Ei taideta muistaa, että vietetään Pääsiäistä.
Pääsiäinen
22
217
Vastaukset
Pääsiäislauantaina oli tapana keittää ja värjätä talvella kehrätyt langat.
Kehrääkö ja keittääkö joku vielä lankoja?- Anonyymi
Joku kyllä tekee sitä, luin viime vuonna jutun jostain.
- Anonyymi
Ei ne viettäny jouluakaan, jatkuvaa hallitusvihaa, persuvihaa joka päivä, arjet ja pyhät, yöt ja päivät tällä palstalla, jollain ressukalla ihan maaninen pakkomielle.
- Anonyymi
Pitäiskö mennä ristille riippumaan vai ?
- Anonyymi
Ei tänään. Se päivä oli eilen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tänään. Se päivä oli eilen
Olen katsellut juutuupilta Jeesus-filmejä.
Voi katsoa myös jumalnpalveluksia netiltä.
Jalat on itselläni niin huonoina, että en pääse kirkkoon.
Miten hyvä että netiltä näkee!
- Anonyymi
Minä olen äärimmäisen tietoinen Kristuksen kärsimysajasta, mutten itse voi asialle mitään.
Sitä kait "pitäisi" osoittaa monenmoista uskonnollisuutta, mutten osaa. Olen osoittamatta mitään, etten yrittäisi teeskennellä Jumalan edessä.
On niinku syyllinen olo. Mutta olen sitä hipihiljaa.
Makaan, tuijotan telkkaria js syön perunalastuja.
Jeesus toimittaa pelastustyötään ja minä yritän vain olla vastaanottavainen. Muuta en voi.
Ensi yönä tulee telkusta, Uspenskista yöpalvelus.🕯✨️
Vatikaanin yöpalvelusta voisi katsoa netistä.- Anonyymi
Katsoin uutiskuvaa IS:ssa, paavi Ransu jo melko huonokuntoisen oloinen. Olen tykännyt Ransusta.
Elääkö kesään asti? Näkeekö Vappuakaan?
Kuinkahan meni yömessu Vatikaanissa? Ei varmaankaan jaksanut kuin hetken aikaa olla mukana?
Vaariparka. On ollut hyvä ja symppis paavi.
Kunnioitan katolilaisuutta ja ortodoksisuutta, vaikken itse ole, kuin ehkä hiukan, hengessä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin uutiskuvaa IS:ssa, paavi Ransu jo melko huonokuntoisen oloinen. Olen tykännyt Ransusta.
Elääkö kesään asti? Näkeekö Vappuakaan?
Kuinkahan meni yömessu Vatikaanissa? Ei varmaankaan jaksanut kuin hetken aikaa olla mukana?
Vaariparka. On ollut hyvä ja symppis paavi.
Kunnioitan katolilaisuutta ja ortodoksisuutta, vaikken itse ole, kuin ehkä hiukan, hengessä,Paavi on nyt edesmennyt. Valkoinen savu Vatikaanin tornista kertoo, kun uusi on valittu.
- Anonyymi
Elokuva
Johanneksen evankeliumi / The Gospel of John (2003):
https://youtu.be/-k0D_qFPb4o?si=s1HwMLag7sJUtOYq
✨️- Anonyymi
Olen katsonut tuon, kannattaa katsoa toistenkin!
- Anonyymi
Toinen hyvä on 'Matteuksen evankeliumi', ohjannut Pier Paolo Pasolini.
- Anonyymi
Minä vietän pääsiäistä. Viikolla virsilauluhetkissä. Pääsiäispolku seurakunnan tiloissa. Pääsiäisnäytelmän katsominen kirkossa. Torstai-illan jumalanpalvelus ehtoollisineen=Jeesuksen ja opetuslasten yhteinen ateria. Miehen haudalle narsissi. Raeruoho ja suklaapuput. Keltasävyiset pääsiäiskaitaliinat kahdella pöydällä. Tänään ylösnousemuskirkkoon. Mämmiä ja karitsaa. Jestas, olen unohtanut pashan kokonaan.
- Anonyymi
Sinulla on todellinen juhla-aika. 🙂
Itse juhlin enemmänkin joulua.
On minullakin pääsiäisliinoja ja koristeita, mutta en ole mennyt kirkkoon kun on huonot jalat ja voimat vähissä. Muutoinkin käyn aika harvoin, vaikka olenkin uskovainen. Rukoilen itsekseni kotona.
Ruokapuolikin on mulla tyypillisen vaatimaton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on todellinen juhla-aika. 🙂
Itse juhlin enemmänkin joulua.
