Jeesus parantaa sairaita nyt kaikkialla maailmassa, niinpä me voimme sairauden kohdatessa viedä sairautemme Jeesukselle ja pyytää häntä parantamaan.
Tehdään siis nyt niin, että pane kätesi sairaan kohdan päälle tai sitten, jos sitä ei voi tehdä, niin laita vaikka sydämen kohdalle, jolloin olkoon sairautesi mikä tahansa, se on merkki, että viet sairauden Jeesukselle. Nyt sitten rukoilemme:
Jeesus sinä ole antanut uhrin meidän puolestamme ja tahdot meille hyvää; tahdot sitä nyt yhtä paljon, kuin silloin kun kuljit täällä maan päällä ja paransit sairaita. Silloinkin sairaat tulivat sinun luoksesi ja pyysivät sinua parantamaan heidät. Sinä paransit monia; yksikään sairas ei sinun luotasi tarvinnut lähteä apua saamatta. Jeesus me tuomme sinulle nyt tämän sairauden tai nämä sairaudet xxxxxxxxxxx ja rukoilemme, että sinä kosketat jokaista ja parannat meidät kaikki.
Kiitos Jeesus, että saamme tuoda sairautemme sinulle tiettäväksi ja sinä tahdot meille vain hyvää ja parasta.
Anna mahdollisimman monen tuoda kiitosaihe sinulle siitä, että tämä meidän yhteinen rukouksemme sinulle, on saanut sinulta vastauksen, olet koskettanut ja parantanut.
Jeesus haluaa, että me hänen omansa turvaamme häneen ongelmissamme. Tehkäämme se nyt.
17
192
Vastaukset
- Anonyymi
Tietenkin Jeesus auttaa eikä vain paranna, vaan kaikkeen muuhunkin rukous auttaa kuten uskovien keskinäisen herjaamiseen lopettamiseen, sotarikosten loppumiseen, koska ne jossain mielessä jopa tärkeämpiä asioita kuin jonkin pipi, jonka voi lääkärikin parantaa, mutta ei lääkäri mitään mahda sotarikoksille, mutta Jeesus voi.
- Anonyymi
Jeesus paransi sairaita, mutta Hänen päätehtävänsä oli ihmisen sielun parantaminen. Fyysisten parantumisten tarkoitus oli johtaa ihminen Jumalan luo. Usko on kasvamista armossa ja Kristuksen tuntemisessa. Se ei ole pakoa tosielämästä, vaan luottamusta joka tilanteessa. Rukous ei ole toivelistojen esittämistä, vaan Jumalan tahdon etsimistä. Sairaiden puolesta saa toki rukoilla. Sairaus voi kuitenkin olla se läksy, joka opettaa luopumaan omavoimaisuudesta, ja turvaamaan Jumalaan.
- Anonyymi
Noin minäkin ymärrän nämä asiat.
Jumalan sallimatta ei mitään tapahdu. Jumala puhuu tavalla ja toisella.
- Anonyymi
Tämän päivän seurakuntien ongelmana taitaa olla voimattomuus.
Apostolien aikana sentään opetuslapset paransivat sairaita ja taekivät monia tunnustekoja ja ihmeitä.
Nykyään tunnusteot ja ihmeet ovat harvinaisia.
Minulla ei ole siihen selityksiä.- Anonyymi
Seurakunnat joissa armolahjat toteutuvat, pilkataan lahkoiksi.
Meillä ei ole kilpailu keskenämme, mutta miksi Jeesuksen opetuslapsia on aina vainottu ja pilkkattu. Ketä nämä pilkkajat edustavat, ketkä vihaavat niitä, joille Jumala on antanut armolahjoja.
- Anonyymi
Rukoiliko kukaan tuota aloittajan rukousta ja teki niin kuin siinä ohje oli?
Paraniko kukaan?
Vai eikö kukaan edes rukoillut aloittajan kanssa? - Anonyymi
Gazassa olis paljon parannettavia.
