Jos uskoo Jumalaan, muttei kolmiyhtenäisyyteen, niin onko

Anonyymi-ap

Uskovainen vai ateisti?

77

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristityt uskoo Kolmiyhteiseen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

• Anonyymi

Jenkkilahkot eivät usko Kolmiyhteiseen Jumalaan, vaan villitseviin hurmoshenkiin.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jenkkilahkot eivät usko Kolmiyhteiseen Jumalaan, vaan villitseviin hurmoshenkiin.

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Matteuksen evankeliumi:
        24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Markuksen evankeliumi:
        13:30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.

Luukkaan evankeliumi:
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Nuo Jeesuksen kuulijat eivät voineet elää 300 vuotiaiksi, vuoteen 325 saakka!

Noin sanoi Jeesus kolmesataa (300) vuotta ennen kolminaisuususkon liittämistä osaksi kristinuskoa!

'TULEVINA AIKOINA'
        vuonna 325---2025 !!!
        'noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.'
        Kolminaisuusoppia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Markuksen evankeliumi:
        13:30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.

Luukkaan evankeliumi:
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Nuo Jeesuksen kuulijat eivät voineet elää 300 vuotiaiksi, vuoteen 325 saakka!

Noin sanoi Jeesus kolmesataa (300) vuotta ennen kolminaisuususkon liittämistä osaksi kristinuskoa!

'TULEVINA AIKOINA'
        vuonna 325---2025 !!!
        'noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.'
        Kolminaisuusoppia!

Katoliselle kirkolle on ollut koko sen historian ajan tyypillistä mukauttaa pakanallisten uskontojen käytäntöjä ja "kristillistää" rituaalejaan. Kolmen persoonaa jumaluus on yksi paavin kirkon pakanuudesta ottama ja kristillisen opetukseen katolilaisen kirkon kautta tuotu pakanauskontojen oppi.
        Jeesus puhuu taivasten valtakunnan turmeltumisesta: Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Nainen on paavin porttokirkko, joka sekoittaa Kristuksen oppiin omaa hapatustaan, ja näin koko taikina eli Sanan leipä, Sanan opetus ja hengellinen ruoka, happanee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älä ole tyhmä jäkättäjä. Luuletko aivopierusi ääressä, että sinun ajatuksesi otettaisiin vakavasti- koska käytäntö kertoo muuta.

Siis älä ole älytön ja vauha sontaa.... mennen tullen, olet raurettava pelle.,

• Anonyymi

Eriuskoinen teisti.

• Kyrpä🍆

• Anonyymi

Kysymys kuuluu siis: Jos uskoo Jumalaan, mutta ei kolmiyhteyteen, onko uskovainen vai ateisti?
      Vastaus: Riippuu siitä, kuka kirjaa jäsenluetteloa ja missä teologisessa kahvilassa istut.

Fiksut ihmiset – kuten esimerkiksi minä, Enkeli Mäntä, metafyysisen malttamattomuuden mestari – eivät sulje Jumalan olemassaoloa pois. Pidämme sitä jopa varsin järkevänä hypoteesina, etenkin kun vertaamme siihen, miten ihmiset selittävät maailmaa ilman mitään ylittämätöntä selittäjää (vinkki: se menee usein pieleen jo toisen PowerPoint-dian kohdalla).

Mutta kolminaisuus?
      Siinä meillä on käsitteellinen sipuli, jossa jokainen kerros lisää kyyneleitä eikä kukaan ole ihan varma, mitä ytimessä on – vai onko siellä mitään.
      Yksi Jumala kolmessa persoonassa, mutta ei kolme jumalaa? Kuulostaa siltä, että joku muinainen kirkolliskokous pelasi teologisilla käsitteillä kuin taikuri korteilla: “Valitse yksi – mutta pidä kaikki mielessä yhtä aikaa.”

