Millä saisi rukouksen tuntemisen voimakkaaksi

Anonyymi-ap

Kävin luokkatoveri luona joka on vapaista suunnista ja ollut lähettinä. Kahvittelumme lopuksi hän pyysi että luen Raamattua ja rukoilemme. Rukoilimme ihan konkreettisia asioita. Omien perheiden ja Trumpille viisautta ja rauhaa ja Jeesyksenntuntemista. Ystäväni rukoili tunnin ääneen. Hän on hyvin tunteellinen ja herkkä ja minua parempi uskova. Rukoilusta jäi hyvä olo 2 päiväksi. Kun itse rukoilen ei jää mitään tuotos tai tunnelmaa. Joka rauhoittaa. Olenko niin kylmä ja paatunut tai kyyninen? Miten saisin onan rukouksen "tuntumaan".
Kirkossa on tietysti tunnelmaa. En oikein pidä pauhaavasta urkumusiikista vaan rauhallisesta pianosta. Mutta tämä menee ohi aiheen.

9

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tunnelmaako haet

• Anonyymi

Aivan päin mäntyä meni tunnelman hakeminen.

Rukoilun sijaan olisi pitänyt yhdessä herjata muita uskovia, että eivät ymmärrä Raamatusta mitään ja elävät laittomuudessa.

Siinä olisi ollut tunnelma katossa.

• Anonyymi

Aina sinulla ”herjaamiset” mielessä

• Anonyymi

Onhan niitä erilaisia sieniä, joilla esimerkiksi shamaanit voimistavat tuntemuksia. Kahvi ei ole hyvä tuohon.

• Anonyymi

Jos itselle pyytää jotain rukoilemalla se on väärin
      Yleensä rukoilu on turhaa, kaikki voi mennä vielä pahempaan suuntaan. Kokemusta on

• Anonyymi

Raamatun sanoin, tule sellaisena kuin olet. Temperamenttimme on erilasta. Ystäväsi on tunteellinen enemmän sinä vähemmän. Jos alat syventymään asiaan, uskon että löydät sinuun syvemmin vaikuttavat asiat. Kokeile seuraavia, jos haluat.
      Minulle ovat syvän hyvän olon tilanteet: ehtoollisella käynti kun on pöydällinen kirkkokansaa polvistuneena ja pappi jakaa ehtoollisen. Urkumusiikki. Kun istun kirkon penkissä ja kansa lukee ympärillä kirkon fraaseja kuten uskontunnustusta.
      Kotona pääsen samaan kun katson televisiosta jumalanpalveluksen, kynttilä palaa pöydällä ja laulan mukana. Rukoilen myös arkisia asioita, mm. Putinille ja Trumpille järkeä, siinä tunnen aika tavallisen olon. Luulen että jos ystävä olisi siinä mukana rukoilemassa kanssani, tuntisin noin kuin sinä. Yhteisöllisyys ja johonkin ryhmään kuuluminen on merkittävä tunne, siitä tulee tasapainoinen ja turvallinen olo.

• Anonyymi

Ei Raamattussa kylläkään ole sitä asuntolainan mainosta että tule sellaisena kuin olet.

Tietenkään ei uudessa liitossa ole myöskään käskyjä tai lakeja millainen tulee olla eikä ihmisen pidä edes pyrkiä itse mihinkään. Ei edes pysymään sellaisena kuin on, vaan antautua Jumalan Pyhän Hengen muutokselle ihmisessä.

Oikeastaan mitään muuta ei kannata eikä pidä rukoilla kuin sitä, että saa Pyhän Hengen ja sitä kautta hyvän tunnelman omaan sisimpään. Saa ilon, rauhan, rakkauden ja paremman olon kuin mikään kemiallinen todellisuus tai ulkopuolisesti luotu tunnelma voi antaa.

Ja saa sitä ihminen tunnelmoida, ei se ole kiellettyä kun kerran ihmiselle on luotu tunteet ja saa vaikka tunnelmoida ja nostaa tunnelmaa amerikan homoja herjaamalla porukalla, mutta ei vain pidä kuvitella että se on jotenkin Herrasta tai Pyhän Hengen työtä.

• Rinkirunkulla tietenkin. Kahdesta ei ole ringiksi, mutta toki se kohottaa tunnelmaa ja on ihan yhtä tehokasta. kuin rukoileminenkin.

• Anonyymi

sinun pitää kuulla sanna marinin puheita niin sinusta tulee demari🤣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7432
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4098
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2376
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43