Vm 2018 kone kajahti.

Anonyymi-ap

Lohkoon tuli reikä ja sisäkalut kaput. Ei pettänyt hihna. 130000 ajettu käsivaihteinen.
Nyt pohdituttaa hommatako kunnostettu kone, vai myiskö suoraan pois korjauksesta kiinnostuneelle. Vaikea vain määrittää, mikä on auton arvo kone hajonneena.

Ei vastaa maahantuoja mistään. 2 x on öljynvaihto menny hieman pitkäksi ja sillä selvä. Englannissa vaihtavat lauenneita focuksen koneita takuuna.

4

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko jo ketjukone tässä.
      Mutta öljypumppu hihnalla mikä kärsii väärästä öljystä tai huonosta öljystä

• Anonyymi

Sama murhe, kone levis. Ei ole hihna hajonnut, vaan kalustoa tuli myös lohkon sivusta pihalle. Huollatettu kyllä säännöllisesti, mutta öljyn merkistä en nyt ole varma.
        Hollannissa tai Englannissa kunnostettu vaihtokoneet ehtona nyt, että öljynä vain Castrol Magnatec Stop & start. Ja öljynvaihto max 6 kk/10000 km. Takuu 12 kk.

Huom alkuperäinen koneen öljynvaihtoväli ohje 2v/20000 km. Jossain ohjeissa näkyi jopa 2 v/30000 km. Aika moinen ero.

Yhdeksi syyksi epäilevät nyt 95 biopolttoainetta, eli bensan seassa liikaa alkoholia, jota pääsee vähitellen öljyn sekaan heikentäen voitelun laatua ja nyt näitä konerikoja pilvin pimein.

Ilmeisesti samoja murheita muuttuneen polttoaineen kanssa myös Fordien koneiden lisäksi puretec moottoreissa ranskiksilla.

Toisin sanoen öljyn vaihtoa ei missään nimessä tule jättää takuuehtojen mukaiseksi 2vuodeksi, vaan vaihtaa vähintään kerran vuodessa ellei km määrä jo sitä ennen ylity. Nythän se vaan on mullakin myöhäistä. Yks öljynvaihto meni pitkäksi paperilla, vaikka välissä olin itse vaihtanut öljyt, niin ilman todisteita se ei vaikuttanut. Ei korvata mitään.
        Samaa pähkäilin mistä sais tietoa 150.000 km ajetun farkku ficuksen arvosta konerikkoisena . No vaihdatin koneen ja kalliiksi tuli. 8 tuhatta egeä.

• Anonyymi

Tuo kuulostaa Toyotan pommeilta, niissä lohkot halkea ja kyljestä tulee kammet ja männät kurkaamaan jos moottoriin tulee käyntihäiriö.

• Anonyymi

Olen hinurikuski .
      Näit ecoboosteja riittää tienposkissa hinattavaksi korjaamolle missä sit sanovat että motti on sökö.
      Ite tiedän heti mistä kyse mutta en viitti asiakkaalle sanoa että kone pitää vaihtaa ja maksaa ihan perkeleesti moinen operaatio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4024
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3056
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      389
      2179
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1919
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1871
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1747
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1629
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1387
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1240
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1201
    Aihe