DNA-tutkimukset ovat osoittaneet suomalaisten olevan äitilinjoiltaan läntistä

Anonyymi-ap

7

153

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu. Itsellä äitilinja Ruotsista ja isälinja Saksasta.

• Anonyymi

Aika monella on isälinja Venäjältä. Odottihan eräs kohtalo Suomen naisia historian eri aikakausina aina venäläismiehityksen yhteydessä.

• Anonyymi

Kasakat oli ukrainalaisia.

• Anonyymi

Ajattelen itse, että Suomen asutus on alun perin läntistä, mutta idästä tulleet miehet ovat täällä ottaneet laajassa määrin suomalaisia naisia vaimoikseen, kuten kauniisti sanotaan. Samat miehet ovat ehkä tuoneet meille myös suomenkielen.

• Anonyymi

minä kun katson peiliin itteeni niin näen paljon ruotsalaisia ja tanskalaisia piirteitä ja myös suomalaisia ja ehkä myös venäläisiäkin piirteitä mutta enemmän minussa näkyy kyllä ruotsalaiset piirteet eli kapeat kasvot, pienet poskipäät, lintumainen ruumiinrakenne, kapea keskivartalo, jalat pitkät suhteessa selkään, lintumainen pitkähkö nenä , ruotsalaisen näköiset silmät mutta pääkalloni muoto sivusta päin katsottuna on oudohko että näytän kaljupäisenä sivusta päin melkeinpä joltakin venäläiseltä tai alkuasukkaalta, mongoloidilta mutta isäni ei ole kanssani samaa mieltä vaan sanoo että sulla on vääristynyt kehonkuva että isän mielestä mun pääkallo ei ole epämuodostunut muotopuoli joten en sitten tiijä mikä on totuus mut pitäs kysyä muilta mutta empä ole koskaan kysynyt kuin vanhemmiltani ja vastaus äidilläkin sama "ei ole kallosi oudonmallinen muotopuoli" kun joskus kaljupäisenä kun olen niin silloin näkee sen kallonmuodon hyvin että joskus peilikuva näyttää että ikäänkuin takaraivoa ei ole ollenkaan ja päälaki on lähes olematon että heti alka a pudota alespäin mutta voi olla että peili valehtelee ja voi olla että mulla vääristynyt kehonkuva ja kun kerran otin kännykällä kuvan pääkallostani sivusta päin niin ainakin kännykän kuvassa pääkalloni muoto näytti normaalilta mutta peilistä se ei mun silmissäni näyttänyt niin normaalilta.

en ole tehnyt sukututkimusta koskaan mut jostain luin omasta suvustani että jotkut oli tehneet laajempaa sukututkimusta jossa ne sano että mun suku alkuhaara olisi tullut Ruotsista että liekkö siinä jokin yhteys siihen kun oon aina pitänyt itteeni ruottalaisten näköisenä?? Mahdollisesti.

Äitini suvun puolella ei myöskään sukututkimuksia tehty mut sen tiiän että siellä on mm sellainen sukunimi kuin Lång (ruotsalainen sukunimi) ja sitten mummini oli syntynyt Karjalan sortavalassa ,lähellä venäjän rajaa että on mahdollista että sukujuuria tulee myös Venäjän puoleltakin.

eiköhän suomalaisten sukujuuret ole sekoitusta suomi-ruotsi-Venäjä akselilla joka ihan maantieteellisestikin loogista koska ne on lähimmät valtiot Suomea ja lasken mukaan Viron ja myös muut pohjoismaat ja oon lukenut myös että Unkari on suomen sukulaiskansa.

• Anonyymi

Läntisyys Pähkinäsaaren rauhan rajan eteläpuolella on seurausta ruotsalaisten ja heidän palkkasotilaittensa harjoittamasta runsaasta raiskauskulttuurista.

• Anonyymi

----Odottihan eräs kohtalo Suomen naisia historian eri aikakausina aina venäläismiehityksen yhteydessä.-----

Miksi unohdat 600 v kestäneen ruotsalaismiehityksen kaikkine lieveilmiöineen. Kyllä germaanikin, oli sitten sotilas tai muunlainen vallanpitäjä, tunsi omaavansa tietyt oikeudet alkeellisiin alkuasukasnaisiin. Kaatoja haettiin kuten nykyään hirvenmetsästäjät.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6925
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe