Susi vs. koira

Anonyymi-ap

Kumpihan on ihmiselle vaarallisempi? Toinen on villi, toinen on kesy. Nyt valistuneita veikkauksia kehiin!

72

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entäpä kuuraketti vs. henkilöaudo?

• Anonyymi

Koirahan se on vaarallisempi. Johtuu siitä että jotkut pölvästit sallivat koiran ottaa päällikkyyden ja sitä myötä käyttäytyä ihan sairaasti.
      Jos koiraeläin käyttäytyisi luonnossa kuten joidenkin kesykoirat niin ne laitettaisiin hyvin nopeasti aisoihin oman lajin ja muiden lajien toimesta.

• Anonyymi

Mietippä jos susia olis yhtä paljon kuin koiria.Aika monet syötäisiin hengiltä susilaumojen toimesta

• Anonyymi

Eläinten hyökkäysten, puremien tai suorien kosketusten aiheuttamien kuolemien listaus kuuluu seuraavasti:

Koira: 17 ihmistä

Ampiainen: 16 ihmistä

Hevonen: neljä ihmistä

Nauta, lehmä, sonni: neljä ihmistä

Kissa: kaksi ihmistä

”Määrittämätön myrkyllinen eläin”: kaksi ihmistä

Poro: yksi ihminen

• Anonyymi

Aloitit sitten jälleen itsesi kanssa keskustelun, kun kukaan ei tartu metsästys vastaisiin provoihisi. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitit sitten jälleen itsesi kanssa keskustelun, kun kukaan ei tartu metsästys vastaisiin provoihisi. 😂

Näköjään sulla on plussapallojen kera tarve kommentoida kaikkea, ja tuoda esiin oletuksiasi keskustelun osapuolista. Luetun perusteella tiedän varmasti, että kommentoijia on vähintään kolme (voi olla enemmänkin).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näköjään sulla on plussapallojen kera tarve kommentoida kaikkea, ja tuoda esiin oletuksiasi keskustelun osapuolista. Luetun perusteella tiedän varmasti, että kommentoijia on vähintään kolme (voi olla enemmänkin).

Osui ja upposi herra trolliin sitten jälleen. 😂 Yksinkertaista on tämä sinun trolli elämäsi kun koko aikasi kuluu vain vihaamasi metsästys palstan itkuissasi. 😂

• Anonyymi

Pässi unohtui 🤭🤭🤭

• Anonyymi

Kyllä voit unohtaa tuon keksintösi.
        Vaarallisin elukka on hyttynen.

• Anonyymi

Listauksen mukaan koira suuren lukumääränsä turvin aiheuttaa eniten kuolemantapauksia.
      Koira ei ole oikea vastaus jos pohditaan, mikä on vaarallisin kuten aloittaja kysyy.

• Anonyymi

Jaahas, no mikäpä sitten on? Laitapa pöytään vertailutiedot perusteet niille. Tutustun aiheeseen mielelläni syvemmin, nyt meinaan menee mielenkiintoiseksi.

• Anonyymi

Koira on todella vaarallinen olento. Vapaana juoksevat koirat tappavat luonnonvaraisia eläimiä. JOSTAIN SYYSTÄ TÄTÄ TAPAHTUU METSÄSTYKSEN NIMISSÄ TÄYSIN LAILLISESTI!

Koira on ihmiselle eläimistä vaarallisin (kuolemantapausten perusteella), ainakin tilastokeskuksen tietojen mukaan.

Huomiota kannattaa myös kiinnittää siihen, että koirien raatelemista ihmisistä (yleensä lapsista) tilastoja ei ilmeisesti ylläpidetä.

• Anonyymi

Kumpia on enempi?

• Anonyymi

Kyllä tulee tätä verrata, suomen 200 stta ja 100 ihmissurmaa vs suomen 2milj koiraa ja 17 ihmissrmaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tulee tätä verrata, suomen 200 stta ja 100 ihmissurmaa vs suomen 2milj koiraa ja 17 ihmissrmaa

Laskinko päissäni oikein, annetuilla lähtötiedoilla susi on 58823,52941 kertaa vaarallisempi ihmissurmin mitattaessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja milloinkas nämä surmat on rekisteröity, minkä tahon toimesta ja mistä ko. tiedot löytyvät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laskinko päissäni oikein, annetuilla lähtötiedoilla susi on 58823,52941 kertaa vaarallisempi ihmissurmin mitattaessa.

Et oo yhtä päissä ku mä oon. Ihan susipuuhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja milloinkas nämä surmat on rekisteröity, minkä tahon toimesta ja mistä ko. tiedot löytyvät?

Tähän historiamme alueeseen voit tutustua vaikkapa Google hakukoneen avuin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän historiamme alueeseen voit tutustua vaikkapa Google hakukoneen avuin.

Kai sinäkin pystyt laittamaan jonkun luotettavan lähteen? Satunnainen Googlettelu kun voi johtaa tietojenkalastelusivuille tai ties mille hommafoorumille.

Esim. tilastokeskus kelpaa oikein hyvin (johon muuten tuo aloituksessa viitattu koiran osuus perustuu).

:) :) :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhoista kirjonkirjoista on muuten löydetty 245 suden aiheuttamaa ihmisen kuolemaa, tuolla arvolla vaarallisuuskerroin siirtyy kuusinumeroiseksi ja prosentteina ilmaistuna kahdeksan- eli kymeniin miljooniin %

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhoista kirjonkirjoista on muuten löydetty 245 suden aiheuttamaa ihmisen kuolemaa, tuolla arvolla vaarallisuuskerroin siirtyy kuusinumeroiseksi ja prosentteina ilmaistuna kahdeksan- eli kymeniin miljooniin %

Oo, ihanks tosi... Ihanko kirkon kirjoissa!

Suomessa susi ei ole tiettävästi tappanut ketään. Ruotsissa ja Suomen suuriruhtinaskunnassa tapauksia on ollut.

Näissä tapauksissa on tosin epäselvyyksiä;

A. Aggressiivisimmat hyökkäykset saattoivat olla koirasusien tekemiä

B. Susikannan määrä ja saatavilla olevan riistan suhde eivät ole kohdanneet (monet riistaeläimet, mm. hirvi on vuoroin metsästetty liki sukupuuttoon - toisaalta susien määrä on ollut todella paljon nykyistä suurempi).

C. Aikanaan oli tapana, että ei toivottuja lapsia "katosi" metsään. Susi oli näissä tapauksissa hyvä syntipukki.

Myös noina aikoina kirjattua tietoa / tiedon kirjaajia voi perustellusti kyseenalaistaa... On toki totta, että sudet surmasivat ihmisiä. Onneksi eräässäkin tapauksessa susien toimintaan syylliset löydettiin (todistettavasti) ja heidät tuomittiin mestattaviksi ja roviolla poltettaviksi, koska he olivat noitakonstein aiheuttaneet suden/susien käytöksen.

Nälkäiset eläimet, joilla ei ole luontaista saalisravintoa, hyökkäävät ihmisen kimppuun herkästi, etenkin laumassa. Euroopassa koirat ja koiralaumat ovat tappaneet lukuisia ihmisiä viime vuosikymmeninä. Susien tekemät tapot ovat harvinaisempia.

Koirat:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0379073820304540

Sudet:

https://www.politico.eu/article/wolf-war-europe-germany-ursula-von-der-leyen-data/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oo, ihanks tosi... Ihanko kirkon kirjoissa!

Suomessa susi ei ole tiettävästi tappanut ketään. Ruotsissa ja Suomen suuriruhtinaskunnassa tapauksia on ollut.

Näissä tapauksissa on tosin epäselvyyksiä;

A. Aggressiivisimmat hyökkäykset saattoivat olla koirasusien tekemiä

B. Susikannan määrä ja saatavilla olevan riistan suhde eivät ole kohdanneet (monet riistaeläimet, mm. hirvi on vuoroin metsästetty liki sukupuuttoon - toisaalta susien määrä on ollut todella paljon nykyistä suurempi).

