OLETKO KOSKAAN TULLUT HUIJATUKSI? HUIJAUSTEN MÄÄRÄ ON LISÄÄNTYNYT OIKEIN ISOSTI.

Anonyymi-ap

Mediasta luin kyselystä, jonka tuloksen mukaan joka neljäs kertoi tulleensa elämänsä aikana huijatuksi. PAHIN TULOS OLI, ETTÄ VANHUSTEN HUIJAAMISEN MÄÄRÄ ON MONINKERTAISTUNUT VIIME VUOSIEN AIKANA.

16

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

googlaa HUIJAAMINEN tai huijaus. Sieltä voit lukea määrittelyjä, erittelyjä ja neuvoja.

• Anonyymi

Tässä vähän esimerkkejä:

HUIJAUS TARKOITTAA EPÄREHELLISTÄ TOIMINTAA, JONKA TARKOITUKSENA ON HANKKIA UHRILTA RAHAA, OMAISUUTTA TAI YKSITYISIÄ TIETOJA.

- Mitä pitää tehdä, jos tulee huijatuksi?

- Mistä tunnistaa huijarin?

-Mitä tehdä, jos huijataan rahaa?

• Anonyymi
      • Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

edellinen linkki ei toimi tuon yhden viivan puuttumisen takia, siis uusiksi

https://kkv.fi/kuluttaja-asiat/huijaukset/ikaihmiset-huijauksen-kohteena/

Minä googlasin: Vanhusten huijaaminen lisääntynyt.

Tuli esille MIELENKIINTOISIA OTSIKOITA.

Esim. Minä availin SEURA-lehden.otsikon alta. TUTKIMUS: Huijatuksi tuleminen altistaa ikäihmisen-----. Poliisi varoittaa vanhuksia huijareista. "Otsikko on tullut valitettavan tutuksi viime vuosina. Milloin asialla on valepoliisi, valehuoltomiehet ja milloin vanhuksen seuraan lyöttäytynyt "ystävällinen" muukalainen, joka haluaa auttaa kaupassa ja pankkiautomaatilla."

Elämänlaatu ja terveys vaakalaudalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä googlasin: Vanhusten huijaaminen lisääntynyt.

Tuli esille MIELENKIINTOISIA OTSIKOITA.

Esim. Minä availin SEURA-lehden.otsikon alta. TUTKIMUS: Huijatuksi tuleminen altistaa ikäihmisen-----. Poliisi varoittaa vanhuksia huijareista. "Otsikko on tullut valitettavan tutuksi viime vuosina. Milloin asialla on valepoliisi, valehuoltomiehet ja milloin vanhuksen seuraan lyöttäytynyt "ystävällinen" muukalainen, joka haluaa auttaa kaupassa ja pankkiautomaatilla."

Elämänlaatu ja terveys vaakalaudalla.

Huijatuksi tulemisia ei voi välttää, koska huijarit ovat fiksumpia kuin huijattavat. Tämä on fakta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huijatuksi tulemisia ei voi välttää, koska huijarit ovat fiksumpia kuin huijattavat. Tämä on fakta.

Niinkin, mutta huijarit keskittyvät suunnittelemaan, miten voi huijata. Missä kohtaa systeemissä on heikko kohta, aukko. -Kyllähän isot firmat ja valtion salaiset systeemit huomaavat heikon kohdan vasta kun itänaapuri on sitä käyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkin, mutta huijarit keskittyvät suunnittelemaan, miten voi huijata. Missä kohtaa systeemissä on heikko kohta, aukko. -Kyllähän isot firmat ja valtion salaiset systeemit huomaavat heikon kohdan vasta kun itänaapuri on sitä käyttänyt.

Huijarit ovat fiksumpia kuin suuri osa kansalaisista, eikä huijatuksi tulemiselta suojaa ikä vaan varovaisuus ja huolellisuus. Viikoittain on lehdissä juttuja henkilöistä joiden pankkitunnukset on pöllitty mm. Oma-kannan kautta taimuista kohteista joissa niitä nykyään käytetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huijarit ovat fiksumpia kuin suuri osa kansalaisista, eikä huijatuksi tulemiselta suojaa ikä vaan varovaisuus ja huolellisuus. Viikoittain on lehdissä juttuja henkilöistä joiden pankkitunnukset on pöllitty mm. Oma-kannan kautta taimuista kohteista joissa niitä nykyään käytetään.

