Kävinpä katsastuskontissa -kerran

Anonyymi-ap

Kun siellä jälkitarkastus halvempi, mutta ei olisi kannattanut, kalliiksi tuli.
Katsastaja ei ollut kovin kiinnostunut korjatuista vioista vaan alkoi etsiä uusia vikoja ja ajokieltohan siitä seurasi.

6

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Auto pitäisi olla kunnossa. Hyvä kun tekevät työnsä.

• Anonyymi

Mikä tahansa ajokiellon aiheuttava vika kuuluu jälkitarkastuksessa arvostella ajokieltona. Katsastuskontissa toimittiin siis aivan oikein
      Traficomin kanta muuten on että kaikki jälkitarkastettavat autot on vähintään koeajettava, ja vikojen tarkastus on suoritettava sisätiloissa. Sen vuoksi minkäänlaista jälkitarkastusta ei saa suorittaa katsastusaseman pihalla.

• Anonyymi

Kuukausi sitten kävin jälkikatsastamassa autoni.
        Katsastus suoritettiin ulkona jossa todettiin se hylkäykseen johtaneen vian (alapallonivel) korjatuksi ja sitten huomautukselliset viat, pakoputken kiinnikkeet ja kilpivalo.
        Nämä siis tarkastettiin pihalla ja huom. ilman maksua (on kuulunut meidän paikkakunnalla toimintatapoihin vuosikymmeniä) ja sisällä tulosti paperit.
        Tätä ulkona suoritettua jälkikatsastusta on tehty aiemminkin kun vaihdettava / korjattava osa on helposti havaittavissa.
        Ihan sama mitä säännöt sanoo kun se vain on tapa ja fakta että näin toimitaan.

• Anonyymi

Uskomatonta meininkiä. Autot jälkitarkastetaan nimenomaan siksi että varmistutaan siitä että korjaus on asianmukaisesti suoritettu. Alapallonivelen kohdalla tärkeintä on sen oikein ja tukevasti suoritettu kiinnitys. Se tulisi aivan minimissään tarkastaa ravistimen kanssa, ja joissain tapauksissa myös oikeaoppisesti kevennettynä.

Tiedän että noin toimitaan, ja tällaisen vastauksen toivossa kommentoinkin, vaikka se ei suoranaisesti asiaan liittynytkään.

Itse olen vastaavista jutuista raportoinut Traficomille kun on tullut vastaan. Perävaunujen katsastamisesta ulkona useampia kertoja.

• Anonyymi

Tapahtuiko tuo Seinäjoen Katsastuskontissa vai jollain muulla asemalla Seinäjoella?

• Anonyymi

No minun tapauksessa oli koko alatukivarsi vaihdettu.
        Toisekseen kautta aikojen on viilattu katsatusmiestä linssiin sillä että vaihdettavaksi määrätty osa pestään ja laitetaan eukko käyttämään näyttökatsastuksessa.

Pari vuotta sitten oli edellinen katsastus ja silloin oli toisen puolen pallonivel väljä, no olisi mennyt ajokieltoon niin katsastusnies laittoi että suojakumi rikki ja korjauskehoituksen niin ei tarvinnut pelleillä ajokielloilla.
        No vaihdoin sen alatukivarren seuraavalla viikolla joten asia tuli kuntoon.
        Niin ja kyseessä oli ns. valtion konttori.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5624
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4986
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2884
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2394
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1632
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1551
    Aihe