Toyotan 2.5 D4D-moottori on erittäin luotettava ja taloudellinen moottori

Anonyymi-ap

"Toyotan 2.5 D4D-moottori on erittäin luotettava ja taloudellinen moottori, joka on kehitetty kestämään raskasta käyttöä. Se on erinomainen valinta kuljetus- ja maastoautoihin, joissa tarvitaan suurta suorituskykyä ja kestävyyttä."

"Toyota 2.5 D4D (moottorikoodi: 2KD-FTV) on dieselmoottori, joka on kehitetty käytettäväksi Toyota Hiace-, Toyota Hilux- ja Toyota Land Cruiser -autoissa. Tämä moottori on suunniteltu kestäväksi ja luotettavaksi, ja se on varustettu monilla ominaisuuksilla, jotka tekevät siitä tehokkaan ja taloudellisen käytön aikana."

"Moottorin huolto on myös helppoa, sillä se on varustettu suodattimilla, jotka estävät likaa ja muita epäpuhtauksia pääsemästä moottoriin. Lisäksi moottorissa on erittäin kestävä sylinterilohko, joka varmistaa moottorin pitkäikäisyyden."

https://www.autopartscenter24.com/product/2-5-d4d-2kd-ftv-moottori-hiace-iv-hilux-vii-dyna/

Näiden kahden automallin moottorit ”kestävät loputtomiin” – Autovahinkokeskus ei saa kaupaksi millään

https://www.is.fi/autot/art-2000005663216.html

5

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan moottorit kestävät ikuisesti.

      "Aamulehti kertoo Autovahinkokeskuksen Pirkkalan toimipisteessä tehdystä havainnosta: yhden automerkin kahden mallin moottoreita ei kannata ottaa myyntiin, koska ne eivät mene kaupaksi.

      Syy tähän on se, että ne tuntuvat rikkoutuvat vain kolareissa.

      – Toyotan Hiacen ja Hiluxin moottorit eivät hajoa oikein ikinä, Pirkkalan autovahinkokeskuksen asiakaspalvelu- ja laatuvastaava Aki Reinikka kertoo Aamulehdelle.

      – Emme enää pura niitä hyllyyn, koska aiemmin myyntiin asetetut moottorit seisovat vielä hyllyissä."

      https://www.is.fi/autot/art-2000005663216.html

      Ei ihme, että Toyota on ostetuin ja luotetuin automerkki.

    • Anonyymi

      Tarina ladon takaa – Toyota, metsähiiri ja kotipolttoinen

      Oli loppukesän ilta, sellainen kun ilma seisoo ja paarmat lentää hitaasti kuin oisivat jääneet ajatuksiinsa. Jossain metsän reunassa, pienen kylän laidalla, oli lato, jonka taakse ei enää kukaan katsonut. Paitsi Tero.

      Tero oli mies, jolla oli entinen elämä, nykyinen lato ja pysyvä ongelma nimeltä Toyota Avensis D4D. Auto ei käynyt enää, mutta se ei haitannut – se lepäsi ladon takana, ruosteen koristamana kuin vanha sankari, jonka haarniska oli aikansa palvellut.

      Avensiksen konepellin alla asui nyt metsähiiri, jolle Tero oli antanut nimen Raimo. Raimo oli pieni mutta kunnianhimoinen, ja rakentanut moottorin suojapellin päälle pesän kahdesta villasukasta, yhdestä muovisesta kahvikupista ja serpentiinihihnan jämistä. Tero antoi hänen olla – elämä oli muutenkin yksinkertaistunut.

      Tero ei enää käynyt töissä, ei siksi ettei halunnut, vaan koska Toyota ei enää liikkunut ja kylän ainoa linja-auto oli muuttunut muinaiseksi tarinaksi. Mutta Terolla oli suunnitelma. Tai oikeastaan – resepti.

      Ladon takana, vanhan puupinon vieressä, seisoi käsintehty tislauskone, koottu lämminvesivaraajasta, rautaputkista ja vanhasta mopon jäähdyttimestä. Sen nimi oli Putkiraketti, ja se teki kotipolttoista, joka sai miehen joko näkemään jumalan tai unohtamaan, miksi meni alun perin ulos.

      Hän kaatoi seoksen hiljaa käyvään käymisastiaan ja kuiskasi:

      "No niin, tehdään tästä maailmasta taas vähän siedettävämpi."

      Ilta hämärtyi. Raimo kömpi pesästään, venytteli, ja juoksi varovasti Toyotan konepelliltä alas Teron saappaan päälle. Tero ei edes hätkähtänyt. Hän oli juonut ensimmäisen erän, ja se maistui – no, siltä miltä elämä yleensäkin maistuu ladon takana.

      "Tiedätkö Raimo, se Toyota... se ei ehkä enää kulje, mutta se vei mut just sinne minne pitikin. Tänne. Latoon. Kotitekoisen äärelle."

      Raimo katseli miestä hetken ja palasi takaisin pesäänsä.
      Kaukana huusi kurki. Jossain rasahti oksa. Maailma jatkoi kulkuaan, mutta ladon takana aika pysähtyi aina hetkeksi, kun lasissa oli savua ja sydämessä hiljaisuutta.

      Aamulla Tero heräsi, kömpi ulos ladosta, raapi päätään ja sanoi:

      "Tänään vois kattoa, jos sen tiivisteen sais vaihdettua. Tai sitten vois tehä uuden satsin."

      Hän avasi Toyota Avensiksen oven, istui sisään, ja käänsi virrat päälle. Mikään ei tapahtunut. Mutta tuulilasiin oli ilmestynyt pieni viesti, naarmutettu sormella pölyyn:
      "Älä luovuta."

      Tero hymyili.
      "Kiitos, Raimo."

    • Anonyymi

      Äläpä ala taas toisessa ketjussa valehtelemaan.

    • Anonyymi

      Valmistus loppui, kun ei täyttänyt mitään päästövaatimuksia ja Toyota joutui turvautumaan vieraaseen apuun.

    • Anonyymi

      Nuo moottorit olivat kestäviä siihen asti kun päästöillä ei ollut väliä ja dieseleitä ei otettu tehoja. Kun Toyota vaihtoi valurauta lohkon kevytmetalliin, niin isot ongelmat alkoivat kun kansi ei pysynyt enää kiinni kun lohko oli liian heikko ja moottoreita poksahteli 100tkm paikkeilla ja aina piti vaihtaa vähintään koko alakerta lohkoineen. Sitten tuli päästörajat ja muiden moottoreista otettiin tehoja lisää ja sillä kohtaa Toyota joutui nostamaan kädet pystyyn ja menemään polvilleen ja alkoivat ostamaan pakut ja muita malleja muilta valmistajilta pääosin kokonaisina, vain logo vaihdettiin Toyotan logoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4644
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3785
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2474
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2201
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2054
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1858
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1738
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1517
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1391
    Aihe