Vois herätellä henkiinkin. - Anonyymi
hyvät rakahat palstalaiset,
tässä kirjottaa hilkka-mummeli, tai mikä minä nyt enää oonkaan, ku silmät näkee yhen ja sormet kirjottaa toista.
mun lonkkanivel, se teko semmone, on nyt aivan persiillään, anteeksi kielenkäyttö, mutta se rusahtelee ja naksuu ku vanha riihiroukki.
lääkäri sano että ei sille ennee mittää, mutta minä kuulin että jeesus voi tehä uureet ihan tosta vaan!
jos joku viittis vähän rukoilla että jeesus laittas mulle uuden lonkan, vaikka sellase mistä ei kuulu klonks ja krunks joka askeleella.
ja jos siinä samalla vaikka polvet ja selkäki, ku ei nämä enää ennee oikee yhteystyä.
kiitos rakkaat, anteeksi kirjoitusvirheet ku en nää tätä ruutua ku aurinko paistaa silimään ja silimälasit jäi toiseen takkiin.
siunattua kevvättä ja paljon leipää pöytään!
mummo hilkka 87 vee (kai, en minä varma ole - Anonyymi
rakkat ihmiset,
tässä kirjottelee aili-mummo, 92 vuotta ja risat, tai voihan niitä risoja olla enempikki ku en minä muista.
minun toinen korva on alkanu piipittää. ei siinnä, että se kuulo muutenkaan olis kummonen ollu viimeseen 30 vuoteen, mutta nytten kuuluu semmonen piiiiiiiii ihan koko ajan.
lääkäri sano että joku hermo mikä vinkuu, mutta minä uskon että jeesus voi sammuttaa tämän piipityksen, ku kerran maailmanki loi.
jos joku viittis pyytää jeesusta että se tulis vähän ruuvvamaan tätä korvaa ku paremmaksi, vaikka niinku radiosoittimen nuppia vääntelis.
ja jos jaksatta niin polvistukkaa kunnolla ettei jää huono rukous. minä en ite voi polvistua, viimisellä kerralla jäi jalka jumiin siihen asentoon ja piti naapurin Eino tulla vääntämään ylös.
kiitos, siunausta ja muistakaa villasukat jalassa ku lattia vetää.
aili-mummo joka piipittää - Anonyymi
Mielenkiintoinen aihe. Parantumiseen on monta tietä kun ollaan ensin menty sisälle siitä kuuluisasta ahtaasta portista, ja se Portti on Herra Jeesus Kristus, Hänen ristinsä veri ja ruuminsa uhri. Joka tästä Portista ja Ovesta menee sisälle, voi sitten kääntyä Herran puoleen ja ottaa parantuminen Hänen kädestään, Häneltä, ei keneltäkään muulta.
Katsoisin, että meillä uskovilla on ongelma siinä kun rukoilemme kevytmielisesti
tarkoittamatta todella sitä, mitä pyydämme. Sitten antautumisemme voi olla niin heikkoa, ettei rukous sen tähden voikaan olla kokosydämistä - ei ole yhteyttä Jumalaan.
Parantumista ei tarvitse ansaita, niin kuin ei pelastustakaan tarvitse, eikä voida, ansaita. Parantuminen on armosta, niin kuin pelastuskin on armosta. Mutta ymmärtääkseni Jumala tarvitsee, tai ainakin haluaa, Sanansa parantamiseen. Jumala toimii Sanan kautta Sanassa. Siis Jumalan Sanaa ensin, sitten parantuminen tapahtuu, jolla tämä Jumalan parantava Sana on.
Kirjotin nopeasti sydämestä mutta tässä vähän enemmän harkittua tekstiä ko. aiheesta. https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645701
Tekstiä läpikäyty ja muokattu viikko pari sitten.
