Miten huollatte perämoottorianne? Itsellä 90 kaakkinen perämoottori, 12 vuotta vanha, tunteja noin 300. Kun lukee valmistajan huolto-ohjelmaa, suurin piirtein puoli moottoria vaihdettava huolloissa. Itse olen vaihtanut koka vuosi öljyt moottoriin ja perään ja öljyn suodattimen. Onkohan kaikki muu ihan tarpeelllsta, tunteja ei tule kovin paljoa.
Perämoottorin huolto
11
368
Vastaukset
- Anonyymi
se on niin kuin autoissa , öljyt ja tulpat riittää huoltoon
- Anonyymi
Kyllä joskus kannattaa myös vesipumpun impelleri vaihtaa ja nokkahihna jos on hihna. Venttiilin välykset kannattais ainakin kerran tarkastaa jonku 500h jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joskus kannattaa myös vesipumpun impelleri vaihtaa ja nokkahihna jos on hihna. Venttiilin välykset kannattais ainakin kerran tarkastaa jonku 500h jälkeen.
Kerran talvessa kannattaa ehkä pyöräyttää vauhtipyörää 90 astetta niin impellerin siivet eivät ole koko talvea samassa asennossa, toisella puolellahan ne on enemmän supussa kuin toisella puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran talvessa kannattaa ehkä pyöräyttää vauhtipyörää 90 astetta niin impellerin siivet eivät ole koko talvea samassa asennossa, toisella puolellahan ne on enemmän supussa kuin toisella puolella.
Impelleriä ei kannata pyöräyttää kuivana eikä varsinkaan pakkasella. Menee uusiksi koko osa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Impelleriä ei kannata pyöräyttää kuivana eikä varsinkaan pakkasella. Menee uusiksi koko osa.
Samaa mieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joskus kannattaa myös vesipumpun impelleri vaihtaa ja nokkahihna jos on hihna. Venttiilin välykset kannattais ainakin kerran tarkastaa jonku 500h jälkeen.
Venttiilin välykset tarkastetaan aina jakohihnan vaihdon yhteydessä 1000 tuntia tai viisi vuotta.
Jos vene on meressä, niin on ehdottoman tärkeää muistaa uusia aika-ajoin myös moottorin pään anodit.
Termostaatti myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venttiilin välykset tarkastetaan aina jakohihnan vaihdon yhteydessä 1000 tuntia tai viisi vuotta.
Jos vene on meressä, niin on ehdottoman tärkeää muistaa uusia aika-ajoin myös moottorin pään anodit.
Termostaatti myös.Olen mercuryssä (40 elpt EFI -05) tuplannut tuon hihnan vaihto välin ja myös impellerin. Yllättävän hyväkuntoisia ovat olleet nämä 10 vuotta vanhat. Venttiilit tarkastin aikanaan sisään ajon jälkeen jolloin se on tärkeintä. Termostaattiin ei ole tarvinut koskea.
Sinkit kerran vaihdettu.
- Anonyymi
Peräöljyt syksyllä on se tärkein huolto
- Anonyymi
Itselläni Etec. Siinä ei vaihdeta kuin peräöljyt, ja tulpat. Ja aina laakista käyntiin!
- Anonyymi
Kuullut noista vähän muutakin juttua! Paljon ongelmia! Siksi varmaan valmistuskin lopetettiin?
- Anonyymi
Miten saat tulpat oikeaan asentoon? Mitä erikoisöljyä pitää käyttää? Ai niin, eihän sinulla mitään venettä ole koskaan edes ollut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090