Range ahdistus

Anonyymi-ap

Kuulemma se range-​ahdistus yhä joitakin vaivaa,

18

206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten niin yhä? Kun 20€:lla tankkaa niin eipä se paljoa sitä rangea koslaani lisää. Ahdistaahan se.

• Anonyymi

Range on samalla tankkauksella Helsinkiin ja takaisin, eikä vielä sittenkään ole kiire tankille...

• Anonyymi

Kyllä! Ja tauolle ja kahville voi pysähtyä silloin kun huvittaa, eikä silloin kun auton akusto käskee. 😂🤣😂

• Anonyymi

No jopas sulla on kiva mesta, kun Hesaan ja takasin tuosta vaan, suitsait. Ne on nuo vanhat nokivasarat sitten ihmeellisiä.
        Minä tein tuota rattityötä melkein 20 vuotta, muun työn ohessa ja noin 10 päivää/kk.
        Vain kerran piti ajaa päiväseltään Jns-Kirkkonummi-Jns. Onnistui kyllä, mutta tiukílle veti. Lähtö oli klo 23.00, koska piti olla aamulla ysiltä tiskin takana.
        Menomatka ei ollut temppukaan. ajelin aika railakasta vauhtia, koska metsätaipaleilla ei tarvinnut varoa tutkia. Kirkkonummella viivyin vajaan tunnin, kävin tankkaamassa ja söin lähtiessä.
        Vähän Varkauden eteläpuolella heräsin autosta. Olin ajanut auton aivan muistamattomassa tilassa levikkeelle ja heräsin siihen, kun samalta levikkeeltä lähti rekka liikkeelle. Olin siis selvinpäin, mutta niin väsynyt, että aivo otti lomaa. Onneksi niin, ettei kolahtanut.
        No, enhän minä tietenkään ihan ysiltä ollut tiskin takana, mutta homma hoitui.
        Pääasiassa ne ajelut olivat 150-300 kilsaa/päivä. Nyt sitä, suunnilleen samaa hommaa, tekee kaveri täyssähkösellä. Virtaa on kuulemma patterissa riittänyt, ei oo tarvinnu mennä hinailemaan.

Minusta nämä "Helsinkiinjatakas"- tyypit ovat hauskoja. Ikinä ne ei ole omalla autolla Helsingissä käyneet, mutta silti, "Helsinkiinjatakas".
        Niille se "Helsinkiinjatakas" range on kaiken a ja o.
        Noniin. Lähetään.

HELSINKIINJATAKAS.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jopas sulla on kiva mesta, kun Hesaan ja takasin tuosta vaan, suitsait. Ne on nuo vanhat nokivasarat sitten ihmeellisiä.
        Minä tein tuota rattityötä melkein 20 vuotta, muun työn ohessa ja noin 10 päivää/kk.
        Vain kerran piti ajaa päiväseltään Jns-Kirkkonummi-Jns. Onnistui kyllä, mutta tiukílle veti. Lähtö oli klo 23.00, koska piti olla aamulla ysiltä tiskin takana.
        Menomatka ei ollut temppukaan. ajelin aika railakasta vauhtia, koska metsätaipaleilla ei tarvinnut varoa tutkia. Kirkkonummella viivyin vajaan tunnin, kävin tankkaamassa ja söin lähtiessä.
        Vähän Varkauden eteläpuolella heräsin autosta. Olin ajanut auton aivan muistamattomassa tilassa levikkeelle ja heräsin siihen, kun samalta levikkeeltä lähti rekka liikkeelle. Olin siis selvinpäin, mutta niin väsynyt, että aivo otti lomaa. Onneksi niin, ettei kolahtanut.
        Pääasiassa ne ajelut olivat 150-300 kilsaa/päivä. Nyt sitä, suunnilleen samaa hommaa, tekee kaveri täyssähkösellä. Virtaa on kuulemma patterissa riittänyt, ei oo tarvinnu mennä hinailemaan.

Minusta nämä "Helsinkiinjatakas"- tyypit ovat hauskoja. Ikinä ne ei ole omalla autolla Helsingissä käyneet, mutta silti, "Helsinkiinjatakas".
        Noniin. Lähetään.

HELSINKIINJATAKAS.

No mihin se jäi nysväämään...?
        Ai niin, sillähän on nokivasara. sehän kiihtyy kun trukki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noniin. Lähetään.

HELSINKIINJATAKAS.

No sinä nyt käsität asiat ihan omalla tavallasi...
        Totuus kuitenkin on että kun lähden Helsinkiin, otan tankin täyteen Joensuussa ja ajelen sinne päivän aikana kaikessa rauhassa ja pysähdyn silloin kun siltä tuntuu, en silloin kun auto käskee.
        Auto voi seisoa viikon pilotti-hotellilla, lentoparkissa tai satamassa ja suomeen palattuani ajelen takaisin Joensuuhun yhtä stressittömästi, eikä tarvitse vieläkään heti kohta tankata.
        Tämä on mielestäni minulle sopiva auto, enkä näe mitään järkeä vaihtaa tätä sähköautoon.
        Tämä on puhtaasti oma näkemykseni.
        Toki nyt Helsingin keskustassa on menossa mittavia tietöitä, jotka hankaloittavat autolla liikkumista siellä, mutta eipä se sen helpompaa liene sähköautollakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä nyt käsität asiat ihan omalla tavallasi...
        Totuus kuitenkin on että kun lähden Helsinkiin, otan tankin täyteen Joensuussa ja ajelen sinne päivän aikana kaikessa rauhassa ja pysähdyn silloin kun siltä tuntuu, en silloin kun auto käskee.
        Auto voi seisoa viikon pilotti-hotellilla, lentoparkissa tai satamassa ja suomeen palattuani ajelen takaisin Joensuuhun yhtä stressittömästi, eikä tarvitse vieläkään heti kohta tankata.
        Tämä on mielestäni minulle sopiva auto, enkä näe mitään järkeä vaihtaa tätä sähköautoon.
        Tämä on puhtaasti oma näkemykseni.
        Toki nyt Helsingin keskustassa on menossa mittavia tietöitä, jotka hankaloittavat autolla liikkumista siellä, mutta eipä se sen helpompaa liene sähköautollakaan.

Jojensuuusta Helsinkiin on matkaa sen verran, että on aina syytä pitää välillä tauko. Minä en tosin nykyisin enää aja omalla, koska juna on huomattavasti helpompi. Tosi siisti juttu. Sinä et varmaan sitä voisi käyttää, koska junassa voi olla muitakin - YÄKH!
        Omalla ajaessasi olet kiinni siinä jakkaran ja ratin välissä - ihan oikeasti. Et katsele maisemia, etkä tarpeettomasti vilkuile sivuille. Et voi lähteä ravintolavaunuun maistamaan lihapullia ja pottumuusia tai kahvia kera pullan.
        Minä käytän junaa, koska se on helppoa. No tietysti voisi mennä lentäen, mutta se on meluisaa ja mutkikasta. Junalla pääset H:gin keskustaan, mutta myös H:ki-Vantaalle.
        Varaat junasta ekstra rauhallisen osaston, niin saat olla aivan rauhassa koko matkan. Eipä tappele huonosti kasvatetut kersat istuimesi vieressä.
        Toki voi varata myös vaikkapa kahden henkilön päivähytin, mutta se maksaa kaikkineen jopa yli 50 €/suunta (tarkistin), toki halvempiakin vuoroja on. Hytti kannattaa varata hyvissä ajoin, koska niitä on rajallinen määrä.
        Helsingissä keskustan alueen virastot, teatterit ja museot ym. ovat niin lähellä, että ne voi käydä kävellen tai raitsikalla, metrolla, lähijunalla tai tiukan paikan tullen taksilla.
        Julkisilla matkustaminen on huomattavasti stressittömämpi tapa hoitaa asioita, silloin kun siihen on mahdollisuus.
        Ai niin, se sähköauto!
        Juu, on meillä. Firmassa on useitakin ja hyvin toimii. Työajoja ajellaan firman autoilla ja omalla mm. kesällä Norjan reissut.
        Ei ole ollut mittään ongelmaa, mutta kiva kun kannat huolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jojensuuusta Helsinkiin on matkaa sen verran, että on aina syytä pitää välillä tauko. Minä en tosin nykyisin enää aja omalla, koska juna on huomattavasti helpompi. Tosi siisti juttu. Sinä et varmaan sitä voisi käyttää, koska junassa voi olla muitakin - YÄKH!
        Omalla ajaessasi olet kiinni siinä jakkaran ja ratin välissä - ihan oikeasti. Et katsele maisemia, etkä tarpeettomasti vilkuile sivuille. Et voi lähteä ravintolavaunuun maistamaan lihapullia ja pottumuusia tai kahvia kera pullan.
        Minä käytän junaa, koska se on helppoa. No tietysti voisi mennä lentäen, mutta se on meluisaa ja mutkikasta. Junalla pääset H:gin keskustaan, mutta myös H:ki-Vantaalle.
        Varaat junasta ekstra rauhallisen osaston, niin saat olla aivan rauhassa koko matkan. Eipä tappele huonosti kasvatetut kersat istuimesi vieressä.
        Toki voi varata myös vaikkapa kahden henkilön päivähytin, mutta se maksaa kaikkineen jopa yli 50 €/suunta (tarkistin), toki halvempiakin vuoroja on. Hytti kannattaa varata hyvissä ajoin, koska niitä on rajallinen määrä.
        Helsingissä keskustan alueen virastot, teatterit ja museot ym. ovat niin lähellä, että ne voi käydä kävellen tai raitsikalla, metrolla, lähijunalla tai tiukan paikan tullen taksilla.
        Julkisilla matkustaminen on huomattavasti stressittömämpi tapa hoitaa asioita, silloin kun siihen on mahdollisuus.
        Ai niin, se sähköauto!
        Juu, on meillä. Firmassa on useitakin ja hyvin toimii. Työajoja ajellaan firman autoilla ja omalla mm. kesällä Norjan reissut.
        Ei ole ollut mittään ongelmaa, mutta kiva kun kannat huolta.

