Lehtisalaattia, kurkkua ja tomaattia, vähän öljypohajaista kastiketta. Tätä teen arkena ja pyhinä, mutta vaihtelu voisi tehdä hyvää. Tulisi enemmän syötyä tuoreita kasviksia jos niistä sausi maukkaan salaatin.
Paras salaattisi?
8
149
Vastaukset
- Anonyymi
Mausta konjakilla liekitettynä.
- Anonyymi
Forssan perunasalaati on hyvää, ei kannata itse tehdä. Ostan sitä taas vapuksi nakkien kyytipojaksi.
- Anonyymi
Porkkanaraaste , välillä sekoitan siihen ananaspaloja.
- Anonyymi
Rosolli.
En vietä joulua, mutta olen patologinen rosollifani. Kaupoista saa rosollia nihkeesti sesongin ulkopuolella, mutta helppoa tehdä itse, sen kun keittelee ja pilkkoo juureksia.
Rosollia voi tuunata vaikka miten. Oma hittiresepti:
Normirosolli. Lisäks pähkinää ja omenaa. Etikkainen majo. Pirun hyvää, hittiä vaikka grillikyljyksenkin kans.
Toki rosolliin voi laittaa melkein mitä tahansa, joku tonnikala, kinkku, lenkkimakkara mukaan niin menee jo yksikseen pääruuasta.
Samaa kyllä kaikenlaisten salaattien ja reseptien kans, kandee vaan kokeilla kaikenlaista. Vihersalaateista sen verran, se ja sama mitä salaatin ainekset, soossiin kandee satsata, sehanse maun antaa. Ite tykästynyt viimeaikoina sinappisiin soosseihin. Sinappia, hyvää öljya, mukavan makuista etikkaa, suolaa, sokeria, pippuria. Tai mitä nyt huvittaa lattaa ja kotona sattuuolemaan.
Kantsii kokeilla kaikenlaista, ei mene tylsäksi syöminen.
=DW= - Anonyymi
Öljyyn hiukka sinappia ja nopea sekoitus, on paras yksinkertainen salaatin kastike.
- Anonyymi
Olin 2013 Japanissa tyttäreni kanssa.
Oli sellainen ilmainen majoitussysteemi, - en muista mikä nimeltään - ja yövyimme monta yötä sellaisissa.
Meitä oli muutama vieras siellä, ja isäntä halusi tarjota salaattia illalliseksi.
Jännä juttu - toi salaatin, se oli todella vain vihersalaattia.
Hänellä oli varmaan hyvä tarkoitus, ei ehkä tiennyt länsimaalaisesta salaattitylistä.
Sitä sitten napsimme.
Kiitos ilmaisesta yösijasta!
Kunto kyllä koheni sillä reissulla, kun ravasi rappusia ylös eri temppeleihin.
- Anonyymi
Raaste on jokapäiväinen herkkuni. Juuri äsken pupelsin hitaasti myllyllä möyhäistyn seoksen, porkkanaa, puna- ja valkokaalta, siihen kukkakaalen kukintoja ja kirsikkatomaatteja. Lisäksi rasvatonta raejuustoa ja loraus kylmäpuristettua rypsiöljyä. Noudatan sitä että pitää olla montaa väriä, niin terveysartikkeleissa sanotaan ja hyvänmakuisiahan ne kasvikset ja juurekset ovat kaikki.
Yhtä vähän ihmettelen. Oliiviöljyn sanotaan olevan niin kovin terveellinen, mutta siinä on 14 % kovaa rasvaa. Naudanpaistissa ja sikafileessä on vain n. 7%. Jätin sitten ostamatta kun sen huomasin ja käytän ainoastaan rypsiöljyä.
MItäs te muut siihen sanotte? - Anonyymi
Kauden vihannekset, öljy ja maitoheravalmiste+suola.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427165
- 323998
- 533483
- 412998
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 452149