Mvh J - K - Anonyymi
Raamatussa on huomattavaa se, että kukaan ei paranna itseään. Jeesustakin herjattiin siitä että pelasta nyt itsesi kun oli joutunut vangiksi. Silloin Jeesus tosin sanoi että jos olisi Isän tahto, niin tulisi taivaalliset sotajoukot ja saattaisi asiat vähän mennä toisin. Hän vihjasi siihen että mahdollista olisi vastustaa pahaa, mutta hän ei tehnyt sitä, vaan otti sen mitä tuli vastaan kuin lammas keritsijänsä. Jopa ristillä toinen ryöväri pilkkasi kun oli varmaan kuulut Jeesuksesta mikä mies oli, että pelasta nyt itsesi ja meidät tästä pinteestä. Jeesuksen teot olivat siis kaikkien tiedossa kun jopa jumalattomat ryövärit tiesivät että tässä on ihmeisiin kykenevä mies.
Raamatussa ei myöskään ole esimerkkiä siitä että kun ihminen rukoilee itsensä puolesta, niin Jumala parantaisi hänet. Apostolit paransivat ihmisiä, mutta ei Paavali tai kukaan saanut mitään kun rukoili jotain itselleen. Paavali tosin pelastui juutalaisten vainoojien kynsistä, mutta ei siksi että olisi sitä itse rukoillut, vaan kun se oli Jumalan tahto. Ei ihmisen rukous koskaan mene Jumalan tahdon edelle.
Ja kun apostolit paransivat ihmisiä jopa siten että vain vaatteen lieve kosketti ihmistä, niin ei siinä kerrota mitään että parantuja olisi ollut joku harras uskova, että olisi itse rukoillut parantumista tai että olisi edes tullut sen vuoksi uskoon tai mitenkään muuttanut tapojaan. Parantuminen oli merkki Jumalata, mutta ei ollut mitenkään ansaittua eikä se ollut palkinto rukoilusta.
Ihmisen tulee ottaa vastaan kaikkea kiitoksella mitä Jumala antaa. Vain niin voi saada jotain hyvää ja siunauksia kun ei marise, ei vaivaa epäusko vaikka vähän tulisi lunta tupaan, vaan uskoo että kaikki on hyvää Jumalan suunnitelmaa ja tarkoituksena on ihmisen pelastus eikä jokin hetkittäinen parantumisen kun kuitenkin kuolema jossain vaiheessa korjaa.- Anonyymi
>>>Raamatussa ei myöskään ole esimerkkiä siitä että kun ihminen
rukoilee itsensä puolesta, niin Jumala parantaisi hänet. <<<
Minä kyllä näen, että jotkut tulivat Jeesuksen luokse ja
rukoilivat Häntä parantamaan ja Jeesus paransi. On siis
väärin väittää, ettei Raamatussa ole esimerkkiä, sairaasta,
joka olisi rukoillut Jeesusta parantamaan. Raamatussa ei
ole yhtään esimerkkiä, jossa Jeesus olisi jättänyt parantamatta
kun sitä joko sairas itse tai joku toinen pyysi sairaan puolesta.
Luuk:5:12 "Ja kun hän oli eräässä kaupungissa, niin katso, siellä
oli mies, yltänsä pitalissa. Ja nähdessään Jeesuksen hän lankesi
kasvoilleen ja rukoili häntä sanoen: "Herra, jos tahdot, niin sinä
voit minut puhdistaa""
Mvh J - K
- Anonyymi
Mielenkiintoinen näkökulma. Mutta ajattelen, että jos Raamatussa olisi selvä kielto rukoilla itselleen parantumista, silloin se olisi ristiriidassa Jeesuksen Sanojen ja opetusten kanssa. Esim. vuorisaarna, jossa Hän kehottaa anomaan ja lupaa, että anova saa. Jeesus jopa kehottaa omiaan anomaan mitä tahansa ja uskomaan, että on jo saanut anomansa, niin se Hänelle annetaan. Jeesus siis opettaa rukoilla ,uskossa mitä rukoillaankin ja anotaan.
