IS Kovis 19.4-2025

Anonyymi-ap

"Väline peruuttavalla siivekkäällä"=> Mailailla. Mikä järki tässä on, vai onko se vaan väärin?

41

1138

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuota sain minäkin eniten pohtia. Oikein se on. Kyseessä on piilosanatehtävien piilovihjettä muistuttava vihje.

• Anonyymi

Väline+lopun käännetty lintu =maila+illa

• Anonyymi

Vihjetekstien himmeys ihmetytti. Kyllä vihjeistä selvän sai, mutta kovin himmeä teksti ei ollut miellyttävä. Sanarisin foorumissa Jaska kertoi, että häneltä jää ratkomatta.

• Anonyymi

mitä olisi "jää rajalle"?

• Anonyymi

Tais olla asiapaperiton...

• Anonyymi

näköjää taas alkoi viestien poistelu niin kysympä uudestaan mikäs "punaa"?

• Anonyymi

Niin, mikä punaa? Ja johtajilla on jotakin minulle arvoituksellista yms.

• Anonyymi

johtajilla minä laitoin etumatka??en tiedä onko oikein?? "punaa" minuakin ihmetyttää.

• Anonyymi

ETUMATKA on oikein - PUNAA - sitä nainen harrastaa miehiä enemmän.

• Anonyymi

Tästä varmaan poistetaan yhden sanan vastaukset, joten meikkaava ja johtajalla etumatka

• Anonyymi

Onko laskupaisoista tietoa? Ja sitten Ars, Ars -laput, mitä niihin tulee. Ylipäänsä vasen laita pitkälti auki/huonojen arvailujen varassa

• Anonyymi

Kyllä tämä on mielestäni enemmän kuin 2 ja puoli. Ehkä 3-, ; on pitkiä vaikeita sanoja. Kiitos heille,jotka auttoivat muutamalla sanalla, oma äĺy ei nyt riitä. Siniset kohdat ihan arvoitus.Kunpa pitkästä aikaa olisi HP:n lista!

• Anonyymi

"Parisuhteisille" ja "Missä sinkkujen parkkialue"...

• Anonyymi

No nyt on hämärä vihje; uun inta?? Onko joku keksinyt?

• Anonyymi

Laskupaikkoja ovat laiturit, puun pinta on petsattava eli p-kirjain alusta pois, ars-laput ovat arstilat.

• Anonyymi

Tekniikan tyttö?
      I*EL*A

• Anonyymi

Kohteena F1?
      Käy jos käy Kone?

• Anonyymi

Tekniikan tyttö on Itella eli it+ella. Arvellaan kuulemma, että henkilö nimeltä Taponen olisi pyrkimässä Formula ykkösiin.

• Anonyymi

Kone on oikein.

• Anonyymi

Auto tai poika tai metsäkin + hitaita + imuri sekosi (riimu olisi ainoa järkevä sana siihen, muttei vissiin sovi...)

• Anonyymi

Imuri on tässä tapauksessa Miele, joka sekoaa ja hitaita on matamiset. Yleissana sit toi eka..

• Anonyymi

minustakin tämä olisi vähintää 3- tasoinen kovis...mitä olisi "nytin kera"?

• Anonyymi

Johan...Toi oli paha toi "ummullekin", koska siinä pitäisi tietää, että "kalla" on hautajaiskasvi...

• Anonyymi

mulla olisi oikea alanurkka vielä pikkasen kesken? "heitetään sisään" ja "kätkiä"?

• Anonyymi

Pieni hanalehti? Joku ässällä alkava ilmeisesti, mutta en saa siihen mitään vaikka kuinka käännän ja väännän.

• Anonyymi

soraset.... s...oras...et...!!

• Anonyymi

Olisko Ippe ja asiakas. Siis Ippe Kätkä ja se, joka heitetään sisään?
      Tosin joskus se heitetään uloskin.

• Anonyymi

Kiitos kaikille vihjeistä! Niiden avulla selvisi koko ristikko.Kyllä olivat ovelia ja kuitenkin ihan ymmärrettäviä. Aina tulee mieleen,että miksi en minä itse hoksaa! Muta hyvä näin, kiitos vielä kerran.

• Anonyymi

Minä en huomannut nettilehdessäni koko Kovis-ristikkoa ollenkaan. Pääsiäisenpyhät meni mukavasti IS-jättiristikkoa ratkoessa.

• Anonyymi

Kertokaa jokumulle mitä tulee vihjeeseen: siinä päivämäärä lähellä? Kun mulla ei vlähdä, niin wi välähdä

• Anonyymi

Vanhentumassa olevaan elintarvikkeeseen viitataan.

• Anonyymi

Onkohan oikeassa alanurkassa olevan HEITETÄÄN SISÄÄN? vihjeen ratkaisusanassa laatijan mokaa? Minulle tulee siihen väkisin ATIAKAS, vaikka sisäänheittäjät heittää asiakkaita sisään.

• Anonyymi

Hauska ajatus, että huomaisit ensimmäisenä neljän päivän päästä tuollainen virheen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauska ajatus, että huomaisit ensimmäisenä neljän päivän päästä tuollainen virheen.

Edellä mainitaan keskusteluissa ratkaisuna vain ASIAKAS.

Mutta kyllä risteävän sanan LAKAT pakottaa siihen T-kirjaimen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellä mainitaan keskusteluissa ratkaisuna vain ASIAKAS.

Mutta kyllä risteävän sanan LAKAT pakottaa siihen T-kirjaimen.

Ei LAKAT risteävän perusteella tule. Nuoli osoittaa yhten L-kirjaimeen.
        LAMAS ratkaisusanana ei ole kovin hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei LAKAT risteävän perusteella tule. Nuoli osoittaa yhten L-kirjaimeen.
        LAMAS ratkaisusanana ei ole kovin hyvä.

Pystyyn tuleva EMOSUPI on myös kehno, koska eihän siinä näy pentua missään. Ei tuosta voi päätellä, että ko. nuorella elukalla olisi ainoatakaan jälkeläistä.

Itse sovitin siihen Ekosupia, koska tuon tulokaslajin ekologisista haitoista on puhuttu runsaasti.

Takimmainen TAKA-L kirjain toisi sen lakat. Mutta LAMAS siihen on sitten vaan laitettava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pystyyn tuleva EMOSUPI on myös kehno, koska eihän siinä näy pentua missään. Ei tuosta voi päätellä, että ko. nuorella elukalla olisi ainoatakaan jälkeläistä.

Itse sovitin siihen Ekosupia, koska tuon tulokaslajin ekologisista haitoista on puhuttu runsaasti.

Takimmainen TAKA-L kirjain toisi sen lakat. Mutta LAMAS siihen on sitten vaan laitettava.

Sama L kaiketi ajatuksena.

• Anonyymi

Lamas on ihan samanlainen ratkaisusana kuin muutkin sukunimet. Näyttelijöitä ainakin löytyy.

• Anonyymi

Filippiineillä on saari nimeltä SAMAL. Siitä olisi Kuivakko voinut helpommin rakennella vaikeahkon vihjeen, joka pitää nurinpäin lukea.

• Anonyymi

Varmaan Kuivakko olisi voinut rakennella sen noinkin, Kuivanen nyt rakensi näin. Lamas-ratkaisun sai oivaltamalla idean "sama l", saari olisi pitänyt tietää. Siitä se vasta parku olisi syntynyt.

• Anonyymi

Ratkojan täytyy tietää ihan tolkuttomasti reaalimaailmassa täysin tarpeetonta ulkomaista nimitietoa, puupuhaltimien osia, musiikkitermejä ja operettilaulajien nimiä ja näiden puolisoita ym.
        Ei näistä silti voi missään suurempaa parkua nostaa, vaikka vihjeenä onkin että Othellon veljenpojan kaima. Ne on vaan googletettava kaikki, mitä ei omasta ristikkoroskan muistista löydy.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4024
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3056
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      389
      2179
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1919
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1871
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1747
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1629
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1387
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1240
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1201
    Aihe