En minä sinun sähköautostasi sentään huolta kanna, mutta äläpä sinäkään kyseenalaista muiden omaan kokemukseen perustuvia valintoja.
        No, kuka mistäkin tykkää... On totta että itse en juuri pidä julkisesta liikenteestä, enkä kyytien odottelusta, osaksi siksi että arvostan oman auton antamaa vapautta tulla, mennä, lähteä milloin ja minne haluaa. Enkä jaksa odotella matkatavaroiden kanssa junaa, bussia, ratikkaa, taikka metsästää taksia.
        Easypark-sovellus tekee pysäköimisenkin helpoksi, joten senkään takia ei kasva sarvi otsaan.
        Eläkkeellä ollessa on ihan hyvää aikaa ajella ja pysähtyä matkan varrella vaikka entisiä työkavereita moikkaamaan tai sukulaisia katsomaan.
        Kuitenkin arvostan autoilun vaivattomuutta ja sitä minulle tarjoaa nykyinen autoni.

• Anonyymi

Onneksi löytyy molemmat vaihtoehdot. Sähköautoon sähkö firman piikkiin ja joskus harvoin diesel-autolla kaukomatkat.

• Anonyymi

Kaksi autoa? Mitä järkeä? No ei niin mitään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi autoa? Mitä järkeä? No ei niin mitään!

Oikeastaan... neljä autoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeastaan... neljä autoa.

Minä pärjään yhdellä. Ei tarvitse miettiä että millä autolla minnekin lähtee kun samalla pääsee kaikkialle. Yksi auto, yhdet kulut. Neljä autoa, neljät kulut...
        Mutta jokainenhan saa toki heittää rahansa vaikka kaivoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä pärjään yhdellä. Ei tarvitse miettiä että millä autolla minnekin lähtee kun samalla pääsee kaikkialle. Yksi auto, yhdet kulut. Neljä autoa, neljät kulut...

Ei ne pienet menot vaan suuret tulot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun vaikka isäntä lähtee töihin jää puoliso kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai teillä on semmoista...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis töihin...? Mitäs se sellainen on?

• Anonyymi

Minua on yllättänyt se asia tässä sähköautokeskustelussa että hyvin moni on täälläkin melkoisessa paniikissa todistellut ettei sähköautoilu sovi heille. Miksiköhän?
      Ei kukaan ole pakottamassa heitä vaihtamaan sähköautoon. Hilppaskaa vain rauhassa tankkaamatta etään perille soppatykkiä vetäen tai sun mitä. Joillekin sähköautoilu käy ja käykin hyvin ja hyvinkin edullisesti. Autoilukin on valintoja, valintoja.
      Eihän kovinkaan moni normaaliälyinen urputa toisilleen eri asumismuodoista; rivi-, kerros- tai omakotitalo.

• Anonyymi

Sähköauto on edullinen enerkian suhteen mutta muuten kallis.Itse ostaisin mutta ei eurot riitä enkävelka tai liisinkikoslalla ajele.Nokimese riittää ja kukkaro kiittää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7105
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3428
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe