Mielessäni alakoulussa opitut virret ja niiden raamatulliset sanat, mm. "Ei mikään niin voi virvoittaa, en muusta iloani saa.."
Ihmettelen, miksi raamatulliset virret ovat jääneet paljolti ilman vaikutusta. Virsiä veisaava "harras" körttikansa ym. kirkkoväki ovat jääneet kastamattomiksi luterilaisiksi. Olisiko niin, että ne ovat jääneet kosketuksiin vain ihmisten uskonnollisen tunnemaailman kanssa. Mutta virsiä veisaavat eivät yleensä ole syntyneet Pyhästä Hengestä...? Virret eivät ole koskettaneet ihmisten sisäistä henkeä niin, että uudestisyntyminen olisi voinut tapahtua. Ja hengellisten laulujen kautta sitä on tapahtunut.
Hengellinen musiikki vai virret
Anonyymi-ap
2
156
Vastaukset
- Anonyymi
Minä tykkään vain virsistä. En hengellisestä musiikista oikeastaan ollenkaan.
- Anonyymi
oi herra jos mä matkamies maan 🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224504- 203635
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052397- 272101
- 341994
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151668
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191487- 121351