä kun valitsee vähän ajetun sähkiksen sopivilla varusteilla sopivaan hintaan, on autoa alla pitkäkdi aikaa.
- Anonyymi
Autoliikkeet kertovat, että tilauksessa on valtavat määrät sähköautoja.
- Anonyymi
halvalla ostavat yksityisiltä, kolmasosan uuden hinnasta..osalla jopa kolmas omistaja..
- Anonyymi
Katohan ja luehan tuota aloitusta.
- Anonyymi
Nykyistä sähköautoa ei kannata omistaa, koska siihen liittyy kaksinkertainen pääoma riski !
2x40000€
Auton osto maksaa 40000€ ja se maksetaan useimmiten osamaksulla !
Sitten jos akusto vioittuu, niin sen uusinta maksaa toiset 40000€ !?
Pulma on sähköauton akuston rakenne joka on liian määräävä, eli liian iso, painava ja liian paljon pääomaa sitova !!- Anonyymi
Satusetä se vaan jaksaa koirjoitella.
- Anonyymi
ja kaksi tai kolme autoa perheessä...vaarille käytetty
- Anonyymi
kyllä varmaankin käytetyt ovat kohta nuorten suosiossa kunhan hinnat tippuu,onhan niissä kiihtyvyys huimaa..siinä jää bemut ja audit jälkeen -
- Anonyymi
Onhan se, muutos kovaa.
- Anonyymi
Nykyistä sähköautoa ei kannata omistaa, koska siihen liittyy kaksinkertainen pääoma riski !
2x40000€
Auton osto maksaa esim 40000€ ja se maksetaan useimmiten osamaksulla !
Sitten jos akusto vioittuu, niin sen uusinta maksaa toiset 40000€ !?
Pulma on sähköauton akuston rakenne joka on liian määräävä, eli liian iso, painava ja liian paljon pääomaa sitova !! - Anonyymi
Noiden alaoituksen tietojen perusteella siihen väliin ei paljon pakoputkiautoja mahdu.
- Anonyymi
Toivottavasti lehdet kirjoittavat sähköautojen suuresta suosiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti lehdet kirjoittavat sähköautojen suuresta suosiosta.
Autovalmistajien lahjomat toimittajat varmaan. Toimittajat ovat muutenkin valehtelun ammattilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autovalmistajien lahjomat toimittajat varmaan. Toimittajat ovat muutenkin valehtelun ammattilaisia.
Ne valehtelevan vain että Golf on eniten myyty käytetty auto vaikka niitä ei osta kukaan.
- Anonyymi
- Anonyymi
Luota tietoon. Tartu tilastoon. Älä kuvittele, usko ja luule.
https://www.tiktok.com/@tilastokeskus/video/7501323099065863446?_r=1&_t=ZN-8w8ZpHBmLpO- Anonyymi
Hyvä teksti paidan rinnassa.
- Anonyymi
Onpa hyvä video.
- Anonyymi
En käytä Tiktokia, koska saatanan typerä paskasome.
- Anonyymi
Luota tietoon. Tartu tilastoon. Älä kuvittele, usko ja luule.
https://www.tiktok.com/@tilastokeskus/video/7501323099065863446?_r=1&_t=ZN-8w8ZpHBmLpO- Anonyymi
En klikkaan mitään linkkiä, joka johtaa Tiktokiin. En ole koskaan käyttänyt Tiktokia enkä aio käyttää jatkossakaan.
- Anonyymi
"Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä."
Koville on joillakin totuus ottanut. - Anonyymi
Kaikki sähköautot menevät hetkessä kaupaksi mitä myyntiin saadaan.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/46438b83-0550-474d-a246-2638b69c92e5#- Anonyymi
Sähköauto on hieno peli !?
Mutta, akustossa on hiukan liikaa pääomaa kiinni, eli joku 40000€ ??
- Anonyymi
Miksi tätä ketjua yritetään piilotella?
- Anonyymi
Tässä on liikaa positiivista tietoa sähköautojen suosiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on liikaa positiivista tietoa sähköautojen suosiosta.
Sähköautojen suosio on valtava
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen suosio on valtava
Mutta, ei akustopulma siitä pienemmäksi muutu ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, ei akustopulma siitä pienemmäksi muutu ??
Eikä varsinkaan halvemmaksi !?
- Anonyymi
Valeet vainoavat sähköautojen suosioita.
- Anonyymi
Ei vaan tosiasiat pidetään tapetilla niin kauan kun akustot ovat niin kuin ovat !?
Eli, kun auto maksaa uutena esim 40000€, niin akuston uusinta maksaa saman 40000€ ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan tosiasiat pidetään tapetilla niin kauan kun akustot ovat niin kuin ovat !?
Eli, kun auto maksaa uutena esim 40000€, niin akuston uusinta maksaa saman 40000€ !Hulluhan se on, joka pistää akuston uusintaan saman summan, jolla saa uuden auton.
Yrittäkää nyt edes keksiä uskottavampia provoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hulluhan se on, joka pistää akuston uusintaan saman summan, jolla saa uuden auton.
Yrittäkää nyt edes keksiä uskottavampia provoja.Sinun akkujuttusi ovat mitä suutinta valetta ja provoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hulluhan se on, joka pistää akuston uusintaan saman summan, jolla saa uuden auton.
Yrittäkää nyt edes keksiä uskottavampia provoja.Kannattaa miettiä sen ihmisen kannalta joka on oikeasti tilanteessa, että sähköauton osamaksut ovat vaiheessa ja sitten akusto vioittuu, eikä takuu korvaa !??
Tuskin tilanne on leikkiä hänelle ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun akkujuttusi ovat mitä suutinta valetta ja provoa.
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski !
- Anonyymi
Onpa joku koonnut hyvän aloitustekstin. Kuvitelmille ei ole enää tilaa.
- Anonyymi
Joidenkin mielestä on suorastaan ihmeellistä että, kun tarjonta kasvaa, niin ostaminenkin kasvaa.
- Anonyymi
Paitsi polttomoottoriautoissa.
- Anonyymi
Sähköauto on tätä päivää eikä sille valehtelijat mahda mitään.
- Anonyymi
Tältä toukokuulta tulee todella hurjat lukemat.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224374- 203495
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052357- 272041
- 341974
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351754
- 151618
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191407- 121311