Vanhan auton myynti on hienoa hommaa

Anonyymi-ap

Pihassa oli vanha Renault jonka olin ostanut joskus kakkosautoksi mutta sen käyttö oli jäänyt aika vähälle.
Ajattelin että jos siitä 1500 euroa kehtaa pyytää mikä oli vähemmän kuin vastaavissa.
Ostaja tuli ja tinkasi vielä pari sataa pois. Ajattelin että aivan sama kunhan se lähtee tuosta. Autossa ei ollut silloin mitään vikoja kun viimeksi sillä olin ajanut ja olin sen jopa katsastanut ja öljyt vaihtanut.

Menee viikko niin puhelin soi. Asianajaja soittaa ja sanoo että olen myynyt viallisen auton asiakkaalleen. Autossa on vikaa jonka korjaamiseen menee pari sataa. Jotain sähköjuttuja ne oli.
Sanoin että se on sellaista näissä vanhoissa ja halvoissa autoissa että ei sitä koskaan tiedä koska nämä tarvitsee huoltoa ja koska menee rikki.
Sanoi että jos korvausta ei makseta niin mennään oikeuteen.
Aloin epäilemään jo koko juttua ja kyselin herralta hänen tietojaan ja kyllä uskon että se oikea henkilö oli. Puhelinnumerokin oli sama kuin hänen sivuillaan.

Sanoin että ostaja voi tuoda auton pihaan tai haen auton itse pois niin ostan sen takaisin samalla rahalla. Tämä ei käynyt vaan olisi pitänyt maksaa korvaukset.

Sanoin että että odotellaan sitten kutsua käräjille ja lopetin puhelun. Ei ole kuukauteen kuulunut mitään.

Kyllä sen nyt ymmärtää että se voi harmittaa jos joku laittaa vähiä rahojaan autoon ja se meneekin rikki mutta joku raja pitää olla. Ei näistä voi koskaan tietää koska ne hajoaa ja hinta kertoo aika paljon.

10

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ikävä tapaus!
      Näin se näköjään menee, että kaikki asiat ovat nykyään myyjän syytä.
      Se, että vähäarvoisessakin autokaupassa ollaan yhteydessä lakimie-
      heen ja että tässä jopa uhataan kanteen nostamisella, ellei ryhdy tans-
      simaan ostajan pillin mukaan, kuulostaa vähintäänkin erikoiselta.
      En usko, että lakimies - mikäli edes sellainen on tekee tätä näitä uh-
      kailujaan ilmaiseksi.
      Hyvä, että jäit odottamaan haasteen toimittamista!
      Kerrohan, miten kävi.

• Anonyymi

Harmi kun tuli vasta jälkeenpäin mieleen että olisi voinut kysyä että mikä on lakimiehen palkkio tässä jutussa. Tuskin ilmaiseksi lauantaina soittelee.

• Anonyymi

Kun myy vanhaa halpaa autoa, ei sitä kannata koskaan kehua. Mieluummin laittaa myynti-ilmoitukseen vähintään maininnan "runsaasti pikkuvikoja, kuten tämän ikäisessä autossa kuuluukin olla" Tiedossa olevat sitten kannattaa vielä luetella aloittaen sanalla ESIMERKIKSI.

• Anonyymi

hih.... tuonhintaiselle autolle voi antaa ehdot..rikkoutuessa kun viet paaliin saat 1500€

• Anonyymi

Monet liikkeet antaa autosta minimissään kahden tonnin hyvityksen kunhan se on pihaan ajettu ja katsastettu. Kannattaa viedä romut liikkeisiin ennen kuin rikkoontuu ja ostaa tilalle uusi.

• Anonyymi

nimi Renault...nimestä jo voi päätellä että ogelmia on tiedossa...niin varmaan ostajallakin..kukaan ei nykyään osta autoa ilman tyypiviat gooklettamalla

• Anonyymi

Ei ole kuulunut mitään.

Mitään kehuja en antanut missään vaiheessa kuten joku luulee.
      Sanoin että on katsastettu ja öljyt vaihdettu ja toiminut silloin kun viimeksi sillä olen ajanut.

Enää en tee kauppaa "ravimiesten" kanssa.

• Anonyymi

On kulunut vasta viikko ja rapiat!
      Juuri kun ennätät arvellla, että sen haasteen lähettäminen on unohtunut -
      ovikello soi 19:00h illalla, juuri kun olet avannut TV:n, uutisia katsoaksesi.
      Siellä on haastemies ja hän kysyy sinua!

• Anonyymi

Korvauksia ostajalle? Mistä?
      Kuitit syntyneistä kuluista pitää olla ja oikeuden pitää vielä hyväksyä ne aiheellisiksi.

Lisäksi vähennetään ostajan autosta saama käyttöhyöty.

Siltä osin kuin ostaja häviää oikeudessa vaatimuksiaan hän joutuu myös maksamaan samassa suhteessa omia oikeudenkäyntikulujaan.

Yksityishenkilön ollessa myyjänä kuluttajansuojalaki ei myyjän onneksi päde.

• Anonyymi

Ostaja oli köyhä. Heille kaikki on vaikeaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4954
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      4005
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2341
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2144
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1948
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1838
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1557
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1195
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1134
    Aihe