"Väline peruuttavalla siivekkäällä"=> Mailailla. Mikä järki tässä on, vai onko se vaan väärin?
IS Kovis 19.4-2025
41
1138
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota sain minäkin eniten pohtia. Oikein se on. Kyseessä on piilosanatehtävien piilovihjettä muistuttava vihje.
- Anonyymi
Väline+lopun käännetty lintu =maila+illa
- Anonyymi
Vihjetekstien himmeys ihmetytti. Kyllä vihjeistä selvän sai, mutta kovin himmeä teksti ei ollut miellyttävä. Sanarisin foorumissa Jaska kertoi, että häneltä jää ratkomatta.
- Anonyymi
mitä olisi "jää rajalle"?
- Anonyymi
Tais olla asiapaperiton...
- Anonyymi
näköjää taas alkoi viestien poistelu niin kysympä uudestaan mikäs "punaa"?
- Anonyymi
Niin, mikä punaa? Ja johtajilla on jotakin minulle arvoituksellista yms.
- Anonyymi
johtajilla minä laitoin etumatka??en tiedä onko oikein?? "punaa" minuakin ihmetyttää.
- Anonyymi
ETUMATKA on oikein - PUNAA - sitä nainen harrastaa miehiä enemmän.
- Anonyymi
Tästä varmaan poistetaan yhden sanan vastaukset, joten meikkaava ja johtajalla etumatka
- Anonyymi
Onko laskupaisoista tietoa? Ja sitten Ars, Ars -laput, mitä niihin tulee. Ylipäänsä vasen laita pitkälti auki/huonojen arvailujen varassa
- Anonyymi
Kyllä tämä on mielestäni enemmän kuin 2 ja puoli. Ehkä 3-, ; on pitkiä vaikeita sanoja. Kiitos heille,jotka auttoivat muutamalla sanalla, oma äĺy ei nyt riitä. Siniset kohdat ihan arvoitus.Kunpa pitkästä aikaa olisi HP:n lista!
- Anonyymi
"Parisuhteisille" ja "Missä sinkkujen parkkialue"...
- Anonyymi
No nyt on hämärä vihje; uun inta?? Onko joku keksinyt?
- Anonyymi
Laskupaikkoja ovat laiturit, puun pinta on petsattava eli p-kirjain alusta pois, ars-laput ovat arstilat.
- Anonyymi
Tekniikan tyttö?
I*EL*A - Anonyymi
Kohteena F1?
Käy jos käy Kone? - Anonyymi
Tekniikan tyttö on Itella eli it+ella. Arvellaan kuulemma, että henkilö nimeltä Taponen olisi pyrkimässä Formula ykkösiin.
- Anonyymi
Kone on oikein.
- Anonyymi
Auto tai poika tai metsäkin + hitaita + imuri sekosi (riimu olisi ainoa järkevä sana siihen, muttei vissiin sovi...)
- Anonyymi
Imuri on tässä tapauksessa Miele, joka sekoaa ja hitaita on matamiset. Yleissana sit toi eka..
- Anonyymi
minustakin tämä olisi vähintää 3- tasoinen kovis...mitä olisi "nytin kera"?
- Anonyymi
Johan...Toi oli paha toi "ummullekin", koska siinä pitäisi tietää, että "kalla" on hautajaiskasvi...
- Anonyymi
mulla olisi oikea alanurkka vielä pikkasen kesken? "heitetään sisään" ja "kätkiä"?
- Anonyymi
Pieni hanalehti? Joku ässällä alkava ilmeisesti, mutta en saa siihen mitään vaikka kuinka käännän ja väännän.
- Anonyymi
soraset.... s...oras...et...!!
- Anonyymi
Olisko Ippe ja asiakas. Siis Ippe Kätkä ja se, joka heitetään sisään?
Tosin joskus se heitetään uloskin. - Anonyymi
Kiitos kaikille vihjeistä! Niiden avulla selvisi koko ristikko.Kyllä olivat ovelia ja kuitenkin ihan ymmärrettäviä. Aina tulee mieleen,että miksi en minä itse hoksaa! Muta hyvä näin, kiitos vielä kerran.
- Anonyymi
Minä en huomannut nettilehdessäni koko Kovis-ristikkoa ollenkaan. Pääsiäisenpyhät meni mukavasti IS-jättiristikkoa ratkoessa.
- Anonyymi
Kertokaa jokumulle mitä tulee vihjeeseen: siinä päivämäärä lähellä? Kun mulla ei vlähdä, niin wi välähdä
- Anonyymi
Vanhentumassa olevaan elintarvikkeeseen viitataan.
- Anonyymi
Onkohan oikeassa alanurkassa olevan HEITETÄÄN SISÄÄN? vihjeen ratkaisusanassa laatijan mokaa? Minulle tulee siihen väkisin ATIAKAS, vaikka sisäänheittäjät heittää asiakkaita sisään.
- Anonyymi
Hauska ajatus, että huomaisit ensimmäisenä neljän päivän päästä tuollainen virheen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska ajatus, että huomaisit ensimmäisenä neljän päivän päästä tuollainen virheen.
Edellä mainitaan keskusteluissa ratkaisuna vain ASIAKAS.
Mutta kyllä risteävän sanan LAKAT pakottaa siihen T-kirjaimen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä mainitaan keskusteluissa ratkaisuna vain ASIAKAS.
Mutta kyllä risteävän sanan LAKAT pakottaa siihen T-kirjaimen.Ei LAKAT risteävän perusteella tule. Nuoli osoittaa yhten L-kirjaimeen.
LAMAS ratkaisusanana ei ole kovin hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei LAKAT risteävän perusteella tule. Nuoli osoittaa yhten L-kirjaimeen.
LAMAS ratkaisusanana ei ole kovin hyvä.Pystyyn tuleva EMOSUPI on myös kehno, koska eihän siinä näy pentua missään. Ei tuosta voi päätellä, että ko. nuorella elukalla olisi ainoatakaan jälkeläistä.
Itse sovitin siihen Ekosupia, koska tuon tulokaslajin ekologisista haitoista on puhuttu runsaasti.
Takimmainen TAKA-L kirjain toisi sen lakat. Mutta LAMAS siihen on sitten vaan laitettava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyyn tuleva EMOSUPI on myös kehno, koska eihän siinä näy pentua missään. Ei tuosta voi päätellä, että ko. nuorella elukalla olisi ainoatakaan jälkeläistä.
Itse sovitin siihen Ekosupia, koska tuon tulokaslajin ekologisista haitoista on puhuttu runsaasti.
Takimmainen TAKA-L kirjain toisi sen lakat. Mutta LAMAS siihen on sitten vaan laitettava.Sama L kaiketi ajatuksena.
- Anonyymi
Lamas on ihan samanlainen ratkaisusana kuin muutkin sukunimet. Näyttelijöitä ainakin löytyy.
- Anonyymi
Filippiineillä on saari nimeltä SAMAL. Siitä olisi Kuivakko voinut helpommin rakennella vaikeahkon vihjeen, joka pitää nurinpäin lukea.
- Anonyymi
Varmaan Kuivakko olisi voinut rakennella sen noinkin, Kuivanen nyt rakensi näin. Lamas-ratkaisun sai oivaltamalla idean "sama l", saari olisi pitänyt tietää. Siitä se vasta parku olisi syntynyt.
- Anonyymi
Ratkojan täytyy tietää ihan tolkuttomasti reaalimaailmassa täysin tarpeetonta ulkomaista nimitietoa, puupuhaltimien osia, musiikkitermejä ja operettilaulajien nimiä ja näiden puolisoita ym.
Ei näistä silti voi missään suurempaa parkua nostaa, vaikka vihjeenä onkin että Othellon veljenpojan kaima. Ne on vaan googletettava kaikki, mitä ei omasta ristikkoroskan muistista löydy.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224024- 183056
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3892179Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391919- 271871
- 311747
- 321629
- 141387
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681240- 121201