On minullakin pääsiäisliinoja ja koristeita, mutta en ole mennyt kirkkoon kun on huonot jalat ja voimat vähissä. Muutoinkin käyn aika harvoin, vaikka olenkin uskovainen. Rukoilen itsekseni kotona.
Ruokapuolikin on mulla tyypillisen vaatimaton.Nautin keväästä, ilman lämpenemisestä, luonnon heräämisestä.
- Anonyymi
Kaikki on muuttunut kaupan ehdoille.
Ei vanhempani uskonnollisia oĺleet, mutta kyllä ne pääsiäisen jollain tavalla huomioi.
Kaupat oli kiinni pääsiäispyhinä ja lauantaina auki iltapäivä yhteen. Hyvin pärjättiin.
Ei mikään kumma, kun suomalaisren keskipaino on kaksinkertaistunut, kun juka asiaa pitää ylensyönnillä juhlistaa.
Pääsiäisestä vielä.
Tuntui alaluokilla karulta, kun opettajat kertoi siitä ristiinnaulitsemisesta, kai niitä semmosia rangastuksia on ollut.- Anonyymi
Kyllä kaikki muuttuu, ei sille mitään voi.
- Anonyymi
En vietä kirkollisia pyhiä joten pääsiäinenkin on päivät muiden joukossa. Itsekseen kun oleskelee niin voi olla miten haluaa.
- Anonyymi
Ei monikaan oikeesti vietä, mut hengessä mukana ja pikkusen tunnelmassa.
- Anonyymi
Tämä päivä vielä juhlaa.
- Anonyymi
Ja tämän, Kristuksen täyden sovitustyön juhlan kunniaksi, kuoli tänä aamuna klo 7:35, Rooman kirkon kunnioitettu paavi, Faranciscus.
Kuolema on osa elämää. Tässä ei ole mitään järkyttävää. Mutta ainakin itse, vaikken itse ole katolilainen, muistan häntä kaipauksella, hyvällä. Oli hyvä, kristitty paavi.
Radio Vaticana:
https://www.vaticannews.va/it/papa/news/2025-04/papa-francesco-annuncio-casa-santa-marta-21-aprile-2025.html :
>>Paavi Franciscus on palannut Isän taloon.
Camerlengo Farrellin ilmoitus Casa Santa Martalta: paavi: "Tänä aamuna kello 7.35 Rooman piispa palasi Isän taloon. Hänen koko elämänsä oli omistettu Herran ja kirkon palvelemiseen"<< ...
Jos sivu näkyy italiankielisenä, laita hiiri uutisen valkoisen alueen päälle -> ja klikkaa hiiresi oik. puoleista täppiä -> etsi valikosta "Käännä suomi", -> klikkaa vasemmalla täpillä.
"Armon paavi":
https://www.vaticannews.va/it/papa/news/2025-04/papa-francesco-editoriale-pontificato-morte-21-aprile-2025.html :
>>Andrea Tornielli
"Jumalan armo on meidän vapautuksemme ja onnemme. Elämme armon mukaan, eikä meillä ole varaa olla ilman armoa: se on ilmaa, jota hengitämme. Olemme liian köyhiä asettamaan ehtoja, meidän on annettava anteeksi, koska meille on annettava anteeksi." Jos on yksi sanoma, joka on enemmän kuin mikään muu luonnehtinut Franciscuksen paavin valtakuntaa ja jonka on määrä jäädä, se on armon viesti. Paavi jätti meidät yllättäen tänä aamuna, annettuaan viimeisen Urbi et Obi -siunauksensa pääsiäispäivänä Keski-loggiasta Pyhän Pietarin keskuudessa, ja Pietarin pyöreänä pyöreänä väkijoukon keskuudessa. tervehtiä.
Paavi jätti meidät yllättäen tänä aamuna, annettuaan viimeisen Urbi et Obi -siunauksensa pääsiäispäivänä Pietarinkirkon keskeiseltä loggialta, suoritettuaan viimeisen kierroksensa väkijoukossa siunaamaan ja tervehtimään.
Ensimmäinen argentiinalainen paavi kirkon historiassa käsitteli monia teemoja, erityisesti huomiota köyhiin, veljeyttä, yhteisestä kodistamme huolehtimista sekä lujaa ja ehdotonta ei sodalle. Mutta hänen sanomansa ydin, joka on varmasti tehnyt suurimman vaikutuksen, on evankelinen kutsu armoon. Tuohon Jumalan läheisyyteen ja hellyyteen niitä kohtaan, jotka tunnustavat tarvitsevansa hänen apuaan. Armo on "ilma, jota hengitämme", eli mitä tarvitsemme eniten, jota ilman olisi mahdotonta elää.
Jorge Mario Bergoglion koko paavikunta elettiin tämän sanoman lipun alla, joka on kristinuskon sydän. Siitä lähtien kun ensimmäinen enkeli lausui 17. maaliskuuta 2013 sen paavin asunnon ikkunasta, jossa hän ei koskaan asuisi, Franciscus on puhunut armon keskeisyydestä ja muistaen sanat, jotka iäkäs nainen, joka tuli tunnustamaan tullessaan äskettäin Buenos Airesin apupiispaksi, sanoi hänelle: "Herra ei antaisi anteeksi kaikkea... Jos Herra ei antaisi kaikkea."<< ... ...
🥀 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämän, Kristuksen täyden sovitustyön juhlan kunniaksi, kuoli tänä aamuna klo 7:35, Rooman kirkon kunnioitettu paavi, Faranciscus.
Kuolema on osa elämää. Tässä ei ole mitään järkyttävää. Mutta ainakin itse, vaikken itse ole katolilainen, muistan häntä kaipauksella, hyvällä. Oli hyvä, kristitty paavi.
Radio Vaticana:
https://www.vaticannews.va/it/papa/news/2025-04/papa-francesco-annuncio-casa-santa-marta-21-aprile-2025.html :
>>Paavi Franciscus on palannut Isän taloon.
Camerlengo Farrellin ilmoitus Casa Santa Martalta: paavi: "Tänä aamuna kello 7.35 Rooman piispa palasi Isän taloon. Hänen koko elämänsä oli omistettu Herran ja kirkon palvelemiseen"<< ...
Jos sivu näkyy italiankielisenä, laita hiiri uutisen valkoisen alueen päälle -> ja klikkaa hiiresi oik. puoleista täppiä -> etsi valikosta "Käännä suomi", -> klikkaa vasemmalla täpillä.
"Armon paavi":
https://www.vaticannews.va/it/papa/news/2025-04/papa-francesco-editoriale-pontificato-morte-21-aprile-2025.html :
>>Andrea Tornielli
"Jumalan armo on meidän vapautuksemme ja onnemme. Elämme armon mukaan, eikä meillä ole varaa olla ilman armoa: se on ilmaa, jota hengitämme. Olemme liian köyhiä asettamaan ehtoja, meidän on annettava anteeksi, koska meille on annettava anteeksi." Jos on yksi sanoma, joka on enemmän kuin mikään muu luonnehtinut Franciscuksen paavin valtakuntaa ja jonka on määrä jäädä, se on armon viesti. Paavi jätti meidät yllättäen tänä aamuna, annettuaan viimeisen Urbi et Obi -siunauksensa pääsiäispäivänä Keski-loggiasta Pyhän Pietarin keskuudessa, ja Pietarin pyöreänä pyöreänä väkijoukon keskuudessa. tervehtiä.
Paavi jätti meidät yllättäen tänä aamuna, annettuaan viimeisen Urbi et Obi -siunauksensa pääsiäispäivänä Pietarinkirkon keskeiseltä loggialta, suoritettuaan viimeisen kierroksensa väkijoukossa siunaamaan ja tervehtimään.
Ensimmäinen argentiinalainen paavi kirkon historiassa käsitteli monia teemoja, erityisesti huomiota köyhiin, veljeyttä, yhteisestä kodistamme huolehtimista sekä lujaa ja ehdotonta ei sodalle. Mutta hänen sanomansa ydin, joka on varmasti tehnyt suurimman vaikutuksen, on evankelinen kutsu armoon. Tuohon Jumalan läheisyyteen ja hellyyteen niitä kohtaan, jotka tunnustavat tarvitsevansa hänen apuaan. Armo on "ilma, jota hengitämme", eli mitä tarvitsemme eniten, jota ilman olisi mahdotonta elää.
Jorge Mario Bergoglion koko paavikunta elettiin tämän sanoman lipun alla, joka on kristinuskon sydän. Siitä lähtien kun ensimmäinen enkeli lausui 17. maaliskuuta 2013 sen paavin asunnon ikkunasta, jossa hän ei koskaan asuisi, Franciscus on puhunut armon keskeisyydestä ja muistaen sanat, jotka iäkäs nainen, joka tuli tunnustamaan tullessaan äskettäin Buenos Airesin apupiispaksi, sanoi hänelle: "Herra ei antaisi anteeksi kaikkea... Jos Herra ei antaisi kaikkea."<< ... ...
🥀Totta totisesti, aamen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048