Hengellisissä piireissä on nykyjään valtavan paljon odotusta, että näkyisi kaikenlaisia ihmeitä ja merkkejä. Uskotaan kyllä Jumalaan, mutta kaivataan ihmeitä, jotta uskosta osattomat vakuuttuisivat Jumalan olemassaolosta.
Moni ajattelee, että ihmeiden avulla voidaan saada muut uskomaan Jumalaan – ja samalla saadaan vahvistusta myös omalle uskolle. Mutta luovatko ihmeet kestävää ja lujaa uskoa? Epäilen tätä vahvasti.
Olen aiemmin kirjoittanut useaan otteeseen Israelin kansan eksoduksesta Egyptistä kohti Luvattua maata. Kuten Raamatusta voimme lukea, niin he saivat nähdä kerta toisensa jälkeen mitä suurimpia Jumalan ihmeitä. Silti he aina seuraavan koetuksen hetkellä unohtivat Jumalan ihmeteot ja alkoivat kapinoida Moosesta ja Jumalaa vastaan. Heillä ei ollut vaikeuksien tullessa pienintäkään uskoa ja luottamusta, että Jumala on heidän kanssaan ja huolehtii heidän tarpeistaan. Nykyaikana on aivan samoin kuin silloin: uskovalla pitäisi olla vain menestystä, eikä ymmärretä, että vaikeudet kuuluvat Jumalan johdatukseen ja uskon kasvuun.
David Wilkerson kirjoittaa osuvasti: ”Me olemme suuresti Israelin kaltaisia. Haluamme, että Jumala puhuu sanan, sallii meille ihmeellisen pelastuksen, täyttää nopeasti meidän tarpeemme, poistaa kaikki tuskamme ja kärsimyksemme. Saatat ehkä juuri nyt sanoa: ’Kunpa Jumala vain päästäisi minut tästä sotkusta – jos Hän antaisi minulle vain tämän yhden ainoan ihmeen – en enää ikinä epäilisi Häntä!’ Mutta entä ne kaikki ihmeet, jotka Hän on jo sinulle tuottanut? Ne eivät ole saaneet sinussa aikaan minkäänlaista uskoa, joka auttaisi sinua nykyisissä vaikeuksissa.”
Wilkerson jatkaa, että suurin ihme tai merkki maailmalle ei ole edes jonkun herääminen kuolleista, vaan: ”… jumalattomien mieleen ja henkeen tekee todella vaikutuksen kristitty, joka kestää kaikki koettelemukset, myrskyt, ahdistukset ja kärsimykset pysymällä luottavaisesti uskossa. Sellainen uskova kohoaa vaikeuksistaan luonteeltaan vahvempana, uskoltaan vahvempana, vahvempana Kristuksessa.”
Kerran nuoruudessani yritin saada yhtä kaveria kääntymään uskon tielle kertomalla hänelle Jumalan tekemistä ihmeistä. Muistan hyvin kun tämä kaveri vastasi, että vaikka näkisi ihmeen silmiensä edessä, hän ei uskoisi silti. Jos joku tekee uskonratkaisun näkemiensä ihmeiden ja merkkien perusteella, se ratkaisu ei välttämättä ole kestävällä pohjalla. Oikea uskoontulo lähtee synnintunnosta, hädästä oman sielun iankaikkisesta elämästä.
Ihmeistä suurin on se, että Jeesus on kuollut syntiemme tähden ja antanut meille sovituksen kaikista rikkomuksistamme. Kun ihmiselle tulee synnintunto ja hän saa jättää asiansa Jeesukselle, sitä rauhaa suurempaa ihmettä ei maan päällä olekaan.
Jeesus sanoi: ”Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki” (Matt 16:4). Fariseukset ja saddukeukset pyysivät merkkiä muka uskoakseen, mutta Jeesus vastasi heille vain viittaamalla omaan kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Älkäämme siis tavoitelko ihmeitä vaan sielujen pelastusta. Kun julistamme väkevää evankeliumia puolestamme kuolleesta ja ylösnousseesta Kristuksesta, voivat ihmeet ja merkitkin seurata tällaista julistusta.
( Lähde: Ajankohtaista uskosta sivusto/Monthly Archives: huhtikuu 2013)
s-seutulainen
Lisäävätkö ihmeet uskoa?
85
496
Vastaukset
- Anonyymi
Se jo olisi ihme jos Israel lopettaa sotarikokset ja uskovat toistensa herjaamisen.
Niistä hyödyllistä ihmeistä voisi aloittaa ja sitten siirtyä turhempiin.- Anonyymi
Niin, Israel- niin miksi he olivat 2000- vuotta ajettuna, ja edelleen uhkaavat poistaa Israelin luvatusta paikasta. Etkö ymmärrä.
Sama - kun venkku ajaisi meidät korpitielle ja palattaisiin, meitä uhattaisiin.
Eikö ole lupa pulustaa--- -sinulle puolustusvoimat- puolustaessaan on sotarikos.
Kuka hyökkäsi Israeliin, taisi tulla piste sille menolle, miksi on satoja- kilometrejä tunnteleita. miksi pidetään sairaaloita terroristijärjestön piilopaikkoina, ambulansseja kulukävileinä, jne.
Kyllä juutalaiset ovat pärjänneet vaikkapa palestiinalaisten kanssa- mutta se hammas- pitää palestiinalaisia ja juutalaisia omassa pihdissään,. siitähän on kyse.
Katso paikallisia vihollisen pääpuhujia, jotka itse ovat näitä terroriporukan moottoreita, itsehän he aiheuttavat juutalaisille puolustustarpeen ja ilmeisesti tuli piste sille- kun ottivat paljon ulkolaisia panttivangiksi.
- Anonyymi
Ymmärrätkö että Jeesus päättää minkälaisia tai kenelle hän ihmeitään tekee tai näyttää?
- Anonyymi
Kun kukaan ei parane yhtään mistään sairaudesta, niin Jeesus parantelee sitten hiljaisuudessa eikä niistä niin isosti todistella.
Jumalakaan ei ole näyttäytynyt missään tai antanut itsestään mitään merkkejä, joten Jumalan täytyy olla kaikkialla kaikessa.
Näin saa uskoa jos se toimii itselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kukaan ei parane yhtään mistään sairaudesta, niin Jeesus parantelee sitten hiljaisuudessa eikä niistä niin isosti todistella.
Jumalakaan ei ole näyttäytynyt missään tai antanut itsestään mitään merkkejä, joten Jumalan täytyy olla kaikkialla kaikessa.
Näin saa uskoa jos se toimii itselle.On Jeesus parantanut useita ihmisiä ja herättänyt kuolleistakin.
- Anonyymi
Ei ihmeiden näkeminen uskoa lisää ainakaan sellaisilla ihmisillä jotka uskovat ilman näkemistä.
- Anonyymi
Miksi ihmiset eivät saisi uskoa että Jumala tekee ihmeitä huonontaako se uskoa?
- Anonyymi
s-seutlulainen, pysy sinä jumalaton veljien syyttäjä omassa sleyn kirjkossasi,.
- Anonyymi
s-seutulainen, palvelet koko häijyn sydämesi kyllyydestä pimeyttä!
- Anonyymi
Mikä tahansa kylätaikuri pystyy parempiin ihmeisiin kuin mistä raamatussa kertotaan.
Joku Lasarusjuttukin oli ilmiselvä huijaus, mikä ei ajatteleviin ihmisiin uppoa.- Anonyymi
Silloin et usko myöskään Jeesuksen olemassaoloon kun et hänen tekoihinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin et usko myöskään Jeesuksen olemassaoloon kun et hänen tekoihinkaan.
No en tietenkään. Olen ihan terve ja selväpäinen ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en tietenkään. Olen ihan terve ja selväpäinen ihminen.
Aivan ja tervejärkisen lapset puukkojen kanssa torilla- tämän maailmanherran hengessä on liikkeellä. Okei, elä uskossasi ja lapsiesi kanssa yhdessä.
Varaa riittävästi puukkoja ja huumeita, sekä ihmiskaupassa käy kuksimassa- maailmanhengessä niitä naisia, mitä orjakaupan tuloksena on poljettavana.
Olet erinomainen todistaja, mihin maailmaan en usko. kun katson porukkasi elämää.
Usko sinä, paskaasi kertoo ent. ateisti
- Anonyymi
Tuskin koskaan ajallisen elämämme aikana kykenemme tajuamaan mikä suunnaton arvo ja rikkaus on olla uskosta vanhurskas. Jo pelkästään se, että olemme niin monta kertaa kuulleet sanonnan uskosta vanhurskas, on saattanut viedä asialta sisimmässämme terän.
Tosin luulen, että moni uskova on samalla tavoin kadottanut ensimmäisen rakkauden tuoman kiitollisuuden ja ilon kuullessaan sanat olen pelastettu, olen uskossa, olen Jumalan lapsi, olen saanut syntini anteeksi – emmekä ehkä enää osaa iloita siitäkään, että voin sanoa: minä omistan iankaikkisen elämän, olen matkalla taivaaseen.
Nämä sanonnat tuntuvat niin vanhanaikaisilta. Nyt uskovat syttyvät vasta sanoista: olen täyttynyt hengellä, minulla on hengen voima, minulla on lahjat, minulla on parantuminen, uudestisyntyminen, muuttuminen - sanoista, jotka kuvaavat uskovan omien kokemuksia, sitä mitä uskovassa tapahtuu. Edellisen riemun aiheena on se, mitä Jumala ajattelee minusta, jälkimmäisessä se, mitä itse koen itsestäni.
( Olavi Peltola)
s-seutulainen- Anonyymi
Jeesus odottaa että ihmiset muuttuvat eikä yksikään voi muuttua ilman Pyhää Henkeä omissa voimissaan ihminen ei muutu. Ihmiset eivät pelastu jos jäävät maailmaan.
- Anonyymi
olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltola on pukeutunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejä.
OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA!!!!!! - Anonyymi
s-seutulainen, et tehnyt parannusta, vaikka sinua kehoitettiin kääntymään Jeesuksen puoleen. Nyt olet entistä paatuneempi, häijympi ja jumalttomuutesi näkyy entistä selkeämmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltola on pukeutunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejä.
OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA!!!!!!Ai tämäkö Olavi?
Hyvältä ihmiseltä vaikutti.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/rovasti-olavi-peltola-nyt-on-minun-vuoroni-palvella-ritvaa/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai tämäkö Olavi?
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/rovasti-olavi-peltola-nyt-on-minun-vuoroni-palvella-ritvaa/Jokainen pappi on virkaansa toimitessaan johdattanut ihmisiä helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai tämäkö Olavi?
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/rovasti-olavi-peltola-nyt-on-minun-vuoroni-palvella-ritvaa/peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. peltola on koko ikänsä palvellut tämän maailman ruhtinasta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai tämäkö Olavi?
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/rovasti-olavi-peltola-nyt-on-minun-vuoroni-palvella-ritvaa/Ei yksikään ihminen ole hyvä.
Jumala yksin on hyvä.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. peltola on koko ikänsä palvellut tämän maailman ruhtinasta!
Olen sitä mieltä että kaikki ovat itse vastuussa itsestään kaikille on annettu mahdollisuus pelastua ja jos sitä ei ota vastaan vika on itsessä turhaa syytellä muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen, et tehnyt parannusta, vaikka sinua kehoitettiin kääntymään Jeesuksen puoleen. Nyt olet entistä paatuneempi, häijympi ja jumalttomuutesi näkyy entistä selkeämmin.
Vuan kun ei tuo Jeesus uo ollunna tavattavissa. Kuljuillee josskin muuvalla.
- Anonyymi
kuules- sinä s-seutulainen. Toinen teistä puhuu aidasta ja toinen aidanseipäistä.
Kummalla on se puuttuva sinapinsiemenusko- että vuoretkin liikkuisivat..
Kerropa - s----seutulainen. hokaatko
- Anonyymi
Tietenkin olisi hyvä jos ihmeet olisivat käytännölisiä asioita sekä sellaisia jotka hyödyttävät monia ja luovat hyvää mieltä. Niinhän Jumala on luvannut antaa hyviä lahjoja kun kerran pahat ihmiset osaavat antaa lapsilleen hyviä lahjoja.
Siksi olisi tärkeää että ihmeet lähtisivät siitä että Israel lopettaa sotarikokset ja silmittömän tappamisen. Miten hyvä juttu se olisi ja miten paljon säästyisi ihmishenkiä. Olisi kornia puhua jostain ihmeestä, että näin tapahtui kuin rukoilin jos samaan aikaan ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä.
Samoin olisi hyvä jos Jumala kuulisi rukouksen eikä uskovat olisi kuin jotain kauhukakaroita riitoineen ja herjoineen. Miten hyvän kuvan se antaisi uskosta, kun he eläisivät kuten Raamattun sana on, että rakastavat toisiaan. Miten hyvä ihme se olisi ja siinä kalpenisi moni asia eikä oikein paljon muuta eikä mitään henkilökohtaista edes rukoilla ennen kuin uskovat alkavat elää ihmisiksi. - Anonyymi
Miksi Jumalan pitäisi nyt säästää lapset ja imeväiset kun ei heitä säästetty vanhan testamentin ihmistenkään eläessä? Jumala itse käski heidätkin tappaa.
- Anonyymi
Siksi että vanhan testamentin aikaan tapettiin kaikki ne kaupungissa, jotka eivät viettäneet sapattia ja ajoivat omia askareitaan. Jumala myös tappoi uppiniskaisia ihmisiä. Mutta uudessa liitossa ei ole enää niin, vaan vanha liitto on uuden liiton aikaan rankka harhaoppi jos sen murhamielen ottaa omaksi uskokseen.
