Aktivointisuunnitelma 2025

Anonyymi-ap

Onko kellekään tehty? Mitä sanottiin ja onko pakollista taas kuntouttava tms? Itsellä edessä ja hirvittää mihin kuulusteluihin sitä taas joutuu.

5

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuntouttavaan ei voi pakottaa mutta huijata voi. Tosin määrärahat siihen ovat nyt vähissä, joten se muiluttamisen vaara on pienempi kuin ennen. Ennen sinne ohjailtiin ihmisiä ihan tilastojen siivoamisen vuoksi. Mutta jos kuntouttavaa suositellaan, niin siihen pitää olla hyvät perusteet. Kysy perusteet mitä elämänhallinta ongelmaa he epäilevät sinulla olevan ja miten kuntouttava heidän mielestään konkreettisesti korjaisi sen. Mutta tuskin he edes ehdottavat sitä jos näyttää siltä että sinulla on kaikki ok. Työpaikan puute ei ole peruste kuntouttavaan.

Katso että olet siisti, normaalilla tavalla asiansa hoitava ihminen. Juttele vain ihan normaalisti ja katso silmiin. Jos kysyvät liian henkilökohtaisia niin ota aikaa ja kysy miksi kysyvät yksityisasioita.

Älä allekirjoita nopeasti mitään mikä epäilyttää. Pyydä vaikka sopimus printattuna mukaan ja kerro että haluat näyttää sitä vielä ensin jollekin joka voi antaa siitä arvionsa. Ja äänitä koko haastattelu avoimesti. Sinulla on siihen oikeus ja tämän tiedostaminen karsii jo räikeimmät ylilyönnit virkailijoilta.

Tilanne on jännittävä, mutta ihmisiä ne vain ovat siellä pöydän toisellakin puolella. Monenlaisia virkailijoita on tullut nähtyä ja vielä useammanlaisista olen kuullut. Mutta kun tietää oikeutensa niin ei tarvitse suostua kaikkeen mitä ne ehkä ehdottavat.

• Anonyymi

Kiitos vinkeistä. Olen kyllä ollut noiden taholta jo aika monessa "kuulustelussa", että jotakin kokemusta löytyy. Mietityttää nyt vaan kun puhuivat jostakin kolmikannasta eli joku sossutäti siellä sitten arvioimassa myös. Ei se muuten haittaa, mutta sinne kuntouttavaan en tosiaan halua.

• Anonyymi

Työtön päättää itse mitä tekee. Työvoimapalveluissa on sen nimen mukaista palvelusväkeä, joiden työ on noudattaa työttömän käskyjä.

• Anonyymi

Oman kokemuksen mukaan ei mene näin. Toivottavasti jo armon vuonna 2025 jotakin olisi tuossakin muuttunut.

• Anonyymi

Kyllä määrätään kovia vaatimuksia jotta työt alkaa maistumaan eli hakuja tehtävä koska työtön työnhakoja!
      Itselle iski rajut ehdot eli on haettava 1 työpaikka 3kk välein seuraavat 9kk.
      Jos ei kutsuta 6kk jälkeen uudelleen suunitelman tekoon...

No kyseessä erikoinen haku vaatimus, koska 2026 alkupäässä alkaa eläke...:D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe