Dieselistä ei ole mihinkään!

Anonyymi-ap

Tai no, vanhemmista on mutta uusista ei. Ajan 3 vuotta juuri täyttävällä dieselillä. En sano merkkiä mutta: 200 hp 2,0 l tdi + 7 v. dsg farkku. Nyt auto on menossa jo neljättä kertaa remonttiin kun moottorin kuva palaa mittaristossa. Aiemmilla kolmella kerralla on vaihdettu nox ja mitälie hiukkasantureita takuuseen. Nyt on ensimmäinen remontti takuun päätyttyä ja odotettavissa satojen eurojen lasku. Eikä siinä vielä kaikki. Auto kuluttaa sikamaisen paljon dieseliä, joka maksaa nykyään saman kuin 95 bensa ja siihen päälle dieselvero.

Purnaukseni suurin syy on siinä että toisena autona on 223 heppainen 10 vuotias takaveto bensa-auto sedan, joka kuluttaa jatkuvasti selvästi vähemmän bensiiniä kuin tuo diesel (kyseessä ei-ladattava hybridi). Ei yhtään vikaa koko aikana, ei dieselveroa ja tätänykyä samanhintainen polttoaine.

Omaa tyhmyyttähän se on että on vielä haksahtanut dieseliin mutta enpä enää suosittele kellekään muulle. Kiinnostavaa sähköautoa tässä odottelen dieselin tilalle ja hybridin pidän. Se tuntuu olevan supervankka auto.

16

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähiin käy automerkit jotka kestää.

      • Anonyymi

        Niin Toyota ei kestä. Ei kai sardiinipurkilla kukaan itseään kunnoittava halua ajaa.
        Sama kuin kulkisi vappunaamari päässä koko vuoden!


    • Anonyymi

      Autot sulla on siis Skoda octavia ja lexus is300h.

      • Anonyymi

        Šuperb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Šuperb

        Anteeksi siis Superb. (Painoin liian kauan s-kirjainta kun Škodan on tottunut kirjoittamaan "hipsun" kanssa).

        Ps. Auto on muuten oikein ok mutta rahaperusteisesti kannattaa valita millä tahansa muulla käyttövoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi siis Superb. (Painoin liian kauan s-kirjainta kun Škodan on tottunut kirjoittamaan "hipsun" kanssa).

        Ps. Auto on muuten oikein ok mutta rahaperusteisesti kannattaa valita millä tahansa muulla käyttövoimalla.

        Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".

        Sinänsä ihan vastaavia kokemuksia myös muiden valmistajien dieseleistä, Nox-anturia yms. menee jo takuuaikana sen verran että ei ole diesel enää jatkossa vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".

        Eipä tuossa mikään muu paikka vielä ole 3 v. aikana tuottanut ongelmia kuin nuo dieselin monimutkaiset päästönhallintasysteemit. Ureat sentään säilyivät ehjänä 2024 tammikuun alun pakkasissa toisin kuin monella muulla. Varmaan kulutuskin on suurempaa kuin vanhemmissa dieseleissä päästöjen hallinnan takia, en tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuossa mikään muu paikka vielä ole 3 v. aikana tuottanut ongelmia kuin nuo dieselin monimutkaiset päästönhallintasysteemit. Ureat sentään säilyivät ehjänä 2024 tammikuun alun pakkasissa toisin kuin monella muulla. Varmaan kulutuskin on suurempaa kuin vanhemmissa dieseleissä päästöjen hallinnan takia, en tiedä?

        Odotapa vaan vähän aikaa.
        https://www.is.fi/autot/art-2000011200151.html


    • Anonyymi

      Dieselin aika Suomessa alkaa olla taputeltu. Jos ajot jäävät keskimääräiseen määrään, ei polttoaineesta saadut säästöt riittävät tuskin kattamaan rankkaa käyttövoimaveroa. Urealaitteiden talviremontit nostavat huoltokustannukset pilviin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        UUSI

        " Rankka käyttövoimavero " . Minun diiselissä 360 €/ vuosi . Kulutus on 4,3 l / 100km , joten aika pienillä kilometreillä tuo vero on kuitattu . Urealaitteita autossani ei ole .


    • Anonyymi

      Jos ja kun urea tuntuu häiritsevän, niin vaihtoehtoinen puhdistustekniikka on olemassa ja niilläkin täyttää nykyisen EURo6:n päästövaatimukset.
      Esim japanilaiset, korealaiset dieselit. Useimmat citymaasturithan ovatkin näitä. Ja ovat ongelmattomia…

      • Anonyymi
        UUSI

        Kyllä ne dieselit ovat jo noistakin kadonneet, ei taida montaa japanilaista ja korealaista uutta autoa diesel-koneella löytyä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4504
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3635
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2397
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2101
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1994
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1668
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1487
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe