Vapaakuukaudet

Anonyymi-ap

Hei. Miten katsotaan ne lain sallimat vp.kuukaudet ulosotossa. Mitä siis tarkoittaa tulorajausmittaus. Minulla on eläke nettona 1530. Ja ulosotto vie siitä sen 1/3 jos oikein olen ymmärtänyt. Eli 360 n.summia . Eli kuuluuko minulle vain 1 vapaa kuukausi. Kuka saa ne 3 vapaata kuukautta ?

15

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Itselleni ei ole myönnetty vapaakuukausia automaattisesti enää jostain syystä. Vanhuuseläkeläisen lyhennys on niin pieni kaiketi, etteivät näe syytä armoon. Ulosottohenkilöt ovat vaihtuneet niin tiuhaan, ettei enää itsekään perässä pysy. Ulosoton sivuilla ei ole mainintaa asiasta. Tuskin kannattaa kysyäkään keneltäkään enää mitään etteivät ala hankaliksi. Köyhän pelolla on kiva johtaa.

• Anonyymi

No kysyt tai täytät hakulomakkeen itse, löytyy uo sivuilta. Pitääkö kaikki neuvoa juuria myöten, olet uusavuton? Kaikki pitäisi tulla tekemättä mitään..?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kysyt tai täytät hakulomakkeen itse, löytyy uo sivuilta. Pitääkö kaikki neuvoa juuria myöten, olet uusavuton? Kaikki pitäisi tulla tekemättä mitään..?

Uusavuton vanhus? Valitse nulli sanasi paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo sitähän se just on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo sitähän se just on

Sisälukutaitoa suosittelen ja rivien välienkin ymmärrys olisi fiksu liike.
        Vanhus, joka on ollut vuosia ulosotossa ja maksanut mitä voinut, tuskin on uusavuton kakara ja laiska kermap*rse. On joutunut vaihtuvien ja välinpitämättömien virkahenkilöiden huolimattomuuden kohteeksi. Pelkää yhteydenottoja, jottei joudu uusiin hampaisiin vieraille ja vieraista asioista. On lannistettu, köyhä ja sairas.
        Tässä nyt mielestäni oli ne tärkeimmät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisälukutaitoa suosittelen ja rivien välienkin ymmärrys olisi fiksu liike.
        Vanhus, joka on ollut vuosia ulosotossa ja maksanut mitä voinut, tuskin on uusavuton kakara ja laiska kermap*rse. On joutunut vaihtuvien ja välinpitämättömien virkahenkilöiden huolimattomuuden kohteeksi. Pelkää yhteydenottoja, jottei joudu uusiin hampaisiin vieraille ja vieraista asioista. On lannistettu, köyhä ja sairas.
        Tässä nyt mielestäni oli ne tärkeimmät.

Mistään kakarasta ei ole puhuttukaan vaan toi on uusavuton...eli ei se ole aina jos koskaan ollut avuton vaan vanhemmiten on älli ruvennut heittämään ja vanhuksesta on tullut avuton, eli uusavuton

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistään kakarasta ei ole puhuttukaan vaan toi on uusavuton...eli ei se ole aina jos koskaan ollut avuton vaan vanhemmiten on älli ruvennut heittämään ja vanhuksesta on tullut avuton, eli uusavuton

No höh. Vanhus toivoo vapaakuukausia kuten laissa on määritelty ilman omia patistavia yhteydenottoja. Siitä on kysymys. Voi olla vain jäävuoren huippu, että joku ryhmä jätetään ilman viranomaisen luonnollista lakisääteistä toimintaa, mutta voi olla käypä tapakin. On monia, satoja jopa tuhansia velallisia, joilla ei ole edes digitaitoja ottaa itse yhteyttä ulosottohenkilöön. Kuka valvoo heidän oikeuksiaan, että lain kirjain toteutuu, siinä pointti.
        Vaparit kuuluvat velalliselle, oli ikä tai status mikä vain, eikä iän tuoma mahdollinen dementoituminen saa olla niiden saamisen este. Onko uusavuton-sana sitten sinulle vain heitto, kun kyse on kuitenkin pelosta ja osaamattomuudesta toimia viranomaisviidakossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kunnioita vanhusta.
        Ei kaikilla ole tietoa, eikä kalliita digi-laitteita.
        Hän sentään yrittää maksaa velkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kunnioita vanhusta.
        Ei kaikilla ole tietoa, eikä kalliita digi-laitteita.
        Hän sentään yrittää maksaa velkansa.

Suomessa on sukupuolten tasa-arvo mutta ei ikäluokkien tasa-arvoa: nuorempi kunnioittaa vanhempaa. Kadulla 20-vuotias nainen väistää 40-vuotiasta miestä. Emme kaipaa vuonna 2025 enää tänne alamaailman sääntöjä, joissa naisia kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on sukupuolten tasa-arvo mutta ei ikäluokkien tasa-arvoa: nuorempi kunnioittaa vanhempaa. Kadulla 20-vuotias nainen väistää 40-vuotiasta miestä. Emme kaipaa vuonna 2025 enää tänne alamaailman sääntöjä, joissa naisia kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä.

Mutta väistääkö mies koskaan naista saati ikääntynyttä naista, sitä en usko. Jopa viranomainen kohtelee seniori-ikäistä naista huonommin kuin saman ikäistä miestä. Mummotellaan, vaikka on lapseton ja pidetään homssuna ja hulluna vain syystä että on nainen ja vanha. Kurppa! Hanhi! Varis! Korppikotka! Kääkkä! Jep :)

• Anonyymi

Nyisin kai suojaosuus on yli 900 e joten sinun tapauksessa käytetään tulorajaulosmittausta. Kun tulot jäävät alle 2 X suojaosuuden.
      Sinulle kuuluu siis vuodessa 3 maksuvapaata kuukautta,joten ota heti yhteys uo virkailijaan ja selvitä asia. Saat itse valita ne vapaakuukaudet.Voit ottaa yhteyttä virkailijaan vaikka soittaen tai sähköpostin välityksellä. Vapaakuukaudet tulee siis viran puolesta. Lisäksi sinulla on oikeus hakea ylim.vapaakuukautta mutta se tulee tehdä sähköisen asioinnin kautta eli se löytyy oikeus.fi sivulta. Silloin on annettava myös perustelu mihin tarvii ylim. vapaakuukautta. Tsemppiä elämääsi ja mukavaa kevättä.

• Anonyymi

Kuinka paljon eläkeestäni voi ulosmitataan kun eläke on 1072 euroa kk

• Anonyymi

Jos tuo on nettotulo eikä huolletavia niin uo vie 57,07e/kk

• Anonyymi

3 vapaakuukautta saa jos ulosotto jatkunut yhtäjaksoisesti vuoden vähintään. Eli ekana vuonna ei saa mitään. Ja ei tuosta mene 1/3 osaa sillä alle 2 kertaa suojaosuus toi netto.laskuri löytyy ulosoton sivulta käykää siellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3236
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      398
      2284
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1961
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1939
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1854
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1649
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1528
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1260
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1251
    Aihe