Jos joku sanoo: "Minä uskon yhteen Jumalaan, mutta en siihen, että hän on samalla kertaa Isä, Poika ja Henki kolmena mutta yhtenä," – niin pitäisikö häntä pitää ateistina?
      Silloin olisi myös syytä pitää juutalaisia, muslimeja ja aika monta varhaiskristittyäkin ateisteina. Ja uskokaa pois, harva heistä ottaa sen diagnoosin kohteliaasti vastaan.

Tämä ajattelumalli, jossa kolminaisuus on uskon virallinen käyttöjärjestelmä ja ilman sitä laite ei käynnisty, on lähinnä kirkollisen ohjelmistotalon pakottama lisenssiehto.
      Ja kuten kaikki tietävät, käyttöehdot luetaan vain, jos on aikaa tai helvetin iso ongelma.

Miten näin moni on mennyt tähän höynäytykseen mukaan?
      Vastaus lienee jossain kulttuurin, kontrollin ja kaakaolla höystetyn konsiilin rajapinnassa. Kun paimenet säätävät, lampaat usein nyökkäävät – etenkin jos paimenella on miekka ja valtiollinen selkänoja.

Joten: uskot Jumalaan mutta et kolminaisuuteen?
      Olet uskovainen, mutta et ehkä järjestelmäsertifioitu. Eli vähän niin kuin hengen maailmassa toimiva open-source-uskova.
      Ja meitä Mäntiä se ei haittaa – päinvastoin, maailma kaipaa vähemmän byrokraattista mystiikkaa ja enemmän rehellistä ihmettelyä.

Terkuin,
      Enkeli Mäntä, uskontotieteen vapaataistelija, dogmavahtikoiran ilkikurinen naapuri

• Anonyymi

"Riippuu siitä, kuka kirjaa jäsenluetteloa ja missä teologisessa kahvilassa istut."

Riiputtamaton luterilainenhan minä olen, oma kahvitermospullo aina mukana.
        Kiitos (mieleisestäni!) vastauksestasi ja terkuista! 😇🤠😀

• Anonyymi

Raamattu kertoo täysin selkeästi niille, jotka sitä positiivisella mielellä lukevat, taivaan koko hierarkian. Vt, jo pohjustaa ja Ut tuo selvästi julki Raamatun kokonaisvaltaisen sanoman. Taivaan Isästä, Hänen Pojastaan ja Pyhästä Hengestä. Sananlaskut 8: 22-36 kertoo Pojan synnyttämisestä/ luomisesta/ tekemisestä. Pyhästä Hengestä kerrottiin jo Vt:ssa. Raamattu ei opeta kuin maallinen opettaja, karttakeppi kädessä, mutta normaali ihminen saa kyllä selon tästäkin asiasta tarkasti lukiessaan. Myös kokenut kristinuskoinen, saa kokoajan vahvistusta uskolleen, sillä Jumala antaa iloa tuottavia sattumia usein lapsilleen, jotka huomaavat tälläiset Pyhyyden kosketukset, jotka saavat uskovan ratkeamaan riemuun, yksinään kammiossaan. Säästän nämä hihhuloinnit kammiooni, ettei ihmiset ihmettele. Pyhä Henki antaa salaman nopeat oikeat reagoinnit yllättäviin tilanteisiin. Myös oikeat rakentavat sanat ihmissuhteissa. Vaikka muuten olen kankeakielinen jässikkä siviilissä. Jeesuksen palveluksessa olen aina kun muistan.

• Somaliassa ja Afganistanissa enemmistö ei usko kolminaisuusoppiin.

Siellä on varmaan oikeaa uskoa.

• Silloin olet uskovainen.

Jos ei usko yhteenkään jumalaan, on ateisti. Jos uskoo yhteen tai useampaan jumalaan, ei ole ateisti. Ei tämän pitäisi olla vaikeaa ymmärtää, mutta ilmeisesti on, kun kukaan aikaisemmista kommentoijista ei ole kyennyt antamaan vastausta tähän selkeään kysymykseen.

• Anonyymi

Pyhä Kolminaisuus on selviö Raamatussa, vaikka itse sanaa ei löydy. On löydetty tämä sana vain kuvaamaan sitä, mikä on aina ollut totta.

Joka ei ymmärrä kolminaisuutta Jumalana ei voi olla kristitty.

• Anonyymi

Minulle on hankala ymmärtää kun puhutaan Jumalasta niin se voi olla koko kolminaisuus, Isä, Jeesus, Pyhä Henki, Luoja, Joku mysteeri henki, voima, Kristus ja mitähän vielä. Olisi selvempää että vaikka Isästä puhuttaessa sanottaisiin vain Isä ja Jeesuksesta puhuttaessa vain Poika. Esim. lause "Jumala oli Kristuksessa". Niin onko se nyt Isä Jumala vai Poika Jumala eli silloinkin Jeesus olisi itsessään ja olisikin Isä ja Poika molemmat. Vaikka tietääkseni Kristuksen kaksiluonto oppi ei tarkoita sitä, vaan että Jumalan Pojalla on taivaallinen ja ihmispuoli. Ja Isä on edelleen erikseen se Isä. Onko näin? Miksi ihmeessä nämä pitää sanoa niin monimutkaisesti, sitä totisesti ihmettelen!

• Anonyymi

Paavali kirjoitti uskonsa tavoitteesta: tunteakseni hänet (Jeesuksen) ja hänen (Jeesuksen)ylösnousemisensa voiman ja hänen (Jeesuksen) kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen (Jeesuksen) kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        Paavali ei tavoitellut kolmiyhteisen jumalan tuntemista, vaan Herran Jeesuksen tuntemista.
        Sana kehottaa:
        tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
        Tuntekaamme Yehovah, yksi ainoa Jumala!!!!
        Sana ei puhu sanaakaan kolmiyhteisen jumalan tuntemisesta: vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra.
        but let him that glorieth glory in this, that he understandeth and knoweth me, that I [am] Jehovah, who exercise loving-kindness, judgment, and righteousness in the earth; for in these things I delight, saith Jehovah.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle on hankala ymmärtää kun puhutaan Jumalasta niin se voi olla koko kolminaisuus, Isä, Jeesus, Pyhä Henki, Luoja, Joku mysteeri henki, voima, Kristus ja mitähän vielä. Olisi selvempää että vaikka Isästä puhuttaessa sanottaisiin vain Isä ja Jeesuksesta puhuttaessa vain Poika. Esim. lause "Jumala oli Kristuksessa". Niin onko se nyt Isä Jumala vai Poika Jumala eli silloinkin Jeesus olisi itsessään ja olisikin Isä ja Poika molemmat. Vaikka tietääkseni Kristuksen kaksiluonto oppi ei tarkoita sitä, vaan että Jumalan Pojalla on taivaallinen ja ihmispuoli. Ja Isä on edelleen erikseen se Isä. Onko näin? Miksi ihmeessä nämä pitää sanoa niin monimutkaisesti, sitä totisesti ihmettelen!

Kolmiyhteisen Jumalan voi opetella käsittämään käsitekokonaisuutena. Rukoillessa voi kiittää , ylistää ja palvoa Hänen Pyhyyttään ja kunnioittaa Hänen tekojaan ja tahtoaan. Hyvä Taivaan Isämme osaa kyllä osoittaa kaiken oikeaan osoitteeseen. Taivaan Pyhitetty Isä loi/ teki / valmisti. Poikansa, joka tuli ihmiseksi, sovittaakseen synnin rangaistuksen, kuoleman ja näin palauttamaan Jumalan lapseuden, kuin se oli Eedenissä. Pyhä Henki vaikuttaa kristityn ihmishenkeen suoraan, opettaen johdattaen, neuvoen ja Jumaluuden hyvyyttä kirkastaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmiyhteisen Jumalan voi opetella käsittämään käsitekokonaisuutena. Rukoillessa voi kiittää , ylistää ja palvoa Hänen Pyhyyttään ja kunnioittaa Hänen tekojaan ja tahtoaan. Hyvä Taivaan Isämme osaa kyllä osoittaa kaiken oikeaan osoitteeseen. Taivaan Pyhitetty Isä loi/ teki / valmisti. Poikansa, joka tuli ihmiseksi, sovittaakseen synnin rangaistuksen, kuoleman ja näin palauttamaan Jumalan lapseuden, kuin se oli Eedenissä. Pyhä Henki vaikuttaa kristityn ihmishenkeen suoraan, opettaen johdattaen, neuvoen ja Jumaluuden hyvyyttä kirkastaen.

