Tarvetta olisi saada joku vakuutuspooli vuokralaisen pilaamien kiinteistöjen
korjaamiseksi. Vuokralaisella yleensä ei ole mahdollista aiheuttamiaan
vahinkoja eikä myöskään ole vakuutuksia joka vahingot korvaisi. Yleensä
tämä porukka on huumeriippuvaisia. Syyttäjä tekee yleensä syyttämättä
jättämispäätöksen ja asia ei etene. Vuokralaisen häätäminen asunnosta
tapahtuu käräjäoikeuden päätöksellä ja vie helposti puoli vuotta aikaa.
tänä aikana asunto on korjauskelvoton. Ihanaa tämä asuntosijoittaminen !
Vakuutuspooli
23
184
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on vakuutus joka korvaa mahdolliset vuokralaisen aina aiheuttamat vahingot.Jowkus aikaisemmin ei ollut.Meni vahingot omasta pussista.
- Anonyymi
Tuollaisia vakuutuksia ei aiemmin ollut, nyt on.
Yleensä vuokralainen lähtee vikkelästi kämpästä, jos sillä on syytä olettaa, että turpaan tulee. Fyysistä uhkaa nämäkin tottelee. Jos et ole itse fyysinen tyyppi, homman voisi ulkoistaa jollekin moottoripyöräkerholle.
AP:lle, syyttäjä vie asian käräjille, jos sinulla on näyttöä. Se on paha juttu vuokralaiselle, yli 12 päiväsakon tuomiot on lusittava, jos ei maksa, muut korvaukset menee ulosottoon, ne rasittaa velallista 15 vuotta, kun uusii netissä ulosoton.
Kaikki pummit eivät ole narkkeja, nehän olisi helppo tunnistaa ajoissa.
- Anonyymi
Mitä jos vuokralaisen ex puoliso jatkaa asumista aiheuttaen vahinkoa
ja vuokralaisella ei ole vakuutusta ? Varsinainen vuokralainen sanonut
vakuutuksen irti. ex puoliso ottaa sähköt naapurin sähkötolpasta
jatkaen eläimillistä asumista.- Anonyymi
Vuokralaisella on oltava vakuutus. Vuokrafirma kyllä hoitaa nämä hommat pätevästi
- Anonyymi
Yleensä kotivakuutus on oltava.Ainakin ykstyiset vuokra-antajat sitä vaativat kun vuokrasopimus allekirjoitetaan. Eli jos olet yksityinen vuokranantaja niin sinun olisi pitänyt vaatia kotivakuutus eli on omaa syytä kanssa koska et kotivakuutusta vaatinut vuokralaiselta.
- Anonyymi
Höpö höpö, et tiedä asiasta mitään, vuokralaisen vakuutus ei korvaa rikotun asunnon vahinkoja, tai vastaavia. Toki vuokralaisen kannattaa itsensä takia vakuutus hankkia, mutta ei vuokranantaja pysty sen voimassaoloa mitenkään valvomaan. Tuskin edes vuokralainen saa kotivakuutusta, jos ei ole vuokrasopimusta, kannattaa myös muistaa, luottotietonsa sössineet eivät saa välttämättä vakuutusta ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, et tiedä asiasta mitään, vuokralaisen vakuutus ei korvaa rikotun asunnon vahinkoja, tai vastaavia. Toki vuokralaisen kannattaa itsensä takia vakuutus hankkia, mutta ei vuokranantaja pysty sen voimassaoloa mitenkään valvomaan. Tuskin edes vuokralainen saa kotivakuutusta, jos ei ole vuokrasopimusta, kannattaa myös muistaa, luottotietonsa sössineet eivät saa välttämättä vakuutusta ollenkaan.
No tiedä. Mutta luottotieton sa sössineet ei saa vuokrasopimusta paitsi jos saavat sossusta maksusitoumuksen. Ja kyllä luottotiedoton voi saada kotivakkutuksen kun maksaa ennakkomaksun.
Kyllähän vuokranantaja saa osan rahoista eli vuokralaisen maksaman takuuvuokran,vaikka ei riitä tuhojen korjaamiseen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tavallinen vuokralaisen vakuutus ja myös sellainen vakuutus lisäksi, että jos vuokralainen tahallaan on tehnyt tuhoja.
- Anonyymi
Aloittajan olisi kannattanut vakuuttaa asunto.Vakuutuksesta korvataan äkillinen ja vuokranantajalle ennalta arvaamaton vahinko, jonka vuokralainen on tahallaan aiheuttanut kerrostalohuoneiston kiinteälle sisustukselle. Sijoitusasunnon vakuutuksen voi lisäksi laajentaa kattamaan vuokratulon keskeytyksen. Vakuutus on toistaiseksi saatavilla Suomen Vuokranantajien jäsenille.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla jäsen mihinkään, vakuutuksia saa esim. lähi-tapiolasta.
- Anonyymi
Kela ei ala tekemään vesi eikä sähkösopimuksia ellei ole holhouksen alainen.
Muuten on uhkana vesivahinko. Vesimittari jäätyy kun sähkön jakeluyhtiö
keskeyttää sähkön toimituksen maksamattomien laskujen vuoksi. Vesivuoto-
hälyttimet vastaanottajana vartioliikkeet. Ylimääräisiä kustannuksia kertyy.
Huumeiden käyttäjien lapset huolestuttaa. Heidän kohtalonsa ja ennuste ei
ole hyvä. Huoli-ilmoitus mitä ulkopuolinen voi tehdä.- Anonyymi
Miksi kelan pitäisi tehdä vesi-ja sähkösopimus? Siis koskeeko tämä nyt omakotitaloasumista? Tietenkin sähköt menee jos ei maksa laskuja. Sähkölaskuun voi hakea toimeentulotukea jolloin sähkölaskun voi maksaa.Toimeentulotukea voi saada myös vesilaskuun. Jos vuokralainen ei osaa ilmoittaa sähköyhtiölle osoitettaan niin voiko joku auttaa häntä siinä.
- Anonyymi
Näin hienosti sanottuna näillä asukkailla on elämän hallinta hakusessa.
Jos on kotivakuutus ollut niin se katkeaa kun lasku jää maksamatta.
Pitäiskö vuokrasuhde silloin päättyä kun vaadittu vakuutus katkeaa ?
Samoin mökki jää kylmäksi kun sähkö katkeaa. Jäätynyt vesi hajottaa
vesijohdon, asukas on ties missä kun on kylmä kämppä. Postilaatikko
perintäkirjeitä täynnä. Piikitys tarvikkeita pitkin pientareita. Muksut
tuovat niitä sisäälle ja kyselee keneltä nämä on pudonnut.- Anonyymi
No ei ole minun vika. Minä en käytä huumeita niin ne piikit ei ole minulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ole minun vika. Minä en käytä huumeita niin ne piikit ei ole minulta.
Kahvi, alkoholi, tupakka ja psyykelääkkeet ovat myös huumeita, hyvä ettet käytä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvi, alkoholi, tupakka ja psyykelääkkeet ovat myös huumeita, hyvä ettet käytä mitään.
Psyykenoäåkkeet eivät ole oikein käytettynä huumeita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne huumeita, mutta joistakin huumeista voi oikein käytettynä olla enemmän hyötyä kuin haittoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne huumeita, mutta joistakin huumeista voi oikein käytettynä olla enemmän hyötyä kuin haittoja.
Miten ne on huumeita jos ne nostavat mielialaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en juo kahvia. Mummot kotipalvelussa kyllä pakottivat juomaan kahvia. Heille piti olla kiltti ja juoda kahvia kun kuului tapoihin että kodinhoitajijen kanssa juodaan kahvia. Mutta tästä on 25 vuotta ja sen jälkeen en ole juonut kahvia. Alholia en myöskään juo. Viimesin kerta oli syksyllä 2019 jolloin join 2-3 siideriä baarissa. Viinaa en ole koskaan juonut. Mä en tiedä miltä raaka viina maistuu. Joskus 2000 luvun alkupuolella tilasin kaverin kanssa baarissa sinisen enkelin.Oli ihan hemmetin pahan makuinen.Ja oluesta en tykkää.Tupakkaa en polta ja en ole ikinä kokeillut.
Jos pepsi max luetaan huumeeksi niin se on sitten se minun huume. Tosin pepsi maxin juominen silloin tällöin ei ole aiheuttanut minussa mitään persoonallisuuden muutoksia. Ehkä olen juonut liian vähän kun se ei ole vaikuttanut psyykkeeseen eikä käyttäytymiseen. Tiettävästi en ole loukannut läheisiä pepsi maxin vaikutuksen alaisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en juo kahvia. Mummot kotipalvelussa kyllä pakottivat juomaan kahvia. Heille piti olla kiltti ja juoda kahvia kun kuului tapoihin että kodinhoitajijen kanssa juodaan kahvia. Mutta tästä on 25 vuotta ja sen jälkeen en ole juonut kahvia. Alholia en myöskään juo. Viimesin kerta oli syksyllä 2019 jolloin join 2-3 siideriä baarissa. Viinaa en ole koskaan juonut. Mä en tiedä miltä raaka viina maistuu. Joskus 2000 luvun alkupuolella tilasin kaverin kanssa baarissa sinisen enkelin.Oli ihan hemmetin pahan makuinen.Ja oluesta en tykkää.Tupakkaa en polta ja en ole ikinä kokeillut.
Jos pepsi max luetaan huumeeksi niin se on sitten se minun huume. Tosin pepsi maxin juominen silloin tällöin ei ole aiheuttanut minussa mitään persoonallisuuden muutoksia. Ehkä olen juonut liian vähän kun se ei ole vaikuttanut psyykkeeseen eikä käyttäytymiseen. Tiettävästi en ole loukannut läheisiä pepsi maxin vaikutuksen alaisena.Lisään että olen aina maksanut laskuni jos olen ollut pepsi maxin vaikutuksen alaisena. Vuokranantaja ei tiedä tästä minun juomisestani. Minulla on nytkin jääkaapissa pepsi maxia. Odotan että kylmenee niin pääsen sillä sekottamaan pääni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa myös melatoniini on psyykelääke jos sitä joutuu ottaa purkista. Eikö vain? Koska käpyrauhanen erittää melatoniinia ja käpyrauhanen sijaitsee aivoissa. Ja silloin kun sä joudut ottamaan pillerin purkista nukkumista varten niin eikö se ole silloin myös eräänlainen riippuvuus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ne on huumeita jos ne nostavat mielialaa
Huume=huumaava aine, jolla on vaikutuksia ihmisen psyykeeseen. Usein niitä käytetään juuri siksi, että nostavat mielialaa ja rentouttavat.
- Anonyymi
🤣😂😅 taloudenhoitoa ei pidä kylvää leikaten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224864- 203935
- 272311
- 342134
- 371928
- 151818
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191175Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101094