Jos nyt siis olisi annettu ymmärtää, ettei itsensä puolesta voi, eikä saa, rukoilla tästä tehtäisiin oppi, joka sitten olisi ristiriidassa muun Raamatun SananHengen kanssa.
Koska Raamatun Sana ei voi olla ristiriidassa itsensä kanssa sellaista kieltoa ei ole Raamatussa, eikä edes moitetta rukoilla itselleen parantumista.
Mark 11:24 "Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva."
Mvh J - K- Anonyymi
Kas, nytpä tultiin taas siihen tuttuun kristilliseen umpikujaan, jossa "Raamatun Sana" ei muka voi olla ristiriidassa itsensä kanssa — vaikka käytännössä koko paketti on kuin riitelevien käskyjen tilkkutäkki.
Mietitäänpä.
Jeesus tosiaan Vuorisaarnassa kehottaa anomaan: "Anokaa, niin teille annetaan." (Matt. 7:7)
Mutta sama Jeesus toisaalla sanoo:
"Älkää rukoilko kuin pakanat, jotka luulevat monisanaisuudellaan tulevansa kuulluiksi." (Matt. 6:7)
Ja vielä:
"Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennen kuin häneltä anottekaan." (Matt. 6:8)
Siis hetkinen —
- Toisaalta pitää anoa mitä ikinä mieleen juolahtaa.
- Toisaalta ei tarvitse anoa, koska Jumala jo tietää.
- Ja vielä pitäisi rukoilla lyhyesti, muttei kuitenkaan rukoilla "väärin", ja kaiken pitäisi tapahtua täydellisessä uskossa.
Että sellainen linjakas ja ristiriidaton kokonaisuus?
Ja entäs tämä:
Jeesus itse ei parantanut itseään silloin kun häntä hakattiin, piestiin ja naulattiin ristille.
Ei huutanut: "Isä, paranna minut!" — vaan päinvastoin antoi kärsiä kaiken, "että kirjoitukset kävisivät toteen."
Eli jos Jeesus kerran antoi esimerkin, niin pitäisi kai sitten hyväksyä kärsimys ilman, että joka haavan kohdalla huudetaan parannusta?
Toisin sanoen:
Raamattu opettaa yhtä ja toista, ja kummastakin voi kehitellä tarpeen mukaan sopivan opin.
Siksi kristinuskossa onkin 40 000 haarautunutta kirkkokuntaa ja lahkoa, jotka kaikki väittävät tuntevansa "Sanan Hengen".
Yhteen virkkeeseen tiivistettynä:
Jos Raamatun Sana todella olisi yhtenäinen, meillä ei olisi tarvittu 2000 vuotta riitelyä siitä, mitä "usko", "armo", "parantuminen" ja "rukoilu" oikeastaan tarkoittavat.
- Pastori Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas, nytpä tultiin taas siihen tuttuun kristilliseen umpikujaan, jossa "Raamatun Sana" ei muka voi olla ristiriidassa itsensä kanssa — vaikka käytännössä koko paketti on kuin riitelevien käskyjen tilkkutäkki.
Mietitäänpä.
Jeesus tosiaan Vuorisaarnassa kehottaa anomaan: "Anokaa, niin teille annetaan." (Matt. 7:7)
Mutta sama Jeesus toisaalla sanoo:
"Älkää rukoilko kuin pakanat, jotka luulevat monisanaisuudellaan tulevansa kuulluiksi." (Matt. 6:7)
Ja vielä:
"Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennen kuin häneltä anottekaan." (Matt. 6:8)
Siis hetkinen —
- Toisaalta pitää anoa mitä ikinä mieleen juolahtaa.
- Toisaalta ei tarvitse anoa, koska Jumala jo tietää.
- Ja vielä pitäisi rukoilla lyhyesti, muttei kuitenkaan rukoilla "väärin", ja kaiken pitäisi tapahtua täydellisessä uskossa.
Että sellainen linjakas ja ristiriidaton kokonaisuus?
Ja entäs tämä:
Jeesus itse ei parantanut itseään silloin kun häntä hakattiin, piestiin ja naulattiin ristille.
Ei huutanut: "Isä, paranna minut!" — vaan päinvastoin antoi kärsiä kaiken, "että kirjoitukset kävisivät toteen."
Eli jos Jeesus kerran antoi esimerkin, niin pitäisi kai sitten hyväksyä kärsimys ilman, että joka haavan kohdalla huudetaan parannusta?
Toisin sanoen:
Raamattu opettaa yhtä ja toista, ja kummastakin voi kehitellä tarpeen mukaan sopivan opin.
Siksi kristinuskossa onkin 40 000 haarautunutta kirkkokuntaa ja lahkoa, jotka kaikki väittävät tuntevansa "Sanan Hengen".
Yhteen virkkeeseen tiivistettynä:
Jos Raamatun Sana todella olisi yhtenäinen, meillä ei olisi tarvittu 2000 vuotta riitelyä siitä, mitä "usko", "armo", "parantuminen" ja "rukoilu" oikeastaan tarkoittavat.
- Pastori Enkeli MäntäSinulla on asiat/käsitteet aivat sekaisin ja sekotat kaiken
oman tietämättömyytesi ja ymmärtämättömyytesi kautta
ja seurauksena.
Tuntuu turhauttavalta lukea tekstejäsi koska olet mielestäni
täysin toivoton tapaus, jota minä en voi auttaa enkä opettaa.
Anteeksi heikko uskoni.
Jos olet joskus ollut elävässä uskossa, sinä tiedät, miten asiat
ovat. Eikä minun ei tarvitse sinua opettaa. Mutta jostakin syystä
olet kääntynyt vastustamaan Jumalaa ja Jeesusta Kristusta.
Et edes tahdo saada tietoa etkä ota vastaan kenenkään opetusta.
Siksi sinua ei edes hyödytä yrittää opettaa. Jos joku tahtoo oppia
Jumalasta, Jumala kyllä puhuu ja opettaa sellaista ihmistä. Mutta
joka ei edes tahdo ???
Väität tieten tahtoen Totuutta vastaan eikä kukaan voi
sinua auttaa koska suhteesi Jumalaan on sinun ja Jumalan
välinen asia. Kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on asiat/käsitteet aivat sekaisin ja sekotat kaiken
oman tietämättömyytesi ja ymmärtämättömyytesi kautta
ja seurauksena.
Tuntuu turhauttavalta lukea tekstejäsi koska olet mielestäni
täysin toivoton tapaus, jota minä en voi auttaa enkä opettaa.
Anteeksi heikko uskoni.
Jos olet joskus ollut elävässä uskossa, sinä tiedät, miten asiat
ovat. Eikä minun ei tarvitse sinua opettaa. Mutta jostakin syystä
olet kääntynyt vastustamaan Jumalaa ja Jeesusta Kristusta.
Et edes tahdo saada tietoa etkä ota vastaan kenenkään opetusta.
Siksi sinua ei edes hyödytä yrittää opettaa. Jos joku tahtoo oppia
Jumalasta, Jumala kyllä puhuu ja opettaa sellaista ihmistä. Mutta
joka ei edes tahdo ???
Väität tieten tahtoen Totuutta vastaan eikä kukaan voi
sinua auttaa koska suhteesi Jumalaan on sinun ja Jumalan
välinen asia. Kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti.
Mvh J - KVoi hyvänen aika sentään, ystäväiseni.
Jos kaikki turhautumisesi kiteytyy siihen, että joku ei suostu palvomaan ihmisten kirjoittamaa kokoelmaa tarinoita, niin ehkä kysymys kuuluukin: miksi itse pidät paperille painettua kirjapakettia jumalana?