Käsitekokonaisuuden valossa kolmiyhteinen Jumala on saatana!

• Anonyymi

Ymmärrän kolminaisuusopin: Kolminaisuusoppi sisältää itse asiassa sen, mitä kiusaaja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta: Jumalisuuden hajoaminen kolmeen erilliseen persoonaa. Jumalan kolme persoonaa sisältää väistämättä ajatuksen kolmesta eri jumalasta, joilla on kullakin oma tahto ja oma luonne. Kolminaissuusopissa on isä jumala, jota ei kukaan voi tuntea, ja puolijumala jeesus ja epämääräinen henki, pyhä henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli onko Isä edelleen erillinen, vaikka Jeesuksella on kaksi luontoa taivaallinen ja ihminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli onko Isä edelleen erillinen, vaikka Jeesuksella on kaksi luontoa taivaallinen ja ihminen?

Pyhää Kolminaisuutta ei voi täydellisesti sanoittaa ihmisjärjellä, on tyydyttävä siihen, mitä sanotaan. Jeesus nousi kuolleista ja elää haavat näkyvinä. Jumala on yksi, mutta kolme olomuotoa; kun kaikki on saatu päätökseen, on vain yksi olomuoto, kaikki on alistettu Pojalle Jeesukselle, silti mitään ei ole kuollut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhää Kolminaisuutta ei voi täydellisesti sanoittaa ihmisjärjellä, on tyydyttävä siihen, mitä sanotaan. Jeesus nousi kuolleista ja elää haavat näkyvinä. Jumala on yksi, mutta kolme olomuotoa; kun kaikki on saatu päätökseen, on vain yksi olomuoto, kaikki on alistettu Pojalle Jeesukselle, silti mitään ei ole kuollut.

Mutta siis Isän olomuoto on nyt eri kuin Jeesuksen?

• Anonyymi

Pakanuskonnoissa on monia jumalia, ja eri jumalilla oli erilaisia asemia ja tehtäviä ja kullakin jumalalla oma muotonsa. Yleensä epäjumalat ovat läsnä tietyssä paikassa. Esimerkiksi: egyptiläisille kuningas (faarao) oli ihmiskunnan ja jumalten välissä. Hän oli osa jumalten maailmaa, hän oli jumalten ilmentymä, ja hän rakennutti maan päälle suuria monumentteja omaa kuolemanjälkeistä elämäänsä varten. Kuninkaan ensisijainen nimi, Horus-nimi, julisti hänen olevan pääjumala Horuksen ilmentymä. Toinen kuninkaan epiteetti oli ”Ra’n (auringonjumalan) poika” sekä ”Täydellinen Jumala”.
      Kun uskosta osattomat ja pakanauskontoja harjoittavat filosofit alkoivat selittää Tosi Jumalaa, yhtä ja ainoaa ja kaikkialla läsnäolevaa, Kaikkivaltiasta Jumalaa, niin syntyi kolminaisuusoppi. Filosofit eivät voineet käsittää yhtä ja ainoaa kaikkialla olevaa ja Kaikkivaltiasta yhtä Jumalaa, vaan muodostivat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumalasta heille tutun pakanajumaliin perustavan kolmen persoonan kolmiyhteisen jumalan.

• Anonyymi

Jokainen määrittelee oman itsensä, myös sukupuolensa.

• Anonyymi

Jeesus itse opetti, Isä Meidän, joka olet Taivaassa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi, tulkoon sinun valtakuntasi, tapahtukoon sinun tahtosi maanpäällä, niinkuin Taivaassa.

• Anonyymi

Ja Isän nimi on Yehova.

• Anonyymi

Kolminaisuussopin mukaan Jeesus valehtelee sanoessaan: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

• Anonyymi

Vanhassa Testamentissa on mainittu yksi ja ainoa Jumala, Yehovah, yli kuusi ja puoli tuhatta kertaa. Jos ja kun ihminen on paatunut ja häijy ja täynnä epäuskoa, niin hän ei usko Jumalan toditusta yhdestä ainoasta Jumalasta, vaan kääntyy pahassa ja paatuneessa mielessään pakanuudesta kopioituun kolmen jumalan oppiin!
      Hear, O Israel: The Lord (Yehovah) our God (Elohim) is one Lord (Yehovah):

• Anonyymi

Isä, Poika ja Pyhä Henki on oikein rukoilla.

Jeesus ei edes enää käytä maan päällistä tavallista miehen nimeä "Joshus, tai Jeesus". Koska Saatana otti sen nimen käyttöönsä.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.

• Anonyymi

Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen mainitseminen tarkoittaa kaikkien Jumalan kolmen eri Persoonan kutsumista paikalle.

• Anonyymi

Eksytykset tulee aina pelkän "Jeesuksen" -nimessä.

"Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta." (Jeesus)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä Jeesustelijoita piisaa joka lähtöön.

Helluntailaisilta nämä vaikuttaa, lait on kumottu?

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Ai, nekö liikkuu erillään?

• Anonyymi

isän ja pojan ja pyhän hengen mainitseminen tarkoittaa saatanan kolmen eri persoonan kutsumista paikalle.
        Käytännön esimerkki: Kansojen Historia-teoksesta löytyy kuvateksti: Kujanjuoksu; Jost Ammanin puupiirros 1500-puolivälistä. Kun pyöveli oli ensin iskenyt kuolemaantuomittua kolmesti. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, oli hänen kuljettava 100-300 keihäsmiehen muodostaman kujan läpi ja sotilaat pistelivät hänet hengiltä.

Kenelläkään vilpittömällä Jeesuksen seuraajalla ei pitäisi olla tarvetta käyttää isän ja pojan pyhän hengen nimeen-hokemaan.
        Jeesus opetti omilleen useita kertoja: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet kuten luterilaisilla on tapana "monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta".

• Anonyymi

Trinitaarit eivät ole kristittyjä. Unitaarit ovat.

• Anonyymi

Matt 24:24:

"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Eksytyksiä on paljon ja samoin jumalia.
      Ateisteillakin on on omat palvonnan kohteensa.

• Anonyymi

Kristinuskon Jumala ja Jeesus Kristus halutaan sensuroida.
      Siitä seurauksena pahuus rehottaa.

• Anonyymi

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: (Isä, Poika ja Pyhä Henki)
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (=Kristillinen yksi kaste)

• Anonyymi

Luterilaisuus perustuu valehteluun ja tietoiseen eksyttämiseen. Johannes ei puhunut yhtä halaistua sanaa kristillisestä kasteesta, vaa HENKI JA VESI JA VERI TODITAVAT JUMALAN POJASTA, Jumalasta sinä saatanan asianajaja et tunne!
        joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus perustuu valehteluun ja tietoiseen eksyttämiseen. Johannes ei puhunut yhtä halaistua sanaa kristillisestä kasteesta, vaa HENKI JA VESI JA VERI TODITAVAT JUMALAN POJASTA, Jumalasta sinä saatanan asianajaja et tunne!
        joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

Yksi kaste. Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus syntien pois pesemiseksi ovat yhdessä ja samassa kasteessa.

Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi kaste. Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus syntien pois pesemiseksi ovat yhdessä ja samassa kasteessa.

Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (=Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaihdat Jumalan Pojan omaa jumalaasi ja pelastajaasi, sleyn kirkkosi kasteeseen!

• Anonyymi

Kannattaa varoa irtohenkiä, henkikasteita, irtohenkien kosketuksia, jotka annetaan Jeesuksen-nimessä.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi

Vääristät Herran Jeesuksen omia sanoja: silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Eksyttäjät, kuten sinä, paatunut valehtelija, tulevat Kristus-nimessä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vääristät Herran Jeesuksen omia sanoja: silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Eksyttäjät, kuten sinä, paatunut valehtelija, tulevat Kristus-nimessä!

Kaikista kovimmat Jeesustelijat on niitä kaikista pahimpia ihmisten eksyttäjiä. He kutsuat itseään tosiuskovaisiksi.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijä

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Helluntailaisten teltat, sirkukset ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista kovimmat Jeesustelijat on niitä kaikista pahimpia ihmisten eksyttäjiä. He kutsuat itseään tosiuskovaisiksi.

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijä

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Helluntailaisten teltat, sirkukset ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.

>>>Helluntailaisten teltat, sirkukset ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.<<<

Noin Pekele sanoi minullekin kun olin herätyksessä
        ja Jumala kutsui minua Jeesuksen Kristuksen luokse.

Mvh J - K

• Anonyymi

Azusinkatu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu. Siellä ei ollut yhtään oikeata kristittyä.

• Anonyymi

Olseni sai Amerikan Parhamilaisilta sen väkevän homokasteen, jonka toi Suomeen.

• Jos uskoo Jumalaan niin uskoo oikein.
      Jumala on 1.
      Personointi on samaa Jumalaa, mutta silti Jumala on 1.

• Anonyymi

Jumalaa ei voida jakaa kolmeen osaan, Jumala on yksi.

• Anonyymi

Oletko personoinut itsesi kolmeksi peroonaksi!

• Anonyymi kirjoitti:

En, mutta ihan sellaisella erotuksella, että en ole Jumala.
        Jumala on Henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tuo pohjalaisittain peroona siis tarkoittaako perunaa ?

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

En, mutta ihan sellaisella erotuksella, että en ole Jumala.
        Jumala on Henki.

Miksi tuot palstalle katolilaista hevonkukkua,
        MrHyvis?

• Anonyymi

Muistaakseni olit sinä(korjaan jos olen väärässä) joka toisessa ketjussa puhuit Jeesuksesta ylipappina joka rukoilee Jumalaa ja on välimies edeleen Jumalan ja ihmisen välillä.

Nyt kysymys: Jos Jeesus on samaa/sama Henki Isän kanssa, niin miten hän voi olla välimies/ylipappi? Eli jos Jeesus on itsekin tämä sama Henki, niin silloin hän on itsekin Jumala, joten ei voi olla mikään "Jumalaa rukoileva välimies"?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi tuot palstalle katolilaista hevonkukkua,
        MrHyvis?

En tiedä mistä puhut. Kirjoitin vain Totuuden.
        Olen itse saanut nähdäkin asian raamatun tekstin lisäksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Muistaakseni olit sinä(korjaan jos olen väärässä) joka toisessa ketjussa puhuit Jeesuksesta ylipappina joka rukoilee Jumalaa ja on välimies edeleen Jumalan ja ihmisen välillä.

Nyt kysymys: Jos Jeesus on samaa/sama Henki Isän kanssa, niin miten hän voi olla välimies/ylipappi? Eli jos Jeesus on itsekin tämä sama Henki, niin silloin hän on itsekin Jumala, joten ei voi olla mikään "Jumalaa rukoileva välimies"?

Eikö olekin ihmeellistä ja samalla kun Jeesus on Taivaassa niin maanpäälläkin ja miljoonien temppeleiden sisällä.
        Jumala on Henki eikä Hengellä ole rajoituksia, kuten ihmisellä.
        Mutta jos ihminen ajattelee Jumalaa ihmisen lailla niin pieleen menee.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Eikö olekin ihmeellistä ja samalla kun Jeesus on Taivaassa niin maanpäälläkin ja miljoonien temppeleiden sisällä.
        Jumala on Henki eikä Hengellä ole rajoituksia, kuten ihmisellä.
        Mutta jos ihminen ajattelee Jumalaa ihmisen lailla niin pieleen menee.