Enempää ei voisi olla eksyksissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että vanhan testamentin aikaan tapettiin kaikki ne kaupungissa, jotka eivät viettäneet sapattia ja ajoivat omia askareitaan. Jumala myös tappoi uppiniskaisia ihmisiä. Mutta uudessa liitossa ei ole enää niin, vaan vanha liitto on uuden liiton aikaan rankka harhaoppi jos sen murhamielen ottaa omaksi uskokseen.
Enempää ei voisi olla eksyksissä.Ei Jumala ole säästänyt Israelissa nyky ajassakaan aikuisia tai lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala ole säästänyt Israelissa nyky ajassakaan aikuisia tai lapsia.
Ennen Jeesuksen uhria Jumala rankaisi pahuutta ankarasti, sen omilla keinoillaan Paha sai palkkansa. Mikä sinä, ihminen , olet neuvomaan viisasta ja hyvyyden voittoon tähtäävää Taivaan hyvää Isäämme. Islam haluaa tappaa jokaikisen juutalaisen samoin, kuin Turkin Islam tappoi armenialaisia kristittyjä, käsittämättömän julmasti, vielä 1900 luvulla. Hamasin ohjekirja käskee tappamaan juutalaisia järjettömän julmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen Jeesuksen uhria Jumala rankaisi pahuutta ankarasti, sen omilla keinoillaan Paha sai palkkansa. Mikä sinä, ihminen , olet neuvomaan viisasta ja hyvyyden voittoon tähtäävää Taivaan hyvää Isäämme. Islam haluaa tappaa jokaikisen juutalaisen samoin, kuin Turkin Islam tappoi armenialaisia kristittyjä, käsittämättömän julmasti, vielä 1900 luvulla. Hamasin ohjekirja käskee tappamaan juutalaisia järjettömän julmasti.
Sinäpä siinä Jumalaa yrität neuvoa minä esitin vain kysymyksen.
- Anonyymi
Aivojen särkeminen on yksi. Kaksi termiä, jotka ovat viime aikoina aiheuttaneet ihmetystä ja päänsärkyä uutisia lukiessa: eheytyshoito ja etninen puhdistus.
Sanavalinnoilla vahvistetaan, tarkoituksellisesti tai ei, ihmisten käsityksiä näiden hirvittävien ilmiöiden taustalla olevista tekijöistä. Sanan eheä vastakohta lienee vahingoittunut, rikkinäinen tai vaurioitunut. Tämä ilmaus antaa ymmärtää, että ihmisen on oltava hetero tai binäärinen ollakseen eheä.
Tarvitseeko seksuaali- tai sukupuoli-identiteettiä hoitaa? Eikö hoitaminen tähtää paranemiseen jostakin ei-toivotusta? Eräässä lähiaikoina otsikoissa olleessa uutisessa on käytetty sanaa, joka kuvaa ilmiötä täsmällisemmin: pahoinpitely.
Termi etninen puhdistus vaikuttaa samankaltaiselta länsimaisen enemmistön suuhun sopivalta eufemismilta. Jos puhdistetaan jotain, niin silloin käsitykseni mukaan poistetaan jotain likaista. Vierasta materiaa poistetaan sieltä, minne se ei kuulu. Toisaalta ilmaus korostaa sortavan ihmisryhmän paremmuutta. Kansanmurha on terminä raaka, mutta toisaalta tarpeellinen tunnustaessaan sekä kansan olemassaolon että tapahtuneet julmuudet.
Edellä mainittujen ilmiöiden soisi jääneen viime vuosituhannen virheiksi, mutta valitettavasti näin ei ole. Koska emme ole vielä oppineet virheistämme ja joudumme todistamaan tällaisia kauheuksia maailmassa edelleen, vähintä mitä voimme tehdä on kehittää viestintää ja kieltämme vastuullisemmaksi.
Hyvän journalismin tulee kuvata ajassamme tapahtuvia asioita totuudenmukaisesti ja objektiivisesti, ei vanhanaikaisin, keveiltä kalskahtavin ilmauksin.
On varmasti ihmisryhmiä, joille kiertoilmausten käyttö on mukavampaa, mutta itseäni hävettää lukea näistä ilmiöistä kirjoitettavan sievistelevin termein.
Sanni Suilamo - Anonyymi
Jeesus oli oikea koijareiden koijari kaikkine temppuineen.
Eipä tietysti ollut helppoa päteä puoliälyisen homoseksuaalin tiukkakipaisten joukossa. - Anonyymi
Henkilö kohtaiset ihmeet ja merkit kuuluvat kristityn kasvuprosessiin. Minun kristinuskoni vahvistui aina, kun sain vastauksen esittämääni kysymykseen, jostain asiasta jota en ymmärtänyt, Hämmästyin, aina, kuinka nopeasti vahvistus tuli minulle kammiooni, aina sopivimman kanavan kautta. Ratkesin riemuun aina kun huomasin, että tämä on suoraa puhetta minulle, selkokielellä ja rakkaudella. Maailmankaikkeuden suurin olento puhuu minulle suoraan, uskomattoman viisaita opetuksia. Jeesus paransi vuoden kipeänä olleen olkani luuston, kun eräs kristitty rukoili sen parantumista, Se parani sillä sekunnilla. Iloitsen valtavasti, että saan elää elämääni Jeesuksen kanssa. Kun aikani täyttyy, niin jeesus kutsuu minut kotiinsa.
- Anonyymi
Raamatun mukaan ihmeet ja merkit kuuluvat Jumalan valtakuntaan.
Sana ilmoittaa: Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
Jos väität olevasi uskossa Jeesukseen, mutta kaiken aika koet ainoastaan tyhtyyttä, etkä näe ihmeitä, niin todennäköisesti uskossa olosi on vain kuvittelua, sillä Jumla 'tekee suuria, tutkimattomia tekoja, ihmeitä ilman määrää'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan ihmeet ja merkit kuuluvat Jumalan valtakuntaan.
Sana ilmoittaa: Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
Jos väität olevasi uskossa Jeesukseen, mutta kaiken aika koet ainoastaan tyhtyyttä, etkä näe ihmeitä, niin todennäköisesti uskossa olosi on vain kuvittelua, sillä Jumla 'tekee suuria, tutkimattomia tekoja, ihmeitä ilman määrää'.Olen myös Jeesuksen ihmeiden puolesta puhuja.
- Anonyymi
Vilpitönkin kristitty voi eksyä ja siksi Jeesuksen varoitukset lopunajan harhoista on otettava vakavasti (Matt 24). Jumala sallii eksytyksen tulla (Mark 13:22; 2 Tess 2:11). Kristittyä suojelee eksytykseltä Raamatun mukainen valvominen, johon kuuluvat myös arvostelukyvyn ja ymmärryksen käyttö sekä henkien koetteleminen. Monissa hengellisissä kokouksissa esiintyvät erikoiset ilmiöt (manifestaatiot) eivät ole Pyhästä Hengestä, vaikka monet niin uskovatkin.
Ne ovat peräisin toisaalta ihmisen sielun mekanismeista ja kokoustunnelmasta, toisaalta riivaajista eli saatanasta. Kohtaamme niissä voimistuvan okkultistisen karismaattisuuden. Ne johtavat maagisten voimien valtaan. Evankeliumi syntiemme tähden ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta on ainoa todellinen voima (Room 1:16). Siitä kiinnipitävän uskovan on hillittävä itsensä, sanouduttava irti näistä kokemuksista ja keskityttävä uskonelämässään Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin.
"Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja. Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät" (2. Tim. 4).
( Olavi Peltola)
s-seutulainen- Anonyymi
s-seutulainen, eikö paatuneesi ja häijyyttä täynnä olevaan mieleesi mahdu: Suomesa on uskonnonvapaus, ja näin ollen luterilainen kirkko ja sen sley-lahko ei sano, mitä itse kunkin pitää uskoa ja mitä ei saa uskoa.
Suomessa jokainen saa uskoa vapaasti Raamatun ilmoitusta, eikä kenenkään tarvitse kuunnella kirkon valheita, joita olavi peltola edustaa ja levittää. - Anonyymi
Sanot Jeesuksen ihmeitä saatanan teoiksi.
Vähän kunnioitusta Herralle joka kuoli sinunki syntien tähden ristillä. Et ole koskaan tainnut kokea ihmeitä niin siksi et niihin usko.
- Anonyymi
olavi peltola kuluu niihin, joista Paavali edeltä varoitti: ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
- Anonyymi
Mr.Johannes:
"Olavi Peltola on väärä opettaja.
Hän opettaa, että joku toinen voi uskoa puolestasi (?!) kasteessa. Olavi Peltola opettaa myös että kaste synnyttäisi uskoa. Raamatussa uskosta osattomat tai parannukseen haluttomat käännytettiin pois kastepaikalta.
Peltola opettaa myös, että on oikein tarjota ehtoollista uskosta osattomalle, että ehtoollinenkin synnyttää uskoa. En uskaltaisi opettaa näin kun muistelen Paavalin sanoja.
1. Korinttolaiskirje 11:27-29
"Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen. Tutkikoon siis ihminen itseään ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta. Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion."
-Kopiotu suomi24- Anonyymi
olavi peltola kuluu niihin, joista Sana todistaa:
Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Ei toinen voi pelastaa toista ihmistä kasteessa tai missään muussakaan synnintunto pitää olla jokaisella ihmisellä itsellään jos hän väärin opettaa siitä pitää tehdä parannusta.
- Anonyymi
>> Hengellisissä piireissä on nykyjään valtavan paljon odotusta, että näkyisi kaikenlaisia ihmeitä ja merkkejä. Uskotaan kyllä Jumalaan, mutta kaivataan ihmeitä, jotta uskosta osattomat vakuuttuisivat Jumalan olemassaolosta. <<
On totta, että jotkut korostavat ihan liikaa ihmeitä yms. Jeesus teki niin paljon ihmeitä maan päällä ollessaan sen takia, että juutalaiset tunnistaisvat hänet Messiaaksi, koska VT profetoi, että Messiaan tullessa kuurot kuulevat jne. Jotkut ovat kuitenkin tehneet tästä Jeesuksen maanpäällisestä elämästä opin, jonka mukaan Jeesuksen kuuluisi nykyäänkin parantaa yhtä paljon. Jotkut uskovat, että Jumalan oma tahto olisi, että olisimme kaikki terveitä. Mutta eihän silloin edes kuoltaisi täältä pois, jos Jumala aina parantaisi. Kaikkien pitäisi menehtyä jossain onnettomuudessa.
Raamatussa "parantaminen" ei aina edes tarkoita tervehtymistä sairauksista vaan tervehtymistä synnistä.
Aniharva myöskään tulee herätykseen ja uskoon pelkän ihmeen kokemisen takia. Osa voi jopa luopua Jumalasta ja uskostaan, jos ei tapahdu tarpeeksi tai mitään ihmeitä heidän mielestään.
Raamatun mukaan meidän tulisi uskoa näkemättäkin. Mutta toisen kautta ei Tuomaskaan uskonut, ennen kuin hän omin silmin näki Jeesuksen ylösnousseena - ja Jeesus suostui erikseen ilmestymään epäilevälle Tuomakselle.
Raamattu ei siis anna sellaistakaan kuvaa, ettei Jumalan kanssa koskaan tarvitse tai kuulu tapahtua mitään ja että uskonelämän pitää aina olla pelkkää uskomista ilman näkemistä. Kyllä Jumalan kuuluisi myös näkyä ja kuulua, onhan hän elävä Jumala. Ja jos sitten joskus jotain tapahtuu, niin tottahan toki se vahvistaa tai lisää uskoa ja lähentää suhdetta Jumalaan. Mutta jos oma uskonelämä riippuu näissä kokemuksissa, niin usko saattaa myös kuolla, jos ei yhtäkkiä koekaan mitään. KOkemuksista ei siis saa tulla riippuvaiseksi.
Itse ajattelen, että uskonelämästä voi tulla hyvin puuduttavaa ja ankeaa, jos Jumala esiintyisi vain painomusteena paperilla. Mutta sitä varten Jeesus lähetti Pyhän Hengen ja antaa armohajoja, ettemme joutuisi tyytymään vain siihen musteeseen paperilla. Alkossa on viini kallista ja ruokakaupan viini kehnoon laatuunsa nähden myös.😡 Nyt on palattava ysärille ja pantava kotiviinit kihiseen! Vetet viiniksi.💦💧🍷🍷🍷🍾🥂 Ihme touhua…😇❤️👍
- Anonyymi
Sanan ilmoituksen mukaan ihmeet ja merkit ovat osat tervettä Kristuksen oppia, sillä jos ihmeet olisivat harhaoppia, niin Raamatun opetuksella ei olisi pohjaa; jos ei voi luottaa Jeesuksen valitsemiin apostoleihin ja alkuseurakunnan käytäntöihin ja Jerusalemin vanhinten esimerkkeinin, niin mitä jää jäljelle Sanasta???
Sana todistaa alkuseurannan rukoilleen: "ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."
Ei ainoastaan Sanan julistus, vaan myös sairaasten parantumiset ja voimalliset teot synnyttävät uskoa: kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki... Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
-Herran profeetta-- Anonyymi
Tervettä sanan julistusta on. 👍👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervettä sanan julistusta on. 👍👍
Ei ole välttämättä tervettä, kuuluu arvioida oikein. Suurin osa on väärää ja paholaisen eksytystä.
O. Peltola (95,5 v) on elävä armon lapsi niin kuin monet muutkin (toivottavasti) ja pelastuva, koska on saanut syntinsä anteeksi. Kukaan meistä ei ole eikä tule lihassaan synnittömäksi.
O. Peltola on oikea, kutsumuksellinen opettaja, jota kannattaa kuunnella, vaikka muitakin on. Oma usko ei ketään pelasta, Jeesus Kristus on yksin Pelastaja. Ei oma usko mihinkään riitä, se on Jumalan Lahja , jolla Armo ja Pelastus Kristuksessa vastaanotetaan.
