Ole maksanut 70 vuotta kirkollisveroa ja torpallani toki on 60 aaria maata, mutta näin uskovaisena ja kirkon jäsenenä toivoisin että joskus pappi voisi köyhänki kasvimaat tulla siunaamn keväällä, mutta ei ole näkynyt ja kasvini aina kuihtuvat.
Siinä ne porvarit ajavat isoine koneinen pellollensa kylätie pöllyen ja PAPPI mustalla polkupyörällänsä polkee niiden perässä kiiruhtaen samantien porvareiden pelonreunaan virsikirja kädessään siuaamaan porvareidedn 4000 hehtaarin siemenkylvöä.
Onko tämä nyt oikein ja ne saavat lisäksi EU - TUKEA satoja tuhansia.
Papithan keväisin "SIUNAAVAT" porvareiden tuhansienhehtaarien kynnöt
25
369
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä MMM-ministeri Essayah tulee siunaamaan perunavaotkin ?
- Anonyymi
Minullakin vain 5 vakoa perunaa on yleensä, mutta ne ovat aina olleet tosi maukkaita ja ei ole koskaa ollut rupsia, johtuukohan se siitä että asun ison matilan rajanaapurina jossa Pappi käy aina "siunaamassa "pellot?
- Anonyymi
Kohta taas Salon seudun sanomissa juttu: Näin Kartanon pellot taas siunattiin.
Kartano saa EU tukea miljoonia - siunaus sitten kannatti. - Anonyymi
Oin ja pientilalleni tilannut papin siunaamaan, mutta siemenperunani oivat ededlis yönä paleltuneet.
Naispappi kysyi; "Eikös sulla ole laarissasi enää muita siemenii" - onhan mulla, vastasin, ja 9 kuukauded päästä se syntyi. - Anonyymi
Maanviljelys on kiellettävä, on Raamatun opetuksen mukaan aivan turhaa. Jeesus, katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kynnä eivätkä kylvä. Silti meidän taivaallinen isämme ne ruokii. 🤪🤪🤪
- Anonyymi
Hemmetti, porkanapenkkini on vielä siunaamatta - mahtaakohan pappini ehtii siunaamaan sen?
Papilla on aikas jööti - siunaa sillä minutkin salaa - Anonyymi
Tuostahan tulisi hyvä kotimaisen elokuvan ensiotos - Kartanon massiiviset kylvökoneet perätysten ja perässä polkee vanha harmaantunut mustalla polkupyörällä mustiin pukeutuneena virsikirja kädessään maatalukoneiden nostamassa pölyssä ja asettuu pyöreitä silmälasejansa tapaillen isin pellon päähän.
- Anonyymi
soitin eilen ja ei ne tuu - nyt sitten kuohkaan maahani laskin123 perunan siementä , kauhiaa - kait ne sieltä alkavat itämään ilman maallisen papin paskaa,,,,
- Anonyymi
Pappeja pitäisi lisätä että päästäisiin euuntasolle , milläs muuten saadaan päästöjä puolitettu.
Vainpapeiltahan sitä kunnon paskaa.......
- Anonyymi
Soitinn ja Pappilaan ja esitin että haluan papin siunaan maatani - toimistossa oltiin heti kohteliaita ja sanoin vahingossa hehtaarini väärin, 300 aaria, likka kuuli sen 300 hehtaaria --- juu juu , juu kyllähän pastorimme tulee sitten heti ja nyt ootan ....
- Anonyymi
Soitin ja salon virastoomme ja siellä ensiksi kysyttiin siemenperunan laatua ja minä kun
tästä innostuin, mutta kun sanoin että se on sellaista uutta punaista lajiketta.
Virfkailija kuulemma katsoi toimistossaan LISTAA ja sanoi ettei he voi SIUNATA kuin kotimaisia perunalaatuja - ettei tuled rupia. - Anonyymi
Voipi olla että täällä Kiikalassakin papit joutuvat luopumaamaan mustiasta työmatkapyöristänsä , on sellainen meininki kylässämme.
Kumit voivat tyhjentyä niistäkin äkkiä, heh, heh.- Anonyymi
Mulla on senverran kirkkomme valtuustossa valtaa, jotta voin ottaa maatani siunaamaan myös kaksi nuorta pappis semenaarissa opiskelevaa nuorta tyttöä mukaan.
