Hei. Miten katsotaan ne lain sallimat vp.kuukaudet ulosotossa. Mitä siis tarkoittaa tulorajausmittaus. Minulla on eläke nettona 1530. Ja ulosotto vie siitä sen 1/3 jos oikein olen ymmärtänyt. Eli 360 n.summia . Eli kuuluuko minulle vain 1 vapaa kuukausi. Kuka saa ne 3 vapaata kuukautta ?
Vapaakuukaudet
15
424
Vastaukset
- Anonyymi
Olen joskus selittänyt asian aiemmin täällä https://keskustelu.suomi24.fi/t/10597053/ulosoton-vapaakuukausi#comment-119960874
- Anonyymi
Itselleni ei ole myönnetty vapaakuukausia automaattisesti enää jostain syystä. Vanhuuseläkeläisen lyhennys on niin pieni kaiketi, etteivät näe syytä armoon. Ulosottohenkilöt ovat vaihtuneet niin tiuhaan, ettei enää itsekään perässä pysy. Ulosoton sivuilla ei ole mainintaa asiasta. Tuskin kannattaa kysyäkään keneltäkään enää mitään etteivät ala hankaliksi. Köyhän pelolla on kiva johtaa.
- Anonyymi
No kysyt tai täytät hakulomakkeen itse, löytyy uo sivuilta. Pitääkö kaikki neuvoa juuria myöten, olet uusavuton? Kaikki pitäisi tulla tekemättä mitään..?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kysyt tai täytät hakulomakkeen itse, löytyy uo sivuilta. Pitääkö kaikki neuvoa juuria myöten, olet uusavuton? Kaikki pitäisi tulla tekemättä mitään..?
Uusavuton vanhus? Valitse nulli sanasi paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo sitähän se just on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo sitähän se just on
Sisälukutaitoa suosittelen ja rivien välienkin ymmärrys olisi fiksu liike.
Vanhus, joka on ollut vuosia ulosotossa ja maksanut mitä voinut, tuskin on uusavuton kakara ja laiska kermap*rse. On joutunut vaihtuvien ja välinpitämättömien virkahenkilöiden huolimattomuuden kohteeksi. Pelkää yhteydenottoja, jottei joudu uusiin hampaisiin vieraille ja vieraista asioista. On lannistettu, köyhä ja sairas.
Tässä nyt mielestäni oli ne tärkeimmät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisälukutaitoa suosittelen ja rivien välienkin ymmärrys olisi fiksu liike.
Vanhus, joka on ollut vuosia ulosotossa ja maksanut mitä voinut, tuskin on uusavuton kakara ja laiska kermap*rse. On joutunut vaihtuvien ja välinpitämättömien virkahenkilöiden huolimattomuuden kohteeksi. Pelkää yhteydenottoja, jottei joudu uusiin hampaisiin vieraille ja vieraista asioista. On lannistettu, köyhä ja sairas.
Tässä nyt mielestäni oli ne tärkeimmät.Mistään kakarasta ei ole puhuttukaan vaan toi on uusavuton...eli ei se ole aina jos koskaan ollut avuton vaan vanhemmiten on älli ruvennut heittämään ja vanhuksesta on tullut avuton, eli uusavuton
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistään kakarasta ei ole puhuttukaan vaan toi on uusavuton...eli ei se ole aina jos koskaan ollut avuton vaan vanhemmiten on älli ruvennut heittämään ja vanhuksesta on tullut avuton, eli uusavuton
No höh. Vanhus toivoo vapaakuukausia kuten laissa on määritelty ilman omia patistavia yhteydenottoja. Siitä on kysymys. Voi olla vain jäävuoren huippu, että joku ryhmä jätetään ilman viranomaisen luonnollista lakisääteistä toimintaa, mutta voi olla käypä tapakin. On monia, satoja jopa tuhansia velallisia, joilla ei ole edes digitaitoja ottaa itse yhteyttä ulosottohenkilöön. Kuka valvoo heidän oikeuksiaan, että lain kirjain toteutuu, siinä pointti.
Vaparit kuuluvat velalliselle, oli ikä tai status mikä vain, eikä iän tuoma mahdollinen dementoituminen saa olla niiden saamisen este. Onko uusavuton-sana sitten sinulle vain heitto, kun kyse on kuitenkin pelosta ja osaamattomuudesta toimia viranomaisviidakossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kunnioita vanhusta.
Ei kaikilla ole tietoa, eikä kalliita digi-laitteita.
Hän sentään yrittää maksaa velkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kunnioita vanhusta.
Ei kaikilla ole tietoa, eikä kalliita digi-laitteita.
Hän sentään yrittää maksaa velkansa.Suomessa on sukupuolten tasa-arvo mutta ei ikäluokkien tasa-arvoa: nuorempi kunnioittaa vanhempaa. Kadulla 20-vuotias nainen väistää 40-vuotiasta miestä. Emme kaipaa vuonna 2025 enää tänne alamaailman sääntöjä, joissa naisia kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on sukupuolten tasa-arvo mutta ei ikäluokkien tasa-arvoa: nuorempi kunnioittaa vanhempaa. Kadulla 20-vuotias nainen väistää 40-vuotiasta miestä. Emme kaipaa vuonna 2025 enää tänne alamaailman sääntöjä, joissa naisia kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä.
Mutta väistääkö mies koskaan naista saati ikääntynyttä naista, sitä en usko. Jopa viranomainen kohtelee seniori-ikäistä naista huonommin kuin saman ikäistä miestä. Mummotellaan, vaikka on lapseton ja pidetään homssuna ja hulluna vain syystä että on nainen ja vanha. Kurppa! Hanhi! Varis! Korppikotka! Kääkkä! Jep :)
- Anonyymi
Nyisin kai suojaosuus on yli 900 e joten sinun tapauksessa käytetään tulorajaulosmittausta. Kun tulot jäävät alle 2 X suojaosuuden.
Sinulle kuuluu siis vuodessa 3 maksuvapaata kuukautta,joten ota heti yhteys uo virkailijaan ja selvitä asia. Saat itse valita ne vapaakuukaudet.Voit ottaa yhteyttä virkailijaan vaikka soittaen tai sähköpostin välityksellä. Vapaakuukaudet tulee siis viran puolesta. Lisäksi sinulla on oikeus hakea ylim.vapaakuukautta mutta se tulee tehdä sähköisen asioinnin kautta eli se löytyy oikeus.fi sivulta. Silloin on annettava myös perustelu mihin tarvii ylim. vapaakuukautta. Tsemppiä elämääsi ja mukavaa kevättä. - Anonyymi
Kuinka paljon eläkeestäni voi ulosmitataan kun eläke on 1072 euroa kk
- Anonyymi
Jos tuo on nettotulo eikä huolletavia niin uo vie 57,07e/kk
- Anonyymi
3 vapaakuukautta saa jos ulosotto jatkunut yhtäjaksoisesti vuoden vähintään. Eli ekana vuonna ei saa mitään. Ja ei tuosta mene 1/3 osaa sillä alle 2 kertaa suojaosuus toi netto.laskuri löytyy ulosoton sivulta käykää siellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224234- 183236
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3982284- 271961
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 341854
- 321649
- 151528
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121251