Hellareissa taitaa olla runsaasti mielenterveysheikkoutta, kun täälläkin jaksavat tyhmiään jauhaa koko ajan ja herjata omaksi kadotuksekseen. Teot eivät pelasta ketään mutta synti on turmiovalta, joka vie väistämättä kadotukseen kaikki, jotka eivät usko Evankeliumia, myös hellarit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole välttämättä tervettä, kuuluu arvioida oikein. Suurin osa on väärää ja paholaisen eksytystä.
O. Peltola (95,5 v) on elävä armon lapsi niin kuin monet muutkin (toivottavasti) ja pelastuva, koska on saanut syntinsä anteeksi. Kukaan meistä ei ole eikä tule lihassaan synnittömäksi.
O. Peltola on oikea, kutsumuksellinen opettaja, jota kannattaa kuunnella, vaikka muitakin on. Oma usko ei ketään pelasta, Jeesus Kristus on yksin Pelastaja. Ei oma usko mihinkään riitä, se on Jumalan Lahja , jolla Armo ja Pelastus Kristuksessa vastaanotetaan.
Hellareissa taitaa olla runsaasti mielenterveysheikkoutta, kun täälläkin jaksavat tyhmiään jauhaa koko ajan ja herjata omaksi kadotuksekseen. Teot eivät pelasta ketään mutta synti on turmiovalta, joka vie väistämättä kadotukseen kaikki, jotka eivät usko Evankeliumia, myös hellarit.peltola vaikuttaa uskovien piiriin astuneelta uskosta osatomalla maailman ihmiseltä. Uskosta osattomana peltola elämä ja 'uskossa olo' on kuivaa, kirjaimen opettelua, ja oman syntisen lihan puhdistamista ja pakottamista Jumalalle kelpaavaksi. Koska peltolan elämä, kokemus ei vaikuta laisinkaan sen mukaiselta, mitä hän itse näkee ja maailman ihmisenä ymmärtää Sanan ilmoituksesta, niin peltola madaltaa ja vääntää Sanan vastaamaan hänen omaa kokemustaan. peltola noudata Sana ohjetta: 'Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
peltola on itse valinnut ja tietoisesti noussut Jumalaa vastaan. Sana ilmoittaa: Minä (JEESUS) olen ovi, eikä kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. peltola on noussut Jumalan valtakuntaan muualta, kirkon sakramenttien voimasta.
PELTOLA ON VARAS JA RYÖVÄRI, JOKA VARASTAA JA JA RYÖVÄÄ USKON JA HÄÄVAATTEET, JUMALAN ANTAMAN VANHURSKAUDEN! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareissa taitaa olla runsaasti mielenterveysheikkoutta, kun täälläkin jaksavat tyhmiään jauhaa koko ajan ja herjata omaksi kadotuksekseen. Teot eivät pelasta ketään mutta synti on turmiovalta, joka vie väistämättä kadotukseen kaikki, jotka eivät usko Evankeliumia, myös hellarit.Ei oma usko ketään pelasta mutta Jeesus on hän joka pelastaa. Millä tavalla herjasin kun sanoin terveeksi? Pelastutko helluntalaisia vihaamalla?
Ei ole kenenkään uskosta pois vaikka uskoo ihmeisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareissa taitaa olla runsaasti mielenterveysheikkoutta, kun täälläkin jaksavat tyhmiään jauhaa koko ajan ja herjata omaksi kadotuksekseen. Teot eivät pelasta ketään mutta synti on turmiovalta, joka vie väistämättä kadotukseen kaikki, jotka eivät usko Evankeliumia, myös hellarit.Sanan mukaan oma usko Jeesuksen pelastaa, puhut hevonkukkua. Sana puhuu omasta uskosta, ei kummien eikä vanhimpien uskosta, vaan omasta uskosta, ja oma usko ilmenee uskon tekoina! Jumalan valtakunnassa asioidaan uskon kautta. Usko on itsekullekin annettu leiviskä, eikä leiviskää voinut antaa toiselle!
Sepustuksesi oli uskosta osattoman pahuutta. Teot pelastavat, ei ainoastaan usko, kukin tuomitaan omien tekojen mukaan! Usko ilman tekoja on kuollut, ja ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Usko tulee kuulemista, ei sakramenttien, niin sanotun kasteen tai ehtoollisen kautta, kuten eksyttäjä peltola väittää!!!!
"jotka tulevat uskomaan häneen (Jeesus), itsellensä iankaikkiseksi elämäksi". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan oma usko Jeesuksen pelastaa, puhut hevonkukkua. Sana puhuu omasta uskosta, ei kummien eikä vanhimpien uskosta, vaan omasta uskosta, ja oma usko ilmenee uskon tekoina! Jumalan valtakunnassa asioidaan uskon kautta. Usko on itsekullekin annettu leiviskä, eikä leiviskää voinut antaa toiselle!
Sepustuksesi oli uskosta osattoman pahuutta. Teot pelastavat, ei ainoastaan usko, kukin tuomitaan omien tekojen mukaan! Usko ilman tekoja on kuollut, ja ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Usko tulee kuulemista, ei sakramenttien, niin sanotun kasteen tai ehtoollisen kautta, kuten eksyttäjä peltola väittää!!!!
"jotka tulevat uskomaan häneen (Jeesus), itsellensä iankaikkiseksi elämäksi".Niimpä ihminen ei pelastu tekojen kautta vaan pitää olla myös uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
peltola vaikuttaa uskovien piiriin astuneelta uskosta osatomalla maailman ihmiseltä. Uskosta osattomana peltola elämä ja 'uskossa olo' on kuivaa, kirjaimen opettelua, ja oman syntisen lihan puhdistamista ja pakottamista Jumalalle kelpaavaksi. Koska peltolan elämä, kokemus ei vaikuta laisinkaan sen mukaiselta, mitä hän itse näkee ja maailman ihmisenä ymmärtää Sanan ilmoituksesta, niin peltola madaltaa ja vääntää Sanan vastaamaan hänen omaa kokemustaan. peltola noudata Sana ohjetta: 'Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
peltola on itse valinnut ja tietoisesti noussut Jumalaa vastaan. Sana ilmoittaa: Minä (JEESUS) olen ovi, eikä kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. peltola on noussut Jumalan valtakuntaan muualta, kirkon sakramenttien voimasta.
PELTOLA ON VARAS JA RYÖVÄRI, JOKA VARASTAA JA JA RYÖVÄÄ USKON JA HÄÄVAATTEET, JUMALAN ANTAMAN VANHURSKAUDEN!Luuletkos selviäväsi tästä väärin herjaamisestasi tuomiolla kunnialla? Jopa oikein herjaaminen on syntiä. Nyt vaikka lopettaisit herjaamisesi, et näiden takia voi selvitä tuomiolla etkä muidenkaan tekojesi. Täällä on monta kaltaistasi synnin tekijää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oma usko ketään pelasta mutta Jeesus on hän joka pelastaa. Millä tavalla herjasin kun sanoin terveeksi? Pelastutko helluntalaisia vihaamalla?
Ei ole kenenkään uskosta pois vaikka uskoo ihmeisiin.Ihmeisiin uskominen ei pelasta. Helluntailaisia ja muita vihaaminen on syntiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan oma usko Jeesuksen pelastaa, puhut hevonkukkua. Sana puhuu omasta uskosta, ei kummien eikä vanhimpien uskosta, vaan omasta uskosta, ja oma usko ilmenee uskon tekoina! Jumalan valtakunnassa asioidaan uskon kautta. Usko on itsekullekin annettu leiviskä, eikä leiviskää voinut antaa toiselle!
"jotka tulevat uskomaan häneen (Jeesus), itsellensä iankaikkiseksi elämäksi".Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeisiin uskominen ei pelasta. Helluntailaisia ja muita vihaaminen on syntiä.
Ei pelasta jos uskoo ihmeisiin mutta niihin saa uskoa ihan jokainen joka tahtoo.
Ainut joka herjasi niin sinä haukuit helluntalaisia monilla sanoilla ja totta nimittely/vihaaminen on syntiä.
- Anonyymi
"Olen viime vuosien aikana opetellut opettelemasta päästyä turvautumista yksin armoon. Tarkoitan tällä sellaista suhdetta Jumalaan, jossa toivoni on yksin siinä, että juuri nyt Jumalan sydämessä on - Kristuksen uhrin tähden - laupias mieli minua kohtaan. Hän ei hylkää vaan antaa anteeksi.
Tämä tosiasia merkitsee sitä, ettei minussa ole mitään hänelle kelpaavaa, joka herättäisi hänessä tämän laupiaan mielen. Eivät katumukseni, uskoni, kuuliaisuuteni, muuttumiseni, eivät henkikaste, Hengen täyteys, armolahjat, ei pyhä elämä, ei mikään minussa oleva tai minuun Jumalan Hengen työn kautta syntynyt ominaisuus saa aikaan Jumalassa tuota laupeutta.
Olen toistanut itselleni, että hän on minua kohtaan laupias yksin sen tähden, että hän on Jeesuksen ilmoittama Jumala ja Isä. Siksi aina saan mennä hänen tykönsä ja hän jaksaa armahtaa huolimatta jatkuvista lankeemuksistani ja pysyvistä synneistäni.
Olen myös yrittänyt vakuuttaa itselleni, että Raamatussa on kaksi toisistaan jyrkästi poikkeavaa pääsanomaa LAKI ja EVANKELIUMI. Lakia on kaikki se, mikä vaatii, uhkaa ja rankaisee. Sitä löydän kovin paljon Raamatustani. Evankeliumia taas on se, mikä lupaa minulle tänään lahjana elämän ja autuuden. Sitä en tahdo millään löytää Raamatustani. Mutta olen luottanut siihen, että Raamatun lain joka päivä tuomitsemana saan Raamatun evankeliumiin tarttuen olla joka hetki autuas.
Mutta, voi - ei tarvita kuin pieni hartauskirjoitus tai vakuuttava puhe, niin tämä armoon turvautuva toivoni alkaa horjua. En sittenkään jaksa uskoa Jumalan armon sietävän minua tällaisena.
Voimalla nousee sisimmästäni ääni, joka väittää Jumalan tuomitsevan minut sen perusteella, millainen minä olen ja mitä olen saanut aikaan.
Kerran Jumala pelasti minut armosta, mutta nyt minun tulee osoittautua uudestisyntyneeksi ja vaelluksessani puhtaaksi. Tuota mittaa en kuitenkaan täytä.
Miksi armoon turvautuminen on niin haurasta? Miksi luottaminen Kristuksen ansioon on kuin ruohonkorsi myrskyisellä merellä? Miten voi moni uskova kokea Jumalan armon itsestään selvänä, mutta sen sijaan innostavana kehotukset antautua ja olla ehdottoman kuuliaisia?
Miksi moni näyttää löytävän tahdostaan ihmeellisiä voimia ja kykyjä? Ne on vain Raamatun vaatimuksilla saatava käyttöön. Minun kohdallani on toisin. Tahtoni voimat ovat tyhjää. Mitä enemmän kohtaan vaatimuksia, sitä ahdistuneemmaksi tulen.
Ei minulla ole todellisuudessa muuta vaihtoehtoa kuin turvautua Jumalan sydämessä olevaan armoon. Vaikka siitä puhuisi vain yksi kohta Raamatussa, niin siihen minun on pantava toivoni. Jumalan kiitos, että näitä kohtia on kuitenkin hyvin monia."
( Olavi Peltola)
s-seutulainen- Anonyymi
Juuri noin on kaikkien uudestisyntyneiden kokemus itsestään!
- Anonyymi
olavi peltola turvautuu valheesi.
s-seutulainen, osaatko lukea! Paatuneesi ja häijyyttä täynnä olevaan mieleesi mahdu: Suomessa on uskonnonvapaus, ja näin ollen luterilainen kirkko ja sen sley-lahko ei sano, mitä itse kunkin pitää uskoa ja mitä ei saa uskoa.
Suomessa jokainen saa uskoa vapaasti Raamatun ilmoitusta, eikä kenenkään tarvitse kuunnella luterilasen kirkon valheita, joita olavi peltola edustaa ja levittää. - Anonyymi
olavi peltola ei ole koskaan tehnyt parannusta kääntyen Jumalan puoleen!
Jumala ei koskaan, ei ikinä, ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi! Yksikään luterilainen ei täytä Sanan vaatimusta vanhimmaksi eikä näin myöskään Sanan opettaksi: hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa,
Jokainen luterilainen asettaa Lutherin opit Sanan yläpuolelle!!! Luterilaisten opettaja on murhaaja ja holkokaustrin isä!
- Anonyymi
OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA!!!!!! - Anonyymi
"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut."
1 Ja kun hän meni ulos pyhäköstä, sanoi eräs hänen opetuslapsistaan hänelle: "Opettaja, katso, millaiset kivet ja millaiset rakennukset!"
2 Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta."
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, vastapäätä pyhäkköä, kysyivät Pietari ja Jaakob ja Johannes ja Andreas häneltä eriksensä:
4 "Sano meille: milloin tämä tapahtuu, ja mikä on merkki siitä, että kaikki tämä alkaa lopullisesti toteutua?"
5 Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
6 Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
7 Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu.
8 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.
9 Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.
10 Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.
11 Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki.
12 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14 Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi - joka tämän lukee, se tarkatkoon - silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
15 joka on katolla, älköön astuko alas älköönkä menkö sisään noutamaan mitään huoneestansa;
16 ja joka on mennyt pellolle, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
17 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
18 Mutta rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella.
19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.
20 Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät.
21 Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.
23 Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki.
( Mark. 13)
s-seutulainen- Anonyymi
-
21 Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.