C. Aikanaan oli tapana, että ei toivottuja lapsia "katosi" metsään. Susi oli näissä tapauksissa hyvä syntipukki.

Myös noina aikoina kirjattua tietoa / tiedon kirjaajia voi perustellusti kyseenalaistaa... On toki totta, että sudet surmasivat ihmisiä. Onneksi eräässäkin tapauksessa susien toimintaan syylliset löydettiin (todistettavasti) ja heidät tuomittiin mestattaviksi ja roviolla poltettaviksi, koska he olivat noitakonstein aiheuttaneet suden/susien käytöksen.

Nälkäiset eläimet, joilla ei ole luontaista saalisravintoa, hyökkäävät ihmisen kimppuun herkästi, etenkin laumassa. Euroopassa koirat ja koiralaumat ovat tappaneet lukuisia ihmisiä viime vuosikymmeninä. Susien tekemät tapot ovat harvinaisempia.

Koirat:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0379073820304540

Sudet:

https://www.politico.eu/article/wolf-war-europe-germany-ursula-von-der-leyen-data/

Tyhjää te vihervasemmistossa vähättelette suden vaarallisuutta. Muut eläimet, ihmiset autot saati muut tavat kuolla listattuina ei muuta mihinkään suden pedon luonnetta saati vaarallisuutta. Susi hyökkäykset on tavallisia alueilla missä susi määrät ovat suuria muunmuassa venäjällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhjää te vihervasemmistossa vähättelette suden vaarallisuutta. Muut eläimet, ihmiset autot saati muut tavat kuolla listattuina ei muuta mihinkään suden pedon luonnetta saati vaarallisuutta. Susi hyökkäykset on tavallisia alueilla missä susi määrät ovat suuria muunmuassa venäjällä.

Niin, kun ei riitä ravintoa, sitä etsitään muualta. No, persu ilmeisesti osaa lajityypiliseen tapaan lukea - edellä viitattiin tuohon epäsuhtaan.

Tänään oli btw vaihteeksi juttua, kuinka koira oli hyökännyt lapsen kimppuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teille persuille elämä on varmasti todella helppoa, kun jokseenkin kaikkeen itselle epämieluisaan näyttää löytyvän yleispätevä syyllinen jostain epämääräisestä "vihervasemmistosta".

Niin tai näin, koiran vaarallisuutta se ei poista. Jostain syystä monilla persuilla on sympatioita mm. taistelukoiralajeja kohtaan, ja tiedänpä erään tapauksen, joka kennelöi koirasusia. Nämähän eivät tunnetusti ole vaarallisia muille kuin vihervassareille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kun ei riitä ravintoa, sitä etsitään muualta. No, persu ilmeisesti osaa lajityypiliseen tapaan lukea - edellä viitattiin tuohon epäsuhtaan.

Tänään oli btw vaihteeksi juttua, kuinka koira oli hyökännyt lapsen kimppuun.

Et sitten muuta taas osannut kuin persuttelulla ottaa asiaan kantaa. Tuossa itse paljastat asian poliittisideologisen linjan. Eli itse susi ei ole se juttu vaan se, että puratte suden avulla poliittista vihaanne vastustajienne tässä tapauksessa metsästäjien ja elinkeinoharjoittajien niskoille.
        Sanohan koska sudelta ruoka on loppunut? Hirvieläin määrät ovat suurimmat kuin suomen historiassa koskaan. Hirven, valkohäntäpeuran, kauriin yhteenlaskettu kanta huitelee liki puolessamiljoonassa. Mikäli luken valheelliset susilukumäärät (150-300kpl) pitäisi ollenkaan paikkansa, niin mihin sinun väittämäsi sitten perustuu, että sudelta loppuu ruoka? Vai myönnätkö itsekin epäsuorasti Luken tarkoituksellisen valehtelun susi lukumääristä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teille persuille elämä on varmasti todella helppoa, kun jokseenkin kaikkeen itselle epämieluisaan näyttää löytyvän yleispätevä syyllinen jostain epämääräisestä "vihervasemmistosta".

Niin tai näin, koiran vaarallisuutta se ei poista. Jostain syystä monilla persuilla on sympatioita mm. taistelukoiralajeja kohtaan, ja tiedänpä erään tapauksen, joka kennelöi koirasusia. Nämähän eivät tunnetusti ole vaarallisia muille kuin vihervassareille.

😂Kuten ylempänäkin sinulle vastasin itsehän sinä teet sudesta poliittisideologisen välikappaleen poliittiseen vihaasi. Edelleen mitkään muut eläimet, esineet tai tavat kuolla ei poista suden todellista vaarallisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten muuta taas osannut kuin persuttelulla ottaa asiaan kantaa. Tuossa itse paljastat asian poliittisideologisen linjan. Eli itse susi ei ole se juttu vaan se, että puratte suden avulla poliittista vihaanne vastustajienne tässä tapauksessa metsästäjien ja elinkeinoharjoittajien niskoille.
        Sanohan koska sudelta ruoka on loppunut? Hirvieläin määrät ovat suurimmat kuin suomen historiassa koskaan. Hirven, valkohäntäpeuran, kauriin yhteenlaskettu kanta huitelee liki puolessamiljoonassa. Mikäli luken valheelliset susilukumäärät (150-300kpl) pitäisi ollenkaan paikkansa, niin mihin sinun väittämäsi sitten perustuu, että sudelta loppuu ruoka? Vai myönnätkö itsekin epäsuorasti Luken tarkoituksellisen valehtelun susi lukumääristä?

Itse auot vihervassareista...

Sudelta ei lopu ruoka, missä niin väitin? Poimi lainaus ja perustele?

Millä tavalla Luken laskelmat ovat virheellisiä, perustele. Näkisin mielelläni sinun laskelmasi.

Miten nuo väitteesi liittyvät itse aiheeseen? Eli siihen, että koira on ihmiselle huomattavasti sutta vaarallisempi?

Miksi et avaa näitä sisältöjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂Kuten ylempänäkin sinulle vastasin itsehän sinä teet sudesta poliittisideologisen välikappaleen poliittiseen vihaasi. Edelleen mitkään muut eläimet, esineet tai tavat kuolla ei poista suden todellista vaarallisuutta.

Itse taisit aloittaa vihervassariksi nimittelemällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse auot vihervassareista...

Sudelta ei lopu ruoka, missä niin väitin? Poimi lainaus ja perustele?

Millä tavalla Luken laskelmat ovat virheellisiä, perustele. Näkisin mielelläni sinun laskelmasi.

Miten nuo väitteesi liittyvät itse aiheeseen? Eli siihen, että koira on ihmiselle huomattavasti sutta vaarallisempi?

Miksi et avaa näitä sisältöjä?

Edelleen vastaan sinulle samoin kuin kuukausia sitten aiemminkin, että en keskustele metsästyksestä, sudesta yms metsästyksen vastustajien ja poliittisen vasemmiston kanssa, koska se on turhaa ettekä muuta kantaanne perusteluista huolimatta. Sitävastoin käytän kyllä mielelläni aikaani siihen, että teen teistä ja kommenteistanne entistä typerimpiä missä nähdään että niin tilastot, tiede, käytäntö ja totuus ei koskaan pidä paikkansa öyhötyksissänne. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen vastaan sinulle samoin kuin kuukausia sitten aiemminkin, että en keskustele metsästyksestä, sudesta yms metsästyksen vastustajien ja poliittisen vasemmiston kanssa, koska se on turhaa ettekä muuta kantaanne perusteluista huolimatta. Sitävastoin käytän kyllä mielelläni aikaani siihen, että teen teistä ja kommenteistanne entistä typerimpiä missä nähdään että niin tilastot, tiede, käytäntö ja totuus ei koskaan pidä paikkansa öyhötyksissänne. 😂

Olisi kiva nähdä joitain niistä mainitsemistasi perusteluista. (Apropos, perustelu ei ole sama kuin persustelu.)

Olen kyllä kieltämättä jollain tasolla vaikuttunut siitä, että mielestäsi relevantit tilastot, tiede, käytäntö ja totuus ei koskaan pidä paikkansa. Se on todella kova väite. Ja sinä pystyt kumoamaan kaiken, ihan ilman perusteluja, kun vastapuoli ei muuta kantaansa. Mielipiteesi on siis totuus itsessään, ihan ilman ilman perustelemista. Vaude... Ja tämä kaikki ilman, että vastaväitteesi etenisivät plussapallohymiötä pidemmälle. Olisipa minullakin yhtä selkeä maailmankuva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi kiva nähdä joitain niistä mainitsemistasi perusteluista. (Apropos, perustelu ei ole sama kuin persustelu.)

Olen kyllä kieltämättä jollain tasolla vaikuttunut siitä, että mielestäsi relevantit tilastot, tiede, käytäntö ja totuus ei koskaan pidä paikkansa. Se on todella kova väite. Ja sinä pystyt kumoamaan kaiken, ihan ilman perusteluja, kun vastapuoli ei muuta kantaansa. Mielipiteesi on siis totuus itsessään, ihan ilman ilman perustelemista. Vaude... Ja tämä kaikki ilman, että vastaväitteesi etenisivät plussapallohymiötä pidemmälle. Olisipa minullakin yhtä selkeä maailmankuva.

Ehkä sinun on aika opetella elämään ilman, että poliittinen ja ideologinen aate ei määrittele sinulle "oikeamielisyyttä", vaan voisi huomioida myös sen poliittisen ja ideologisen vastapuolenkin. Susi asiat ei koske sinua, joten et silloin ole oikeutettu niitä määrittelemäänkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sinun on aika opetella elämään ilman, että poliittinen ja ideologinen aate ei määrittele sinulle "oikeamielisyyttä", vaan voisi huomioida myös sen poliittisen ja ideologisen vastapuolenkin. Susi asiat ei koske sinua, joten et silloin ole oikeutettu niitä määrittelemäänkään.

Olen poliittisesti neutraali ja sitoutumaton. Sinähän se aloit haukkumaan vihervassariksi.

Voitko huomioda sen jotenkin, melkein itku kohta pääsee minultakin.

Miten susiasiat eivät koske minua sinun mielestäsi? Kerro minulle (ja muillekin) tämä seikka. Olen hyvin kiinnostunut kuulemaan perustelusi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen poliittisesti neutraali ja sitoutumaton. Sinähän se aloit haukkumaan vihervassariksi.

Voitko huomioda sen jotenkin, melkein itku kohta pääsee minultakin.

Miten susiasiat eivät koske minua sinun mielestäsi? Kerro minulle (ja muillekin) tämä seikka. Olen hyvin kiinnostunut kuulemaan perustelusi.

Vaadit minua aina kertomaan kaiken, koska et itse osaa etkä kykene siihen ideologiasi tähden. 😂 Kuten olen sinulle metsästys viha kommenttiesi ohessa kuukausi tolkulla sanonut, että en keskustele edelleenkään sinun kanssa niin metsästyksestä kuin susiasioista, koska ne eivät kuulu sinulle muutenkaan. Yrität täällä muutenkin jatkuvasti provosoida metsästäjiä ja toista kuukautta on ollut rauhallista, kun kukaan ei ole provoyrityksiisi tarttunut. Sinun vuosia kestänyt provoilusi täällä jo tunnetaan. 😉
        Et ole poliittisesti sitoutumaton, kun öyhötät yhtenään persuasi. Paljastat sillä poliittisen puolesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai sinäkin pystyt laittamaan jonkun luotettavan lähteen? Satunnainen Googlettelu kun voi johtaa tietojenkalastelusivuille tai ties mille hommafoorumille.

Esim. tilastokeskus kelpaa oikein hyvin (johon muuten tuo aloituksessa viitattu koiran osuus perustuu).

:) :) :)

Vale, emävale, TILASTO, poliitikon puhe, ministerin suullinen lupaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Esim. tilastokeskus kelpaa oikein hyvin (johon muuten tuo aloituksessa viitattu koiran osuus perustuu)."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaadit minua aina kertomaan kaiken, koska et itse osaa etkä kykene siihen ideologiasi tähden. 😂 Kuten olen sinulle metsästys viha kommenttiesi ohessa kuukausi tolkulla sanonut, että en keskustele edelleenkään sinun kanssa niin metsästyksestä kuin susiasioista, koska ne eivät kuulu sinulle muutenkaan. Yrität täällä muutenkin jatkuvasti provosoida metsästäjiä ja toista kuukautta on ollut rauhallista, kun kukaan ei ole provoyrityksiisi tarttunut. Sinun vuosia kestänyt provoilusi täällä jo tunnetaan. 😉
        Et ole poliittisesti sitoutumaton, kun öyhötät yhtenään persuasi. Paljastat sillä poliittisen puolesi.

Koska et ole metsästäjä ,vaan tyhjän paskan jauhaja ,niinku persu yleensä on.🤤🤤🤤

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Esim. tilastokeskus kelpaa oikein hyvin (johon muuten tuo aloituksessa viitattu koiran osuus perustuu)."

No, nykyhallitus on mitä on...

• Anonyymi

Punkki on vaarallisin.

• Anonyymi

Hevari on paljon vaarallisempi! Johan aikanaan laulussakin varoiteltiin, että "hevi tulee, hevi tappaa".

• Anonyymi

Miljardimäärästään huolimatta punkki on melko vähäinen surmaaja.
        Kirpaisee toki se yksikin punkkiturma.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Hyvä, että tästä ongelmasta aletaan vähitellen puhua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, että tästä ongelmasta aletaan vähitellen puhua!

Kuvastaa susilyytiä ja hänen metsästys vastaisia komppaajiaan koira vihassaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvastaa susilyytiä ja hänen metsästys vastaisia komppaajiaan koira vihassaan.

Koiraviha on hieman liioiteltu sana, mutta vaikea on tuntea sympatiaa, kun koirat ovat todistettavasti sutta huomattavasti suurempi uhka ihmisten terveydelle ja hengelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koiraviha on hieman liioiteltu sana, mutta vaikea on tuntea sympatiaa, kun koirat ovat todistettavasti sutta huomattavasti suurempi uhka ihmisten terveydelle ja hengelle.

Jos puhutaan sudesta ja suden uhasta silloin ei luetella muita tapoja kuolla. Jos lentokone putoaa, niin tekö vihervasemmistossa ette edes tutkisi syitä ja estäisi tulevia onnettomuuksia, vaan toteaisitte "autoilu on vaarallisempaa kielletään autoilu"?
        Ideologianne on yhtä typerä kuin poliittinen aatteennekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos puhutaan sudesta ja suden uhasta silloin ei luetella muita tapoja kuolla. Jos lentokone putoaa, niin tekö vihervasemmistossa ette edes tutkisi syitä ja estäisi tulevia onnettomuuksia, vaan toteaisitte "autoilu on vaarallisempaa kielletään autoilu"?
        Ideologianne on yhtä typerä kuin poliittinen aatteennekin.

No, se susi ei ole uhka, joten siksi tässäkin puhutaan koirista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numerot^
        2 miljoonaa koiraa & 17 kuolemaa
        200 sutta & 245 kuolemaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on uhka ja se uhka ei muutu tasan yhtään mihinkään vaikka luettelisit sivu tolkulla muitakin tapoja kuolla. Se kertoo vain sen, että olet hyvin yksinkertainen ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on uhka ja se uhka ei muutu tasan yhtään mihinkään vaikka luettelisit sivu tolkulla muitakin tapoja kuolla. Se kertoo vain sen, että olet hyvin yksinkertainen ihminen.

Oispa sinunlaisia neropatteja enemmän.😄😄😄😄😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numerot^
        2 miljoonaa koiraa & 17 kuolemaa
        200 sutta & 245 kuolemaa.

Miltäs vuosilta nämä otannat ovat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oispa sinunlaisia neropatteja enemmän.😄😄😄😄😄

Metsästyksen vastustaja paljasti jälleen oman typeryytensä tyytymällä tyypilliseen henkilöhyökkäämiseen, kun omat perustelut aiheeseen loppuivat. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Metsästyksen vastustaja paljasti jälleen oman typeryytensä tyytymällä tyypilliseen henkilöhyökkäämiseen, kun omat perustelut aiheeseen loppuivat. 😂

Onneksi sinä olet niin fiksu ,yhteiskunnan ja ennenkaikkea metsästyksen saralla.😄😄😄

• Anonyymi

Tyhmä vertaus aloittajalta kun toisia on huomattavasti enemmän

• Anonyymi

Ei suinkaan, sillä toinen kesy (siis ihmiselle vaaraton), toinen villi (ihmiselle vaarallinen). Kuitenkin tämä kesy tuntuu olevan huomattavasti vaarallisempi.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Suomessa on koiria noin 800000 ja susia noin 300, suhdeluku on siis noin 2670.
      Suhdeluku ei tietenkään esim. 1800- luvulla ollut sama, tuolloin sudet tappoivat lukuisia ihmisiä. Suomen alueella tiedossa olevan historian aikana sudet ovat aiheuttaneet ihmisen kuoleman useampia kertoja kuin koirat.
      Aiheesta on kirjoitettu ihan kirjojakin tapauksia ja tapahtuma- aikoja yksityiskohtaisesti selvittäen, turha kinaaminen on turhaa kinaamista.

• Anonyymi

1. Aina ei ole ollut varmaa, onko kyseessä ollut susi vai koirasusi
        2. Aikaisemmin susia on ollut liikaa suhteessa tarjolla olevan ravinnon määrään
        3. Kuinka moni susi on sinun tilastojesi mukaan tappanut ihmisen Suomessa (itsenäisyyden aikana)
        4. Susi on villieläin, koira kesy.. Koiran pitäminen lemmikkinä on laillista. Yhdenkään koiran ei tulisi olla aggressiivinen ihmistä kohtaan, saati tappaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Aina ei ole ollut varmaa, onko kyseessä ollut susi vai koirasusi
        2. Aikaisemmin susia on ollut liikaa suhteessa tarjolla olevan ravinnon määrään
        3. Kuinka moni susi on sinun tilastojesi mukaan tappanut ihmisen Suomessa (itsenäisyyden aikana)
        4. Susi on villieläin, koira kesy.. Koiran pitäminen lemmikkinä on laillista. Yhdenkään koiran ei tulisi olla aggressiivinen ihmistä kohtaan, saati tappaa.

Kohtahan kaikki suomen sudet on koirasusia, kun viherideologistit esti koirasusilauman metsästyksen joka on levittäytynyt koko maahan, joten kohta koko suomen susikanta poistetaan haitallisina sekuleina. Mitäs viherheppeli siitä tuumaa? 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kohtahan kaikki suomen sudet on koirasusia, kun viherideologistit esti koirasusilauman metsästyksen joka on levittäytynyt koko maahan, joten kohta koko suomen susikanta poistetaan haitallisina sekuleina. Mitäs viherheppeli siitä tuumaa? 😂

Taas tänään tuoreita uutisia:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/28815239-0b36-4cde-b545-4b2c804718ef?_gl=1*16j2lrk*_ga*MTc2OTE0NTgwMC4xNjc4NjM2MTAz*_ga_3L539PMN3X*czE3NDYzNzg1NjYkbzE2MDUkZzEkdDE3NDYzNzg1OTUkajAkbDAkaDA.

Näitä on joka päivä!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy susiin miten?

Liittyy siihen, että koira on nykyään suurempi vaara kuin susi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy siihen, että koira on nykyään suurempi vaara kuin susi.

