Ei voi sanoa että tämä on rokkia, mut ei voi kait sannoo että on puhdasta poppiakaan. Sanoisin jotain kitarapoppia.
Muistoja liittyy 90-lukuun kun tää orkka nous parrasvaloihin erityisesti kappaleella suomirokkia joka soi kaikkialla. Se soi siis kaikkialla että tuntui että mitkään muut biisit ei soineet niin paljoa ysärinä kuin tuo kyseinen biisi johon on jukka takalo tehnyt sellaiset lyriikat jotka helpostilähestyttävät ja niissä sanoissa on paljon fiksuja havaintoja. Hienoa kuvaamista !
Aloinpa sitten tutustua tähän yhtyeeseen, tosin vasta hyvin myöhään mut parempi myöhään kuin ei koskaan. nimittäin eka aknestik-ostokseni oli vasta 2010 luvun puolella (vedenpaisumuksen jälkeen CD ). Levy ei ole kerännyt pölyä vaan että ollut suht kovassa käytössä mutta sitten kun aloin paneutua orkesterin varhaisimpiin biiseihin&julkaisuihin niin sittenhän vasta mä innostuin vielä enemmän tästä yhtyeestä. Löysin sellaiset harvinaisuudet kuin vuonna 85 tehty maanalle-laulu ja 87 vuonna tehty laulu metsänpeto vei rakkaimpani.
Noin 2-3 vuotta sitten ostin ojat on rajat CD:n nettimusakaupasta. Siitä on tullut mieluisa minulle.
Ei kait koskaan tämä orkesteri ole nauttinut kansan keskuuvessa erityisen suurta huomiota, paitsi ainakin se megahittilaulu Suomirokkia.
Kriitikot yleensä muistaakseni kehuneet bändin julkaisuja että joku tallainen muistikuva on minulla. Pääosin lukenut soundin ja rumban musa-arvosteluja kun ammattiriitikot arvioi niitä tosi asiantuntevilla kirjoituksilla.
Kirjoitaja Juha Pohjola(steelesman10)
Aknestik suomen tunnettu kitarapop-yhtye
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396925
- 323908
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 391980