"Joka luulee olevansa synnitön"

Anonyymi-ap

Onko helluntaiseurakunnan jäsenet synnittömiä pelastusvarmoja ?
- Kyllä / Ei

Oletko nähnyt pastorin katuvan syntejään ?
- En / Kyllä

87

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa tehdä uskonratkaisu ja kertoa.

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi

Jos vastaisit kysymykseen oikeamielisesti ja rauhallisesti.

• Anonyymi

Katuva ei tarkoita kaatuvaa.

• Anonyymi

Yhteis ja valtakunnan politiikoissa asiallakaan ei ole kovin väliä. Joten asiaton kuuluu samaan lokeroon.

• Anonyymi

Rukouspyyntö srk:n vastuunkantajille:

// Jumalani, sinuun minä turvaan; älä salli minun joutua häpeään. //

Amen 😇

• Anonyymi

On olemassa myös luulevaisuuden henki.

• Anonyymi

Luulevaisuutta on pitää itseään niin viisaana, että ei usko mitä toiset ovat kokeneet.

• Anonyymi

Ylpeyden vai nöyryyden henki on vallassa seurakunnasasi ?

• Anonyymi

- Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.

• Anonyymi

"Vanhurskaus varjelee nuhteettomasti vaeltavan, mutta jumalattomuus syöksee syntisen kumoon."

Älä välitä niistä vaikka ne puhuu pehmosia.

• Anonyymi

Kristitty todistaa mielellään henkilökohtaisesta uskosta mutta lahkolaiset eivät.
      Ne karttavat totuutta kuin ruttoa.

• Anonyymi

Kristittyjä on aina pilkattu lahkoiksi.

• Anonyymi

Pelastusvarma olen. Muut asiat minulla, kaikilla uskovilla tuomitsee Jumala.

B. Kerro ensin oletko itse katunut syntejäsi. Miksi vaadit toisilta, kun et kerro asioita kohdaltasi. Hyvin tyypillistä. Kerro ensin oma tilanteesi.

• Anonyymi

Jos seurakunnan jäsenillä ei ole synnintuntoa, niin voi voi.

• Anonyymi

Puhutko valtion kirkkolaitoksesta?

• Anonyymi

Lihalle ja omille tuntemuksille ei kannata antaa valtaa.

• Anonyymi

Aloituksen kysymykset ovat naurettavia ja kertovat että mitään ymmärrystä ei aiheesta ole.

• Anonyymi

Onko uskosi muiden herjaamista

Kyllä/ei

Kuvitteletko olevasi herjaamalla muita parempi uskova

Kyllä/ei

• Anonyymi

Synneistä pääsee vain ymmärtämällä, ei koskaan syyllistäjien tempuilla. Synti on epätotuutta, itsekkyyttä ja ajatusvirheitä. Ei sen kummoisempaa.

Ei henkisyydessä ole mitään pastoreita eikä pappeja. He ovat seurakuntien työntekijöitä.

Lopettaisitte tuomaroinnin kuten kirjassanne neuvotaan. Omaa elämää sitä pitää elää eikä toisten!

• Anonyymi

Kyllä sitä pitää elää amerikan homojen elämää!

Vot että se juuri on sitä uskoa.

• Anonyymi

Kaikki mitä teemme on synnin saastuttamaa. Sen takia on meidän kokonaan kadotettuina vastaan otettava kaikki Jumalan armosta hänen kauttansa, joka on meidän tähtemme työtä tehnyt, antanut henkensä ja verensä meidän edestämme ja joka sanoo: »Teidän pitää elämän minun kauttani.»
      »Minä, minä se olen, joka itseni tähden pyyhin pois sinun ylitsekäymisesi»
      ( Rosenius)
      -
      Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani ( Joh. 14:6)

Minä, minä se olen, joka itseni tähden pyyhin pois sinun uskottomuutesi enkä muistele sinun syntejäsi.
      (Jes. 43: 25 )

s-seutulainen

• Anonyymi

s-seutulainen, totta sinäolet täysin ja kokonaan synnin saaastuttama ja täynnä pahuutta ja häijyyttä!

• Anonyymi

Jumala sanoo, ettei Hän muista anteeksi antamiaan syntejä. Hän ei sano,
        ettei Hän muistele niitä. Tiedätkö s-seutulainen mikä ero on "en muistele"
        ja "en muista" välillä?

Siinä on suuri ja ratkaiseva ero. Jos joku ei muistele syntejä, hän kyllä
        muistaa ne, mutta hän on muistamisestaan huolimatta "kiltti" eikä muistele
        niitä. Mutta syntejä, jotka ovat olemassa, voidaan todella muistella.
        "Niin se teki silloin sitä ja tuota, hmmmmmm???"

Mutta Jumala EI MUISTA anteeksi antamiaan syntejä, koska niitä ei
        ole olemassa. Jeesus poisti synnin uhraamalla itsensä. Siksi synti on
        poistettu Jumalan ja ihmisen välistä. Siksi Jumala ei muistele
        sellaista, jota ei ole olemassa, jota ei ole koskaan tehty.

Raamattu 33/38/ Jes 43:25 "Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi
        itseni tähden, enkä sinun syntejäsi" muista.

Biblia "Minä, minä pyyhin sinun ylitsekäymises pois minun tähteni,
        ja en muista sinun syntejäs."

KJV 1789 "I, even I, am he that blotteth out thy transgressions for mine
        own sake, and will not remember thy sins."
        Suomeksi: "Minä, minä olen se, joka pyyhin sinun rikkomuksesi pois
        omasta puolestani enkä muista sinun syntejäsi."

Ruotsi 1917 "Jag, jag är den som utplånar dina överträdelser för min
        egen skull, och dina synder kommer jag icke mer ihåg."
        Suomeksi "Minä, minä olen se, joka pyyhin sinun rikkomuksesi pois
        omasta puolestani, enkä enää muista sinun syntejäsi."

