https://www.ts.fi/teemat/6626864
"Olen porukan nuorin, vanhimpaan jäseneen on noin 60 vuotta ikäeroa. Mutta se ei haittaa, koska ajatukset ovat niin samankaltaiset."
Nuoresta vapaa-ajattelijasta Turun sanomissa hyvä kirjoitus
30
294
Vastaukset
- Anonyymi
On viisasta pohtia ja analysoida asioita, tarpeen mukaansekä kyseenalaistaa niitä. Varsinkin kaikkea, joka muutenkin lepää uskomusten pohjalla. Sukupuolesta riippumatta.
- Anonyymi
Minä olen aina kyseenalaistanut ateismia ja tietenkin myös vapaa-ajattelijoita.
Vaikuttaa sille, että he joskus suuttuvat siitä minulle tälläkin palstalla. Lienevätkö jotain ahdasmielisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa sille, että he joskus suuttuvat siitä minulle tälläkin palstalla. Lienevätkö jotain ahdasmielisiä.Ateistina kyseenalaistan sossukommareiden vvaliiton, sen ymmärrän hyvin
Mutta. Miten kyseenalaistat ateismin. Ylivoimainen osa luonnontieteilijöitä on ateisteja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa sille, että he joskus suuttuvat siitä minulle tälläkin palstalla. Lienevätkö jotain ahdasmielisiä.Mutta uskon perusteita et ole kyseenalaistanut.
- Anonyymi
Tutussa porukassa voi turvallisesti kyseenalaistaa kun ajatukset ovat niin samankaltaiset.
- Anonyymi
Jos voisin tai tuntisin, neuvoisin nuorta leidiä olemaan melskaamatta Valiiton sossukommareiden hyvyydestä
- Anonyymi
Onkohan 19v. ja 80v. ajatukset kokonaisvaltaisesti samankaltaiset vai ainoastaan ateismin osalta. Vapaa-ajattelijan ajatuksia kirkko vaikuttaa häiritsevän.
Tätä en tiedä. Tapasin Adan kun kävin Turussa viime vuonna, mutta juteltiin ainoastaan va-juttuja ja opiskeluista.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Tätä en tiedä. Tapasin Adan kun kävin Turussa viime vuonna, mutta juteltiin ainoastaan va-juttuja ja opiskeluista.
Kannattaa pysyä turvallisissa aiheissa, etenkin jos ei ole kasikymppinen.
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa pysyä turvallisissa aiheissa, etenkin jos ei ole kasikymppinen.
Ööh, siis?
- Anonyymi
Jäseniä ei kannata hieroa yhteen.
- Anonyymi
Talvella pilkkivapaa ajattelin. Kesän myötä onkivapaa ajattelen.
- Anonyymi
Nyt on parasta ajatella pintapelastajia.
St
- Anonyymi
Ilmeisesti hän on ollut koulun uskonnonopetuksessa.
- Anonyymi
Vapareilla on eri paikkakunnilla muitakin hyviä haastateltavia. Juttuvinkkejä medialle. Niin kirkon tiedostuskeskuskin toimii nyt enää vain 9 henkilön vahvuudella.
Eikun 7 henkilön vahvuudella. Kirkon tiedote pari viikkoa sitten: "Neuvottelujen tuloksena kolme työpaikkaa kymmenestä vähenee. Kaksi henkilöä joudutaan irtisanomaan, yksi eläköityy."
- Anonyymi
Eikun 7 henkilön vahvuudella. Kirkon tiedote pari viikkoa sitten: "Neuvottelujen tuloksena kolme työpaikkaa kymmenestä vähenee. Kaksi henkilöä joudutaan irtisanomaan, yksi eläköityy."
Ahaa, kiitos. Kyllä sillä jengillä jo jutunaiheita ja haastateltavia Hesarille j Ylelle keksitään.
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, kiitos. Kyllä sillä jengillä jo jutunaiheita ja haastateltavia Hesarille j Ylelle keksitään.
Nojuu, on siinä eri kertaluokan resurssit jos vaikka vapaa-ajattelijoihin vertaa.
- Anonyymi
Olisi myös kiva bongata nuoria, jotka on vauvana liitetty kirkkoon, mutta eivät ole halunneet (tai haua) käydä rippikoulua.
Ei se taida enää olla erikoinen ilmiö, joten ei siitä oikein erillisiä juttujakaan tehdä. Ehkä osana laajempaan rippileiri - protuleiri - ei kumpaakaan -kokonaisuutta?
- Anonyymi
Ei se taida enää olla erikoinen ilmiö, joten ei siitä oikein erillisiä juttujakaan tehdä. Ehkä osana laajempaan rippileiri - protuleiri - ei kumpaakaan -kokonaisuutta?
Kyllä tehdään, jos saadaan hyviä haastatteluja.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tehdään, jos saadaan hyviä haastatteluja.
Vapaa Ajattelija toki tekee, mutta kiinnostaneeko muita medioita? Luulisin että jonkun kantoaallon se vaatii.
- Anonyymi
Pyrkikää estämään Valiiton röyhkeän narsistisen eliitin pyrkimykset mainostaa julkisesti
nuoria uskonnon vastaisia jne
Narsistinen pelinsä pelannut Valiiton porukka on valmis mihin tahansa kannatuksensa
nostamisessa ja valmis sormeilemaan nuoria, joille julkisesta esiintymisestä
todennäköisemmin on haittaa heille kuin mitään hyötyä - Anonyymi
Kirkon lapsilähetystyölle kouluissa kouluaikana stoppi.
- Anonyymi
Antivapari on onnessaan kirkkoon liittyjistä.
Nojaa, ehkä vain epäsuorasti. Näyttää va-liiton vastustaminen olevan hänelle pääasia, ei (minkään) kirkon tukeminen.
- Anonyymi
Tarkoittaa, että jotenkin vauhkoontuu...
- Anonyymi
Näitä juttuja on vaan ylipäätään liian vähän. Mediaa pitäisi avustaa juttuvinkeillä ja haastateltavilka.
Jep. Joukossamme on muutamia toimittajia, heidän pitäisi kertoa miten lehdet ylipäänsä päättävät mistä uutisoivat.
- Anonyymi
Jep. Joukossamme on muutamia toimittajia, heidän pitäisi kertoa miten lehdet ylipäänsä päättävät mistä uutisoivat.
Sisällössä ei aina ole kysymys vai uutisista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396895
- 323888
- 453270
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482037- 371952