Kian sähkökatumaasturi EV3 valittiin vuoden autoksi kisassa, jossa muutenkin menestyivät sähköautot.
Aiemmin tänä vuonna jaettiin vuoden auto Euroopassa -palkinto.
Sen pystin sai Renault’n pieni sähköauto numero 5 ja sen sporttiversio Alpine A290.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011175460.html
Sähköauto valittiin maailman parhaaksi
52
348
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se valta vaihtuu. Vuodet 24, 25 ja 26 ovat käännekohta.
- Anonyymi
No sitten yeidän pitää ostaa sellainen lataus helvetti
Baapurikin kehuu ,,biime talvella ei paljon pakkasta jamajaa vaan nurkka ajoo, ei kaikki puösri vaan nurkissa lataamassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten yeidän pitää ostaa sellainen lataus helvetti
Baapurikin kehuu ,,biime talvella ei paljon pakkasta jamajaa vaan nurkka ajoo, ei kaikki puösri vaan nurkissa lataamassaÄlä enää ota polttospede.
- Anonyymi
Juu, vuoden auto -tittelin saa aina se valmistaja joka lahjoo eniten toimittajia. Vain idiootit uskovat näihin titteleihin.
- Anonyymi
Vain idiootit uskoo tuollaisiin essonbaarin tarinoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain idiootit uskoo tuollaisiin essonbaarin tarinoihin.
Tarkemmin ottaen tittelin saa se, joka maksaa eniten lehdille mainoksista. Näin se on ollut jo kymmeniä vuosia. Ei näillä palkinnoilla ole ollut merkitystä kymmeniin vuosiin jos ylipäätään koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkemmin ottaen tittelin saa se, joka maksaa eniten lehdille mainoksista. Näin se on ollut jo kymmeniä vuosia. Ei näillä palkinnoilla ole ollut merkitystä kymmeniin vuosiin jos ylipäätään koskaan.
Polttoromut eivät siis koskaan olleet hyviä autoja. Onneksi ne vihdoin poistuvat savuttamasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkemmin ottaen tittelin saa se, joka maksaa eniten lehdille mainoksista. Näin se on ollut jo kymmeniä vuosia. Ei näillä palkinnoilla ole ollut merkitystä kymmeniin vuosiin jos ylipäätään koskaan.
Suomessa Toyota mainostaa eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkemmin ottaen tittelin saa se, joka maksaa eniten lehdille mainoksista. Näin se on ollut jo kymmeniä vuosia. Ei näillä palkinnoilla ole ollut merkitystä kymmeniin vuosiin jos ylipäätään koskaan.
Tästä väitteestä sitten löytyy sulta faktat, vai mitä?
Ettei vaan kuitenkin olisi niin että harmittaa vaan kun "oma" automerkki ei tuollaista palkintoa saa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä väitteestä sitten löytyy sulta faktat, vai mitä?
Ettei vaan kuitenkin olisi niin että harmittaa vaan kun "oma" automerkki ei tuollaista palkintoa saa....Ainakin sen verran voi todeta, että melkein jokainen vuoden auto viimeisinä vuosina on kuulunut vuoden paskimpiin autoihin. Tämä Renault 5 näyttää myös oksettavan rumalta ja käyttökelvottomalta romulta. Hintakin on aivan älyttömän korkea siihen nähden miten pikkuruinen mopoauto on kyseessä. Yli 27 tonnia tuollaisesta pikkuautosta, jossa ei ole yhtäkään erikoista ominaisuutta on aivan liikaa. Sellainen 15 tonnia on maksimi mitä tuosta kannattaa maksaa.
Vain aivottomat idiootit uskovat autotoimittajien suoltamaan paskaan. Autotoimittajat ovat valehtelun ammattilaisia eikä he ole sen parempia arvioimaan auton hyvyyttä kuin kukaan muukaan. Itse asiassa autotoimittajat eivät ymmärrä mitään autoista. Senhän takia vuoden auto -titteli ei kerro mitään auton laadusta.
Renault 5 ei ole vuoden paras auto, ei edes 50 parhaan joukossa. Vuoden auto ei tätä asiaa muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin sen verran voi todeta, että melkein jokainen vuoden auto viimeisinä vuosina on kuulunut vuoden paskimpiin autoihin. Tämä Renault 5 näyttää myös oksettavan rumalta ja käyttökelvottomalta romulta. Hintakin on aivan älyttömän korkea siihen nähden miten pikkuruinen mopoauto on kyseessä. Yli 27 tonnia tuollaisesta pikkuautosta, jossa ei ole yhtäkään erikoista ominaisuutta on aivan liikaa. Sellainen 15 tonnia on maksimi mitä tuosta kannattaa maksaa.
Vain aivottomat idiootit uskovat autotoimittajien suoltamaan paskaan. Autotoimittajat ovat valehtelun ammattilaisia eikä he ole sen parempia arvioimaan auton hyvyyttä kuin kukaan muukaan. Itse asiassa autotoimittajat eivät ymmärrä mitään autoista. Senhän takia vuoden auto -titteli ei kerro mitään auton laadusta.
Renault 5 ei ole vuoden paras auto, ei edes 50 parhaan joukossa. Vuoden auto ei tätä asiaa muuta.Ensinnäkin jos autosta maksetaan hurjat 27 tonnia niin siinä pitää olla minimissään 500 km toimintamatka ja 200 kW latausteho. Nyt perusmallissa tekee tiukkaa että pääsee edes kesällä pääsee 300 km ja talvella toimintamatka on alle 200 km. Ja latausnopeuskin surkea 80 kW. Speksien perusteella Renault 5 on ylihintainen paska romu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin jos autosta maksetaan hurjat 27 tonnia niin siinä pitää olla minimissään 500 km toimintamatka ja 200 kW latausteho. Nyt perusmallissa tekee tiukkaa että pääsee edes kesällä pääsee 300 km ja talvella toimintamatka on alle 200 km. Ja latausnopeuskin surkea 80 kW. Speksien perusteella Renault 5 on ylihintainen paska romu.
Olisikin vain 27000e. Pyysin tarjousta parhaasta mallista ja hinta oli 39000e talvirenkaiden kanssa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin sen verran voi todeta, että melkein jokainen vuoden auto viimeisinä vuosina on kuulunut vuoden paskimpiin autoihin. Tämä Renault 5 näyttää myös oksettavan rumalta ja käyttökelvottomalta romulta. Hintakin on aivan älyttömän korkea siihen nähden miten pikkuruinen mopoauto on kyseessä. Yli 27 tonnia tuollaisesta pikkuautosta, jossa ei ole yhtäkään erikoista ominaisuutta on aivan liikaa. Sellainen 15 tonnia on maksimi mitä tuosta kannattaa maksaa.
Vain aivottomat idiootit uskovat autotoimittajien suoltamaan paskaan. Autotoimittajat ovat valehtelun ammattilaisia eikä he ole sen parempia arvioimaan auton hyvyyttä kuin kukaan muukaan. Itse asiassa autotoimittajat eivät ymmärrä mitään autoista. Senhän takia vuoden auto -titteli ei kerro mitään auton laadusta.
Renault 5 ei ole vuoden paras auto, ei edes 50 parhaan joukossa. Vuoden auto ei tätä asiaa muuta.Olipa aivotonta mouruamista, ei tuota jaksanut muutamaa lausetta pidemälle lukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa aivotonta mouruamista, ei tuota jaksanut muutamaa lausetta pidemälle lukea.
Eihän lukutaidoton jaksa mitään lukeakaan eikä siksi mitään kommentoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin sen verran voi todeta, että melkein jokainen vuoden auto viimeisinä vuosina on kuulunut vuoden paskimpiin autoihin. Tämä Renault 5 näyttää myös oksettavan rumalta ja käyttökelvottomalta romulta. Hintakin on aivan älyttömän korkea siihen nähden miten pikkuruinen mopoauto on kyseessä. Yli 27 tonnia tuollaisesta pikkuautosta, jossa ei ole yhtäkään erikoista ominaisuutta on aivan liikaa. Sellainen 15 tonnia on maksimi mitä tuosta kannattaa maksaa.
Vain aivottomat idiootit uskovat autotoimittajien suoltamaan paskaan. Autotoimittajat ovat valehtelun ammattilaisia eikä he ole sen parempia arvioimaan auton hyvyyttä kuin kukaan muukaan. Itse asiassa autotoimittajat eivät ymmärrä mitään autoista. Senhän takia vuoden auto -titteli ei kerro mitään auton laadusta.
Renault 5 ei ole vuoden paras auto, ei edes 50 parhaan joukossa. Vuoden auto ei tätä asiaa muuta.Ota tojotisti nitro ettei pumppusi leikkaa kiinni!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota tojotisti nitro ettei pumppusi leikkaa kiinni!
Ota varmuuden vuoksi kaksi.
- Anonyymi
Toyotisteille nousee sappineste taas suuhun!😂😂😂
- Anonyymi
Sähköauto on hieno peli !
Mitä muuten maksaa akuston vaihto ??
Saako 30 tonnilla ??
Kaikkiin ei saa, vaan täytyy maksaa 60 tonnia !?- Anonyymi
Polttolelun moottori hajoaa 5.000 km välein ja niinpä maksaa auton eliniän aikana yli 200.000 € pelkät uudet moottorit. Puhumattakasn öljyistä, hihnoista, tulpista, suodattimista ym. ym.
Sähköauton moottori ja akusto kestää vähintään 500.000 km ilman huoltoja. Siksi polttolelut häviävätkin pian, ne paalataan 10 vuoden sisään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttolelun moottori hajoaa 5.000 km välein ja niinpä maksaa auton eliniän aikana yli 200.000 € pelkät uudet moottorit. Puhumattakasn öljyistä, hihnoista, tulpista, suodattimista ym. ym.
Sähköauton moottori ja akusto kestää vähintään 500.000 km ilman huoltoja. Siksi polttolelut häviävätkin pian, ne paalataan 10 vuoden sisään."Sähköauton moottori ja akusto kestää vähintään 500.000 km ilman huoltoja."
Tuo on pelkkää itsepetosta eikä tuosta ole mitään todisteita. Sen sijaan on todisteita, että esimerkiksi Nissan Leafien akku on täysin lopussa jo 100.000 km ajojen jälkeen. Eikä ole mitään todistetta, että edes vanhempien Teslojen akut kestäisi lähellekään 500.000 km.
"Siksi polttolelut häviävätkin pian, ne paalataan 10 vuoden sisään."
Polttomoottoriautoilla ajetaan vielä vähintään 30 vuotta. Tuosta 10 vuodesta höpisee lähinnä harhaiset ja idiootit sähköautofanaatikot. Kaikkien tilastojen perusteella tuo on täysin mahdotonta.
Ja huoltovapaudesta puhuminen on pelkkää typerää valehtelua. Sähköautot eivät kestä 500.000 km ilman huoltoja ja vain aivoton idiootti höpisee tuollaista paskaa. Sähköautot ovat täynnä osia jotka täytyy vaihtaa ja huoltaa ihan samalla tavalla kuin polttiksissa. Vaikka virallista huolto-ohjelmaa ei olisi niin silti sähköautokin pitää huoltaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttolelun moottori hajoaa 5.000 km välein ja niinpä maksaa auton eliniän aikana yli 200.000 € pelkät uudet moottorit. Puhumattakasn öljyistä, hihnoista, tulpista, suodattimista ym. ym.
Sähköauton moottori ja akusto kestää vähintään 500.000 km ilman huoltoja. Siksi polttolelut häviävätkin pian, ne paalataan 10 vuoden sisään.Totuus ottaa koville !!!
- Anonyymi
Toyotahan valmistaa sähköompelukoneitakin, niin mikä on etteivät sähköautot onnistu? Onko se joku länsimaitten salaliitto?
- Anonyymi
Avaapa hiukan mikä ei onnistu muihin verrattuna?
Eli, miä Toyotan ensimmäisessä sähköautossa on niin kovasti paljon huonommpin kuin vaikkapa VW:n ensimmäisessä?
Meinaatko että Audissa olisi paremmin
https://youtu.be/yqeBVrwoETU
- Anonyymi
Ilman Venäjän hyökkäyssotaa kukaan ei edes henkäisisi sähkövemputtimia kohti. Se on vain tuo venäläisen öljyn negatiivinen stigma mikä saa sähköautoja kaupaksi. Teknisesti ne ovat järjettömän surkeita.
- Anonyymi
Teknisesti sähköauto on täysin ylivoimainen, siksi enimmät polttolelut paalataan 10 vuoden sisään. Saman 10 vuoden kuluttua uusia polttoleluja ei saa enää myydä.
- Anonyymi
Oletko kuullut ilmaston lämpenemisestä, aavikoitumisesta ja jäätiköitten sulamisesta? Te persut ette ole sieltä ihmisrodun älykkäämmästä päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknisesti sähköauto on täysin ylivoimainen, siksi enimmät polttolelut paalataan 10 vuoden sisään. Saman 10 vuoden kuluttua uusia polttoleluja ei saa enää myydä.
Onko täällä koko ihmiskuntaa kymmenen vuoden kuluttua johtuen Putinista ja Trumpista ja meidän, eli Homo Sapiensin toimista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknisesti sähköauto on täysin ylivoimainen, siksi enimmät polttolelut paalataan 10 vuoden sisään. Saman 10 vuoden kuluttua uusia polttoleluja ei saa enää myydä.
Jos akuston vaihto maksaa 50 tonnia, niin mitä ylivoimaista siinä on, paitsi summa !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknisesti sähköauto on täysin ylivoimainen, siksi enimmät polttolelut paalataan 10 vuoden sisään. Saman 10 vuoden kuluttua uusia polttoleluja ei saa enää myydä.
Hah hah haa... Tuo 10 vuoden väite on idioottimaisen typerä. Vaikka polttomoottoriautojen myynti kiellettäisiinkin niin silti tuota ei tule tapahtumaan. Etenkin kun nyt myydyillä polttiksilla tullaan ajamaan vielä ainakin 25 vuotta keskimäärin ja monilla yli 30 vuotta.
Ja tuo polttomoottoriautojen myynnin kielto tullaan perumaan. Varsinkin kun polttomoottoriautoilla voi ajaa synteettisillä polttoaineilla joten mitään syytä kieltää polttiksia ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kuullut ilmaston lämpenemisestä, aavikoitumisesta ja jäätiköitten sulamisesta? Te persut ette ole sieltä ihmisrodun älykkäämmästä päästä.
Sähköautot eivät tuon tapahtumista edes hidasta. Sähköautojen valmistus aiheuttaa valtavasti päästöjä. Toki sähköautot saastuttavat pikkuisen vähemmän, jos sähköauto kestäisi käyttöä vähintään 20 vuotta (mitä useimmat eivät kestä), mutta ero on mimaalinen. Vaikka kaikki maailman autot muuttuisi sähköautoiksi niin se vähentää saastuttamista korkeintaan 2%. Ja tämäkin sillä oletuksella, että sähköautojen käyttöikä on kymmeniä vuosia.
Sähköautoilla ei ilmastonmuutosta edes hidasteta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kuullut ilmaston lämpenemisestä, aavikoitumisesta ja jäätiköitten sulamisesta? Te persut ette ole sieltä ihmisrodun älykkäämmästä päästä.
Suomi tuottaa maailman CO2 päästöistä 0,01%
Kiina tuottaa maailman CO2 päästöistä 32%
Tämä on mitattua tietoa, ei tarvi arvailla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät tuon tapahtumista edes hidasta. Sähköautojen valmistus aiheuttaa valtavasti päästöjä. Toki sähköautot saastuttavat pikkuisen vähemmän, jos sähköauto kestäisi käyttöä vähintään 20 vuotta (mitä useimmat eivät kestä), mutta ero on mimaalinen. Vaikka kaikki maailman autot muuttuisi sähköautoiksi niin se vähentää saastuttamista korkeintaan 2%. Ja tämäkin sillä oletuksella, että sähköautojen käyttöikä on kymmeniä vuosia.
Sähköautoilla ei ilmastonmuutosta edes hidasteta.Mikään tekninen laite, joka painaa lähes 2000 kg ja joka sisältää satoja kiloja arvokkaita raaka-aineita ja jolla kuljetetaan keskimäärin vähän yli 1 henkilöä paikasta toiseen ei ole ilmaston pelastaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kuullut ilmaston lämpenemisestä, aavikoitumisesta ja jäätiköitten sulamisesta? Te persut ette ole sieltä ihmisrodun älykkäämmästä päästä.
Persuthan vihaa luontoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuthan vihaa luontoa.