En nyt nimittäisi huijareita FIKSUIKSI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin äsken uutiset, että valepoliisit olivat soitelleet vanhuksille ja saaneet tietoonsa tarpeellisia numeroita ja koodeja pankkitilin tyhjentämiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko niille konnille parempi nimitys että ovat "ovelia". Kuitenkin he käyttävät rikollisuuteen konsteja joita ei suurin osa rehellisistä osaa käyttää. Vaatii melkoista "pokkaa" sepitellä huijaustarinoita. Iltapäivälehdessä pari viikkoa sitten otsikko jossa näiden huijareiden onnistui saada useita miljoonia kansalaisilta rahaa parissa viikossa. Siihen eivät tyhmät pysty. Suoraan sanottu, mutta faktaa nykyisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin äsken uutiset, että valepoliisit olivat soitelleet vanhuksille ja saaneet tietoonsa tarpeellisia numeroita ja koodeja pankkitilin tyhjentämiseen.

Tuo konnien valepoliisina esiintyminen on vanha konsti lehtijuttujen mukaan.

• Anonyymi

Nostan tämän ylös, kun nyt mustaa valkoisella huijausyrityksestä. Tarkistin äsken F-Securen sivun. Siellä 2 estettyä kaappausyrityssivua ja 1 vedätys eli disinformaatiosivu liittyen pankkikortin käyttöön.
      Jouduin hurjan hyökkäyksen kohteeksi, muka Metan ja tekoälyn kehittämisen suhteen. Siinä ehdin lukea ja kuulla kaikenlaista, sähköposteja tuli ja hävisi ja korvautui uusilla. Viimeisin Irlannista tullut kai aito.

Ei estetty kaikkia kaappausyrityksiä, minä itse kai lopulta estin. Päättyi taas kerran pankkikortin sulkemiseen. - Tai niin, kun minulla ei ole pankkitunnuksia, en niitä voinut antaa, mutta muut tiedot menivät vieraille.

Paljastui, että minua on huijattu vuodesta 18 alkaen samalla tavalla laskun maksamisessa.

ETTÄ TARKISTAKAA OMANNE JA ISOVANHEMPIEN ASIAT.

• Anonyymi

Merkittävä osa huijauksista aiheutuu ihmisten liiasta innokkuudesta uusien maksijärjestelmien käyttöön ottamiseen. Pankit ja suurten kaupparyhmien henkilökunnat tyrkyttävät maksuja "helpottavia" uutuuksia, jolla asiakasta sidotaan kyseisen kaupan asiakkaaksi.
        Olen useimmiten sanonut, että rahoistaan eroon pääsemiseen on jo riittävästi menetelmiä, kukahan keksisi kuinka tililleni saataisiin helpommin niitä tuloja.
        Miksi maksamisesta on tehtävä äärimmäisen nopea toimenpide, ettei siihen saa mennä aíkaa kuin 0.5 sekuntia? Mihin helvettiin meillä on niin kiire?
        Katsokaapa vaikka noita yli 300 tuhatta työtöntä, onko heillä niin kiire, että pitää rannekelloaan vilauttamalla voida maksaa työttömyyskorvauksilla horjuvalta tililtään jonkun maksalaatikkorasian?
        Joku nykyhenkilö luuultavasti alkaisi mielellään saarnata nykyisten järjestelmien luotettavuudesta, ja vanhojen ukkojen ja mummojen hitaasta älyn toiminnasta. Sitä se on, jos luottaa vanhanaikasiin menetelmiin, josa lähes kaikki maksut on jätetty pankin vastuulle, ja päättämästäni maksukatosta poikkeavat laskut joudun hyväksymään, jne....
        Maitokaupassa maksan edelleen pankkikortilla, ja käteistä nostan sen verran, että Alkon ostokset maksan käteisellä, ettei yhteisen tilimme netti/mobiilipankkia selaava vaimoni alkaisi rätkyttää liiasta viinin lipittämisestä (vaikka hän viinustä pitääkin)

• Anonyymi

Vain tyhmiä huijataan.

• Anonyymi

Tuon määritelmän mukaan aika moni itseään fiksuksi luullut, hyvillä arvosanoilla opiskeluissaan menestynyt, hyväpalkkaisen toimen ja yhteiskunnallisen statuksen saavuttanut huomaa olevansa tyhmä. Esimerkkejä on paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4444
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3585
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2387
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2081
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1984
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1648
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1467
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1331
    Aihe