Paras salaattisi?

Anonyymi-ap

Lehtisalaattia, kurkkua ja tomaattia, vähän öljypohajaista kastiketta. Tätä teen arkena ja pyhinä, mutta vaihtelu voisi tehdä hyvää. Tulisi enemmän syötyä tuoreita kasviksia jos niistä sausi maukkaan salaatin.

8

149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mausta konjakilla liekitettynä.

• Anonyymi

Forssan perunasalaati on hyvää, ei kannata itse tehdä. Ostan sitä taas vapuksi nakkien kyytipojaksi.

• Anonyymi

Porkkanaraaste , välillä sekoitan siihen ananaspaloja.

• Anonyymi

Rosolli.

En vietä joulua, mutta olen patologinen rosollifani. Kaupoista saa rosollia nihkeesti sesongin ulkopuolella, mutta helppoa tehdä itse, sen kun keittelee ja pilkkoo juureksia.

Rosollia voi tuunata vaikka miten. Oma hittiresepti:

Normirosolli. Lisäks pähkinää ja omenaa. Etikkainen majo. Pirun hyvää, hittiä vaikka grillikyljyksenkin kans.

Toki rosolliin voi laittaa melkein mitä tahansa, joku tonnikala, kinkku, lenkkimakkara mukaan niin menee jo yksikseen pääruuasta.

Samaa kyllä kaikenlaisten salaattien ja reseptien kans, kandee vaan kokeilla kaikenlaista. Vihersalaateista sen verran, se ja sama mitä salaatin ainekset, soossiin kandee satsata, sehanse maun antaa. Ite tykästynyt viimeaikoina sinappisiin soosseihin. Sinappia, hyvää öljya, mukavan makuista etikkaa, suolaa, sokeria, pippuria. Tai mitä nyt huvittaa lattaa ja kotona sattuuolemaan.

Kantsii kokeilla kaikenlaista, ei mene tylsäksi syöminen.

=DW=

• Anonyymi

Öljyyn hiukka sinappia ja nopea sekoitus, on paras yksinkertainen salaatin kastike.

• Anonyymi

Olin 2013 Japanissa tyttäreni kanssa.
        Oli sellainen ilmainen majoitussysteemi, - en muista mikä nimeltään - ja yövyimme monta yötä sellaisissa.

Meitä oli muutama vieras siellä, ja isäntä halusi tarjota salaattia illalliseksi.
        Jännä juttu - toi salaatin, se oli todella vain vihersalaattia.
        Hänellä oli varmaan hyvä tarkoitus, ei ehkä tiennyt länsimaalaisesta salaattitylistä.
        Sitä sitten napsimme.
        Kiitos ilmaisesta yösijasta!

Kunto kyllä koheni sillä reissulla, kun ravasi rappusia ylös eri temppeleihin.

• Anonyymi

Raaste on jokapäiväinen herkkuni. Juuri äsken pupelsin hitaasti myllyllä möyhäistyn seoksen, porkkanaa, puna- ja valkokaalta, siihen kukkakaalen kukintoja ja kirsikkatomaatteja. Lisäksi rasvatonta raejuustoa ja loraus kylmäpuristettua rypsiöljyä. Noudatan sitä että pitää olla montaa väriä, niin terveysartikkeleissa sanotaan ja hyvänmakuisiahan ne kasvikset ja juurekset ovat kaikki.
      Yhtä vähän ihmettelen. Oliiviöljyn sanotaan olevan niin kovin terveellinen, mutta siinä on 14 % kovaa rasvaa. Naudanpaistissa ja sikafileessä on vain n. 7%. Jätin sitten ostamatta kun sen huomasin ja käytän ainoastaan rypsiöljyä.
      MItäs te muut siihen sanotte?

• Anonyymi

Kauden vihannekset, öljy ja maitoheravalmiste+suola.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40