Onko uskominen tiedettä ???

Anonyymi-ap

Ei ole, vaikka jotkut uskovat, että heidän uskonsa on tiedettä. Ei usko ole tiedettä. Usko on uskomuskokoelma tieteessäkin. Useimmiten sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, ja tieteen pitäisi kertoa siitä todellisuudesta.

Uskonvaraista väittämää ei siis pidä esittää tieteellisenä totuutena, ja yleensä ammattilaiset välttävät sitä, mutta voi kauhistus hysteerisiä maallikoita, jotka on propagandalla saatu uskomaan tulevaan maailmanloppuun, jota ammattilaiset eivät ole koskaan povanneet.

Hurjin Petteri Taalaksen ennuste, jonka olen nähnyt, oli sellainen, että merenpinta nousee vuosisadan loppuun mennessä 70 cm, jos mitään ei tehdä. Onko se muka maailmanloppu. Tuokin ennuste oli vissiin tehty noin vuonna 2010.

Taalaskin on telkkari haastattelussa myöhemmin lieventänyt kantaansa, ja Kotakorpi ja Valtonen on sanoneet telkkarissa painokkaasti, että mitään ilmastokatastrofia ei ole tulossa. Missä se katastrofi sitten on. Se on ihmisten korvien välissä ja sydämessä.

Pelko vammauttaa, ja sen takia ei saisi ikinä tahallaan pelotella. Joillekin se vaan on keino saada valtaa. Vallanhimo siis ruokkiin pelottelua.

Ennen se oli yleinen kasvatusmenetelmä, jota ei minun kodissani käytetty. Meistä tuli siis kiusallisen rohkeita.

8

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lämpenemisen näkee jo sokea reettanin. Ei se ole mikään uskon asia.

• Anonyymi

Toivoin jo naiivisti, ettei kukaan vastaisi tuohon soopaan. Mutta ilmeisesti sitä sitten halutaan vain lisää. So be it, sitä saa mitä tilaa. Kuten kohta näette.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivoin jo naiivisti, ettei kukaan vastaisi tuohon soopaan. Mutta ilmeisesti sitä sitten halutaan vain lisää. So be it, sitä saa mitä tilaa. Kuten kohta näette.

Eihän tuossa edes mainittu 1800 lukua, eikä ylistety duunarin oppineisuutta. Olikohan sama hemppakaan?

• Anonyymi

"Kotakorpi ja Valtonen on sanoneet telkkarissa painokkaasti, että mitään ilmastokatastrofia ei ole tulossa. "

Taisi jäädä yksi sana pois. Suomeen ei ole tulossa ilmastoktastrofia ainakaan tällä vuosisadalla, mutta maailmalla niitä on jo nähty. Kotakorpi kertoo kirjassaan, miten hän olisi voinut kertoa paljonkin ilmastokatastrofista, mutta kun kirjan nimi oli "Suomen luonto 2100" niin se ei kuulunut kirjan aiheeseen.

Ei se Taalaksen ennustekaan aivan mahdoton ole. Tällä hetkellä merenpintojen nousuvauhti on 3 mm/vuosi ja jos ennuste oli 2010, jo nykyisellä nousuvauhdilla päästäisiin lähes 30 cm:iin. Nousu on kuitenkin viimeisinä vuosina kiihtynyt, ja vaikka 70 cm on varmasti ennusteiden ylälaidassa, ei sekään ole mahdoton.

• Anonyymi

Tuotahan oli aloitukseen odotettavissa nimittäin pöljän lainailijan uskonjulistusta. Kun lähtee vääriä profeettoja seuraamaan, katoaa järki, ja vain profeettojen uskomuskokoelma kelpaa.

Minä panin juuri toisaalle tietoa, jonka perusteella voi todistaa pätevästi ja kiistattomasti, että koko juttusi on lööperiä. Tuon pystyy todistamaan valheeksi matemaattisesti jokainen, joka hallitsee kertolaskun, mutta sinähän et tietysti sitä hallitsen.

Tuon että huijaat, pystyy siis huijaukseksi todistamaan matemaattisesti. Kun tietää että jäätiköistä sulaa vuodessa 410 miljardia tonnia, niin sen pystyy laskemaan, että paljonko se teoriassa nostaa merenpintaa. Tulos on teoreettinen sen takia. kun syntyy uuttakin jäätä.

Sinä olet tietysti ottanut täydestä vain ne kusetusuutiset, Maallikoihin ne uppoaa, mutta ei niitä oteta todesta Suomen ilmatieteen laitoksella enää. Taalaskin oikaisi muutama vuosi sitten telkkarissa yhden kusetusuutisen, joka tietysti meni sinuun täydestä.

Kun alkuluvut uutisoitiin, niin minä pääsin omassa laskelmassani aivan samaan lopputulokseen kuin Taalaskin. Taalas ilmoitti tuloksensa klo 18:00 uutisissa. Molemmat olimme sitä mieltä, että ei se valtava jäävuori tule vaikuttamaan merenpintaan mitään.

Taalaksella oli samat perustelutkin kuin minulla. Se jäävuorihan kellui jo valmiiksi meressä kun se irtosi. Aiemmissa uutisissa oli "asiantuntija" väittänyt, että se nostaa merenpintaa jopa 10 cm.

Olet aivan kauhea valehtelija, koska uskot kaikkiin muiden valheisiin etkä matematiikkaan. Minä laskin ja Taalas laski, ja molemmat saatiin sama lopputulos. Tuo jälkimmäinen kappaleesi vasta hirveää valehtelua onkin. Et tietysti osaa matematiikkaa.