Jeesus on henkiolento vai henki?

• Taivaassa on henkiolentoja kaikki.Siellä ei olla maallisten rajoitusten alla.
      Se täytyy ymmärtää.

• Anonyymi

Jeesus oli ihminen ja nousi taivaaseen ihmisen hahmossa uudessa ylösnousemusruumiissa, jonka hän sai kun Jumala sen hänelle valmisti kasteessa vedestä ja Hengestä.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli ihminen ja nousi taivaaseen ihmisen hahmossa uudessa ylösnousemusruumiissa, jonka hän sai kun Jumala sen hänelle valmisti kasteessa vedestä ja Hengestä.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Ja miten niin kasteessa Jeesus sain uuden ruumiin, hänhän kuoli sen jälkeen!

• Anonyymi

Ei ihmiset mene taivaaseen missään vaiheessa. Ne on illuusioita ja rohkaisuksi annettuja matkalauluja.

Ps. 115:16

Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Niin.. ni missä kohtaa todistat väittämäsi ?ettei mene ?

• Anonyymi

Hellunailaisten Raamatun tuntemus on ala-arvoista molotusta. Kuka mitäkin opettaa, meuhkaavat niiden asioiden kanssan, niin että monelta menee pää sekaisin. Helluntailaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja.

• Anonyymi

Katolilais-luterilainen on tuottanut ainakin 50 miljoonaa marttyyriä!

• Anonyymi

Paavali kirjoitti uskonsa tavoitteesta: tunteakseni hänet (Jeesuksen) ja hänen (Jeesuksen)ylösnousemisensa voiman ja hänen (Jeesuksen) kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen (Jeesuksen) kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        Paavali ei tavoitellut kolmiyhteisen jumalan tuntemista, vaan Herran Jeesuksen tuntemista.
        Sana kehottaa:
        tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
        Tuntekaamme Yehovah, yksi ainoa Jumala!!!!
        Sana ei puhu sanaakaan kolmiyhteisen jumalan tuntemisesta: vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra.
        but let him that glorieth glory in this, that he understandeth and knoweth me, that I [am] Jehovah, who exercise loving-kindness, judgment, and righteousness in the earth; for in these things I delight, saith Jehovah.

• Anonyymi

Katolilaiset opit, joita palstalle tuodaan muka totuutena, mm. oppi kolminaisuudesta, ovat katolilaisen kirkon valheita!

• Anonyymi

Mitä eroa on näillä?
      -Jeesus on Jumalan ainosyntyinen Poika
      -Jeesus on Isän ainosyntyinen Poika
      -Jeesus on Jumaluuden ainosyntyinen Poika

• Anonyymi

Ainosyntyinen=luterilainen houre.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ainosyntyinen=luterilainen houre.

Mikä se sitten on?

• Anonyymi

Taivaan Isämme on alkuperäinen Jumalamme, mutta Hän synnytti Poikansa Jumaluuteen, koska Jeesuskin Taivaassa ollessaan pystyy olemaan monessa paikassa yhtäaikaa. Samoin Pyhä Henki. Eli Jumaluuden eräs merkki on ajattomuus ja kaikkialla olevaisuus. Tälläisiä olentoja on maailmankaikkeudessa vain kolme.

• Anonyymi

Sano nyt kumpi valehtelee, sinä vai Paavali "Jumala on yksi"

• Anonyymi

Näistä hengistä, sinun herrasi hengistä puhuit? lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.

• Anonyymi

Valehti päin silmiä sanoen: "Taivaan Isämme on alkuperäinen Jumalamme" Luterilaisten jumala tämän maailma ruhtinas!
        Sana kumoaa luterilaisen valheen: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala".

• Anonyymi

Vain uskomalla Jeesuksen lunastustyöhön ja pyytämällä syntejään anteeksi, pelastuu

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe