Nastarengasongelma

Anonyymi-ap

Sähköautoissa nastarenkaista irtoava metallipöly hakeutuu sähkömoottorien sisään.
Metallipöly aiheuttaa eristysvastuksen häiriötilan ja ajo loppuu.
Pöly saattaa myös aiheuttaa moottorin jäähdytysjärjestelmässä vuodon.
Grafiitti liukurengas kuluu ja vuoto alkaa.
Nastarenkaista joudutaankin luopumaan tästä syystä.
Joissakin sähköautoissa käytetään valmistajan määräyksestä jo nastattomia renkaita.

23

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kura taitaa olla isompi ongelma. Lapin kelirikkoteiltä irtoaa kuraa niin että jakohihnoja katkeilee yhtenään. Muuten, pöly aiheutti pari vuotta sitten Oulun seudulla todellisen suman. Tänä syksynä yhdelle Lapin miehelle kävi tosi huonosti, ensin katkesi jakohihna ja kautta, seuraava auto Focus pyöränlaakerit. Voivoi. Sähkömoottorin imuilman ja kaapeleiden läpivienneistä menee todellakin kilokaupalla. Valmistajilla on erillinen magneetisuodatin kyseistä varsin "laajaa" metallipuruongelmaa varten, paitsi Tesla siinä taas 200-300 tuhannen kilometrin jälkeen akselitiiviste alkaa vuotaa ULOS nestettä.

      • Anonyymi

        Onpa aloittaja hauskan unen nähnyt.


    • Anonyymi

      Hauskoja satuja.

      • Anonyymi

        Kaikissa 2000 ja uudemmissa on pakollisena jo imuilman esilämmitys, joka pienentää sähkön hystereesistä ionisoitumista ja V Eskolan mukaan parantaa ainakin keveiden ( nais) kuljettajien aiheuttamaa huonoa hyötysuhdetta, lisäksi nimen omaan nastametallipölyä varten on varusteena nastametallipölymagneettisuodatin. Sen sähkön kulutus rangeen on noin 0,884%, eli varsin maltillinen, lisäksi suodatin on antibac raikastettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa 2000 ja uudemmissa on pakollisena jo imuilman esilämmitys, joka pienentää sähkön hystereesistä ionisoitumista ja V Eskolan mukaan parantaa ainakin keveiden ( nais) kuljettajien aiheuttamaa huonoa hyötysuhdetta, lisäksi nimen omaan nastametallipölyä varten on varusteena nastametallipölymagneettisuodatin. Sen sähkön kulutus rangeen on noin 0,884%, eli varsin maltillinen, lisäksi suodatin on antibac raikastettu.

        sano joku 2000 vuosimallin sähkö auto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sano joku 2000 vuosimallin sähkö auto

        ELCAT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sano joku 2000 vuosimallin sähkö auto

        On vähän kieli poskessa tehty, 2000 mallinen imuilmajäähdytetty sähkömoottori. Oikeastaan aloitukseen yhtä ääliömäinen vastaus.


    • Anonyymi

      No nyt on palstan vakiopäivästyjä jo niin syvissä vesissä, että kannattaa
      ottaa yhteyttä palkanmaksajaan
      eli Antti Herliniin.
      Ab Kone Oyj.

    • Anonyymi

      Tämä on todellinen ongelma, pitkä akkutakuuhan ei korvaa moottorien rikkoutumista.
      Sähköautot kaatuvat omiin ongelmiinsa.

      • Anonyymi

        Sinä olet jo kaatunut hölmöihin juttuihisi.


    • Anonyymi

      Joku liikaa bensahuuruja hengitellyt polttoaasi uskoo tämänkin hevonsonnan olevan totta.

    • Anonyymi

      Joopa joo... Nastojen kuluminen on häviävä murto-osa jarrulevyjen kulumisesta ja nekin kuluvat enimmäkseen polttomoottoriautoissa. Muita kivoja väittämiä?

    • Anonyymi

      ...seuraavaksi pitää ottaa asialistalle suolakiteet. Teitä suolataan, kosteana suola leviää suolasumuna. Kostea suola johtaa sähköä.

      Veden haihduttua, suolauksesta jää jäljelle suolakiteitä, joiden kulutusominaisuudet ovat verrattavissa muihin kiteisiin aineisiin (hiekkapöly mukaan lukien).

      • Anonyymi

        ...on syytä sirtyä kattavaan nastarenkaiden käyttöön, että nastattomien renkaiden
        käyttäjille suunnattu teiden talvisuolaus voidaan lopettaa, sen aiheuttamien ongelmien johdosta (aloittajaa yrittäen siteerata: eristysvastus muuttuu johtavuudeksi, liukurengas kuluu ym.).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...on syytä sirtyä kattavaan nastarenkaiden käyttöön, että nastattomien renkaiden
        käyttäjille suunnattu teiden talvisuolaus voidaan lopettaa, sen aiheuttamien ongelmien johdosta (aloittajaa yrittäen siteerata: eristysvastus muuttuu johtavuudeksi, liukurengas kuluu ym.).

        Vetytalous ja sen mukana vetyautojen polttoaineen valmistamiseksi, voidaan hyödyntää, keväisin ojiin valuva suolavesi , josta se (suolavesi), joka johtaa paremmin sähköä, elektrolyysillä valmistmalla vetyä. Heliumin valmistusprosessi on hiukan hankalampi kotona, ajankohtainen vappu tulossa. Sitä saa vappupalloista....Miten se liittyy sähköautoiluun. Ei juuri mitenkään, paitsi, kun aloittaja ja muut ääliöt selittävät poskettomia juttujaan heliumia henkeen, niin mikkihiiri äänellä jutut ovat entistä naurettavampia.


    • Anonyymi

      Kitkarenkailla kohta 20 vuotta, nastoje minulle ei enää tule.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta, nyt olemme valaistuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, nyt olemme valaistuneet.

        Ole hyvä. Kokeile kitkoja, niin ymmärrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä. Kokeile kitkoja, niin ymmärrät.

        Tietenkin ajan myös kitkoilla.
        Sinun avautumisesi oli vain niin turha.


    • Anonyymi

      Voi taivat mitä tuubaa. Auton sähkömoottorit on kyllä suljettuja ratkaisuja. Ei sinne pölyä pääse. Nehän on nestejäähdytteisiä joten mitään ilman kiertoa koneen sisään ei tarvita.

      • Anonyymi

        Jos olisi, niin hyötysuhde voisi, kuten V. Eskola kirjoittaa, olla parempi, varsinkin kevyiden kuljettajien tapauksessa. Myös tuulisähkön heikompi teho on tosiasia, olen huomannut että tuulisina päivinä selvästi akun lataus kestää kauemmin, yöllä en ole pannut merkille kun nukun. Sähköautojen rekisteröinnit ovat romahtaneet paitsi, että myynti kasvoi ja oli 49%.
        Keksikää lisää väitteitä mm. tulipaloista.
        Yksi fanaatikko " olisi hauskaa, jos kuolisit sähköautosi sytyttämässä tulipalossa".
        Liikennevälipalot ovat olleet aika karua luettavaa polttomoottoriautojen osalta viime aikoina.


    • Anonyymi

      Totta tämä on. Tämä metallinpölyhän syö jo polttisten nokkahihnan rattaita ja aiheuttaa hihnan ennenaikaisen katkeamisen. Oulun alueella tuhansia polttiautoja koneremontoitu.

    • Anonyymi

      Kuka viitsii ajaa nastarenkailla kun uudet kitkarenkaat ovat vähintään yhtä hyvät? Sähköauto on muutenkin hiljainen ja kitkarenkaat tekevät siitä talvella vieläkin hiljaisemman. Ajettavuus on erinomainen varsinkin jos alla on uudehko nelivetoinen sähköauto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57
      2444
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2349
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2296
    Aihe