Siis olin työnantajalla yli 30 vuotta, olin vajaan vuoden muualla ja tulin takaisin. Milloin minun pitäisi saada takaisin tuo 38 lomapäivää ?
Nyt olen ollut yli vuoden taksisin.
Milloin palaa takaisin 38 lomapäivää ?
9
202
Vastaukset
- Anonyymi
Ei koskaan, eläkkeellä ehkä.
- Anonyymi
Höpö höpö!
- Anonyymi
siinä on 15 vuoden sääntö. Varmaankin niin että olet jo eläkkeellä ennenkuin 15 vuotta on kasattuna. Arvatenkin valtion tai kunnan hommissa.
- Anonyymi
Mulle on kyllä sanottu että täydet lomapäivät palaa takaisin, olisko ollut vuoden vai parin kuluttua takaisin tulosta. En nyt muista kuinka on tarkasti.
- Anonyymi
Onko joillakin aloilla vuosiloman pituus kiinni "palvelusvuosista"?
Eikö aika monilla loilla ole 2,5 lomapäivää kuukautta kohden eikä muuta.
Ei ihme että yt potkitaan vanhempia pois.- Anonyymi
Missä alalla se ei ole kiinni työssäolo vuosista ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä alalla se ei ole kiinni työssäolo vuosista ?
Kaikissa niissä joissa vuosiloma on sidottu vuosilomalakiin, esim rakennusala.
Tosin rakennusalalla saa muistaakseni yli 55 vuotias 5 ylimääräistä palkatonta lomapäivää.
Rakennusalalla on lomaraha 18,5% eikä muita maksuja ja jos perse kestää samalla rahalla pidemmän lomailun niin siitä vain kyseleemään ylimääräisiä vapaita.
Tuo vuosilomalaki määrittelee myös tessien ulkopuolisten alojen vuosilomat.
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2005/162#chp_2__heading - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa niissä joissa vuosiloma on sidottu vuosilomalakiin, esim rakennusala.
Tosin rakennusalalla saa muistaakseni yli 55 vuotias 5 ylimääräistä palkatonta lomapäivää.
Rakennusalalla on lomaraha 18,5% eikä muita maksuja ja jos perse kestää samalla rahalla pidemmän lomailun niin siitä vain kyseleemään ylimääräisiä vapaita.
Tuo vuosilomalaki määrittelee myös tessien ulkopuolisten alojen vuosilomat.
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2005/162#chp_2__headingHillitöntä tuo 5 päivän palkaton loma 55 vuotiaille ja sitä vanhemmille. Voisihan tuo olla samalla palkallista niin siitä olisi jotakin oikeaa iloa.
Tosin omalla työpaikalla uudet työntekijät saavat automaattisesti 5 palkallista lomapäivää ylimääräistä ensimmäisenä vuonna, ja samaan aikaan pidempään olevat eivät meinaa saada edes palkatonta lomaa. Lomarahojen vaihtokin vapaaseen alkaa olemaan jo kiven takana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillitöntä tuo 5 päivän palkaton loma 55 vuotiaille ja sitä vanhemmille. Voisihan tuo olla samalla palkallista niin siitä olisi jotakin oikeaa iloa.
Tosin omalla työpaikalla uudet työntekijät saavat automaattisesti 5 palkallista lomapäivää ylimääräistä ensimmäisenä vuonna, ja samaan aikaan pidempään olevat eivät meinaa saada edes palkatonta lomaa. Lomarahojen vaihtokin vapaaseen alkaa olemaan jo kiven takana.Et taida tajuta rakennusalan vuosilomasysteemiä.
Saat saman 18,5% lomarahan olitko lomalla 6kk tai 1 viikon.
Lomailussa on kyse rahasta ja moni rakennusalalla työskentelevä työskentelee vain projekti kerralaan ja sen jälkeen työsuhde päättyy.
Myös lomautukset ovat tyypillisiä joten otetaan mieeluummin ne lomat rahana kuin vapaana.
Tuo 5 vrk voi olla paljon jos taistelee yleensä siinä että jaksaako tehdä enään omaa ammattiaan.
Myös irtisanomis ja lomautustapauksissa työttömyyskassat laskevat aika tarkasti tuota 2,5 vrk/kk lomapäiviä kun määrittelevät milloin aloitetaan päivärahanmaksu.
Minun työntekijät pitivät aina vuosilomat silloin kun työsopimus oli voimassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427145
- 323988
- 523463
- 412988
- 172756
- 372248
- 162216
- 412183
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472177- 442133