( Mark. 13)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-
( Mark. 13)
s-seutulainenOlet ääriäsi myöten täynnä pahuutta ja jumalattomuutta, s-.seutulainen pahuuden lähettiläs!
- Anonyymi
Siinä muutoin sanotaan ettei se hävityksen kauhistus tapahtuisi sapattina.
Silloin kun ei voi asialle mitään tehdä ja käy kuten Israelille rajojen puolustamisessa ettei sitä tehdä sapattina, vaan silloin vedetään huumeita, niin ettei mikään pelota eikä järkytä vaikka terroristit tule rajan yli.
Joskin huomio koskee silloin vain Israelia ja se tapahtuu siellä koska puhutaan sapatista ja se jäänne vain Israelin harmina nykyisin. - Anonyymi
Ongelma on siinä että jokaisen korvien välissä on erilainen jumala.
- Anonyymi
Siellä ei ole Jumala, vaan harhaoppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei ole Jumala, vaan harhaoppi.
Kuka nyt uskovaasia vihaa? Nehän pitää mualimaa pystyssä. Vaikka pallo onkin.
- Anonyymi
s-seutulainen, juuri sinä tulet palstalle eeksyttämään peltoloittesi kera kristityn nimeä käyttäen. Jeesus varoittaa täsmälleen sinusta sinun kaltasista eksyttäjistä: Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Näetkö sinä sokea, eksyttäjät ja väärät opettajat, kuten peltola ja rosenius, tulevat Kristuksen nimessä. Kristitty sanaa sisältyy sana Kristus.
- Anonyymi
Jumala ei koskaan, ei ikinä, ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi! Yksikään luterilainen ei täytä Sanan vaatimusta vanhimmaksi eikä näin myöskään Sanan opettaksi: "hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa".
Jokainen luterilainen asettaa Lutherin opit Sanan yläpuolelle!!! Luterilaisten opettaja on murhaaja ja holokaustin isä!
Peltola on toiminut pienissä asioissakin väärin: esimerkiksi hän sallii ja nauttii, kun häntä kutsutaan rovastiksi, eli hengelliseksi isäksi:
"Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä"
PELTOLA ON PALJOSSAKIN VÄÄRÄ!!!! - Anonyymi
25 "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä.”
(Matt. 10)
Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
( Joh. 14:1,27 )
s-seutulainen- Anonyymi
Jumala ei ole asettanut yhtä ainoaa uskosta osatonta maailman ihmistä Sanan opettaksi, ei sinuakaan s-seutulainen!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole asettanut yhtä ainoaa uskosta osatonta maailman ihmistä Sanan opettaksi, ei sinuakaan s-seutulainen!!!
Olisi hyödyllistä, jos pystyisit perustelemaan faktoina , miksi näet nämä parjauksesi kohteet uskosta osattomina. Minä näen juuri päin vastoin.
Ylhäältä uudestisyntynyt kristitty varoo parjaamasta ja tuomitsemasta ainakin ilman parempaa tietoaan. Oikea kristitty huomauttaa nöyränä toisen jatkuvasta synnissä elämisestä ja näin ehkä pelastaa hänen sielunsa. Muuta tuomiovaltaa ja erottelua ei meille ole annettu. On totta, että kun syyttävä etusormi osoittaa syyllistä, kolme muuta osoittaa sinua itseäsi ja vielä hirveämpää. peukalo Taivaaseen Jumalaan.
Kyllä S-seutulainen ja Peltola mm. ovat uudestisyntyneitä (ylhäältä) kristittyjä ja siten valittuja, joilla on oma tehtävänsä . Kilvoitus jatkuu kaikilla kuitenkin kuolemaan saakka, kukaan ei tule eikä ole synnitön itsessään ajassa, joten parannuksen paikka on harva se päivä. Tärkein tehtävämme on kuitenkin pysyä oikeassa uskossa. "Kuivettuneet ja hedelmää tuottamattomat oksat" karsitaan armotta pois ja niin voi käydä valvomattomille kristityillekin. Kertaparannus ei todellakaan riitä eikä itse voi sitoa itseänsä Kristukseen ja oikeaan uskoon. Vihan hedelmät ovat lihallisia ei hengellisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hyödyllistä, jos pystyisit perustelemaan faktoina , miksi näet nämä parjauksesi kohteet uskosta osattomina. Minä näen juuri päin vastoin.
Ylhäältä uudestisyntynyt kristitty varoo parjaamasta ja tuomitsemasta ainakin ilman parempaa tietoaan. Oikea kristitty huomauttaa nöyränä toisen jatkuvasta synnissä elämisestä ja näin ehkä pelastaa hänen sielunsa. Muuta tuomiovaltaa ja erottelua ei meille ole annettu. On totta, että kun syyttävä etusormi osoittaa syyllistä, kolme muuta osoittaa sinua itseäsi ja vielä hirveämpää. peukalo Taivaaseen Jumalaan.
Kyllä S-seutulainen ja Peltola mm. ovat uudestisyntyneitä (ylhäältä) kristittyjä ja siten valittuja, joilla on oma tehtävänsä . Kilvoitus jatkuu kaikilla kuitenkin kuolemaan saakka, kukaan ei tule eikä ole synnitön itsessään ajassa, joten parannuksen paikka on harva se päivä. Tärkein tehtävämme on kuitenkin pysyä oikeassa uskossa. "Kuivettuneet ja hedelmää tuottamattomat oksat" karsitaan armotta pois ja niin voi käydä valvomattomille kristityillekin. Kertaparannus ei todellakaan riitä eikä itse voi sitoa itseänsä Kristukseen ja oikeaan uskoon. Vihan hedelmät ovat lihallisia ei hengellisiä.Oletko Jumala vai mistä muka tiedät: "Kyllä S-seutulainen ja Peltola mm. ovat uudestisyntyneitä".
Sekä peltola että s-seutulanen ovat pahoja ja röyhkeitä ia jumalattomia luterilaisia.
OLET SOKEA, JOKA EI EROTA SUTTA LAMPAASTA.
iEtkö näe, kumpikin heistä vihaa elävää Jumalaa!
Sanan mukaan hedelmistään jokainen puu tunnetaan.
OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA EKSYTTÄJÄ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä S-seutulainen ja Peltola mm. ovat uudestisyntyneitä (ylhäältä) kristittyjä ja siten valittuja, joilla on oma tehtävänsä . Kilvoitus jatkuu kaikilla kuitenkin kuolemaan saakka, kukaan ei tule eikä ole synnitön itsessään ajassa, joten parannuksen paikka on harva se päivä. Tärkein tehtävämme on kuitenkin pysyä oikeassa uskossa. "Kuivettuneet ja hedelmää tuottamattomat oksat" karsitaan armotta pois ja niin voi käydä valvomattomille kristityillekin. Kertaparannus ei todellakaan riitä eikä itse voi sitoa itseänsä Kristukseen ja oikeaan uskoon. Vihan hedelmät ovat lihallisia ei hengellisiä.totuus_voittaa
2016-10-14 14:29:44
Rovasti Peltola kirjoittaa sivullaan mm. näin:
"Kolminaisuususkon ulkopuolella ei ole mitään sellaista Jumala-uskoa, joka olisi kristillistä Jumala-uskoa."
Apostoli Paavali kirjoittaa näin:
meillä on vain yksi Jumala, Isä. (1 Kor 8:6)
Jos rovasti Peltola on kristitty niin Paavali ei ole sitä.
Jos Paavali on kristitty niin rovasti P. ei ole sitä.
-KOPIOITU- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä S-seutulainen ja Peltola mm. ovat uudestisyntyneitä (ylhäältä) kristittyjä ja siten valittuja, joilla on oma tehtävänsä . Kilvoitus jatkuu kaikilla kuitenkin kuolemaan saakka, kukaan ei tule eikä ole synnitön itsessään ajassa, joten parannuksen paikka on harva se päivä. Tärkein tehtävämme on kuitenkin pysyä oikeassa uskossa. "Kuivettuneet ja hedelmää tuottamattomat oksat" karsitaan armotta pois ja niin voi käydä valvomattomille kristityillekin. Kertaparannus ei todellakaan riitä eikä itse voi sitoa itseänsä Kristukseen ja oikeaan uskoon. Vihan hedelmät ovat lihallisia ei hengellisiä.Mr.Johannes
2016-10-15 08:27:10
Olavi Peltola on väärä opettaja.
Hän opettaa, että joku toinen voi uskoa puolestasi (?!) kasteessa. Olavi Peltola opettaa myös että kaste synnyttäisi uskoa. Raamatussa uskosta osattomat tai parannukseen haluttomat käännytettiin pois kastepaikalta.
Peltola opettaa myös, että on oikein tarjota ehtoollista uskosta osattomalle, että ehtoollinenkin synnyttää uskoa. En uskaltaisi opettaa näin kun muistelen Paavalin sanoja.
1. Korinttolaiskirje 11:27-29
"Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen. Tutkikoon siis ihminen itseään ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta. Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion."
-KOPIOITU- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varokaa.sellaisia
2016-10-15 10:21:55
Jokainen, joka opettaa, että lapsikaste on hyväksyttävä, on sisällä harhaopissa. Jos Olavi Peltola kuuluu kirkkoon ja opettaa luterilaisen tunnustuksen mukaan, on hän eksyttäjä.
-KOPIOITU- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä S-seutulainen ja Peltola mm. ovat uudestisyntyneitä (ylhäältä) kristittyjä ja siten valittuja, joilla on oma tehtävänsä . Kilvoitus jatkuu kaikilla kuitenkin kuolemaan saakka, kukaan ei tule eikä ole synnitön itsessään ajassa, joten parannuksen paikka on harva se päivä. Tärkein tehtävämme on kuitenkin pysyä oikeassa uskossa. "Kuivettuneet ja hedelmää tuottamattomat oksat" karsitaan armotta pois ja niin voi käydä valvomattomille kristityillekin. Kertaparannus ei todellakaan riitä eikä itse voi sitoa itseänsä Kristukseen ja oikeaan uskoon. Vihan hedelmät ovat lihallisia ei hengellisiä.totuusss
2016-10-15 22:20:53
peltola on teologisen tiedekunnan harhassa, ei tunne jumalan pyhää henkeä.
-KOPIOITU-
- Anonyymi
S-seutulainen nikki ja peltoja ovat kumpikin kuin ympärileikkaamattomat filistealaiset, Elävän Jumalan taistelurivien häpäisijät ja palmikoiden leikkaajat. PAHOJA!!! KAMMOTTAVIA!!!
- Anonyymi
Mites se syämmen ympärileikkaus? Kirjakielisesti sydämen. Suomeksi. Ruotsiksi hjärta. Englanniksi ja kirjakieliamerikaksi haart. Ja varmasti Kanadaksikin. Toiset lukevat oikealta vasemmalle, ja toiset vasemmalta oikealle. Siinäpä sitä ihmeenpaikkaa näin kiirastorstain iltapäivänä. Ennen Jeesuksen Getsemanea ja opetuslapsien torkahtelua.
Tänään muuten kuulin aamulla kammiooni naaraskuovin. Kuulin. En sukupuolielimiä nähnyt. Naaras se oli. Maalla luonto on lähellä. Se on positiivista. Vaikka välillä saattaa lehmänpask..
suonette anteeksi, lanta aromikkaasti tuoksahtaa. Viikin pellot on vaan yksinkertaisesti liian pieniä. Elättämään Helsiinkiä. Onneksi on maassamme taisteltu vapaus. Rintarinnan. Väreistä piittaamatta.
Laskeutukaamme rukouksen kautta pääsiäisen viettoon ja olkaamme armollisia...myös itsellemme.
- Anonyymi
Täällä vaikuttaa näköjään eräs outo,vihaa täynnä oleva muka kristitty. Kristitty ei käytä kelvotonta kieltä toista, selvästi Jumalan miestä kohtaan, kuten s-seutulainen on. Hänen kirjoituksensa on rakentavaa ja selvästi Pyhän Hengen inspiroimaa. Samoin nasevat Raamatun luvut kokonaisuudessaan. Sinun, riitapukarin oudot kommenttisi, henkivät saatanan kuvottavaa löyhkää. Meidän kuuluu rakastaa toisiamme. Voimme myös noukkia kultajyviä erimieltä olevilta, jos ne ovat Raamatun sanoman mukaisia.
- Anonyymi
s-seutulainen on täynnä pahuutta ja pilkkaa koko maailman nähden Jumalaa. Sanan mukaan s-seutulainen n on paljossakin väärä, slilä hän ei kunnioita palstan aihetta ja tee oikein vähimmässä, niin hän on myös paljossakin väärä!
- Anonyymi
Yhdenkään Jeesuksen oman ei tsrvitse kumartaa jumalattomia luterilaisia, pimeyden palveljoita, kuten peltola ja nikki s-seutulainen ovat!
- Anonyymi
Minä en tosiaankaan n ole kristitty: paavi on kristitty ja Putin on kristitty ja peltola on kristitty ja Luher oli kristitty ja varmaan Hitlerin, ainakin kasteltu oikealla kristillisellä kasteella.Peltola ja nikki s-seutulainen kuuluvat siis samaan ryhmään Putinin ja paavin kanssa. Mutta minä en kuulu samaan ryhmään murhamiesten kanssa.
- Anonyymi
s-seutulainen herjaa Elävää Jumalaa!
- Anonyymi
Herjaajat eivät ole ylhäältä uudestisyntyneitä. He ovat vielä synneissään ja jatkavat syntielämäänsä väärässä uskossa ja väärässä varmuudessa. Uudestisyntynyt on saanut kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen tähden ja tahtoo siksi elää varoen syntiä, vaikka ei ihminen pysty siihen täysin, vain Jeesus pystyi ja siksi Sovitti meidät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224914- 203985
- 272331
- 342134
- 371938
- 151828
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191185Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101124