Ei liity mitenkään kun puhutaan suden uhasta. Miksi sitten erittelet vaan koiran etkä listaa muita tapoja kuolla kerran haluat ohittaa sen asian mistä puhutaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei liity mitenkään kun puhutaan suden uhasta. Miksi sitten erittelet vaan koiran etkä listaa muita tapoja kuolla kerran haluat ohittaa sen asian mistä puhutaan?

Kertoisitko sitten ne kerrat Suomen itsenäisyyden aikana, kun susi on hyökännyt ihmisen kimppuun, ja tappanut?

Ei yhtään.

Koira puolestaan lukuisia kertoja.

Haluatko siis, että listattaisiin muista syistä kuin koirahyökkäyksistä johtuvat kuolemantapaukset.

Miksi?

Onhan niitä, esim. metsästysonnettomuudet, aseelliset murhat ja tapot jne. Onko erityistoiveita? Mihin ajanjaksoon haluaisit erityisesti perehtyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertoisitko sitten ne kerrat Suomen itsenäisyyden aikana, kun susi on hyökännyt ihmisen kimppuun, ja tappanut?

Ei yhtään.

Koira puolestaan lukuisia kertoja.

Haluatko siis, että listattaisiin muista syistä kuin koirahyökkäyksistä johtuvat kuolemantapaukset.

Miksi?

Onhan niitä, esim. metsästysonnettomuudet, aseelliset murhat ja tapot jne. Onko erityistoiveita? Mihin ajanjaksoon haluaisit erityisesti perehtyä?

Edelleen kun puhutaan suden uhasta asia ei muutu vaikka listaisit sadoittain eri tapoja kuolla. Et saa asiaa muuksi muutettua, vaikka viherideologiallasi kuinka yrität asiaa kääntää. Mikä teille on niin vaikeaa pysyä aiheessa, jos puhutaan sudesta? Koskaan ette siihen kykene.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen kun puhutaan suden uhasta asia ei muutu vaikka listaisit sadoittain eri tapoja kuolla. Et saa asiaa muuksi muutettua, vaikka viherideologiallasi kuinka yrität asiaa kääntää. Mikä teille on niin vaikeaa pysyä aiheessa, jos puhutaan sudesta? Koskaan ette siihen kykene.

Määrittele se suden uhka ja esitä faktat väitteesi tueksi. Vaikkapa itsenäisen isänmaan tilastoihin tukeutuen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Määrittele se suden uhka ja esitä faktat väitteesi tueksi. Vaikkapa itsenäisen isänmaan tilastoihin tukeutuen.

Sinun on turha jankata asiaa jonka tiedät itsekin ilman mitään lisäkysymyksiä. Se että suden uhka ei kosketa teitä kaupungeissa asuvia viherideologisteja ei tarkoita, että ne eivät koske myös muitakaan. Teet itsestäsi täyden idiootin tuolla öyhöttämiselläsi.

• Anonyymi

Susi tietfnkin. Se on peto

• Anonyymi

Mulla ollu koiria 50 vuotta. Ei yhtään puremaa, ei naapurien lampaiden raateluja.
      Susilla on pidempi lista...

• Anonyymi

Suuri koira, Jättirotuinen tuo turvaa.

• Anonyymi

Taannoinen Sallan tapaus, jossa lopulta löydettiin jotain thaimaalaiselle marjanpoimijalle kuuluneita asioita, jo pelkästään, nostaa suden 23,5kertaiseksi surmaajakandidaatiksi koiruliin verrattaessa.

Ken ei tunne historiaansa, ei tiedä tulevastakaan mitään. Näin ollen aina tulee muistaa 1800luvun susiturmat.

• Anonyymi

Laitathan linkin tuohon tapaukseen;)

• Anonyymi

Mitenhän vasemmistossa ja vihreissä suhtaudutaan susiin henkilökohtaisesti, jos omaa koiraa purraan... Käykö kuten Sofia Virralle metsähakkuissa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe