Tai no, vanhemmista on mutta uusista ei. Ajan 3 vuotta juuri täyttävällä dieselillä. En sano merkkiä mutta: 200 hp 2,0 l tdi + 7 v. dsg farkku. Nyt auto on menossa jo neljättä kertaa remonttiin kun moottorin kuva palaa mittaristossa. Aiemmilla kolmella kerralla on vaihdettu nox ja mitälie hiukkasantureita takuuseen. Nyt on ensimmäinen remontti takuun päätyttyä ja odotettavissa satojen eurojen lasku. Eikä siinä vielä kaikki. Auto kuluttaa sikamaisen paljon dieseliä, joka maksaa nykyään saman kuin 95 bensa ja siihen päälle dieselvero.
Purnaukseni suurin syy on siinä että toisena autona on 223 heppainen 10 vuotias takaveto bensa-auto sedan, joka kuluttaa jatkuvasti selvästi vähemmän bensiiniä kuin tuo diesel (kyseessä ei-ladattava hybridi). Ei yhtään vikaa koko aikana, ei dieselveroa ja tätänykyä samanhintainen polttoaine.
Omaa tyhmyyttähän se on että on vielä haksahtanut dieseliin mutta enpä enää suosittele kellekään muulle. Kiinnostavaa sähköautoa tässä odottelen dieselin tilalle ja hybridin pidän. Se tuntuu olevan supervankka auto.
Dieselistä ei ole mihinkään!
16
253
Vastaukset
- Anonyymi
Vähiin käy automerkit jotka kestää.
- Anonyymi
Niin Toyota ei kestä. Ei kai sardiinipurkilla kukaan itseään kunnoittava halua ajaa.
Sama kuin kulkisi vappunaamari päässä koko vuoden!
- Anonyymi
Autot sulla on siis Skoda octavia ja lexus is300h.
- Anonyymi
Šuperb
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Šuperb
Anteeksi siis Superb. (Painoin liian kauan s-kirjainta kun Škodan on tottunut kirjoittamaan "hipsun" kanssa).
Ps. Auto on muuten oikein ok mutta rahaperusteisesti kannattaa valita millä tahansa muulla käyttövoimalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi siis Superb. (Painoin liian kauan s-kirjainta kun Škodan on tottunut kirjoittamaan "hipsun" kanssa).
Ps. Auto on muuten oikein ok mutta rahaperusteisesti kannattaa valita millä tahansa muulla käyttövoimalla.Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".
Sinänsä ihan vastaavia kokemuksia myös muiden valmistajien dieseleistä, Nox-anturia yms. menee jo takuuaikana sen verran että ei ole diesel enää jatkossa vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".
Eipä tuossa mikään muu paikka vielä ole 3 v. aikana tuottanut ongelmia kuin nuo dieselin monimutkaiset päästönhallintasysteemit. Ureat sentään säilyivät ehjänä 2024 tammikuun alun pakkasissa toisin kuin monella muulla. Varmaan kulutuskin on suurempaa kuin vanhemmissa dieseleissä päästöjen hallinnan takia, en tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuossa mikään muu paikka vielä ole 3 v. aikana tuottanut ongelmia kuin nuo dieselin monimutkaiset päästönhallintasysteemit. Ureat sentään säilyivät ehjänä 2024 tammikuun alun pakkasissa toisin kuin monella muulla. Varmaan kulutuskin on suurempaa kuin vanhemmissa dieseleissä päästöjen hallinnan takia, en tiedä?
Odotapa vaan vähän aikaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000011200151.html
- Anonyymi
Dieselin aika Suomessa alkaa olla taputeltu. Jos ajot jäävät keskimääräiseen määrään, ei polttoaineesta saadut säästöt riittävät tuskin kattamaan rankkaa käyttövoimaveroa. Urealaitteiden talviremontit nostavat huoltokustannukset pilviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennenkö oli paremmin?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520Ennen oli paremmin. Nyky-dieselin kunnossapito, varsinkin kun päästömanipuloinnistakin sakotetaan, alkaa olla varmaankin lompakon päälle käyvää hommaa kun auto vanhenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen oli paremmin. Nyky-dieselin kunnossapito, varsinkin kun päästömanipuloinnistakin sakotetaan, alkaa olla varmaankin lompakon päälle käyvää hommaa kun auto vanhenee.
Näin kerto TM: https://tekniikanmaailma.fi/lehti/8b-2025/pohjoinen-painajainen-jaatyva-urealiuos-hajottaa-kalliit-jarjestelmat/
- AnonyymiUUSI
" Rankka käyttövoimavero " . Minun diiselissä 360 €/ vuosi . Kulutus on 4,3 l / 100km , joten aika pienillä kilometreillä tuo vero on kuitattu . Urealaitteita autossani ei ole .
- Anonyymi
Jos ja kun urea tuntuu häiritsevän, niin vaihtoehtoinen puhdistustekniikka on olemassa ja niilläkin täyttää nykyisen EURo6:n päästövaatimukset.
Esim japanilaiset, korealaiset dieselit. Useimmat citymaasturithan ovatkin näitä. Ja ovat ongelmattomia…- AnonyymiUUSI
Kyllä ne dieselit ovat jo noistakin kadonneet, ei taida montaa japanilaista ja korealaista uutta autoa diesel-koneella löytyä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224504- 203635
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052397- 272101
- 341994
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151668
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191487- 121351