Kun toimintakykyni/ym. kuntoni vuoksi ,olen lopun ikään ympärivuorokautisenhoidontarpeessa olevien vanhusten hoitolaitoksessa nii, olen kummastellut miksi, huonokuntoisen ihmisen hiuksia ja kynsiä ei leikata/hoideta hoitolaitoksen puolesta?
Hiukset ja kynnet kasvavat, on ihminen huono kuntoinen tai, ei ole joten, näiden luonnollisten ilmiöiden hoitaminen tulisi kuulua, ihmisen perusoikeuksiin.
Ja kun monilla netin sivustoilla on lueteltu monenlaista lakia, joiden mukaan ikäihmisiä määrätään hoidettavan ja hoivattavan niin, ei noita lainmääräämiä keinoja, ole niissä vanhustenhoitolaitoksissa otettu käyttöön, joissa minua on hoidettu. Kun ei vanhustenhoitolaitoksissa käy kukaan katsomassa, miten siellä ihmisiä hoidetaan ja kun valittaa mihin tahansa laitokseen, jonka olettaa olevan olemassa sitä varten, että sieltä saa tarvitessaan apua hoitoon niin, joka ikinen laitos, jonka luulee olevan vanhuudenturvana olemassa vastaa avunpyyntöön, emme voi puuttua yksittäisiin tapauksiin. Jos ette usko niin, kokeilkaa! Mistään vanhuksella ei ole olemassa mahdollisuutta saada hoitoonsa parannusta, jos apua ei pyydettäessä evätä millään muulla syyllä niin, viimeisenä käytetään syynä sitä, että avunpyytäjä on vanhuudenhöperö. Vanhuudenhöperöksi leimaamalla lääkäri saa viedyksi ihmiseltä, ihmisarvon, kukaan ei kyseenalaista lääkärin sanomaa, jos ette usko kokeilkaa!
Miksi huonokuntoisia vanhuksia ei hoideta kokonaisvaltaisesti?
4
180
Vastaukset
- Anonyymi
Katse hallitukseen, siellä niitä vanhushoidon rahoja leikataan ja hoidon laatua lasketaan jatkuvasti. Juuri vanhukset aina leikkauksien kohteena köyhien lisäksi.
- Anonyymi
Leikkaan avopuolison kynnet, hieron ja rasvaan jalat. Ensin pitää tietysti vähän pyyhkiä kostealla, kun suihkuun pääsee vain kerran viikossa. Hoitolaitokseen voi tilata jalkahoidon kerrottiin, tilattiin kuukausi sitten (sairaanhoitaja lupasi hoitaa), ei ole kuulunut.
Suuhygienisti luvattiin samaan aikaan, eipä ole käynyt.
Fysioterapiaa tilattiin itse, samoin parturi. Kaikki nämä maksetaan itse. 182 euroa jää hoitomaksujen jälkeen. Tuosta maksetaan lisäksi hoitokodin lääkärikäynnit, puhelinlasku, hygienistuotteet, vaatteet, lakanat, pyyhkeet. - Anonyymi
Kun sadismi yleistyy niin mikään lakilista ei riitä saamaan sadisteja ihmisiksi jotka huomaisi tuollaiset tarpeet.
Siksi sadistien valtakunnat tulee pian tuhoutumaan viimeisessä sodassa jotta parempi aika voisi alkaa ja ihmiset , ne jotka sattuvat jäämään henkiin sodasta saavat taas olla IHMISIÄ. - Anonyymi
Totta. Omaisten tulisi tehdä ehdotuksia, miten hoitoa voisi parantaa. Tulisi myös laittaa painetta rahakirstua vartijoivien suuntaan.
Kynsienhoito on osaamista vaativa etenkin vanhuksilla, kun kynnet paksuuntuvat.
https://hanneketola.fi/jalkaongelmat/kynsien-paksuuntuminen-paksuuntuneet-kynnet-paksut-kynnet/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224554- 203685
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052417- 272121
- 342014
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 351784
- 151698
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191497- 121351