Mikä kumma intohimo saa ihmisen pelottelemaan tuolla tavalla. Minä käytän sen sijaan matematiikkaa. enkä pelkää, enkä pelottele. Sinä taas uskot pelkästään pelottavat uutiset, ja kiivaasti torjut päinvastaiset. On hirveän typerä elämänasenne.

Sinä itse olet se, joka jättää tekstistä sanoja pois, tai lisää niitä mielivaltaisesti. Kotakorven ja Valtosen kommentissa ei taatusti ollut sitä sanaa, jonka sinä kuvittelet siinä olleen.

Taalas taas kyllä kommentoi joskus haastattelussa Suomen tulevaisuutta sillä tavalla, että Suomessa ei tule merenpinta nousemaan, koska Suomessa nousee maa. Taalaskin oli siis muuttanut näkemystään, koska maa nousee Helsingissä vain 280 mm 100 vuodessa.

Et ole ilmeisesti tajunnut ollenkaan, mikä pelin henki on ollut koko ajan. Kysymys on median vallanhimosta ja pelosta. Media kalastelee ulkomailta kauhu-uutisia, kun ei niitä Suomen ilmatieteen laitokselta saa. Suomessahan asiantuntijat ovat yleensä maltillisia.

Tästä poikkeaa lähinnä ne eri alojen asiantuntijat, jotka ovat vahvasti poliittisesti sitoutuneita, ja niihin minä en luota tippaakaan, kun olen itse poliittisesti sitoutumaton. Minulla siis mediakritiikki toimii joka suuntaan, YLE mukaan luettuna.

Sinä olet hirveän yksipuolisen uutisoinnin harhaanjohtama typerys. Juuri siitä koko kommenttisi todistaa. Sen lisäksi olet itse itsesi harhaanjohtaja, koska teet uutisista vääriä johtopäätöksiä.

Kun uutisoitiin, että jäätiköiden sulaminen on kiihtynyt, sinä teit johtopäätöksen, että merenpinna nousu on kiihtynyt. Koska toimittajien tapaan käsittelet asiaa vain ja ainoastaan yhdestä näkökulmasta, niin sinä elät harhamaailmassa.

Olet typerästi luottanut toimittajien mediakritiikkiin, vaikka nimenomaan toimittajilta se puuttuu aivan täydellisesti. Ne uskoo täysin kritiikittömästi ulkomailta tuleviin uutisiin, ja uutisoi ne Suomessa. Minä menetin luottamukseni mediaan jo 45 vuotta sitten.

On olemassa sellainen typerä psyykkinen lainalaisuus, että media luotta mediaan, koska kaikki media on mediaa. Toisen median syöttämää uutista ei siis tutkita, onko se totta. Mennään siis yli siitä, missä aita on matalin. Aina helpoimman kautta.

Luotettavaa tietoa voi siis saada vain ammatillisessa koulutuksessa. Mediasta sitä ei saa. Ei mediassa tiedetä kaasujen lämpöopillisista ominaisuuksista yhtään mitään. Jopa YLE:n tiedetoimittaja oli niistä täysin tietämätön. vaikka ne on helppo oppia Wikipediasta.

Ehkä ilmatieteen laitoskin on alkanut turvautua Wikipediaan, kun siellä on näkemykset muuttuneet viime vuosina. Ehkä yksi sun toinen siellä on oppinut Wikipediasta saman kuin minäkin.

Minulla ne perustiedot, joiden avulla pystyi löytämään lisätietoa, oli hallussa jo 48 vuotta sitten. En siis ole kaasuasioissa mikään vasta-alkaja. On siis idioottimaista inttää minua vastaan. Minä olen tiennyt jo 48 vuotta enemmän kuin typerät inttäjät.

On kyllä kummallisen sairasta sakkia, kun millään ei ole mennyt perille, että hoitoalalla on PAKKO TIETÄÄ. Se tietäminen on siis PAKOLLISTA. Kun tietäminen on pakollista, niin sitä tietää. Hoitajille on pakollista muutakin.

Esim. lääkelaskenta on pakko osata oikein. Meillekin se opetettiin, ja tentissä ei saanut olla yhtään ainoaa virhettä, eikä minulla ollut. Olin ainoa joka tentti virheettömästi. On siis asioita, joissa täydellisyys onkin pakollista.

• Anonyymi

Taisi unohtua punkkien määrän räjähdysmäinen kasvu sekä hyttysistä viitteet siitä, että alkavat levittää unitautia myös pohjoisessa pois huomioista? Ilmastonmuutos on siis jo täyttä totta myös täällä. Seuraavaksi odotellaan, kestävätkö metsät tuhohyönteisten liisääntymistä kuinka hyvin?

• Anonyymi

Heh, punkit on saatu leviämään istutettujen peurojen avulla.
        Yhdestä peurasta löydettiin satoja punkkeja, joten ei ihme, että leviävät.
        Ja hyttysiä on laskettu kasvattamoista vapaaksi miljardeja, joten on saatu tauditkin leviämään.
        Näistä on uutisia muualla, paitsi tietenkään ei ns. valtamediassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, punkit on saatu leviämään istutettujen peurojen avulla.
        Yhdestä peurasta löydettiin satoja punkkeja, joten ei ihme, että leviävät.
        Ja hyttysiä on laskettu kasvattamoista vapaaksi miljardeja, joten on saatu tauditkin leviämään.
        Näistä on uutisia muualla, paitsi tietenkään ei ns. valtamediassa.

Eli tietoa on "uskomus"-medioissa, joita kukaan älykäs ihminen ei suostu lukemaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5344
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4518
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2048
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1978
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1317
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe