Miksei autoissa ole enää koukkua?

Anonyymi-ap

Ennen se oli vakiovaruste. En muista että meillä olisi kun kotona vielä asuin, siihen mennessä ollut sellaista autoa jossa ei koukkua olisi ollut. Sama oli kavereiden vanhempien autoissa. Tuolla kun katsoo vanhempaa kalustoa niin lähes kaikissa on koukku. Minulla on ollut useita autoja ja jokaisessa on ollut koukku.
Nyt ajattelin ostaa uudemman mutta kuitenkin käytetyn niin koukkuja ei ole oikeastaan missään. Niissä autoissa missä se oli maksoi taas käytettynäkin niin paljon ettei viitsi ostaa. Kyllä pitää kukkaroa avata kunnolla että saa koukun. Pitänee ostaa sitten ilman ja maksaa sellaiset 2000 euroa siitä erikseen. Tai sitten ajaa vain näillä romuilla.

47

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koukku ei ole koskaan ollut vakiovaruste.

      • Anonyymi

        Oli se sillä että jokaisessa autossa se oli. Ihmiset ottivat sen koska se kuuluu autossa olla.


    • Anonyymi

      Viimeisessä autossani, jossa oli koukku, sitä ei tullut käytettyä kertaakaan sinä 6 vuotena, jonka sillä ajoin. Parissa viimeisessä ei ole ollut, enkä ole sitä kaivannut.

    • Anonyymi

      Koukku asennettuna maksaa alle 1000 euroa, lisävarusteena tuplat.

      • Anonyymi

        Vetokoukku ei ole ollut ainakaan missään henkilöautossa vakiovaruste koskaan.
        Koukun hinnathan nousivat minimissään 100 % heti, kun Virkamies päätti, ettei omatekoista koukkua hyväksytä katsastuksessa. Sitä ennen vain vetokuulan piti olla Virkamiehen hyväksymä (leima kuulassa) ja siksi se olikin kohtuuttoman kallis.
        Tein omaan autooni itse vetokoukun juuri ennen muutoksen voimaantuloa, olisiko ollut v 1983 tai 1984 ja siksi tiedän.
        NäinKIN kartellit rahastavat Suomessa Virkamiesten (ja niille maksetun korruption) yhteisvoimin.


    • Anonyymi

      Vakiona koukku taitaa olla vain Tesla Model Y:ssä.

    • Anonyymi

      Kysymys on vähän niin kuin että miksei tädillä ole m-nia. Kysehän on pohjimmiltaan siitä ettei näillä sähköhammasharjamoottorisilla autoilla ole vetokykyä kiskoa mitään romukuormaa 400 km mökkimatkoilla mäissä ja sorateillä kaukana latureista.

      Toinen syy on se että uusiin edes jonkinlaisiin polttomoottoriautoihin laitetaan jotain "suzuki alto"- tyylisiä ympäristöystävällisiä 3 sylinterisiä 1,0 litraisia moottoreita joissa joku takuuaikana laukeava turboahdin, ja vääntöä vähemmän kuin puuceen ovessa. hybridimoottorien ja akustojen tehden perheautosta vanhan ajan pakettiauton painoisen, miten sellaisella nykyautolla joku haluaisi enää uhmata kohtaloa asentamalla vetokoukun ? millä voimilla ?

      Kyllä se on sillä lailla että pidetään ne oikeat autot eli vanhat perus autot ja peräkärryt yhdessä ja ei sekoiteta näitä ympäristöautoja mihinkään kuorman vetoon viittaavaankaan.

      • Anonyymi

        Kaikenlaisia satuja sitä taas kuulee...

        Sähköautoissa toimintamatka toki lyhenee, muuten voimalinjan suhteen erittäin hyviä kärryn vetoon.

        Muuten vetomassat riippuvat paljon myös siitä onko valmistaja huomioinut suunnittelussa perävaunun vedon, perinteisesti joillakin kaukoidästä tulevilla merkillä/malleilla vetomassat ovat olleet lähes olemattomat (käytännössä jollain 400 kg:n vetomassalla ei tee oikein mitään, saman kokoluokan euroautossa voi helposti olla 1200 kg). Ja voimaa ja suorituskykyä siinä litraisessakin turbokoneessa on enemmän kuin jossain menneen ajan kaksilitraisessa vaparissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaisia satuja sitä taas kuulee...

        Sähköautoissa toimintamatka toki lyhenee, muuten voimalinjan suhteen erittäin hyviä kärryn vetoon.

        Muuten vetomassat riippuvat paljon myös siitä onko valmistaja huomioinut suunnittelussa perävaunun vedon, perinteisesti joillakin kaukoidästä tulevilla merkillä/malleilla vetomassat ovat olleet lähes olemattomat (käytännössä jollain 400 kg:n vetomassalla ei tee oikein mitään, saman kokoluokan euroautossa voi helposti olla 1200 kg). Ja voimaa ja suorituskykyä siinä litraisessakin turbokoneessa on enemmän kuin jossain menneen ajan kaksilitraisessa vaparissa.

        Sähkömoottori on ylivoimainan voiman kontrollissa mikä helpottaa kärryn vetoa.
        Hyvän käsityksen polttiksen toimivuudesta kärryn vetoon saa DSG-nytkyttimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottori on ylivoimainan voiman kontrollissa mikä helpottaa kärryn vetoa.
        Hyvän käsityksen polttiksen toimivuudesta kärryn vetoon saa DSG-nytkyttimellä.

        Vähän laajemmin vielä ajateltuna manuaalivaihteistoilla ja nykyisillä kaksoiskytkin-automaateilla erityisesti kuormatun kärryn peruuttaminen ylämäkeen on todellista herkkua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottori on ylivoimainan voiman kontrollissa mikä helpottaa kärryn vetoa.
        Hyvän käsityksen polttiksen toimivuudesta kärryn vetoon saa DSG-nytkyttimellä.

        VW DSG kytkin nyt on jonkun sähkömoottori-uskovaisen insinöörin salajuoni sabotoida bensa-autoilun mainetta, ja siihen päälle vielä kaasurähdysvaarat kaasu hybrid VW passateissa. Oliko samat henkilöt asialla jotka manipuloivat USA päästöilmoituksia ja jäi kiinni ? en ota kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaisia satuja sitä taas kuulee...

        Sähköautoissa toimintamatka toki lyhenee, muuten voimalinjan suhteen erittäin hyviä kärryn vetoon.

        Muuten vetomassat riippuvat paljon myös siitä onko valmistaja huomioinut suunnittelussa perävaunun vedon, perinteisesti joillakin kaukoidästä tulevilla merkillä/malleilla vetomassat ovat olleet lähes olemattomat (käytännössä jollain 400 kg:n vetomassalla ei tee oikein mitään, saman kokoluokan euroautossa voi helposti olla 1200 kg). Ja voimaa ja suorituskykyä siinä litraisessakin turbokoneessa on enemmän kuin jossain menneen ajan kaksilitraisessa vaparissa.

        Suosittelen kaasunaamarin ostoa näille 1800 kiloa painavien sähköhybrid farmarien käyttäjälle vetäessään niitä rekisteriotteen maksiimi 200 kilon best net mini - "polkupyöräkärryjä". Kytkimen palaminen kun tuottaa sellaista paksua pistävää savua, ja toisinaan litium akun ylikuormitus palokaasuja....
        Eijeijei milleniaalit, pysykää te niissä mopoautoissa ja kiskokaa sitä energiajuomaa ja sähkötupakkaa/jäähdytysnestetiiviste esanssia, siinä teille riittämiin rasitusta. Uudet autot eivät kestä sitäkään vertaa.


    • Anonyymi

      No, nuorempana ajoin käytetyillä, ja kyllä minun kahteen farmariin piti ostaa uusi koukku, kun niissä ei sellaista ennestään ollut. Yhdessä uudemmassa koukku oli valmiina. Uudet autot olen sitten tilannut koukulla, mutta kyllä se lisätilauksena aina on mennyt. Nykyiseen sitä ei saanutkaan kuin tehdastilauksena.

      Olisiko niin, että meitä kärryn kiskojia on vain nykyään vähemmän? Nykyisellä hybridillä en huomaa eroa käyttäytymisessä kärryn kanssa riippumatta siitä, onko polttis käynnissä vai ei.

      • Anonyymi

        Nettiautosta pikahaulla alle/yli 10-vuotiaat autot niin ei suhteellisesti juuri mitään eroa, kummassakin ryhmässä noin kolmasosassa autoista on koukku.

        Tosin monessa uudemmassa autossa on irrotettava/piiloon taittuva koukku joten liikenteessä saattaa vaikuttaa siltä että koukkuja on uudemmissa autoissa vähemmän.


      • Anonyymi

        "Nykyisellä hybridillä en huomaa eroa käyttäytymisessä kärryn kanssa riippumatta siitä, onko polttis käynnissä vai ei."

        se johtuu vain siitä että vedät kärryn lisäksi jotain "nappeja" tai "sätkää", etkä tiedä maailmanmenosta juuri mitään muutenkaan vaikutuksen alaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nykyisellä hybridillä en huomaa eroa käyttäytymisessä kärryn kanssa riippumatta siitä, onko polttis käynnissä vai ei."

        se johtuu vain siitä että vedät kärryn lisäksi jotain "nappeja" tai "sätkää", etkä tiedä maailmanmenosta juuri mitään muutenkaan vaikutuksen alaisena.

        Helpottiko?


    • Anonyymi

      Se maksaa sen extran siihenkin uuteen autoon. Maksa uudesta tai käytetystä... saat sen koukun.

    • Anonyymi

      Vetokoukkua ei normaaleissa ha ole ollut koskaan, mutta hinausköyttä varten on varmaan monissa edelleen paikka mihin sen köyden saa tai kiinni ruuvvattava silmukka.

      Automaattejahan ei saa hinata pitkiä matkoja, mutta kai ojasta voi vetää. Entäs sähköautot, voiko niitä hinata, lavoilla ainakin kuljetetaan usein kun vikaantuvat.

    • Anonyymi

      Nykyisen hallituksen talouskuritukset pitää huolen ettei suomalaisilla ole jatkossa varaa;

      a. alitehoisiin tai minkään tehoisiin uusiin autoihin, oikeisiin tai leikki-sähköversioisiin
      b- ihmisillä ei ole varaa vetokoukkuun tai peräkärryyn,
      c. ihmisillä ei ole enää mitään syytä vetää mitään mihinkään, kun ei ole varaa mökkiin tai veneeseen.

      Sitten kun suomalaiset kulkee kaikki vanhoilla kierrätyskeskuksen polkuyörillä rinkka haisevia vaihtovaatteita mukana ja vaeltelee kaduilla tutkimassa roskiksista ruokaa, kukaan ei enää mm. täällä kysele koukkujen puutteesta nykyautoissa.

      Katsokaa mitä puoluetta äänestätte eduskuntavaaleissa, tai jää koukulliset autot historiankirjoihin
      kuntavaali oli oikeaan suuntaan.

      • Anonyymi

        Suurin osa suomalaisista ei tarvitse peräkärryä ollenkaan eikä ikinä vedä mitään autolla. Minulla oli 7 vuotta auto, jossa oli vetokoukku, mutta en käyttänyt sitä kertaakaan. Ja monia ei kiinnosta mökit ja veneet pätkänkään vertaa. Itse en ainakaan ikinä venettä osta, en edes vaikka saisin miljoonia lotossa.

        Itse asiassa uusissa autoissa ei ole usein koukkua, koska sitä ei vain ole koettu tarpeelliseksi. Jos jollain on varaa ostaa yli 40 tonnin uusi auto niin hänellä olisi ollut kyllä varaa laittaa siihen koukkukin. Kyse on siis pelkästä valinnasta, ei köyhyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ei tarvitse peräkärryä ollenkaan eikä ikinä vedä mitään autolla. Minulla oli 7 vuotta auto, jossa oli vetokoukku, mutta en käyttänyt sitä kertaakaan. Ja monia ei kiinnosta mökit ja veneet pätkänkään vertaa. Itse en ainakaan ikinä venettä osta, en edes vaikka saisin miljoonia lotossa.

        Itse asiassa uusissa autoissa ei ole usein koukkua, koska sitä ei vain ole koettu tarpeelliseksi. Jos jollain on varaa ostaa yli 40 tonnin uusi auto niin hänellä olisi ollut kyllä varaa laittaa siihen koukkukin. Kyse on siis pelkästä valinnasta, ei köyhyydestä.

        Lisään... Ja jos tarvetta koukulle ja kärrylle tulee korkeintaan pari kertaa vuodessa niin koukkuun ja kärryyn ei kannata panostaa. Silloin voi vuokrata pakun tai tilata kotiinkuljetuksen ja se tulee halvemmaksi. Jotta vetokoukusta ja kärrystä olisi jotain hyötyä niin sitä pitäisi tarvita usein.


      • Anonyymi

        Nyt vasemmistolainen vitsin murjaisi.

        Nykyhallituksella autoilijoilla nimenomaan on paljon enemmän rahaa käytettävissä. Eka osa polttoainevero-alennuksesta tuli jo ja hallitus päättänyt toimista jotka alentaa litrahintaa 20c vuoteen 2027 mennessä. Lisäksi ajoneuvoveroja alennettiin.

        Autoala ry taas varoitti ennen vaaleja että vasemmisto-Keskusta voisi nostaa polttoaineiden hintoja jopa 25-55c, todennäköisesti noin 40c. 100% varmasti vasemmisto paikkaisia valtion taloutta autoilijoita verottamalla kuten aina tekevät.

        Sitäpaitsi, ne joiden tukia nyt leikataan Orpon hallituksen toimesta, ovat sellaisia joilla ei varmasti muutenkaan varaa uusiin autoihin.

        Vasemmiston ilmastoverotus edelleen suurin syy autoilun kalleuteen, edes PS ei voi kaikkia veroja poistaa koska Kokoomus vastustaa. Lisäksi kaikki EUn vaatiimukset paitsi päästöistä, myös turvallisuusvarusteista nostanut autojen hinnat pilviin.

        Se minkä duunari voittaa esim tuissa jos äänestää vasemmistoa, häviää varmasti vasemmiston ilmastoverotuksessa. Esim viime hallitus teki vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroon 8/2020 ja allekirjoitti päästökaupan joka voi nostaa litrahintaa 90c.


    • Anonyymi

      On se kaikissa ollut ja tulee olemaan. Koukutonta ei voisi olla, koska ei saa kärriä kiinni ja jää kaikki kuljettamatta.

      Juuri asensin uuden koukun yhteen autoon, 150€ laadukkaan uuden. Momenttiavaimella pultit kiinni, dinitrolin massalla koukkurungon suojaus, pulttien kannat. Kestävä laadukas rasia joka ei murene tai halkeile ajan saatossa. Musta muovinen hattu nupin päälle suojaksi niin rasva pinta pysyy ja ei pääse ruostumaan.

      1000-2000 euroa uuden koukun asennuksesta on hirvittävä hinta. Liian, korkea suhteessa koukkujen hintaan ja olemattomaan työhön.

      Koukun teko maksaa muutamista kympeistä ylöspäin teollisuudessa jossa niitä tehdä sarjoja esim Euroopan maissa.

    • Anonyymi

      Pari vuotta sitten asensin Sitikan pikkuautoon koukun itse, aika helppo homma lopulta. Tilasin Saksasta verkkokaupasta 130 eurolla ja Biltemasta sähköpistoke johtohässäkkä 7 eurolla.

      Sitä ennen olin kysynyt mikä lie koukunasennuksen keskittyneeltä ketjulta, niin 450 e asennettuna heidän hintansa. Järjetöntä, 1m5 tunnin työstä.

      • Anonyymi

        Nykyautoihin itseasennuksen jälkeen pitää yleensä käydä merkkiliikkeessä päivittämässä ohjelmaan, että autossa on asennettuna koukku. Keskiverto autoilijalla ei ole paikkaa, työkaluja ja osaamista asentaa itse koukkua ja jos vaikka olisi, niin aika harva sitä viitsii tehdä kuin vanhaan ritsaan.


    • Anonyymi

      Vielä 80-luvulla tavallinen duunarikin pystyi hankkimaan uusia autoja ja omakotitalon ja ok-talon rakentamisessa ja ylläpidossahan tarvitsee peräkärryä niin usein että se vetokoukku oli lähes välttämätön. Niistä ajoista on suomalaiset köyhtyneet niin paljon että uusien autojen myyntiennätys jäi sinne 1989 vuoteen ja harvalla on enää rahaa rakennella omakotitaloja saati ostaa niitä, joten koukullekaan ei ole tarvetta kun ei ole kerrostalon pihalla kuin yksi kallis kk-maksullinen paikka autolle, kärrille ei ole paikkaa. Työttömyyskin on paljon suurempaa kuin 80-luvulla, se räjähti jo 90-luvulla eikä ole koskaan laskenut enää lähellekään 80-luvun lähes täystyöllisyyden tasoa. Suunta on kohti entistäkin suurempaa työttömyyttä kun automaatio ja tekoäly korvaavat ihmistyöntekijöitä jatkossa entistäkin enemmän.

    • Anonyymi

      Aika harva tarvitsee autossaan vetokoukkua ja se on aina ollut uusissa autoissa lisävaruste.

    • Anonyymi

      Jos katsot uudempia autoja liikenteessä niin niissä ei yleensä näy koukkua ilman kärryä, koska niissä on usein piiloon taittuva koukku. Joten koukku otetaan esiin vain kun vedetään kärryä.

      • Anonyymi

        Irrotettavat koukut osaa ruostua niin härskisti paikalleen kiinni että ne on kuin hitsattuja. Kaikkein paskimmasta hiiliteräksestä tehtyjä jotka ruostuu alta aikayksikön tuossa suolapaskakylvyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Irrotettavat koukut osaa ruostua niin härskisti paikalleen kiinni että ne on kuin hitsattuja. Kaikkein paskimmasta hiiliteräksestä tehtyjä jotka ruostuu alta aikayksikön tuossa suolapaskakylvyssä.

        Tarkoitin piiloon taittuvia koukkuja, en irrotettavia koukkuja. Eli auton sisällä on nappula, jolla sen saa esille. Irrotettava koukku ja piiloon taittuva koukku on eri asia.


      • Anonyymi

        Ei niitä silti ole kuin osassa autoja ja vain kovin harva niitä ikinä käyttää tai tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin piiloon taittuvia koukkuja, en irrotettavia koukkuja. Eli auton sisällä on nappula, jolla sen saa esille. Irrotettava koukku ja piiloon taittuva koukku on eri asia.

        Juu, nekin jumittaa jos niitä ei käytä ja huolla. Sama koskee irrotettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, nekin jumittaa jos niitä ei käytä ja huolla. Sama koskee irrotettavia.

        Mitenkähän niitä sitten pitäisi huoltaa? Itsellä 9 vuotta vanhassa autossa alkuperäinen sähköisesti kääntyvä/vapautettava koukku jota käytetty ehkä kerran vuoteen. Toimii edelleen eikä koukulle ole tehty yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän niitä sitten pitäisi huoltaa? Itsellä 9 vuotta vanhassa autossa alkuperäinen sähköisesti kääntyvä/vapautettava koukku jota käytetty ehkä kerran vuoteen. Toimii edelleen eikä koukulle ole tehty yhtään mitään.

        No käyttämällä! Kerran vuodessakin riittää, jos ei ois 9 vuoteen käytetty kertaakaan, saattaa jumittua. Ulkopeilien kanssa sama juttu, jos sama kuski / samankokoiset kuskit, peilejä ei tartte säädellä. Kannattaa kerran vuodessa jumpata peilejä ääriasentoihin.


    • Anonyymi

      En tarvitse koukkua enkä koskaan osta käytettyä autoa missä on koukku, kuluttaa paljon enemmän voimansiirtoa ja moottoria jos hinattu paljon.

    • Anonyymi

      Jos ei joku tarvitse Koukullista autoa ja muutenkin irvistää ja pylllistää iäkkäämmille edullisille käytetyille autoille, voidaan kysyä eikö sellaisen olisi parempi siirtyä muutenkin polkupyöriin ja paikallisbusseihin ja ehkä jopa aikuisten polkuautoihin joita on tullut markkinoille ? Kaikki kannattavuuslaskelmat tässä 40 th hintaisten sähköautojen maailmassa ainakin tukisivat sitä.

      • Anonyymi

        Tai ostaa pakettiauton, varkaatkin suosii enemmän kuin kärryjä.


    • Anonyymi

      Vetokoukku ei ole ollut vakiovaruste, kuin ainoastaan yhdessä omistamassani autossa. Ihmettelen, että miksi ei ole aina vakiovaruste.

    • Anonyymi

      Vetokoukku maksaa nykyautoihin maltaita ja on rikkoutuvaa sähköistä mallia. Veturinahan nykyauto olisi hyvä kiitos sähkömoottorin tai sähkömoottorien valtavan väännön eikä tarvitse kytkintä luistattaa ja jarrutuksissa saa perävaununkin liike-energian takaisin akkuun melko hyvällä hyötysuhteella. Eikä lisääntynyt kulutus tunnu rahassa juuri yhtään toisin kuin oli polttomoottorien aikakaudella. Ja massaakin on nykyautoissa niin, että kärry ei heiluttele.

      • Anonyymi

        Kolaroi sitä varmemmin liukkaalla tai hiekkatiellä jos energian talteenotto päällä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolaroi sitä varmemmin liukkaalla tai hiekkatiellä jos energian talteenotto päällä.

        Eli jarrutus aiheuttaa kolarin? 😄

        Ajovakautus pitää auton vakaana kuin juna, myös peräkärryn kanssa.


    • Anonyymi

      Jos ei tarvitse koukkua, niin turhaan sitä auton rakenteita poraillaan reikiä täyteen.
      Sellainen ihminen joka tarvitsee jotain tavaran kuljetusta harvoin, niin kannattaa ottaa vuokra paku tai kotiin kuljetus, tulee paljon halvemmaksi.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Itellä on irrotettava koukku ja iso kuomukärry mikä maksoi pari tonnia.
        Olisin voinut sen mitä kärryä tarvinnut vaikka tilata kuskin auton palveluna halvemmalla viimeisen 15 vuoden aikana.


    • Anonyymi

      Koukku myös painaa 20-30 kiloa, jota raahaa koko ajan mukana ja bensaa kuluu, joten jos ei tarvitse koukkua, niin valitsee sellaisen auton, missä ei ole koukkua.

    • Anonyymi
      UUSI

      Juurikin näin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      21
      3481
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2362
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      375
      1970
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1874
    5. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1581
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1577
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1519
    8. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1192
    9. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1137
    10. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      64
      1049
    Aihe