Karola elää köyhyysrajalla, vaikka on tehnyt koko ikänsä töitä – kertoo nyt, millaisiin ruokiin ei ole varaa https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010539690.html jos ihminen tehnyt 40vuotta töitä ja noin paska eläke niin mitä järkeä!!! Minä en ainakaan raada!
Työllä ei kannata terveyttään tuhota
20
286
Vastaukset
- Anonyymi
"Minä en ainakaan raada!"
Etkä ole koskaan raatanutkaan. Peruskoulusta siirryit kelan&sosiaalitoimiston lahoille. - Anonyymi
Ei kukaan auta sua jos esim. selkää paskot töissä. Joku epäpätevä lääkäri voi sorkkia selkääsi entistä huonompiin kondikseen (ej tietysti oudu vastuun) ja kunnon kivunlievitystä ei saa Suomesta.
- Anonyymi
Työssä käyminen piti minut terveenä.
Kun 57 vuotisena kytkin vapaalle niin elintapani muuttuivat epäterveellisiksi.
Kun elämän sisällöstä oli puutteen torjunta pois niin korvasin puutteen laikottelulla ja päivittäisellä, hyvin kohtuullisella tissuttelulla. Ei koskaan näkyvää känniä!
Ennen 60v ikää olin ihmisraunio. Varsinkin verenpaineet ja kolestroli olivat, lääkityksistä huolimatta, viitearvojen yläpuolella. - Anonyymi
Keskimääräinen eläke on runsaat pari tonnia. Sitä ennen on työuran aikana ehditty ostaa talot ja mökit ja rahaa jäänyt säästöönkin.
- Anonyymi
Tämän parin ongelma on helposti korjattavissa. Myyvät talon ja muuttavat kerrostalo kaksioon.
- Anonyymi
Ei työ kannata, ei rahallisesti eikä psyykkisesti, siellä vaan sairastuu.
Politiikot ovat tehneet työn niin rankoiksi ja vaativiksi ja kiusaavat sillä ihmisiä jotta sairastuvat ja sitten jouvuvat hoitolaitoksiin, näin yhteiskunta pyörii. Tahdotaan sairastuttaa ihmiset etteivät saa koskaan olla vapaalla ja terveydenhoito taas saa rahaa kun työlliset jotutuu sairaaloihin.
Sitä se politiikka on. Kiusataan ihmisiä. Siksi eduskuntaan on paljon menijöitä, kun pääsee ilmaiseen elämään ja käytämään yhteiskunnan rahoja.- Anonyymi
Näin on ja hölmöläiset äänestää näitä poliitikkoja sinne kiusaamaan ja nöyryyttämään kansaa.
- Anonyymi
Jos ei tee omaa osuuttaan yhteiskunnan hyväksi, niin sitten pitäisi nälissään olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei tee omaa osuuttaan yhteiskunnan hyväksi, niin sitten pitäisi nälissään olla.
Miksi pitäisi? Kuka niin sanoo? Kaupasta saa kaikki ruokaa, ei sitä kenenkään kielletä ostamasta, vai onko sua kielletty? Harmillista jos on.
Töissä oma osuus? Istuu kahvilla, juoruilee toisten kanssa, selaa kännykkää ja kattelee ulos... onko tuo ns töissä tekemistä????
Sulla niin harhainen ajatusmaailma että orpo voi surutta sua huijata ja kiristää... voi sua!
- Anonyymi
Miten esimerkkihenkilölle on kertynyt noin vähän eläkettä ??
Kun olin hoitsujen kanssa karkeasti ottaen samoissa ansioissa sen 40 vuotta,
niin minulle kertyi kuitenkin kaksinkertainen eläke rouvaan verrattuna.
Olen itsekin sitä ikäluokkaa, että eläkettä ei kertynyt alle 23 v. ansioista.
Ja opiskelut haukkasivat ansiot 3 vuoden ajalta .
Kuitenkin kertymä ehti tulla sellaiseksi, että käteen jää se 2000 €.
Minkä ihmeen matematiikan seurauksena esimerkkihenkilön eläke
vaeltelee ihan omia polkujaan jäämällä noin alhaiseksi.
Tuntemani lähihoitajatkin saavat sen 2000 sitä bruttoeläkettä. - Anonyymi
No huhhuh! 40v paiskinu hommia ja noin pieni eläke!
Ite olen takuueläkkeellä ollut jo 25 vuotta, ennen laskivat helposti takuu eläkkeelle.
Nyt hylätään jo 60%.- Anonyymi
Taisit lukea väärin. Kyseessä on keskivertoeläke, minkä saa kun on työuran saanut keskivertopalkkaa . Näin se kertyy yksinkertaisen matematiikan kautta.
Se 40 vuotta x 1,5 % tekee 60 %:n eläkkeen aikaisemmasta palkasta. Siis riittävä.
Mutta jos perheessä onkin 2 sellaisen eläkkeen saajaa, niin asiat on loistavasti.
- Anonyymi
Työ tekee Vapaaksi (Vapaa-ajasta)
t. Albrecht Pyller
-Leiri Suomi-- Anonyymi
Savossa ei ehditä töitä tehdä kun kiire maistella raakalerssiä
- Anonyymi
Ryhtiliike pelastaa, kaikki vaan peilin eteen alasti ja kohotetaan hartioita pari kertaa!
Aika alkaa klo 16:00
malja sille ja kukkaro mulle.
savo-nänniö - Anonyymi
Väärät asenteet etteikö töitä kannattaisi niin mikä ihmeen vaihtoehto se on että mukamas sosiaalietuuksilla kun onneksi niitä ollaan pienentämässä.Sosiaalietuudet vastikkeelliseksi että jotain joutus puuhaan että saa.
- Anonyymi
Onneks ei tartte tehdä mitään , paree vaan pysyä saamapuolella kun raataa isokenkäisten etujen eteen ja menettää terveytensä . kalja- ja loma rahat aina saa junailtua yms. muuhun "ylimääräiseen , no kukin tavallaan jos talkoo työt kiinnostaa .
- Anonyymi
Oletkin näitä kaljanvenkuloita joita ei huvita tehdä mitään ja ulosotossa tietenkin paljon.Jopas jotakin että köyhyyspalstalla kehuu ettei mikään tekeminen kiinnosta.
- Anonyymi
Moaukko kirjoitti:
Ryötä se on kaljanjuontikin.🍺🍺🍺🍺🍺🍺😇👍❤️
Ei se on ansaittu palkinto työn jälkeen kun on nuohonnut naapurin penan savupiippua, tietysti savossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396925
- 323908
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 391980