Paha mieli tuli

Anonyymi-ap

Käyn kerran viikossa hoitamassa lapsenlapsia jotain 5 tuntia.
Onhan se mukavaa.
Vien aina pullia ja mehua ym, pitkä matka, menee bensaa. En minä sitä laske.

Pyysin sitten tytärtäni korjaamaan yhden kirjeen, kun en osaa kirjoittaa byrokraattisesti.

Ei voinut, kun kuulemma "vaadin".
Haukkui minut, että "vaadin häntä".

Arvatkaako onko paha mieli? Tekisi boikotoida hänet, mutta ne ihanat lapsenlapset.

26

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No vaaditko? Pyydä anteeksi vaatimustasi. Niele paha mielesi. Kyllä elämä opettaa. Et sinä. Hänellä on vaikeaa ja olit jonkinlainen paine siihen päälle? Sanot vaan "anna anteeksi se vaatimukseni". " en tarkoittanut vaatia mutta tarvitsisin apua".
      Sillä tuo koko homma on ohi. Ja... varo vaatimasta. Mieti miten sanot asiat jottein ymmärrä väärin,

• Anonyymi

joo se paha mieli tulee siitä koska palvelulla oletat salaisesti, että olette ystäviä
      tai lojaaleja eli saat vastapalvelusta palvelusta

tässä solidaarisuudessa täytyy olla varovainen sillä tavalla,
      ettei täysin arvioi väärin ja loukkaannu sitten

ei ainkaan niin suuria uhrauksia tekee, etteivät oman elämän langat
      pysy omissa kätösissä

• Anonyymi

Aloittajalle: Voi miten sydämetöntä käytöstä. Olen pahoillani puolestasi.
      Minäkin olisin pahoittanut mieleni, jos ei pientä apua saa,
      kun varmaankin itse on saanut nauttia sinun avustasi ja tuestasi
      elämänsä varrella.
      Olet kiltti, kun käyt hoitamassa lapsenlapsiasi ja viet tuliaisiakin.
      Kaikkea hyvää sinulle hyväsydämiselle ihmiselle !

• Anonyymi

Kiitos sinulle 04-16 22:41:10

Tästä aiheesta on kirjoitettu kirja: "Väärin rakastettu", Hannele Törrönen.
        Sen luin ja on niinkuin kirjoitti. Niin monet vanhemmat kärsivät lastensa töykeästä käytöksestä.

Aina syyllistetään äti, joka on parhaansa yrittänyt.
        Olen todella tehnyt kaikkeni ja olisi ottanut vain korkeintaan 5 minuuttia.

Minulla ei todella ole aihetta "pyytää anteeksi".
        Mummolla pitää olla terve itsetunto, eikä alistua tuollaiseen.

• Anonyymi

Usain nuorempi sakpolitiska ei endes ajattele vanhan äidin apua auttamisena koska meinaavat että se on itsestään selvä asia että se kuuluu äidin tehtäviin , muista ån yhden tapauksen kun mummo joka ei ollut täyttänyt edes 50 ikävuotta oli lapsen vahtina yhtämittaa . Uåyhtenä iltana hän oli niin väsynyt ja migreeni päällä että ei korjannut lasten leikkikaluja lattialta kun oli laittanut lapset nukkumaan, ei myöskään vävyn lautasta ja lasia olohuoneen pöydältä eikä siivonnut paikkoja muutenkaan vaan meni lasten huoneeseen nojatuoliin vaan lepäämään ja otti päänsärky tabletti, när tytär tili kotiin niin suuttui kun ei ollut siivottu , eikä edes kuunnellut kun mummo selitti että hänellä on kamala päänsärky . Siinä ei puheet auttaneet vaan tytär oli todella vihainen, mummo ei viitsinyt vastat että lapsiahan minut ainoastaan on käsketty hoitaa . Siis eräät tyttäret eivät ole päässeet irti siitä että mummon ei ole mikään velvollisuus siivoililla hänen taloaan , vaikka tekee sen mielellään jos jaksaa . Nämä tyttäret ovat huonosti kehittyneitä ja heitä on monta maailmassa . Mutta kin heidän äitinsä oåtulevat sairaiksi ja tarvitsevat apua niin tyttö loistaa poissa olollaan , siis ei välitä .
        Sitten on tyttäriä jotka todella arvostavat avun saannin ja muistavat äitiään pienillä kukkapuskia toisinaan . Sellaiset tytöt ovat kypsiä, ihmisiä eivätkä vaadi mitään vaan kunnioittavat äitinsä aikaa muidenkin ihmisten kanssa .

• Anonyymi

Itsekäs tytär sinulla, se on vain todistetusti niin....

• Anonyymi

niin ja siis sukulaisten hyysääminen ja paapominen on tyhmintä henkisesti
        silloin kun ne eivät anna kunnioitusta toisen työlle

uhri on itse silloin syypää kun pelkää tulevansa eristetyksi sukulaisista jos ei
        alistu niiden oikkuihin. Pitää vain uskaltaa vapauttaa itsensä röyhkeistä kiittämättämistä
        mankujista
        vaikka nämä olisivat sukulaisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin ja siis sukulaisten hyysääminen ja paapominen on tyhmintä henkisesti
        silloin kun ne eivät anna kunnioitusta toisen työlle

uhri on itse silloin syypää kun pelkää tulevansa eristetyksi sukulaisista jos ei
        alistu niiden oikkuihin. Pitää vain uskaltaa vapauttaa itsensä röyhkeistä kiittämättämistä
        mankujista
        vaikka nämä olisivat sukulaisia

Sitäkin on olemassa siis että eroitetaa perheestä jos hakuaantehsä,ollakin asioita
        Nähnyt parin tapausta . Mummon olisi kuulemma pitänyt kysyä tyttäreltään miten hän voi . Siis miksi mummon olisi pitänyt kysyä sellaista kun ei nähnyt mitään ayytä kysymykseen koska tyttärensä,oli kuten on aina ollut .
        Mummomeristettiin. Syynä oli tyttären mies joka ei pitänyt kestää. Joka rakasti hänen vaimoaan .onnistui kailottamaan muutkin omaiset tyttären elämästä mjantuttö ei itse näe sitä mitä ympäristö näkee hänen elämästään . Siis aviomies joka karsi ensin tutut jotka todella pitivät tyttärestä sen jälkeen sukulaiset ja lopuksi sisarukse5 ja viimeiseksi äitinsä , ja kieroon kasvanut kuvitelma minkä mies on laatikot meni täydestä tyttäreen .äjoten meitä on moneen junaan ja olut jää asemalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitäkin on olemassa siis että eroitetaa perheestä jos hakuaantehsä,ollakin asioita
        Nähnyt parin tapausta . Mummon olisi kuulemma pitänyt kysyä tyttäreltään miten hän voi . Siis miksi mummon olisi pitänyt kysyä sellaista kun ei nähnyt mitään ayytä kysymykseen koska tyttärensä,oli kuten on aina ollut .
        Mummomeristettiin. Syynä oli tyttären mies joka ei pitänyt kestää. Joka rakasti hänen vaimoaan .onnistui kailottamaan muutkin omaiset tyttären elämästä mjantuttö ei itse näe sitä mitä ympäristö näkee hänen elämästään . Siis aviomies joka karsi ensin tutut jotka todella pitivät tyttärestä sen jälkeen sukulaiset ja lopuksi sisarukse5 ja viimeiseksi äitinsä , ja kieroon kasvanut kuvitelma minkä mies on laatikot meni täydestä tyttäreen .äjoten meitä on moneen junaan ja olut jää asemalle

Korjaus mies on laatinut eikä,laatikot. Minun koneeni muutta joka asian vaikka kuten yritän pitää silmät auki

• Anonyymi

Onkohan tyttäresi vähän lapsellinen?

• Anonyymi

Minusta on lapsellinen vaatiessaan äitinsä apua pitäen sitä ihanaaiaan kuuluvana että äitinsä on velvollinen olemaan lapsen vahti , ja jos äiti tarvitsee apua niin se katsotaan että hän vaatii sitä lapsellinen on. Itse öisin asemassa jos olisin niin sanoisin että lähtee lopuille pariksi viikoksi , johon tytär varmasti sanoisinettä ethän sinä voi mihinkään lomille mennä kun lapset tarvitsevat vahdin . Siishen mummo vaan sanoisi ettei hänellä,ole enää pieniä lapsia aj haluaa hieman omaakin aikaa itselleen. Pojat iva5 usein parempia aikuisina lapsina

• Anonyymi

Halaus aloittajalle. 💛
      Tulit kaltoinkohdelluksi.

Älä enempää pohdi tyttäresi kiittämätöntä käytöstä.
      Kaunis kevät meillä nyt. 🙂

• Anonyymi

Kiitti halauksesta!
        Tuntui heti paremmalle.

• Anonyymi

Käsitykseni aloittajan tyttärestä. Hän ei osannut muotoilla byrokraattista kieltä, torjui sen noin epäkohteliaasti kun ei halunnut tunnustaa sinulle osaamattomuuttaan. Ei tekstin selkeästi muotoilu ja täydellinen kirjakieli, virastokieli, ihan helppo nakki ole.

• Anonyymi

Tai sitten tavallaan tunnustikin kykenemättömyytensä siihen, mutta ilmaisi sen vähän kömpelöllä tavalla.
        Tarkoitti varmaan, ettei häneltä voi vaatia sellaista (mihin ei kykene).

• Anonyymi

Ehkä tytär on vain ahne, tervetuloa lasten synttäreille ja lahjat mukaan eikä ditten mitään halpaa

• Tuli mieleen että mikähän tämän byrokraattinen kirjeen sisältö oli? Jos tytär ei halunnut sekaantua?

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Tuli mieleen että mikähän tämän byrokraattinen kirjeen sisältö oli? Jos tytär ei halunnut sekaantua?

Kyllä. Pitäisi kuulla molempien osapuolten kertomus asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Pitäisi kuulla molempien osapuolten kertomus asiasta.

Tuon keittokomerofilosofeerausta, ei tarvitse. Epätasapainosuhteessa ei tarvitse

Kun yksi auttaa vaikka vilttuilisi

Ja toinen ei auta mutta vilttuilee
        Niin asetelma on klaari
        Ykkösen on vain lopetettava. Auttaminen

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kannattaako paapoilla sukulaisen perhettä ja selitellä röyhkeää ahneutta käytöstä tai voida itse pahoin

Nehän pitävät koko ajan syntymäpäiviäkin vain siten, että tulija ostaisi lapsille näiden man

kumia kalliita lahjoja jotta uhri saisi mukakuulua porukkaan. Koko homma raa kaapilaa

Lisää kumia ja lisää kaapilaa

• Anonyymi

Kannattaa pitää yllä sukulaissuhteita, varsinkin lasten ja lastenlasten kanssa, ja monia muitakin suhteita. Laumassa on monen paras ja turvallisin olla. Toki sinä saatat olla poikkeus eikä siinä ole moitteen sijaa. Kaikki me tavallamme.
        Ymmärrän aloittajan surun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa pitää yllä sukulaissuhteita, varsinkin lasten ja lastenlasten kanssa, ja monia muitakin suhteita. Laumassa on monen paras ja turvallisin olla. Toki sinä saatat olla poikkeus eikä siinä ole moitteen sijaa. Kaikki me tavallamme.
        Ymmärrän aloittajan surun.

Laumassa kiristämällä pidetty ei ole turvassa vaan epävarmuudessa ja kuusessa

Tämä on suomeksikin. 100 miljoonaa teosta myynyt https://www.adlibris.com/fi/kirja/pulling-your-own-strings-dynamic-techniques-for-dealing-with-other-people-and-living-your-life-as-you-choose-9780060919757

• Anonyymi

Ei se aloittajaa lohduta, mutta kaikenlaista tylyyttä joutuu moni kokemaan
      läheisiltään. Ei voi käsittää ihmisten ajatusmaailmaa, jos itsellä on
      sydän paikallaan ja on aina yrittänyt kaikessa missä voi, jos pyydetään.
      Aina ei tiedä, onko sopivaa tarjota apua.

Hienointa on saada apua pyytämättä. Avun pyytäminen ei aina ole helppoa.

• Anonyymi

Kiitos osanotosta!
        Jo on hellittänyt ja aion kasvaa yli.
        Huomautin sitten, ja jospa älysi lopulta.

Lapsenlapset ovat niin kultaisia. Kaikki kolme tuppaavat mummon syliin, sitten "harakka huttua keittää" ja "lintu lentää, laataa" on niin hauskaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2919
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe