Jos olen joskus aikanaan eronnut virallisesta avioliitosta ja sen jälkeisessä avoliitossa kanssani ollut uusi puolisoni on kuollut, niin mitä termiä pitäisi nykytilanteessa käyttää virallisissa papereissa?
Olenko silloin leski, avoleski vai eronnut?
Asialla ei minulle ole mitään merkitystä mutta kysynpä vaan ihan uteliaisuudesta ja epäilen että laki on täysin löperö tällaisessa tapauksessa?
Leski vai avoleski?
4
148
Vastaukset
- Anonyymi
Olet eronnut.
- Anonyymi
Vaikka avoliitto olisi kestänyt 30 vuotta kauemmin kuin avioliitto? Onko asialla jossain instanssissa jotain merkitystä ja millaista?
Esimerkki? - Anonyymi
Asia ei ole aivan noin yksioikoinen. Riippuu siitä millaisia keskinäisiä sopimuksia avoparilla oli omaisuudestaan ja onko heillä yhteisiä lapsia jne. Verottajalla on myös oma käsitys vastuista.
Sekalaisia tulkintoja nimityksineen esiintyy jäljelle jääneen puolison aseman tulkinnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka avoliitto olisi kestänyt 30 vuotta kauemmin kuin avioliitto? Onko asialla jossain instanssissa jotain merkitystä ja millaista?
Esimerkki?Voit pohtia, millä tavalla avoliittosi on rekisteröity. Mikä on näkyvä merkki siitä, että olet ollut 30 vuotta avoliitossa?
Varmuudella olet eronnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224504- 203635
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052397- 272101
- 341994
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151668
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191487- 121351