Miten ihmeessä Jumala voi unohtaa anteeksi antamansa synnit?
        Onko Jumalalla huono muisti? Ei ole, vaan Hänellä on täydellinen
        sovitus, lunastus ja anteeksiantamus Jeesuksessa Kristuksessa.
        Mitä on täydellinen anteeksiantaminen?

https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439636182
        https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439637168
        https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088

Mvh J - K

• Anonyymi

Vain pakkovauvakaste-uskonnossa on oppi, että ollaan pakkovauvakasteen jälkeen synnittömiä ja pelastus on varma.

• Anonyymi

Ikävää että helluntailaiset täällä tuolla tavalla näyttää hyväksikäyttötaipumuksiaan.

Mutta voin kertoa että tuo on poikkeus eikä helluntailaisissa yleisesti ottaen ole vihaa sinuakaan kohtaan

• Anonyymi

helvettijumalalta sinulle terveisiä, Hyvin toistat itseäsi.
        otahan taas hätäkaste- pelastuaksesi.. pääset pesemään niitä syntejäsi pois

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävää että helluntailaiset täällä tuolla tavalla näyttää hyväksikäyttötaipumuksiaan.

Mutta voin kertoa että tuo on poikkeus eikä helluntailaisissa yleisesti ottaen ole vihaa sinuakaan kohtaan

niin, ainut oikea on kerran pääkastettu- että ei helvetintulet polta olkukkoa heti- heitin luulolla, --etkö yhtään seuraa mistä hän puhuu. Eikö kilahda ymmärrys.
        Vai oletko onnellinen, että opetetaan vanhaa vauva- kastamattomana on helvetissä kitumassa? Sitähän se hätäkaste on, viestiltään.

Kysy kätilöltä, jotka tekevät hätäkastetta, että miksi* ?
        Ihminen mukamas pesee--- Jumalan itsensä työtä- puhtaaksi.

Ymmärrätkö- mikä on synti? Se on Jumalan tahdon rikkominen.
        Sitten pähkäile, mitä se syntynyt lapsi on syntymässä tehnyt syntiä, että joutuisi helvettiin kiusattavaksi?

Kuka kiusaa- se oppijumala- mikä on harhaa-
        jota Raamattu sellaisena ei tunne.
        selitysväännökset taas yleisuskonnossa taas maalaavat mitä vain ja siinäkö haluat nyökytellä ja mennä Jumalan eteen kertomaan.
        että uskoit- Jumalan käskyn mukaan siitetyn lapsen, jota lapsenpäästäjä ei kerinnyt kastaa- Martin opin mukaan on helvetissä.
        Ja siihen aikaan vauvasta ajettiin perkeleitä ulos, eikä siitä ole kauaakaan, kun siitä luovuttiin..

Mietihän,,,, vai onko väärin puhua hapatuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin, ainut oikea on kerran pääkastettu- että ei helvetintulet polta olkukkoa heti- heitin luulolla, --etkö yhtään seuraa mistä hän puhuu. Eikö kilahda ymmärrys.
        Vai oletko onnellinen, että opetetaan vanhaa vauva- kastamattomana on helvetissä kitumassa? Sitähän se hätäkaste on, viestiltään.

Kysy kätilöltä, jotka tekevät hätäkastetta, että miksi* ?
        Ihminen mukamas pesee--- Jumalan itsensä työtä- puhtaaksi.

Ymmärrätkö- mikä on synti? Se on Jumalan tahdon rikkominen.
        Sitten pähkäile, mitä se syntynyt lapsi on syntymässä tehnyt syntiä, että joutuisi helvettiin kiusattavaksi?

Kuka kiusaa- se oppijumala- mikä on harhaa-
        jota Raamattu sellaisena ei tunne.
        selitysväännökset taas yleisuskonnossa taas maalaavat mitä vain ja siinäkö haluat nyökytellä ja mennä Jumalan eteen kertomaan.
        että uskoit- Jumalan käskyn mukaan siitetyn lapsen, jota lapsenpäästäjä ei kerinnyt kastaa- Martin opin mukaan on helvetissä.
        Ja siihen aikaan vauvasta ajettiin perkeleitä ulos, eikä siitä ole kauaakaan, kun siitä luovuttiin..

Mietihän,,,, vai onko väärin puhua hapatuksesta.

ja mitä helluntalaisuuteenkin tulee, eivät he ääneen edes puhu- vauvahätäkasteista, he nyökyttelevät monessa yleisuskontojen harhassa mukana... että silleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helvettijumalalta sinulle terveisiä, Hyvin toistat itseäsi.
        otahan taas hätäkaste- pelastuaksesi.. pääset pesemään niitä syntejäsi pois

Pakkovauvakastettu menee sunnuntaina ehtoolliselle ja saa nämä törkykirjoitukset anteeksi.

• Anonyymi

sairas itsensä toistaja taas aloituksessa.
      Etkö jo pääse vapaaksi ongelmastasi.
      Käy sotekeskuksessa puhumassa, että sinun piposi on kireällä ja alat toistaa itseäsi jatkuvasti... Ongelmahan se on tuokin

• Anonyymi

ja aloittaja --- kyllä- ei jankkaaja.

Mitä puhut sontaa- jokainenhan tietää, että olet harhassa, kuten itse sivullisenakin tiedän....

Mutta sinulla on tuo iänikuinen valheellinen mielikuva ja harhanäky josta niität sen sanojen tuomionkin iitsellesi.

Etkö tunne Jumalanpelkoa ollenkaan. Siis älä leiki jatkuvasti--- jankkaajana.

Olet valheen aloittaja ja syntinen siitä asiasta.... .tee se parannus--- ettet kolahda itse- helluntalais- syyttäjänä heitin kanssa helvetin tuleen...

Olet säälittävä.... näin ajassa seuranneena.

• Anonyymi

Syntejä kadutaan, tunnustetaan ja pyydetään anteeksi uskoontulon alkuvaiheessa mutta ei uskovan elämä ole tarkoitettu koko ajan syntien katumiseksi.

• Anonyymi

Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

Ajatus uskovan täydellisestä synnittömyydestä on valhe. Jokainen uudestisyntynyt kristitty kantaa luonnossaan taipumusta syntiin, sekä lankeaa siihen tavalla tai toisella. Juuri siksi kristilliseen elämäämme kuuluu tärkeänä osana syntien tunnustaminen ja Jeesuksen sovitustyöhön turvautuminen.

Kuoleman ruumis

Jo pelkästään ajatus siitä, että olisin ”synnitön”, on Jumalan edessä ylpeyttä ja eksymisen seurausta. Uskovasta ei tule täydellistä tässä elämässä. Paavali opettaa kirjeessään:

”Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.”  ( Fil. 3:12)

”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”  ( Room. 6:22-23)

Paavali sanookin, että synnin valta ihmiseen on murrettu Kristuksen ristinkuoleman ja sovitusveren kautta. Meidän ei tule siis enää palvella syntiä, vaikka se onkin meidän luonnossamme lihan takia. Tätä ruumiin ja hengen välistä jännitettä hän kuvaa myös osuvasti kirjeessään Roomalaisille:

”Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.”  ( Room. 7:21-24)

( Lähde: Otelainaus /"Synnittömyysoppi"/Radio Liekki - sivusto)

-

"Jollei Jumala vanhurskauta tällaista jumalatonta ja samalla kuitenkin Jeesuksen nimeä avuksi huutavaa ihmistä, ei meille kenelläkään olisi mitään toivoa. Huudamme vain siksi avuksemme Jeesuksen nimeä, koska meillä ei ole tässä elämässä muutakaan toivoa!"
      ( Olavi Peltola)

"Ei armoa (eikä anteeksiantamusta) tarvitse todella sellainen syntinen, jonka synnit ovat vain tekoja, ajatuksia ja sanoja, mutta joka ei suostu myöntämään eikä ole nähnyt sydämensä luonnon saastaisia pohjamutia ja joutunut niistä hätään. - Vain itsestään epätoivoinen ihminen tarttuu armoon ( ja anteeksiantamukseen)."
      (Rosenius)

s-seutulainen

• Anonyymi

Oikein hyvä taas otolliseen aikaan tässä touhuilun ja omavanhurskaiden tekojen uskonnollisessa maailmassa.
        Kiitos!
        AAMEN Roseniukselle taas, vaikka pietisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein hyvä taas otolliseen aikaan tässä touhuilun ja omavanhurskaiden tekojen uskonnollisessa maailmassa.
        Kiitos!
        AAMEN Roseniukselle taas, vaikka pietisti.

Rosenius ei edusta heluntailaisuutta, vaan luterilaisuutta, ja helluntailaisia vainoavaa Sleyn messukirkkoa.
        s-seutulainen, isäsi on kiusaaja ja teet isäsi pimeyden tekoja!
        SLEYN LUTERILAISUUS EI KUULU HELLUNTAISUUSPALSTALLE! MAHKUUKO ÄÄRIÄSI MYÖTEN PAHUUTTA OLEVAAN SYDÄMEENSI JA MIELEESI!!!!

• Anonyymi

s-seutulainen, rosenius pilkkaa elävää Jumalaa!

• Anonyymi

Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön, vaan kaikki ovat langenneet Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen. Pienissä vauvoissakin on vähäisiä tahroja ja puutteita. "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Kuitenkaan Raamatun sanoma ei ole synti ja synnillisyys, vaan sovitus. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Jokainen maailmaan syntyvä on sovittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rosenius ei edusta heluntailaisuutta, vaan luterilaisuutta, ja helluntailaisia vainoavaa Sleyn messukirkkoa.
        s-seutulainen, isäsi on kiusaaja ja teet isäsi pimeyden tekoja!
        SLEYN LUTERILAISUUS EI KUULU HELLUNTAISUUSPALSTALLE! MAHKUUKO ÄÄRIÄSI MYÖTEN PAHUUTTA OLEVAAN SYDÄMEENSI JA MIELEESI!!!!

Helluntailaiset vainoaa luterilasia ja herjaavat heitä täällä mm pakkovauvakastetuiksi. Viha uskovia kohtaan on suurta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön, vaan kaikki ovat langenneet Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen. Pienissä vauvoissakin on vähäisiä tahroja ja puutteita. "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Kuitenkaan Raamatun sanoma ei ole synti ja synnillisyys, vaan sovitus. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Jokainen maailmaan syntyvä on sovittu.

Eihän vauvat ole voineet tehdä mitään syntiä.
        Jeesus otti lapsen syliinsä ja siunasi lasta eikä kastanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän vauvat ole voineet tehdä mitään syntiä.
        Jeesus otti lapsen syliinsä ja siunasi lasta eikä kastanut.

Mutta syntisiä he ovat. Jeesuksen aikana ei ollut uuden liiton kastetta jolla kastaa

• Anonyymi

Luterilaiset täyttävät pilkallaan ja herjoillaan ja valheillaan helluntailaisuutta käsittelevän palstan. Kaiken tämän törkyn päälle luterilaiset ovat vaatimassa heidän opetuksiensa noudattamista ja hyväksymistä, kuten esimerkiksi s-seutulainen tekee.
      S-seutulainen monta kertaa ja kiivaasti väittänyt olevansa syntinen, kehuskellen ankaralla synnin taistelullaan, tämän jokainen voi todeta. S-seutulaisen kirkkauden kruunu ja pelastuksen tae on synnit ja synnilisyys ja huono omatunto.
      Luterilastenko kädestä Jeesuksen omien pitäisi syödä? KUULE, NE KÄDET OVAT VERELLÄ TAHRITUT!

• Anonyymi

Luterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
      Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
      Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
      Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
      Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita.
      S-seutulainen, julma susi ja varas ja ryöväri ja on palstalla varastamassa sen, mikä kuuluu Jumalan valtakuntaan ja Jumalan lapsille: vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Jumalan valtakunta ei ole alituista syyllisyyttä ja synnissä kieriskelyä eikä huonoa omaatuntoa. Uskosta osaton s-seutulainen haluaa varastaa Jeesuksen omien rauhan ja Jeesuksen antaman pyhyyden: häävaatteet.

• Anonyymi

Helluntailaisuuteen sisältyy uskovien vainoaminen! Kristuksen ruumiiseen liitetään kasteen kautta. Uudestikastajat haluavat sinne muita teitä. Uudestikastajien missio on vihata ja tuhota kristittyjä. Tuo uskosta osaton uudestikastajalässyttäjä kopioi samoja viestejä valtavan vihan vallassa. Hän ei ole uskova

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuuteen sisältyy uskovien vainoaminen! Kristuksen ruumiiseen liitetään kasteen kautta. Uudestikastajat haluavat sinne muita teitä. Uudestikastajien missio on vihata ja tuhota kristittyjä. Tuo uskosta osaton uudestikastajalässyttäjä kopioi samoja viestejä valtavan vihan vallassa. Hän ei ole uskova

>>>Kristuksen ruumiiseen liitetään kasteen kautta.
        Uudestikastajat haluavat sinne muita teitä.<<<

Raamatun mukaan Kristuksen ruumiiseen liitetään
        evankeliumin SananHengen kautta, Jumalan kautta.
        Jeesus on yhä edelleen Ovi lammastentarhaan. Joka
        sinne pyrkii muuta tietä ja muuta kautta on .... , niin kuin
        tuolla edellä joku kirjoitti viisasti, Jumalan Sanan ja
        Hengen valaisemalla ymmärryksellä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/
        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/
        https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652359

Mvh J - K

• Anonyymi

Monen mielestä on kyllästymiseen asti opetettu totuutta ihmisen syntisyydestä. On ollut masentava kokemus tajuta, että monet uskovan nimeä kantavat eivät tahdo todella sielunsa pohjiin asti tulla pysäytetyksi tämän totuuden eteen. Jotakin järkyttävän pinnallista on meidän uskonelämässämme. Tulee vihaisia vastalauseita: "Aina sinä puhut synnistä. Kyllä me sen muutenkin tiedämme!"

Tuskaisena olen kuitenkin nähnyt, etteivät useimmat uskovat alkuunkaan todella tiedä, mitä synti on. Emme ole joutuneet järkytetyiksi syntisyydestämme Jumalan edessä. Elämrme uskovina salaisen itsevanhurskauden sokaisemina: kuvittelernme olevamme syntisiä ja kaipaavamme armoa. Mutta sydämen kivikova pohja on aivan särkymätön, emmekä koskaan ole todella säikähtäneet Jumalan pyhyyttä. Synti on meille sittenkin enemmän ulkonaisia, näkyviä tahroja, tekosyntejä, sanasyntejä, mielenlaatusyntejä kuin koko olemuksemme pohjatonta ja järkyttävää kapinaa ja vihamielisyyttä Jumalaa vastaan.

Minulle ainakin on ollut ankara läksy oppia, että tämä turmelus seuraa uskovaa halki koko hänen elämänsä. Siitä ei koskaan tule loppua. Tiedän toki, että moni ystävä ei hyväksy tätä totuutta.

Toinen asia, jota olen yrittänyt korostaa, on uskonvanhurskaus tai Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa. Puhuessani edellisestä totuudesta en ehkä monen mielestä tarpeeksi selvästi ole tuonut esille jälkimmäistä. Myönnän kyllä, etten aikaisemmin oikein uskaltanut puhua Jumalan armosta, Tunsin, että jollei Pyhä Henki saa todella kirkastaa syntiämme synniksi, puhe armosta on vain ihmisen antamaa lohdutusta, jonka avulla jälleen taitavasti vältämme katumuksen ja vedämme armon irstaisuuteemme eli omavanhurskauteemme.

Olen ajatellut, että ellei laki saa meidän uskovien suuta tukituksi ja todella syyllisiksi Jumalan edessä, ei myöskään evankeliumi meille maistu eikä se pääse meitä todella parantamaan.

Näitä asioita kerran pohtiessani sattui silmiini E.V. Pakkalan hartauskirjasta seuraava katkelma: "Oli aika elämässäni, jolloin uskoin, että kristityn ihmisen tie vie Golgatan taa uusiin, suuriin, ihmeellisiin pääsiäiskokemuksiin jo tässa maailmassa ja täällä ajassa - tällä puolen kuoleman linjan. Mutta vähitellen olen alkanut ymmärtää, ettei Kristuksen seuraamisessa ole mitään tietä Golgatan taa Olen alkanut uskoa, että oikea todellinen, pääsiäinen on meille koittava vasta kuokman virran toisella puolella. "

Oleellisinta, tärkeintä uskonelämässä on näin yhä syvenevä synnin ja armon tunto. Jotka tästä ytimestä lähtevät pois etsiäkseen jotain korkeampaa, menevät harhaan. Pyhän Hengen täyteys on ytimeltään yhä syvenevää synnin ja armon tuntoa loppuun asti samalla aikaa vanhurskaaksi ja syntiseksi. Juurtuminen, kasvaminen ja syveneminen on juuri tämän herkistyvän synnin tunnon keskellä tapahthvaa kasvua meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa .

On henkeäsalpaavan riemullista, kun tämä kaikki alkaa todella kirkastua omalle kohdalle. Mikään ei ole enää minun varassani, vaan kaikki, aivan kaikki on Vapahtajan rakkauden ja armon varassa. Mitä heikommaksi ja syntisemmäksi tulen omissa silmissäni, mitä kuolleemmaksi ja tylsemmäksi tunnen sisimpäni, sitä lapsenomaisemmin kaikkea järkeä ja tunnettani uhmaten saan turvautua ja huutaa avukseni Jeesuksen armoa. Syntien anteeksiantamuksessa on todellakin joka hetki elämä ja autuus.
      ( Olavi Peltola)

s-seutulainen

• Anonyymi

olavi peltola ei ole koskaan tehnyt parannusta kääntyen Jumalan puoleen!
        Jumala ei koskaan, ei ikinä, ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi! Yksikään luterilainen ei täytä Sanan vaatimusta vanhimmaksi eikä näin myöskään Sanan opettajaksi: hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa,
        Jokainen luterilainen asettaa Lutherin opit Sanan yläpuolelle! Luterilaisten opettaja on murhaaja ja holokaustin isä!

• Anonyymi

s-seutulainen, isäsi on tämän maailman ruhtinas, teoistasi näen, etkä pysyt kieltämään totuutta itsestäsi: olet pimeyden lähettiläs!

• Anonyymi

Kirkkoherra KK ei ole katunut syntejään.
      Pakkovauvakastettujen opin mukaan vauvakaste pelastaa syntejä ei tarvitse katua.

• Anonyymi

Useamman kerran kylvetetty ei kadu syntejään. Uudestikastettujen opin mukaan uskovia pitää vainota ja tappaa. Uudestikastajien mukaan Jeesusta ei tarvita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty ei kadu syntejään. Uudestikastettujen opin mukaan uskovia pitää vainota ja tappaa. Uudestikastajien mukaan Jeesusta ei tarvita!

Se on harhaoppia ja tuo jatkuva pakkovauvoista puhuminen kertoo että jotakin häikkää tuolla ihmisellä onpään sisällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, luterilaisuudessa kastellaan kolme kertaa pikkulapsen päälakea, tarkoitit siis luterilaistakirkkkoa sanoessasi: Uudestikastettujen opin mukaan uskovia pitää vainota ja tappaa. Uudestikastajien mukaan Jeesusta ei tarvita!

• Anonyymi

Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.

• Anonyymi

Luterilainen kirkko on aina ollut antikristillinen. Se näkyy näistä kommenteista täällä.

• Anonyymi

Ei ole olemassa käsitettä pelastusvarmuus. Se ei pidä paikkaansa. Kukaan ei ensinnäkään ole synnitön. Jo se tekee pelastusvarmuus käsityksen jo pelkkänä ajatuksena mahdottomaksi. En keksi tätä omasta päästäni. Raamattu sanoo profeetta Sefanjan kautta " etsikää Herraa te maan nöyrät, EHKÄ te saatte suojan Jumalan vihan päivänä. Ainakin minulle sana "ehkä " ei anna kuvaa, että meillä on 100% nen pelastus varmuus luvattu.
      Eikö Raamattu kehotta kilvoittelemaan uskon matkamme sen loppuun saakka kuten Paavali ja kumppanit.. Lisä todisteena Jeesus toteaa, että " ...se joka kestää loppuun saakka pelastuu". Joten miten on edellä esitettyjen faktojen perusteella? Eikö pelastuksen eteen totisesti tarvitse tehdä mitään muuta kuin uskoa?
      Jokainen voi toki Raamatuistaan tarkastaa etten puhu lööperiä.

Pelastus on ilmainen lahja. Sitä emme voi teoilla ansaita. Tämä on realismia.
      Tekoja kuitenkin odotetaan uskovilta. Tämäkin on perusteltu Raamatussa.
      Siellä kirjoitetaan, että " usko ilman tekoja on kuollutta uskoa", eikä usko siis kanna uskovaa eteenpäin elämän myrskyjen iskiessä pelkästään, vaikka usko on edellytys pelastumiseemme.
      Meidän luomuksina täytyy jotenkin näyttää Jumalan edessä, että uskomme häneen on aitoa ja todellista. Toki hän sen näkisi ja näkeekin jokatapauksessa, mutta näin Jumala toimii. Teoillamme voimme osoittaa uskomme olevan todellista joka perustuu rakkauteen.

Aadamin ja Eevan piti osoittaa tottelevaisuudellaan oma uskonsa. Heitä sitoi vain yksi selvä kielto. Muusta Raamattu ei kerro. Miten kävi? Rangaistus oli sen mukainen. Sama tämän aikakauden uskovilla. Meiltä odotetaan tottelavaisuutta ei synnittömyyttä koska emme mitenkään voi peittää/ poistaa syntisyyttämme. Vain Jeesus Kristus voi. Pelastumis toivoomme kuuluu, vaikka sen perustana onkin armo, muitakin elementtejä, jotka uskovat tietoisesti tai tiedostamattaan unohtavat.

On oltava tietoinen Jumalan odotteista meitä ihmisiä kohtaan ja parhaan tahtomme mukaan yrittää täyttää ne elämässämme Jumalan avulla.
      Lue Jumalan sanaa joka päivä. Ole hedelmää tuottava uskova eli keskitä elämäsi evankeliumin ja sen julistamisen rinnalle. Rukoile lakkaamatta. Tämä on erityisen tärkeää. Kun evankelioit mahdollisuuksiasi mukaan osoitat, että rakastat lähimmäistäsi kuten Jeesus sinua pyytää rakastamaan. Paras tapa osoittaa epäitsekäs rakkautesi on kertoa elämää pelastavaa sanomaa.
      Tästä löydät todisteet Matteuksen luvuista 24 ja 28. Näiden lisäksi säilytä moraalinen puhtautesi eli varo tämän tuhoutuvan maailman tahroja. Ilman moraalista puhtautta ei voi saada pelastusta. Miksi Jumala katsoisi läpi sormiensa uskovan moraalittomuudessa rypemistä ilman parannuksen tekoa?

Pyri käymään hengellisissä kokouksissa ja tilaisuuksissa. Raamattu sanoo, että " älkää jättäkö yhteen kokoontumistanne, kuten eräillä on tapana". Tämä sanottiin jo 2000 vuotta sitten varhaiskristityille. Se koskee myös meitä jokaista näinä lopun aikoina.
      Lopuksi. Jeesus sanoo että se tie on " kapea" joka vie elämään ja harvat sen löytäisivät.
      Luuletteko tosiaan, että kapealla tiellä saa tehdä mitä lystää ja odottaa Jeesuksen paluuta kädet ristissä laiskotellen tekemättä mitään uskonsa vahvistamiseksi ja lähimmäistensä auttamiseksi saamaan pelastus?. Siinä valitettavasti aikamme maallistuneet uskovat erehtyvät pahan kerran.

" Joka kestää loppuun saakka se pelastuu". En ymmärrä, miten uskovat, jotka eivät rukoile, lue Raamattua, käy jumalanpalveluksissa tai muissa kokouksissa, kestävät uskollisesti uskossa tämän lopun ajan koettelemukset, jotka ovat vasta edessä. Hengellisesti aliravittu kristitty on vaarassa hävitä elämän kilpajuoksussa.

• Anonyymi

Sana puhuu uskon kautta saadusta varmuudesta. Luterilainen pään kastelu ei anna varmuutta. Pahat ja häijyt ja pöyhkeät jumalattomat luterilaiset ovat ottamassaJeesuksen omilta kaiken Jumalalta saadun, niin myös varmuuden pelastuksesta.
        LUTERILAISET OVA RAATELEVIA SUSIA, VARKAITA JA RYÖVÄREITÄ!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana puhuu uskon kautta saadusta varmuudesta. Luterilainen pään kastelu ei anna varmuutta. Pahat ja häijyt ja pöyhkeät jumalattomat luterilaiset ovat ottamassaJeesuksen omilta kaiken Jumalalta saadun, niin myös varmuuden pelastuksesta.

Täytyyhän perillisten nyt vähän seurata herransa jälkiä, pikkuisen pitää mennä samoista ovista, niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty pedo kiitee taas kun ei tunne Jeesusta

UUDESTIKASTAJAT OVAT RAATELEVIA PEDOJA!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyyhän perillisten nyt vähän seurata herransa jälkiä, pikkuisen pitää mennä samoista ovista, niin.

Ja sodomiittipedo myötäilee tuota pedoa, hyi että

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty pedo kiitee taas kun ei tunne Jeesusta

UUDESTIKASTAJAT OVAT RAATELEVIA PEDOJA!!!

Mikähän henki sinussa vaikuttaa jatkuvan synnin mainostamisen.
        Tiedät kait mikä markkinoinnin idea on ja mihin sillä pyritään? Pitää
        näkyä, kuulua ja olla joka paikassa, jotta kuluttaja ei pääse
        tarjonnasta irti ja lopulta tulee sitten kaupat. Markkinoija mainostaa
        tuotetta toivoen tietysti, että mahdollisimman moni ostaa tuotteen.
        Sekö on sinun tavoite?

Mvh J - K

• Anonyymi

Kyllä Paavalin jutuista saa aika selkeän kuvan siitä mitä ajattelee pelastuksesta. Mutta ei ajattele että pelastuu omien tekojen ansiosta, ei niin erinomaisen lain tekojan kautta, vaan luottaa siinä Jumalaan, siihen ettei Jumala lupauksiaan petä.

Siten ei herjaamalla voi pelastua.

• Anonyymi

Paavalihan sanoo olleensa syntisistä suurin kun oli vainonnut sapatin vuoksi Jumalan seurakuntaa.

Mutta ei hän silti arvo sitä että pelastuuko että pelastaako Jumala hänet vai ei.

Outo Jumala olisikin jos ohjaisi ihmisen kääntymykseen, antaisi Pyhän Hengen ja sitten lähettäisi helvettiin.

• Anonyymi

Suomen luterilaisten yleinen kansanhuvi juopottelun lisäksi on ollut uskoontulleitten ja kirkosta eronneitten yleinen poljenta ja häpäiseminen!

Tästä on elämänmittainen kokemus josta voisi kirjoittaa paksun kirjan, ainakin yhtä paksun kuin väisäsen tekele vauvan kasteesta josta ei raamattu tiedä mitään!

Eli turhaan jankkaatte aiheesta, asia on fakta.

• Anonyymi

Taas on pedokääkkä juopotellut ja keksii omiaan.

suomen helluntailaisten huvi on vainota ja tappaa uskovia

tästä on kokemuksia ja voisi kirjoittaa kirjan. Toki pedokääkä ntekstit vahvistavat tuon vihan

• Anonyymi

Usko on varmuutta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle! Uskosta osattomilla ei ole uskoa, toisin sanoen uskosta osattomilla EI OLE lujaa luottamusta ja varmuutta.
      Sana todistaa Aabrahamista, uskon isästä: Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle, ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
      Jeesus itse lupaa: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Siis Jeesus puhuu Hänen äänensä ja Sanansa kuulevista, ei niistä joiden päähän on valutettu vettä papin käsistä. Niille, jotka kuulevat ja toimivat Sanan mukaan Jeesus antaa lupauksen: Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      Uskosta osattomat luterilaiset, ne joiden uskonto on lihan mukaan syntynyt, irvittelevät lupauksen mukaan syntynyttä: "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän"...

• Anonyymi

Luterilaisuus ei kuulu tänän keskusteluun mitenkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus on luterilaisten sontaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus on luterilaisten sontaa!

Aloittajan uskonnolla ei ole väliä, luterilaisuus ei kuulu tänne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä luterilaiset tälle keskustelupalstalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä luterilaiset tälle keskustelupalstalle!

Ei vaan luterilaisuus ei kuuluu tänne vaan helluntailaisuus. Keskustelijan harjoittamalla uskonnolla ei ole merkitystä

• Anonyymi

Huomen aamulla juopottelun perisynti vaivaa pakkovauvakastettuja.

• Anonyymi

Useamman kerran kylvettyä vaivaa juopottelu ja siksi se herjaa uskovia

• Anonyymi

Vaikuttaa sakastista tulevat kommentit vähäpoikien tuotteilta.
      Muuta ei näköjään osata kuin väännellä ja kopioida edelläolleita kommentteja!
      Säälittävää käyttäytymistä. Ehkä pomppivat kuitenkin ohjeitten mukaan aina välillä.

• Anonyymi

tuohan on se iljettävä pedokääkkä. Mitään järkevää siltä ei tule

kellarissa vaan pompitaan ja huudetaan "pakkovauvakasteeetuuuttt!!!"

• Anonyymi

Mitä hyötyä on kristinuskosta, jos syntejä ei ole sovitettu ja eikä ole pelastusvarmuutta?

• Anonyymi

Hölmö aloitus. Pelastusvarmuus ei ole synnittömyyttä, vaan uskoa Kristuksen sovitustyöhön.

"VARMA on tämä sana, ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen. Jeesus Kristus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin" (Tim. 1:15)

• Anonyymi

Tietenkin kannattaa uskoa sen vuoksi että joutuu helvettiin.

Toinen vaihtoehto on selittää että helvettiä ole, vaan Jeesus selitteli aivan jotain muuta kuin helveistä. Niin se ei kovin paljon pelota joutua helvettiin kun sitä ei edes ole.

Sehän se vasta pelottavaa olisi jos helvetti olisi mutta ei mitään keinoa pelastua siitä.

Vähän olisi silloin uskosta sanottavaa.

• Anonyymi

Paavalihan sanoo, että olisimme kaikista ihmisistä surkuteltavimmat jos panisimme toivomme vain tähän aikaan.

Hänelle elämä tuonpuoleissa olis suuri toivo, joka ei ollut täyttynyt kuten hän kertoo ettei se ole mikään toivo, jonka näkee täyttyneen.

Ei Paavali missään kerro, että ehkä uskova pelastuu ehkä ei. Vaikka sanoo olevansa syntisistä suurin, tai olleensa, niin hän on varma siitä että tulee pelastumaan ja Pyhä Henki sen hänelle kertoo, ei hän ole keksinyt sitä omasta päästä että kun on näin loistava oppi ja näin hyvät mielipiteet, niin on pakko pelastua. Pyhän Hengen sinetin kautta ihminen kokee pelastuvansa.

• Anonyymi

Varmuus on yksin Jeesuksen K. teossa. Paavalikin sanoo: "Jos minä ehkä pääsen ylösnousemukseen kuolleista" Filippiläiskirje 3.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmuus on yksin Jeesuksen K. teossa. Paavalikin sanoo: "Jos minä ehkä pääsen ylösnousemukseen kuolleista" Filippiläiskirje 3.

Paavali käytti tuossa jos sanaa siksi että uskoi tulevansa temmatuksi yläilmoihin. Ettei kuolisi ennen kuin Jeesus tulee takaisin. Siksi käytti jos sanaa ei siksi että jos satun pääsemään ylösnousemukseen kuolleista. Ja sen kokevat toisaalta myös ne, jotka eivät pääse taivaaseen. He joutuvat lain mukaan tuomittavaksi, heidät siten tuomitaan. Muutoin sitä helvettiä ei tosiaan olisi edes olemassa, jos ylösnousemus koskee vain pelastettuja.

Silti ei ihminen voi itseään pelastaa, ei millään teoilla tai lain määräyksellä ei ihminen pelastu eikä voi luoda sellaista oppia että me pelastumme kuin meillä on Jumalan käskyt.

Pelastus on Jumalan armosta, mutta Pyhä Henki on pelastuksen sinetti ja siitä se Paavalin varmuus tuli, koska hän koko Pyhän Hengen, niin hän sai siitä itselleen merkin ja sinetin siitä, että on matkalla taivaan kotiin.

Ei voi vain odottaa että kai se Jeesus minutkin pelastaa jos kerran muitakin, vaan Jeesus on välimies siihen, että ihminen voi saada Pyhän Hengen pelastuksen sinetin.

• Anonyymi

Ei kuolleiden ylösnousemus ole sama kuin pelastus. Siinä pelastetut nousevat hengessä taivaaseen ja tuomitut menevät lain mukaan tuomittavaksi. Niillä, joilla on Pyhän Hengen sinetti, ne nousevat ylösnousemuksessa pelastukseen ja joilla ei ole, niin menevä ylönousemuksessa tuomiolle. Eikä siellä kukaan saa vapauttavaa tuomiota. Lain tuomiosta ei kukaan ole vapaa juuri siitä syystä, että jos niin mitataan, ei ole ketään synnitöntä, eikä silloin Jeesus tule avuksi, että nyt pelastu sitten vaikka vähän olet rämpinyt.

Se kaikki tapahtuu Hengessä, niin taivaaseen mene kuin helvettii meno. Kaikki kokemuset siinä ovat hengellisiä kokemuksia. Enää silloin ihminen ei koe enää mitään maallisia aistimuksia, vaan pelkästään hengellisiä ja sielullisia asioita. Se tuomitaan mikä ihmisen sisin on, ei ulkoisia asioita. Taivaassa ilo on hengellistä iloa ja helvetin kärsimykset ovat sielullisia kärsimyksiä.

• Anonyymi

Ihan epäraamatullisesti opetat. Kaikki joutuvat tuomiolle, mutta Jeesukseen turvautuvia ei tuomita enää. Tuomion jälkeen vasta lampaat erotetaan vuohista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan epäraamatullisesti opetat. Kaikki joutuvat tuomiolle, mutta Jeesukseen turvautuvia ei tuomita enää. Tuomion jälkeen vasta lampaat erotetaan vuohista.

Voi hyvinkin olla ihmiskeksintöä. Paavali ylöstempauksen yhteydessä kyllä kertoi että elävät uskovat, Pyhän Hengen uskovat, tullaan tempaamaan suoraan taivaaseen eikä aseteta mihinkään tuomioistuimen eteen kuulemaan mitä on tullut tehtyä.

Ristiinnaulittu Jeesus on pelastuksen ehto, mutta ei Jeesus itsessään pelasta ketään, eikä hyvitä enää tuomion hetkellä kenenkään syntejä, vaan se tapahtuu ihmisen eläessä, että Jeesus pesee ihmisen puhtaaksi ja ihminen saa Pyhän Hengen, jolla Hengellä hänet valmistetaan taivaaseen jo eläessään.

Muutoin taivas olisi täynnä kaikennaailman tasamaantallaajia, jotka olivat olleet mieletään mitä tahansa herjaajia tai syntien kannttajia kun olisivat vain turvanneet siihen, että kyllä Jeesus minutkin pelastaa. Niin taivas olisi aika ikävä paikka iuskovalle, jossa jatkuisivat samat riidat ja ikävyydet mitä nytkin käydään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvinkin olla ihmiskeksintöä. Paavali ylöstempauksen yhteydessä kyllä kertoi että elävät uskovat, Pyhän Hengen uskovat, tullaan tempaamaan suoraan taivaaseen eikä aseteta mihinkään tuomioistuimen eteen kuulemaan mitä on tullut tehtyä.

Ristiinnaulittu Jeesus on pelastuksen ehto, mutta ei Jeesus itsessään pelasta ketään, eikä hyvitä enää tuomion hetkellä kenenkään syntejä, vaan se tapahtuu ihmisen eläessä, että Jeesus pesee ihmisen puhtaaksi ja ihminen saa Pyhän Hengen, jolla Hengellä hänet valmistetaan taivaaseen jo eläessään.

Muutoin taivas olisi täynnä kaikennaailman tasamaantallaajia, jotka olivat olleet mieletään mitä tahansa herjaajia tai syntien kannttajia kun olisivat vain turvanneet siihen, että kyllä Jeesus minutkin pelastaa. Niin taivas olisi aika ikävä paikka iuskovalle, jossa jatkuisivat samat riidat ja ikävyydet mitä nytkin käydään.

Vaikea kohta tuo tempaus, mutta väärin tulkittu. Jeesus erkani ilmestymisensä jälkeen "pilvi vei hänet pois". Tempauksessa mennään vastaan samalla lailla pilviin tarkoittanee kätkettynä eli uskossa valvovana tässä. Joka tapauksessa pilviin on kuvainnollista niin kuin esim. trumpetit ja maljat, jopa 1000-vuotinen valtakunta on pitkä aika jne.
        Jeesus tulee maanpäälle ja alkaa viimeinen tuomio. Vaikea hahmottaa kuinka, muttei mitään hellari mystiikkaa tietenkään voi olla.
        Kaikki me luemme kohdan , missä kaksi on jauhamassa ja kaksi nukkumassa ja toinen otetaan ja toinen jätetään, niin että pelastuvat otetaan mukaan, mutta niin siinä ei sanota, vaan samoin kuin Nooan päivinä, ne jätettiin tallelle arkkiin, jotka pelastuivat ja muut otettiin pois. Raamattu on myös vaikea kirja eikä tule lukea kaikkia kuvainnollisia kohtia kirjaimellisesti ollenkaan. Ydinkohdat ovat kirjaimellisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikea kohta tuo tempaus, mutta väärin tulkittu. Jeesus erkani ilmestymisensä jälkeen "pilvi vei hänet pois". Tempauksessa mennään vastaan samalla lailla pilviin tarkoittanee kätkettynä eli uskossa valvovana tässä. Joka tapauksessa pilviin on kuvainnollista niin kuin esim. trumpetit ja maljat, jopa 1000-vuotinen valtakunta on pitkä aika jne.
        Jeesus tulee maanpäälle ja alkaa viimeinen tuomio. Vaikea hahmottaa kuinka, muttei mitään hellari mystiikkaa tietenkään voi olla.
        Kaikki me luemme kohdan , missä kaksi on jauhamassa ja kaksi nukkumassa ja toinen otetaan ja toinen jätetään, niin että pelastuvat otetaan mukaan, mutta niin siinä ei sanota, vaan samoin kuin Nooan päivinä, ne jätettiin tallelle arkkiin, jotka pelastuivat ja muut otettiin pois. Raamattu on myös vaikea kirja eikä tule lukea kaikkia kuvainnollisia kohtia kirjaimellisesti ollenkaan. Ydinkohdat ovat kirjaimellisia.

Niin jos alkaa tempauksia liikaa miettimään, sitä odottamaan kuin kesää tai herjaamaan siitä toisia kuin eivät tiedä minä hetkenä tempautuvat, niin usko on sekaisin ja jää tosiaan ehkä ne yhdinkohdat kokonaan huomioitta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe