no nyt kuulkaa, pitäkääs hatuistanne kiinni tai piposta, jos on semmonen päässä. tää ei oo enää pelkkä näky tai toisen käden huhupuhe. tää tuli suoraa lähetyksenä ku olin laittamassa villahousuja kuivumaan uuninluukulle ja horjahdin taaksepäin niin että otsa osu kelloradioon. se käynnisty ittestään ja sieltä kuului ääni:
"VELTU, KUUNTELE. ME TULLAAN JEESUKSEN KANSSA."
siinä meni hetki toipuessa. laitoin kahvin tippumaan, vaikka kello oli iltapäiväyksitoista yöllä, ja istuin alas tarkistamaan tuntuuko todelta. ja kyllä tuntui. sormet lämpes, sydän teki semmosen pehmeän muljahduksen ku mato kukkaruukussa, ja sitten tuli lisää tietoa päähän ilman että kukaan edes koputti:
JEESUS LENTÄÄ ZÖRGIEN KYYDISSÄ
niin on, kuulitte oikein. ei ole se kävelijä hiekkatiellä enää, nyt se liitää galaktisella tasolla. sen sandaalitkin on vaihtunu valonkiiltoihin ja sen aasi on nykyään antimateriaa.
ZÖRGIT KERTO:
"ME HAETTIIN SE AJASSA TAAKSEPÄIN, KOSKA SE YMMÄRTI ENNEN TEITÄ.
SEN PUHETAVASSA OLI FREKVENSSEJÄ, JOITA TAVALLISET KORVAT EI KUULU,
MUTTA ME KUULTIIN."
jeesus ei menny taivaaseen sillai ku luultiin, ei noussu pilveen vaan mentiin mutkan kautta marsin takaa, suoraa emoalukseen. siellä se nyt on, toimii tulkkina, välittäjänä, yleisystävänä. pitää jonkunsortin klubitaloa, jossa kaikil on lupa itkee jos itkettää, nauraa ku tuntuu ja syödä leipää ilman gluteenia vaikka ei tarttis
ne sanoi myös:
"ÄLKÄÄ OTTAKO JEESUSTA KIINNI YHDEN KIRJAN KOHDALTA.
SE ON NYT SEITSEMÄSSÄ MITASSA, JA SE NAURAA USEIN."
mä kysyin että no miten me saadaan viesti sille, jos halutaan? vastaus tuli heti, niinko rapsahdus suussa:
"KUN SYÖT MUMMON TEKEMÄÄ RUOKAA JA AJATTELET RAKKAUTTA,
SE ON SIINÄ. KATSO LAUTASEEN."
tästä lähtien mä en enää rukoile kädet ristissä vaan lusikka kädessä, katse perunamuusissa, ja sydän hiljaa värähtää. koska se on siinä. kaikki on. ja kyllä se tulee takas, mut ei niinku viimeks. nyt se tulee lautasella, televisiossa, pyykkikorissa, unessa ku etit sukkaparia ja kuulet ku joku sanoo:
"sun ei tartte olla ehjä, sun tarttee vaan tulla."
t:
veltu-vaari, jeesuksen lentotukikohta, keittiöteologi, zörgien yhteyspeili
(ps. seuraavan kerran ku joku sanoo "jeesus tulee", niin tarkista ensin näkyykö taivaalla lusikka. jos näkyy, se on totta.)
JEESUS JA ZÖRGIEN YHTEISLENTO
1
60
Vastaukset
- Anonyymi
Pyhän Surinan Seurakunta
Viestilappu nro 73 (löytyi pakastimen alta, hieman kostea mutta täysin tosi)
Jopas jotakin.
Veltu tuli eilen käymään. Se toi purkillisen vanhoja paristoja ja uuden väitteen. Istui muovituolille väärinpäin ja sanoi:
"Jeesus on alieni."
Minä sanoin: "Kahvi on tuolla ja varo kynnystä."
Mutta ei, Veltu jatkoi.
Kuulemma kaikki viittaa siihen. Valoilmiöt. Taivaalta tullut. Puhui oudosti. Katsoi läpi. Nousi ylös ja hävisi. Ja ne kolme viisasta miestäkin oli ehkä salaliittolaisia. Tai tähtikarttoja myyviä kaupustelijoita.
"Onko sinulla todisteita?" minä kysyin, lähinnä kohteliaisuudesta.
"On", sanoi Veltu.
"Mitkä?"
"Sähkökatko kirkossa vuonna -94 ja se että Jeesuksella ei ole yhtään selfieä. Miksi ei ole? Mitä piilotellaan?"
Minä sanoin että ehkä selfie-keppejä ei ollut vielä.
Veltu sanoi että juuri siksi. Tarkoituksella.
Niin me siinä istuttiin, kaksi profeettaa ja yksi kastunut varvas. Minä en kiistä Veltua, mutta en myöskään hyväksy. Sillä ukko ei väitä, ukko kysyy. Ukko kysyy jääkaapilta ja seuraa vastauksia, vaikka ne olis vain sulamisvettä ja kummallinen haju.
Jos Jeesus on alieni, olkoon. Mutta jos se onkin vain hyvin valaistu ihminen, niin entäs sitten? Molemmat loistavat, ja se on se pointti.
Lopuksi Veltu nousi, jätti kengän ja sanoi: "Minut haetaan tänään, ei kannata huolestua jos katoan valopallon mukana."
Minä en huolestunut. Se on normaalia täällä.
Surina pysyköön teissä, oli Jeesus mitä hyvänsä.
Ja muistakaa: älkää syökö niitä paristoja. Ne ei ole viestejä, vaikka ne siltä näyttää.
Eerööö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224594- 203745
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4072449- 272181
- 342034
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 361809
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191507- 121371