Enhän minä, vanha äijä kun oon - katselen vain kaukaa niitä nuorii peppuja kun itse vanha äijänköriläspappi siunaa 1400 hehtaarin peltoni.
Vaimolleni en ole koskaa sanonut tästä mitää, mutta ihmettelee amulla seisokkiani..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on senverran kirkkomme valtuustossa valtaa, jotta voin ottaa maatani siunaamaan myös kaksi nuorta pappis semenaarissa opiskelevaa nuorta tyttöä mukaan.
Enhän minä, vanha äijä kun oon - katselen vain kaukaa niitä nuorii peppuja kun itse vanha äijänköriläspappi siunaa 1400 hehtaarin peltoni.
Vaimolleni en ole koskaa sanonut tästä mitää, mutta ihmettelee amulla seisokkiani.....Emme me Sosiaalidemokraatit maanviljelijät yleisesti ole uskovaisia. Tämä siunauksen ostamme kyllä vastaan, varmuuden vuoksi. Eihän sitä tiedä. 🦊🦊🦊
- Anonyymi
Kyllä minäki tiedän maalaisena tuon "SIUNAAMISEN" näin nyt rippikoulunkäyneenä ja huvittaahan se nyt kun pitäisi lähtee takaisin sinne maalle, hoitamaan sitä 400hehtaarin tilaa, tiedn, ettei siinä ne papin siunaamiset oikerin auta.
- Anonyymi
Meillhhän 1976 uusi Pappi tuli kyläämme ja rippisleirillä "siunas" heti seuraavana kesänä naapurin 16v tytön - itse olleen naimisissa ja 47v.
- Anonyymi
Olihan aikoinaan Pappi Suomusjärvellä aikoinaan joka löysi rippisleiriltä tytön ja otti heti avioeron kun nuorihan oli ns; tiukempaa.
Tositarina, Hippipapista on. - Anonyymi
Mää alanki papisi jos .ne saavat,,
Koskas seurava rippisleiri alkaa mää haluan vaikka ensiksi saunanan lämmittäjäksi naarasjärvellenne. - Anonyymi
Nyt ei kannata panna perunaa vakoo, kylmää on maa.
Herettä tänää kylvin, kotitarpeikseni vain - Anonyymi
"Kyll se siell kuumassa pillussa siememenini muhii" sanoi Pappi, kun aitasta aamyll lähti, pyhkien ruhoon märkää kulliansa.
- Anonyymi
Livets Ord ukko kävi meidän pelloilla viime vuonna. Hyvin kasvoi ja salaojatkin alkoi vetää. Naapurin pelloilla meni ojat tukkoon kun sitä ei siunattu. Mahtaa naapurin ateistia hituttaa.
- Anonyymi
Kyllähän tuo nyt vaikuttaa tämän uuden Paavin tekosilta - että oikein salajat alkoivat veämään?
- Onko sulla vanhat ns, tiiliputkisalaojat vai kertakäyttöisestä muovista tehdyt?
- Poltetuista tiilistä tehdyt kestäävät ikuisuuden, pieniä maanpainumiakin kestää Kertaputkimuovi murtuu alle 30 vuodessa.
- Anonyymi
Muistan vanhana pappina nyt jo eläkkeellä olen, kuinka silloin kun rippileireille tulivat ne isot paljut ja nuoriahan pappeja oli silloin myös. "Vedetään kuivat sinne paljuun, kun ei päästä samaan aikaan kuitenkaan tyttöjen kanssa, siellä ne miljoonat siemenet sitten hakevat kohdettaan - naurua.
Okohan tämä nyt nykypäivää?
Ei varmaan nykyisin pääse vanha pappi siemenlastansa tyhjentämään - vai pääseekö? - Anonyymi
Kyll ne papit aina jonkin keinon keksvät, että pääsvät nuoreen LIHAAN kiinni.
Muistakaa aina kuinka Suomusjärven HIPPIPAPPI Pappi toimi - otti avioeron nuoresta muijastaan ja vaihtoi hänet 16 - kesäiseen - Anonyymi
Mää ja alan seuraavassa elämässäni Papiksi, saa enämpi piparia ja nuorta tiukkaa.
Mää erikoistun oikeinRippisleiri Papiksi, siellä kun voi nuoren tytön käymään ILLALLA teltassani ja "pelastautumaa".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264677
- 282681
- 342324
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241380- 171364