Peli on jo ilmaston suhteen menetetty. Millään sähköautoilla sitä ei pelasteta. Väestön räjähdysmäinen kasvu yhdessä maailmanlaajuisen elintason nousupyrkimyksen kanssa tekee tehtävänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi tuottaa maailman CO2 päästöistä 0,01%
Kiina tuottaa maailman CO2 päästöistä 32%
Tämä on mitattua tietoa, ei tarvi arvailla !Kalliilla hinnalla (lue rahaa ulkomaille) Suomi voi pudottaa päästöjä 30 % ja se ei tunnu vielä yhtään missään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko täällä koko ihmiskuntaa kymmenen vuoden kuluttua johtuen Putinista ja Trumpista ja meidän, eli Homo Sapiensin toimista?
Ja kokoomus hävittää Suomen kansaa persujen kanssa oikein kympillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi tuottaa maailman CO2 päästöistä 0,01%
Kiina tuottaa maailman CO2 päästöistä 32%
Tämä on mitattua tietoa, ei tarvi arvailla !Mitä väliä mitä tuottaa Suomi ja mitä Kiina, kun poliitikomme pistäävät meidät maksamaan muiden maiden päästötkin. Vaikka Suomi olisi nolla-päästöinen. Suomi kun on maailman tasa-arvoisin maa
- Anonyymi
No ihan yks lysti. Naapurin Reiska taas valitsi parhaaksi autokseen toijotan
- Anonyymi
Mihin uskontokuntaan kuulut? Olen toyotisti.
- Anonyymi
Kestääkö edes vuotta, siillä auto on vikoja täynnä.
https://autodrivershub.com/kia/ev3?v=common-issues - Anonyymi
Kuinka nopeasti noihin vaihtaa moottorin ja akun? Sitä ei ole testattu. Kaikkea muuta, muttei tärkeimpiä. Entäs kun sähkö loppuu ja lähin tolppa on 15km:n kävelymatkan päässä, saako jerrykannulla kannettua varasähköä? Taas tärkeimmät asiat unohdettu.
- Anonyymi
Kun odottaa osia 6 kk, niin itse vaihto sujuu parissa päivässä.
- Anonyymi
Vaikka kuinka hallusinoisi niin kiasta ei saa vuoden autoa. Onko joku ajanut uusilla sähkö kioilla? Minäpäs olen. Meillä on pihassa sellainen vaimolla. Ja aivan paska siis todella paska auto. Piip piip piip ja ratti vetelee ja kaikki tutkat vähän väliä sumussa ja ei toiminnassa eikä talvella voi edes aina ajaa kun piip piip piip. Joo ei olla itse laitetti rahaa tohon vaan vaimo töistä pakotettiin EV6 rattiin. Hyi helvetti mikä auto. Ev3 on varmasti yhtä paska.
- Anonyymi
Kia on myös täysin muovinen rämpylä sisältä mukaannlukien kammottavan näköinen tila auto EV9.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kia on myös täysin muovinen rämpylä sisältä mukaannlukien kammottavan näköinen tila auto EV9.
Mitä muut autot on sisältä? Nahkaa ja norsunluutako?
- Anonyymi
Kyllä polttopelleä tämäkin ahistaa. Voi että sitä ahistaa.
- Anonyymi
Maastoauto ei ole tarkoitettu kaupunkiajoon. Ja maastoautot tyypillisesti eivät ole sähköautoja ja niiden pohjaan ei asenneta herkästi rikkoontuvaa tekniikkaa. Jotain on vinksallaan ja pahasti.
Minusta tuntuu, että vuoden auto ei ole vuoden paras auto. Vuoden auto on sellainen, jota ei ole enää seuraavana vuonna.
terveisin johtava polttopelle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maastoauto ei ole tarkoitettu kaupunkiajoon. Ja maastoautot tyypillisesti eivät ole sähköautoja ja niiden pohjaan ei asenneta herkästi rikkoontuvaa tekniikkaa. Jotain on vinksallaan ja pahasti.
Minusta tuntuu, että vuoden auto ei ole vuoden paras auto. Vuoden auto on sellainen, jota ei ole enää seuraavana vuonna.
terveisin johtava polttopelleKaikenlaista tyhmää sinäkin jaksat sössötellä.
- Anonyymi
Korean tai Kiinan romuja ei minun pihaani tule ikinä.
- Anonyymi
Osta sitten Tesla, tai joku eurooppalainen sähköauto.
- Anonyymi
Polttolelut jäävät nyt historiaan, päristimiä ei valita enää parhaaksi koskaan.
- Anonyymi
Niissä on se hyvä puoli, että lattiaan ei ole sidottu 40000€ rahaa ??
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058