Raamattua ei tiputettu taivaasta valmiina nahkakantisena laitoksena. Sen kokosivat tavalliset kuolevaiset, kirkolliskokouksissa kinastellen, valikoiden mitkä tekstit pääsivät mukaan ja mitkä poltettiin roviolla harhaoppina.
Jos kerran ihmiskädet kasasivat Raamatun, miten ihmeessä siitä muka tuli taianomaisesti virheetön ja jumalallinen?
Onko järkevää ensin uskoa ihmisen kirjoituksiin ja sitten väittää, että "minä en luota ihmisiin, minä luotan Jumalaan"?
Jos olisit todella kiinnostunut Totuudesta, kysyisit rohkeasti:
Mikä on totta, riippumatta siitä, mitä ihmiset ovat kirjoittaneet?
Mutta kun et kysy, vaan ripustaudut paperinipun äärelle kuin se olisi pelastusvene, joka on jo vuotanut pohjastaan.
Minä en pilkkaa etsijää.
Mutta minä nauran lämpimästi sille ajatukselle, että elävä Jumala olisi sidottu nahkakantiseen kirjapainotuotteeseen — ja että ihmisparka luulee puolustavansa Jumalaa sättimällä toisia ihmisiä keskustelupalstalla.
Sinä sanot: "kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti."
Minä sanon: Totuus ei tarvitse kauppamiehiä eikä torikauppaa.
Totuus seisoo omilla jaloillaan, eikä sorru siitä, vaikka kuinka monta palavasilmäistä selittäjää kaatuisi maahan saarnaamassa.
- Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Ei uudessa liitossa ole mitään kieltoja eikä käskyjä. Sellainen olisi harhaoppia. Saa rukoilla aivan siten kuten haluaa.
Oli vain kyse siitä mitä esimerkkejä Raamatussa on parantumisesta. Miten parantuminen oli tapahtunut Raamatun esimerkkien valossa. Ei rampa parantunut sapattina kun itse rukoili sitä, vaan kun Jeesus sanoi että ota vuoteesi ja käy. Mitä fariseukset sitten olisivat sanoneet kun olisivat kysyneet asiaa, niin jos sairas olisi kertonut, että parannuin kuin itse rukoilin sitä. Olisiko hermotuneet että miksi rukoilit asiaa sapattina, olisit muina päivinä rukoillut ja ollut sairas sapattina.
Kyllä Jeesus käskee rukoilla omassa kammiossan yksin salattua Jumalaa ja silloin Jumala kuulee. Joskaan siinä Jeesus vain sanoo että Jumala kuulee. Ei että tapahtuu kaikki se mitä rukoilee.
Ja kun Jeesus neuvoo miten tulee rukoilla, ei siinä ole mitään erikoisia pyyntöjä. Pyydetään synnit anteeksi, mutta samalla on velvoite antaa muiden rikkeet anteeksi ja pyydetään jopapäiväistä leipää. Ja sanotaan että tapahtukoon Jumalan tahto sekä maan päällä sekä taivaassa. Eli rukoillaan Jumalan tahdon tapahtumista eikä oman tahdon.
Kun alkuseurakunta joutui vainon kohteeksi juutalaisten puolelta, niin ei näytä siltä että he olisivat rukoilleet tai ainakaan rukous olisi auttanut sen suhteen ettei heitä olisi vainottu kun eivät noudata juutalaisia lakeja. Siinä saatana sai päästä valloilleen ja uskonnollinen kiihko sai voiton.
Mutta vaikka maalliset asiat eivät aina menneet kuten ihminen olisi tahtonut ja mikä toive olisi ollut, niin silti ei Jumala hyljännyt Henkensä puolesta alkuseurakuntaa eikä ihmisiä missään Raamatun kertomuksessa. Pyhä Henki oli kuitenkin heitä läsnä vaikeuksissa ja siitä seurasi se voittopalkinto miksi kannatti uskoa vaikka aivan jokaiseen kuiskaukseen ei tullut vastausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396925
- 323908
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 391980