että sähköauto parempi kuin polttari. Todistelu näyttää olevan tosi vaikeaa. Sähköautoilijat esim. selittävät vakavalla otteella, että alle 500 km range on parempi kuin 1500 km ranga.
Miten kauan sähköautoilijan on todisteltava
96
722
Vastaukset
- Anonyymi
1500 ranga lienee aika pitkä ranga
- Anonyymi
EI SITÄ TODISTELLA. AINOSTAAN VALEHTELU OIOTAAN.
- Anonyymi
MB E220 CDI - dieselfarkku menee teoriassa tuon, koska sen tankki webastomallissa
ainakin on 80 l.
Olen toki päässyt täyttämään "vain" 76 l! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MB E220 CDI - dieselfarkku menee teoriassa tuon, koska sen tankki webastomallissa
ainakin on 80 l.
Olen toki päässyt täyttämään "vain" 76 l!Ehkä teoriassa, mutta ei käytännössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MB E220 CDI - dieselfarkku menee teoriassa tuon, koska sen tankki webastomallissa
ainakin on 80 l.
Olen toki päässyt täyttämään "vain" 76 l!Voitit! Olet kyllä kova jätkä! Vai onko joku tankannut enemmän?
- Anonyymi
Sähköautoilua joutuu aina todistelemaan. Useiden tuhansien eurojen viat odottavat ostajaa ole hyvä.
- Anonyymi
Mitä häh, mitä miksi pitää todistella? Mitä siitä sitten saa kun on tarpeeksi todistellut?
- Anonyymi
korjaukset ovat vaan kalliimpia...akusto ja moottori, lataus syteemin korjaus...
- Anonyymi
Autoteollisuus ei pistä pahakseen, jos hölmöt autoilijat kehuvat heidän tuotteitaan. Sähköautojen myynti ei kovin hyvin suju mutta menisi vielä huonommin, jos nuita hölmöjä kehujia ei olisi.
- Anonyymi
Miksi sitä pitäisi todistella?
- Anonyymi
Sähköautoon ovat tyytymättömiä lähinnä ne keillä ei ole sähköautoa. On outoa olla tyytymätön johonkin mitä ei omista ja mikä ei edes koske itseä.
Olennaista on että sähköautoilijat ovat tyytyväisiä sähköautoon ja harva vaihtaisi takaisin polttikseen. Tämä on tullut selväksi monessa kyselyssä.- Anonyymi
On aika selvää, ettei sähköauto yksinkertaisesti sovi monien käyttötarpeisiin. Polttarit sopivat esim. pitkän matkan ajoon paremmin ja yleensä sellaiseen ajoon missä auto on lähes jatkuvasti ajossa. Polttari on aika hyvä esimerkki, millaiseksi sähköauton pitäisi kehittyä. Ympäristö- ongelmista haluamme tietenkin kaikki päästä eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aika selvää, ettei sähköauto yksinkertaisesti sovi monien käyttötarpeisiin. Polttarit sopivat esim. pitkän matkan ajoon paremmin ja yleensä sellaiseen ajoon missä auto on lähes jatkuvasti ajossa. Polttari on aika hyvä esimerkki, millaiseksi sähköauton pitäisi kehittyä. Ympäristö- ongelmista haluamme tietenkin kaikki päästä eroon.
Toinen seikka on korkea hinta. Monelle ei ole mahdollista maksaa niin paljon autosta. Useille mahdollisuus avautuu aikanaan ostamalla käytetty sähköauto. Kolmas on mahdollisuus ladata kotona. Kotilatauspisteiden määrä kasvaa vähitellen. Nämä ovat varmaan ne tärkeimmät syyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aika selvää, ettei sähköauto yksinkertaisesti sovi monien käyttötarpeisiin. Polttarit sopivat esim. pitkän matkan ajoon paremmin ja yleensä sellaiseen ajoon missä auto on lähes jatkuvasti ajossa. Polttari on aika hyvä esimerkki, millaiseksi sähköauton pitäisi kehittyä. Ympäristö- ongelmista haluamme tietenkin kaikki päästä eroon.
Ristiriitaisesti takseissa on paljon sähköautoja ja niillä ajetaan paljon päivittäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristiriitaisesti takseissa on paljon sähköautoja ja niillä ajetaan paljon päivittäin.
Taksiajo on pääasiassa nurkka-ajoa. Kilometrejä ei yleensä synny pahemmin . Pitkille keikoille ei sähkötaksilla voi lähteä. Ja latausaika on järjestettävä erikseen päivittäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksiajo on pääasiassa nurkka-ajoa. Kilometrejä ei yleensä synny pahemmin . Pitkille keikoille ei sähkötaksilla voi lähteä. Ja latausaika on järjestettävä erikseen päivittäin.
Kilometrejä ei yleensä synny pahemmin..?
Keskimääräinen ajosuorite takseilla on 60.000 km vuodessa. Osalle paljon vähemmän - osalle paljon enemmän. Sähkötaksit taitavat tosin olla vielä marginaalinen määrä koko taksikalustoon suhteutettuna.
Mielestäni tuo 60 tkm on kuitenkin jo pahemmin 🚕 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristiriitaisesti takseissa on paljon sähköautoja ja niillä ajetaan paljon päivittäin.
Joo kaupunkinurkka-ajoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilometrejä ei yleensä synny pahemmin..?
Keskimääräinen ajosuorite takseilla on 60.000 km vuodessa. Osalle paljon vähemmän - osalle paljon enemmän. Sähkötaksit taitavat tosin olla vielä marginaalinen määrä koko taksikalustoon suhteutettuna.
Mielestäni tuo 60 tkm on kuitenkin jo pahemmin 🚕Eli ajavat enemmän kun rekkakuskit, jotka suhaa ympäri maata? Ei pidä paikkaansa ilman keskeytymätöntä kolmivuoroa, ei edes asiakkaita riitä ai akaan tässä maassa tai sitten on taksisuharien kalavaleuhottelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ajavat enemmän kun rekkakuskit, jotka suhaa ympäri maata? Ei pidä paikkaansa ilman keskeytymätöntä kolmivuoroa, ei edes asiakkaita riitä ai akaan tässä maassa tai sitten on taksisuharien kalavaleuhottelua.
Silti tuo 60 tkm on aivan normaali ajomatka vuodessa takseille. Kannattaa muistaa, että vaikka ajomatkat ovat usein lyhyitä niin noita ajomatkoja tulee kymmeniä päivässä. Voin sanoa, että jos ajomatkaa tulee alle 100 km päivässä niin taksi joutuisi pian konkurssiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kaupunkinurkka-ajoa.
Kaupunkiajossakin tulee helposti satoja kilometrejä päivässä. Jos vaikka on siedettävät 30 ajomatkaa päivässä joiden keskimitta on 10 km niin tuosta tulee 300 km. Ja, kyllä, jotta taksin kuljettaminen olisi joten kuten kannattavaa niin tuollaisia lyhyitä matkoja pitää olla kymmeniä päivässä. Jos ajaa alle 10 lyhyttä matkaa päivässä niin taksi on kannattamaton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ajavat enemmän kun rekkakuskit, jotka suhaa ympäri maata? Ei pidä paikkaansa ilman keskeytymätöntä kolmivuoroa, ei edes asiakkaita riitä ai akaan tässä maassa tai sitten on taksisuharien kalavaleuhottelua.
60 tkm on 165 km / päivä. Monet suomalaiset ajavat paljon tuota enemmän eikä siihen tarvita mitään kolmivuoroa.
Ja rekkakuskit ajavat yli 100 tkm vuodessa. Jotkut yli 150 tkm vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ajavat enemmän kun rekkakuskit, jotka suhaa ympäri maata? Ei pidä paikkaansa ilman keskeytymätöntä kolmivuoroa, ei edes asiakkaita riitä ai akaan tässä maassa tai sitten on taksisuharien kalavaleuhottelua.
Eräs landetaksi sanoi ajavansa 120 t km vuosittain. Itsekin olen ajanut 2000 km viikossa / 5 päivän työviikko ihan vain työajoa, ei taksihommia. Eli 400 km per päivä.
- Anonyymi
Sitten kun todistelevat jostain, jossa on kytkin ja vaihteisto ja kone, niin voidaan taas kuulostella, liittyisikö se jotenkin autojen kuljettamiseen. Tarkoitan, että meitä on aika paljon sellaisia autoilijoita, jotka haluamme kuljettaa, ohjata, hallita autojamme. Eikä meiltä ole amputoitu pois käsiä ja jalkoja vaan meillä on motorisia taitoja, joita odotamme voivamme käyttää vastedeskin vaihtaessamme autosta toiseen.
Auto tuo elämään liikkumisen vapautta ja hyvä auto tuo monille myös ajamisen iloa. Ei kuljettajan auto ole yksi joystick ja yksi pedaali ja kasa tietokoneohjelmia.
Jos oikein huonosti menee, puhutaan pikemminkin ihmisten hallintajärjestelmistä. Kuka on valmis luovuttamaan oman elämänsä hallinnan koneille ja teknokraateille?- Anonyymi
Aika moni rehellinen sähköautoilija on todennut, että autoilun vapaus meni sähköautojen myötä.
- Anonyymi
Jos uusista keskiluokan ja kalliimmistakin autoista puhutaan, niin en näe niissä oikein mitään eroa automatiikan, avustajien, tietotekniikan suhteen sähkikseen verrattuna
Just hommasin muuten uuden 1300 GS Bemarin. Vaikka olen moottoripyöräillyt ikäni, niin meinaa mennä sormi suuhun uusien ominaisuuksien kanssa. On kaikkea mahdollista adaptiivisesta nopeudensäädöstä kameroihin edessä ja takana. Jos kiinnostaa, niin täältä löytyy tietoa. Omassa pyörässä on kutakuinkin kaikki tehdasvarustepaketit ja päälle vielä varashälytin lämmitettävä satula ja sumuvalot. - Anonyymi
Menneisyyteen ei pääse takaisin vaan autot kehittyvät ja automatisoituvat vääjäämättä. Sähköautoissa ei ole vaihteistoa tai kytkintä ollenkaan ja yhä harvempi uuden polttomoottoriauton tai ladattavan hybridin hankkiva haluaa manuaalivaihteistoa. Automaattivaihteisto on niin paljon ihmistä optimaalisempi vaihtamaan vaihteita ettei ihminen enää pääse samalle tasolle.
Nyt autoissa on jo paljon kuljettajaa avustavia pakollisia ja vapaaehtoisia järjestelmiä. Lisää tulee. Osa autoista pystyy jo ajamaan puoliautonomisesti. Jossain vaiheessa tulevaisuudessa tekoäly kehittyy niin pitkälle että se pystyy ajamaan autoa ihmistä turvallisemmin. Siinä vaiheessa kuljettaja muuttuu vähitellen matkustajaksi joka antaa autolle määränpään ja auto hoitaa ajamisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos uusista keskiluokan ja kalliimmistakin autoista puhutaan, niin en näe niissä oikein mitään eroa automatiikan, avustajien, tietotekniikan suhteen sähkikseen verrattuna
Just hommasin muuten uuden 1300 GS Bemarin. Vaikka olen moottoripyöräillyt ikäni, niin meinaa mennä sormi suuhun uusien ominaisuuksien kanssa. On kaikkea mahdollista adaptiivisesta nopeudensäädöstä kameroihin edessä ja takana. Jos kiinnostaa, niin täältä löytyy tietoa. Omassa pyörässä on kutakuinkin kaikki tehdasvarustepaketit ja päälle vielä varashälytin lämmitettävä satula ja sumuvalot.Sorry, olin kyllä laittavinani linkin: https://www.biketeam.fi/moottoripyorat/bmw-r-1300-gs/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menneisyyteen ei pääse takaisin vaan autot kehittyvät ja automatisoituvat vääjäämättä. Sähköautoissa ei ole vaihteistoa tai kytkintä ollenkaan ja yhä harvempi uuden polttomoottoriauton tai ladattavan hybridin hankkiva haluaa manuaalivaihteistoa. Automaattivaihteisto on niin paljon ihmistä optimaalisempi vaihtamaan vaihteita ettei ihminen enää pääse samalle tasolle.
Nyt autoissa on jo paljon kuljettajaa avustavia pakollisia ja vapaaehtoisia järjestelmiä. Lisää tulee. Osa autoista pystyy jo ajamaan puoliautonomisesti. Jossain vaiheessa tulevaisuudessa tekoäly kehittyy niin pitkälle että se pystyy ajamaan autoa ihmistä turvallisemmin. Siinä vaiheessa kuljettaja muuttuu vähitellen matkustajaksi joka antaa autolle määränpään ja auto hoitaa ajamisen.Eli autot kehittyvät yhä paskemmiksi kertakäyttöromuiksi jotka piipittelevät jatkuvasti ja pitää käyttää tuota saatanan hiplausnäyttöä. Nuo avustimet tekevät ajamisesta pelkkää kidutusta. Ei autot tarvitse yhtäkään avustinta. Lisäksi auton ei tarvitse lähettää tai vastaanottaa bittiäkään dataa mihinkään.
Lisäksi en todellakaan kerro autolle minne kuljen ja missä lataan autoa. Minä kuljetan autoa, ei jokin saatanan tekoäly. Tekoälyinnostus on muutenkin aivotonta idiotismia enkä suostu tekoälyä koskaan käyttämään enkä varsinkaan suostu maksamaan siitä ikinä euroakaan. Enkä maksa mitään autonkaan tekoälystä.
"Osa autoista pystyy jo ajamaan puoliautonomisesti."
Miten sen nyt ottaa. Nuo järjestelmät toimivat päin helvettiä ja niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menneisyyteen ei pääse takaisin vaan autot kehittyvät ja automatisoituvat vääjäämättä. Sähköautoissa ei ole vaihteistoa tai kytkintä ollenkaan ja yhä harvempi uuden polttomoottoriauton tai ladattavan hybridin hankkiva haluaa manuaalivaihteistoa. Automaattivaihteisto on niin paljon ihmistä optimaalisempi vaihtamaan vaihteita ettei ihminen enää pääse samalle tasolle.
Nyt autoissa on jo paljon kuljettajaa avustavia pakollisia ja vapaaehtoisia järjestelmiä. Lisää tulee. Osa autoista pystyy jo ajamaan puoliautonomisesti. Jossain vaiheessa tulevaisuudessa tekoäly kehittyy niin pitkälle että se pystyy ajamaan autoa ihmistä turvallisemmin. Siinä vaiheessa kuljettaja muuttuu vähitellen matkustajaksi joka antaa autolle määränpään ja auto hoitaa ajamisen.Ja muutenkin kuulostaa siltä, että vihaat autoilua. Kukaan oikeasti autolla ajamisesta ei halua autoa täyteen noita saatanan avustimia ja piipityksiä. Vain autoja vihaava haluaa automatisoituja autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muutenkin kuulostaa siltä, että vihaat autoilua. Kukaan oikeasti autolla ajamisesta ei halua autoa täyteen noita saatanan avustimia ja piipityksiä. Vain autoja vihaava haluaa automatisoituja autoja.
Halusit tai ei mutta älyjärjestelmät ovat niin halpoja, että auton valmistan kannattaa ympätä niitä joka lähtöön autoissaan. Nuorelle polvelle auton pitää olla ohjelmoitavissa niinkuin kaikki muukin heidän elämässään. He luulevat olevansa oman elämänsä herroja myös autoillessaan mutta todellisuudessa ovat autoteollisuuden nöyriä talutusnuorassa tepastelevia hyypiöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menneisyyteen ei pääse takaisin vaan autot kehittyvät ja automatisoituvat vääjäämättä. Sähköautoissa ei ole vaihteistoa tai kytkintä ollenkaan ja yhä harvempi uuden polttomoottoriauton tai ladattavan hybridin hankkiva haluaa manuaalivaihteistoa. Automaattivaihteisto on niin paljon ihmistä optimaalisempi vaihtamaan vaihteita ettei ihminen enää pääse samalle tasolle.
Nyt autoissa on jo paljon kuljettajaa avustavia pakollisia ja vapaaehtoisia järjestelmiä. Lisää tulee. Osa autoista pystyy jo ajamaan puoliautonomisesti. Jossain vaiheessa tulevaisuudessa tekoäly kehittyy niin pitkälle että se pystyy ajamaan autoa ihmistä turvallisemmin. Siinä vaiheessa kuljettaja muuttuu vähitellen matkustajaksi joka antaa autolle määränpään ja auto hoitaa ajamisen.Myönnät siis sen, että sähkärikuskit on jo tavallista tyhmempiä, kun kaikki on tekoälyn avustamaa eivätkä osaa edes ajatella itse. Juuri noin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnät siis sen, että sähkärikuskit on jo tavallista tyhmempiä, kun kaikki on tekoälyn avustamaa eivätkä osaa edes ajatella itse. Juuri noin
Samat avustimet löytyvät myös uusista polttareista. Ilmeisesti sinun täytyy tyytyä ajamaan vain vanhoilla autoilla, joissa ei ole vielä pakollisia avustimia. Vuosittain yhä vanhemmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat avustimet löytyvät myös uusista polttareista. Ilmeisesti sinun täytyy tyytyä ajamaan vain vanhoilla autoilla, joissa ei ole vielä pakollisia avustimia. Vuosittain yhä vanhemmalla.
Vieläpä aika paljon vanhemmalla, jos haluaa auton ilman avustimia niin se tarkoittaa minusta sitten autoa ilman esim. ABS-jarruja tai ohjaus/jarrutehostinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat avustimet löytyvät myös uusista polttareista. Ilmeisesti sinun täytyy tyytyä ajamaan vain vanhoilla autoilla, joissa ei ole vielä pakollisia avustimia. Vuosittain yhä vanhemmalla.
Ehkä sitten pitää tehdä niin, ei se yhtään haittaa. Tai sitten hakkeroi autonsa ja poistaa nuo turhat tekoälytoiminnot ja useimmat avustimet kokonaan autostaan.
- Anonyymi
Minä tykkäisin ostaa auton, jonka infonäyttöä pitää selailla 5 min ennen ajoon lähtöä ja yrittää kytkeä kaikki piippaavat, rääkyvät, jarruttavat ja täristävät avustimet pois päältä. Se toimi niin mielenrauhaa.
- Anonyymi
Ei sähköautoilijalla ole mitään tarvetta selitellä mitään.
He korkeintaan haluavat oikaista typerien bensalenkkareiden juttuja ja kertoa totuus sähköautoilusta.
Jostain syystä polttomoottoreilla ajavilla on pakottava tarve yrittää selitellä ja perustella kuinka tärkeää on päästä ajamaan järjettömiä matkoja ilman taukoja?- Anonyymi
Bensalenkkarit käyvät oikaisemassa hölmöjen sähköautoilijoiden väittämät. Tai ehkä heillä on oikeasti niin pahat eturauhasvaivat, että on pakko pysähtyä vähän väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensalenkkarit käyvät oikaisemassa hölmöjen sähköautoilijoiden väittämät. Tai ehkä heillä on oikeasti niin pahat eturauhasvaivat, että on pakko pysähtyä vähän väliä.
Mitähän nämä hölmöjen sähköautoilijoiden väittämät sitten ovat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensalenkkarit käyvät oikaisemassa hölmöjen sähköautoilijoiden väittämät. Tai ehkä heillä on oikeasti niin pahat eturauhasvaivat, että on pakko pysähtyä vähän väliä.
100 vuotta on ajeltu polttareilla ja ajellaan vielä pitkään. Miksi sähköautot yrittävät siihen samaan kuin polttarit ovat menestyksekkäästi yltäneet. Eivät pysty esittämään mitään parempaa muuta kuin jonkin verran päästöpuolella. Ja sekin tuntuu olevan kaunisteltua totuutta ja poliitikkojen sponsoroimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
100 vuotta on ajeltu polttareilla ja ajellaan vielä pitkään. Miksi sähköautot yrittävät siihen samaan kuin polttarit ovat menestyksekkäästi yltäneet. Eivät pysty esittämään mitään parempaa muuta kuin jonkin verran päästöpuolella. Ja sekin tuntuu olevan kaunisteltua totuutta ja poliitikkojen sponsoroimaa.
Sähköauto on huomattavasti vaivattomampi käytettäväksi, ovet aukeavat kun kävelee auton lähelle, istut sisälle, valitset ajosuunnan ja lähdet liikkeelle. Ei tarvitse erikseen käynnistää ja odotella käynnistymistä.
Ei tarvitse kuunnella polttomoottorin pörinää ja tärinää.
Sähköauto on valmiiksi oikean lämpöinen, sekä kesällä, että talvella.
Sähköauto jättää suorituskyvyssä useat urheiluautotkin taakseen, puhumattakaan perheautoista.
Sähköauton käyttökustannukset on murto-osa polttomoottoriautojen kustannuksista.
Mutta jos talous, helppous, mukavuus ja suorituskyky ei ole merkitsevä, niin sitten voi jatkaa sillä tojotaskodaladalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on huomattavasti vaivattomampi käytettäväksi, ovet aukeavat kun kävelee auton lähelle, istut sisälle, valitset ajosuunnan ja lähdet liikkeelle. Ei tarvitse erikseen käynnistää ja odotella käynnistymistä.
Ei tarvitse kuunnella polttomoottorin pörinää ja tärinää.
Sähköauto on valmiiksi oikean lämpöinen, sekä kesällä, että talvella.
Sähköauto jättää suorituskyvyssä useat urheiluautotkin taakseen, puhumattakaan perheautoista.
Sähköauton käyttökustannukset on murto-osa polttomoottoriautojen kustannuksista.
Mutta jos talous, helppous, mukavuus ja suorituskyky ei ole merkitsevä, niin sitten voi jatkaa sillä tojotaskodaladalla.Osaan avata auton oven muutenkin ja tuollaiset typerät ja täysin turhat helposti hajoavat toiminnot moninkertaistavat korjauskustannukset. Perinteiset auton kahvat ilman tuollaisia höpöhöpö-toimintoja toimivat varmimmin. Ei ovissa tarvita automatiikkaa. Varsinkin Teslan kahvat ovat idiootin suunnittelemia ja käyttökelvottomia Suomessa.
Ja jos pidät nykyisillä autoilla vaivalloisina niin olet naurettavan typerä kermaperse. Ylipäätään nykyinen turha automatiikka tekee auton käytöstä helvettiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaan avata auton oven muutenkin ja tuollaiset typerät ja täysin turhat helposti hajoavat toiminnot moninkertaistavat korjauskustannukset. Perinteiset auton kahvat ilman tuollaisia höpöhöpö-toimintoja toimivat varmimmin. Ei ovissa tarvita automatiikkaa. Varsinkin Teslan kahvat ovat idiootin suunnittelemia ja käyttökelvottomia Suomessa.
Ja jos pidät nykyisillä autoilla vaivalloisina niin olet naurettavan typerä kermaperse. Ylipäätään nykyinen turha automatiikka tekee auton käytöstä helvettiä.Osaan kyllä aukaista auton oven itsekin, osaan myös säätää sytytyksen ajoituksen, osaan säätää katkojankärkien kärkivälin sekä rakotulkilla että kosketuskulmamittarilla, osaan myös säätää kaasuttimen seoksen alipainemittarilla, osaan myös säätää polttoaineenruiskutuksen oikeaksi.
Mutta koska auton tekniikka kykenee tuon kaiken tekemään, niin en keksi yhtäkään syytä, miksi en antaisi auton sitä tehdä.
Ja tuskin sinäkään enää veivaat sitä tojotaskoodaladaasi käyntiin, vaan annat sen starttimoottorin tehtäväksi. Aivan kuten myös sytytyksen säätämisen, yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaan kyllä aukaista auton oven itsekin, osaan myös säätää sytytyksen ajoituksen, osaan säätää katkojankärkien kärkivälin sekä rakotulkilla että kosketuskulmamittarilla, osaan myös säätää kaasuttimen seoksen alipainemittarilla, osaan myös säätää polttoaineenruiskutuksen oikeaksi.
Mutta koska auton tekniikka kykenee tuon kaiken tekemään, niin en keksi yhtäkään syytä, miksi en antaisi auton sitä tehdä.
Ja tuskin sinäkään enää veivaat sitä tojotaskoodaladaasi käyntiin, vaan annat sen starttimoottorin tehtäväksi. Aivan kuten myös sytytyksen säätämisen, yms.Turha sitten on rääkyä ja itkeä KUN auton ovi ei eräänä päivänä avaudukaan itsekseen (nuo automaattiset toiminnot eivät montaa vuotta kestä). Tai KUN auton oven kahvat ovat jäässä, kun joku aivoton idiootti on keksinyt, että oven kahvojen pitää olla piilossa. Ja turha rääkyä kun oven korjaus maksaa yli tonnin kun perinteisessä ovessa korjaus maksaa muutaman kympin.
Perinteiset kiinteät oven kahvat ovat 100 kertaa parempia kuin nuo saatanan kikkailut oven kahvoilla. Auton ovien ei tarvitse avautua automaattisesti, siitä ei ole mitään erityistä hyötyä.
Noista muista on jotain hyötyä, mutta joillain automaattisesti avautuvista ovista tai vastaavista höpö-toiminnoista ei ole yhtä ainutta hyötyä. Eikä varsinkaan sisään veteytyvistä oven kahvoista tai vastaavista typeryyksistä, joista on pelkkää haittaa. Nuo ovat pelkkiä idioottimaisia kikkailuja. Myös valoautomatiikka on turha toiminto autossa. Autojen automaattiset lähi- ja kaukovalot toimivat paljon surkeammin kuin jos vaihtaa näitä itse. Varsinkin matriisivalot ovat perseestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha sitten on rääkyä ja itkeä KUN auton ovi ei eräänä päivänä avaudukaan itsekseen (nuo automaattiset toiminnot eivät montaa vuotta kestä). Tai KUN auton oven kahvat ovat jäässä, kun joku aivoton idiootti on keksinyt, että oven kahvojen pitää olla piilossa. Ja turha rääkyä kun oven korjaus maksaa yli tonnin kun perinteisessä ovessa korjaus maksaa muutaman kympin.
Perinteiset kiinteät oven kahvat ovat 100 kertaa parempia kuin nuo saatanan kikkailut oven kahvoilla. Auton ovien ei tarvitse avautua automaattisesti, siitä ei ole mitään erityistä hyötyä.
Noista muista on jotain hyötyä, mutta joillain automaattisesti avautuvista ovista tai vastaavista höpö-toiminnoista ei ole yhtä ainutta hyötyä. Eikä varsinkaan sisään veteytyvistä oven kahvoista tai vastaavista typeryyksistä, joista on pelkkää haittaa. Nuo ovat pelkkiä idioottimaisia kikkailuja. Myös valoautomatiikka on turha toiminto autossa. Autojen automaattiset lähi- ja kaukovalot toimivat paljon surkeammin kuin jos vaihtaa näitä itse. Varsinkin matriisivalot ovat perseestä.Niin, se auton ovi aukeaa, vaikka ulkokahva olisi jäässä.
Ja ainakin VAG konsernin ”perinteisissä” autoissa on jo parinkymmenen vuoden ajan ollut sähköisesti ohjatut lukot, vaikka niitä ohjataan mekaanisesta kahvasta. Luuletko saavasi sellaisen ”muutamalla kympillä”?
Ehkä sinun on parasta jatkaa ajoa sillä tojotaskoodaladallasi, jonka saat veivillä käyntiin, kun tekniikka noin kovasti pelottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se auton ovi aukeaa, vaikka ulkokahva olisi jäässä.
Ja ainakin VAG konsernin ”perinteisissä” autoissa on jo parinkymmenen vuoden ajan ollut sähköisesti ohjatut lukot, vaikka niitä ohjataan mekaanisesta kahvasta. Luuletko saavasi sellaisen ”muutamalla kympillä”?
Ehkä sinun on parasta jatkaa ajoa sillä tojotaskoodaladallasi, jonka saat veivillä käyntiin, kun tekniikka noin kovasti pelottaa.Model 3:n paskoista oven kahvoista on ollut juttuja jo vuosia ja alun perinhän ne eivät toimineet ollenkaan, jos kahva oli jäässä. Tähän piti tehdä myöhemmin useita muutoksia, jotta ne saatiin toimimaan joten kuten talvella. Teslojen kahvojen suunnittelija onkin aivokuollut idiootti. Lisäksi nuo kahvat ovat paskasti muotoiltu ja kamalia käyttää. Myös Model S:n kahva on aivottoman typerästi suunniteltu, vaikka ei ihan niin surkea paska olekaan kuin Model 3:ssa ja Y:ssä.
Ja itsellä oli vuosia auto, jossa oli lukkojen kauko-ohjaus oli hajalla vuosien ajan. Avasin ovet vain avaimella vuosien ajan eikä siitä ollut suurta vaivaa. En nähnyt tuota korjaamisen arvoisena vikana. Korjaus olisi maksanut parisataa, mikä minusta oli liikaa tuollaisesta mitättömästä pikkuviasta.
Muutenkin nykyautot ovat täynnä idioottimaista rahastamista. Johonkin auton avaimeen on tungettu kaikenlaista typerää digipaskaa jolloin pitäisi muka uudesta avaimesta satasia. Tuo on pelkkää huijausta, auton avaimen ei pitäisi koskaan maksaa kymppiä enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Model 3:n paskoista oven kahvoista on ollut juttuja jo vuosia ja alun perinhän ne eivät toimineet ollenkaan, jos kahva oli jäässä. Tähän piti tehdä myöhemmin useita muutoksia, jotta ne saatiin toimimaan joten kuten talvella. Teslojen kahvojen suunnittelija onkin aivokuollut idiootti. Lisäksi nuo kahvat ovat paskasti muotoiltu ja kamalia käyttää. Myös Model S:n kahva on aivottoman typerästi suunniteltu, vaikka ei ihan niin surkea paska olekaan kuin Model 3:ssa ja Y:ssä.
Ja itsellä oli vuosia auto, jossa oli lukkojen kauko-ohjaus oli hajalla vuosien ajan. Avasin ovet vain avaimella vuosien ajan eikä siitä ollut suurta vaivaa. En nähnyt tuota korjaamisen arvoisena vikana. Korjaus olisi maksanut parisataa, mikä minusta oli liikaa tuollaisesta mitättömästä pikkuviasta.
Muutenkin nykyautot ovat täynnä idioottimaista rahastamista. Johonkin auton avaimeen on tungettu kaikenlaista typerää digipaskaa jolloin pitäisi muka uudesta avaimesta satasia. Tuo on pelkkää huijausta, auton avaimen ei pitäisi koskaan maksaa kymppiä enempää.Lisään... Itse asiassa tuon avaimen tuotantokustannukset tuskin muutamaa euroa enempää ole vaikka autovalmistaja siitä satasia periikin. Autovalmistajat ovat huijareita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Model 3:n paskoista oven kahvoista on ollut juttuja jo vuosia ja alun perinhän ne eivät toimineet ollenkaan, jos kahva oli jäässä. Tähän piti tehdä myöhemmin useita muutoksia, jotta ne saatiin toimimaan joten kuten talvella. Teslojen kahvojen suunnittelija onkin aivokuollut idiootti. Lisäksi nuo kahvat ovat paskasti muotoiltu ja kamalia käyttää. Myös Model S:n kahva on aivottoman typerästi suunniteltu, vaikka ei ihan niin surkea paska olekaan kuin Model 3:ssa ja Y:ssä.
Ja itsellä oli vuosia auto, jossa oli lukkojen kauko-ohjaus oli hajalla vuosien ajan. Avasin ovet vain avaimella vuosien ajan eikä siitä ollut suurta vaivaa. En nähnyt tuota korjaamisen arvoisena vikana. Korjaus olisi maksanut parisataa, mikä minusta oli liikaa tuollaisesta mitättömästä pikkuviasta.
Muutenkin nykyautot ovat täynnä idioottimaista rahastamista. Johonkin auton avaimeen on tungettu kaikenlaista typerää digipaskaa jolloin pitäisi muka uudesta avaimesta satasia. Tuo on pelkkää huijausta, auton avaimen ei pitäisi koskaan maksaa kymppiä enempää.Tosin Tesla 3:n ovenkahvoihin ei ole tehty mitään muutoksia.
Kannattaisi kuunnella (ymmärtää) hiukan tarkemmin siellä huoltoaseman nurkkapöydässä, jossa te tojotaskoodalada harrastajat kokoonnutte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin Tesla 3:n ovenkahvoihin ei ole tehty mitään muutoksia.
Kannattaisi kuunnella (ymmärtää) hiukan tarkemmin siellä huoltoaseman nurkkapöydässä, jossa te tojotaskoodalada harrastajat kokoonnutte.Luepa vähän nettiä ja tiedät enemmän. Model 3:n kahvat olivat perseestä ennen muutoksia eikä ne nytkään ole erityisen hyviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa vähän nettiä ja tiedät enemmän. Model 3:n kahvat olivat perseestä ennen muutoksia eikä ne nytkään ole erityisen hyviä.
Ei tarvitse lukea nettiä, kun oma Tesla 3 on pihassa.
Ovenkahvoihin ei ole tehty yhtäkään muutosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse lukea nettiä, kun oma Tesla 3 on pihassa.
Ovenkahvoihin ei ole tehty yhtäkään muutosta.Luepa sitten enemmän netistä asiasta. Alkuperäiset ovenkahvat Model 3:ssa olivat käyttökelvottomat Suomen talvessa. Jos auton ovet jäätyivät niin autoa ei mitenkään voinut saada auki. Kyllä, ovenkahvoihin on tehty paljonkin muutoksia.
Tosin asialla ei ole merkitystä, nykyisetkin Model 3:n ovenkahvat ovat aivottoman typerät. Ylipäätään Model 3 on aivottoman idiootin suunnittelema. Model 3 on pelkkä paska romu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa sitten enemmän netistä asiasta. Alkuperäiset ovenkahvat Model 3:ssa olivat käyttökelvottomat Suomen talvessa. Jos auton ovet jäätyivät niin autoa ei mitenkään voinut saada auki. Kyllä, ovenkahvoihin on tehty paljonkin muutoksia.
Tosin asialla ei ole merkitystä, nykyisetkin Model 3:n ovenkahvat ovat aivottoman typerät. Ylipäätään Model 3 on aivottoman idiootin suunnittelema. Model 3 on pelkkä paska romu.Edelleen, ovenkahvoihin ei ole tehty mitään muutoksia.
Ovi avautuu vaikka kännykän appilla, koskematta kahvaan.
Olet aivan vapaa laittamaan linkin näihin ”nettitietoihisi”.
Ymmärrän että sinua harmittaa kun sinulla ei ole rahaa Teslaan ja joudut
ajamaan sillä muutaman satasen ritsallasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen, ovenkahvoihin ei ole tehty mitään muutoksia.
Ovi avautuu vaikka kännykän appilla, koskematta kahvaan.
Olet aivan vapaa laittamaan linkin näihin ”nettitietoihisi”.
Ymmärrän että sinua harmittaa kun sinulla ei ole rahaa Teslaan ja joudut
ajamaan sillä muutaman satasen ritsallasi.Alun perin Model 3:n ovea ei voinut avata kännykän appilla koskematta kahvaan, tuo ominaisuus lisättiin vasta pari vuotta Model 3:n myyntiin tulon jälkeen. Ja edelleenkin Model 3:n ovenkahvat ovat perseestä.
Miksi ihmeessä pitäisi haaskata rahansa Teslaan eli markkinoiden paskimpaan autoon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alun perin Model 3:n ovea ei voinut avata kännykän appilla koskematta kahvaan, tuo ominaisuus lisättiin vasta pari vuotta Model 3:n myyntiin tulon jälkeen. Ja edelleenkin Model 3:n ovenkahvat ovat perseestä.
Miksi ihmeessä pitäisi haaskata rahansa Teslaan eli markkinoiden paskimpaan autoon?Huono on persaukisen haaskata, kun ei ole mitä haaskata.
Varmasti harmittaa olla persaukinen, kun joutuu ajamaan sillä muutaman tonnin ritsalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono on persaukisen haaskata, kun ei ole mitä haaskata.
Varmasti harmittaa olla persaukinen, kun joutuu ajamaan sillä muutaman tonnin ritsalla.Voisin ostaa käteisellä 3 (ehkä jopa 4) täysin uutta Model 3:ta, mutta Teslan ostaminen olisi typeryyden huippu. Etenkin kun markkina on pullollaan paljon parempia autoja.
Enkä muutenkaan käyttäisi suurta osuutta sijoituksistani ja säästöistäni pelkkään arvoaan menettävään peltiromuun eli autoon. Jopa kymppitonni on paljon tavarasta, joka menettää arvoaan nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisin ostaa käteisellä 3 (ehkä jopa 4) täysin uutta Model 3:ta, mutta Teslan ostaminen olisi typeryyden huippu. Etenkin kun markkina on pullollaan paljon parempia autoja.
Enkä muutenkaan käyttäisi suurta osuutta sijoituksistani ja säästöistäni pelkkään arvoaan menettävään peltiromuun eli autoon. Jopa kymppitonni on paljon tavarasta, joka menettää arvoaan nopeasti.Menepäs persaukinen nyt taas keräilemään pulloja, niin saat ostettua pari litraa polttoainetta.
- Anonyymi
Kun on molemmat niin niitä käytetään tarpeen mukaan. Silloin kumpikin on tarkoitukseensa parempi.
- Anonyymi
Sama täällä. Lähiajeluihin sähköauto, reissuun matkailuauto.
Nautiskeluun BMW 1300 GS ja se ei todellakaan ole sähköinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama täällä. Lähiajeluihin sähköauto, reissuun matkailuauto.
Nautiskeluun BMW 1300 GS ja se ei todellakaan ole sähköinen.Tässä ollaan asian ytimessä. Tosin ei tuo iso Gessu kovin paljon tarjoa nautiskelua. Se on jo liian hyvä vailla mitään heikkouksia mutta jos se fiilis tulee siitä liikenteessä ajamisesta ja reissaamisesta niin parempaa ei ole. Ite myin Gessun aikoinaan pois kun koko mopolla ajaminen alkoi kyllästyttää. Siirryin oikeisiin kuramopoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ollaan asian ytimessä. Tosin ei tuo iso Gessu kovin paljon tarjoa nautiskelua. Se on jo liian hyvä vailla mitään heikkouksia mutta jos se fiilis tulee siitä liikenteessä ajamisesta ja reissaamisesta niin parempaa ei ole. Ite myin Gessun aikoinaan pois kun koko mopolla ajaminen alkoi kyllästyttää. Siirryin oikeisiin kuramopoihin.
Ikää sen verran, ettei oikeat kurapyörät enää sytytä. Mieleisin Bemu tähän asti (Gessu on kuudes uusi) oli S 1000 XR.
- Anonyymi
Ehkä asia onkin niin ettei sähköautoilijan tarvitse vakuutella kenellekään mitään?
- Anonyymi
Tutkitusti hyvin suuri osa sähköautoilijoista on tyytyväisiä valintaansa eivätkä aio palata polttomoottoriautoon. Kun sähköautolijat ovat pääosin tyytyväisiä valintaansa niin silloin suurin osa sähköautoihin tyytymättömistä täytyy löytyä polttomoottoriautoilijoista. Miksi olla tyytymätön johonkin mikä ei edes koske itseä? Sehän on täysin älytöntä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkitusti hyvin suuri osa sähköautoilijoista on tyytyväisiä valintaansa eivätkä aio palata polttomoottoriautoon. Kun sähköautolijat ovat pääosin tyytyväisiä valintaansa niin silloin suurin osa sähköautoihin tyytymättömistä täytyy löytyä polttomoottoriautoilijoista. Miksi olla tyytymätön johonkin mikä ei edes koske itseä? Sehän on täysin älytöntä,
Se on sitä oman valinnan puolustelua ja pääasiassa itselle. Siinä uskotellaan että on valinnut oikein vaikka epäilys kaihertaa. Tämä on ihan luonnollinen tila ihmiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sitä oman valinnan puolustelua ja pääasiassa itselle. Siinä uskotellaan että on valinnut oikein vaikka epäilys kaihertaa. Tämä on ihan luonnollinen tila ihmiselle.
Köyhyyttään voi itselleen ja muille selitellä monin tavoin.
Mutta on aivan ymmärrettävää, että kateellisuus yltyy, kun toiset ajaa uusilla sähköautoilla ja itse joutuu tyytymään muutaman tonnin pakoputkiritsaan.
Mutta kannattaa muistaa, että silloin lapsena oli tosi kivaa lintsata koulusta, kun ne muut, nyt sähköauton omistavat, istui opiskelemassa.
Ne oli tosi mukavia viikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhyyttään voi itselleen ja muille selitellä monin tavoin.
Mutta on aivan ymmärrettävää, että kateellisuus yltyy, kun toiset ajaa uusilla sähköautoilla ja itse joutuu tyytymään muutaman tonnin pakoputkiritsaan.
Mutta kannattaa muistaa, että silloin lapsena oli tosi kivaa lintsata koulusta, kun ne muut, nyt sähköauton omistavat, istui opiskelemassa.
Ne oli tosi mukavia viikkoja.Typerää kirjoittelua sähköautoilijalta mutta tähän tultu. Sähköautoilija luokittelee ihmiset auton mukaan. Etkö huomaa, miten surkean rajoittunut ol.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerää kirjoittelua sähköautoilijalta mutta tähän tultu. Sähköautoilija luokittelee ihmiset auton mukaan. Etkö huomaa, miten surkean rajoittunut ol.
Sähköautot sopivat hyvin henkisesti rajoittuneille ihmisille. Tyypillistä sähköautoilijoille: Minun autossani ei ole pakoputkea eli olen paremman luokan ihminen. Autoni on niin kallis, että tiedän olevani varakas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot sopivat hyvin henkisesti rajoittuneille ihmisille. Tyypillistä sähköautoilijoille: Minun autossani ei ole pakoputkea eli olen paremman luokan ihminen. Autoni on niin kallis, että tiedän olevani varakas.
Hienoa että olet huono ihminen koska ajat varmasti polttomoottorilla.
Ilmeisesti se on todella kova kolaus sinun itsetunnolle.
- Anonyymi
Missä autossa on oikeasti talvella 1500Km range?
Tankin koko ja keskikulutus?
Webastroa kai tulee käytettyä talvella?
Mites tankkaus onnistuuko kotona kuten sähköautolla?
Esimerkiksi jos diesel autossa on 66l tankki ja se kuluttaa 6.5l sadalla keskimäärin mutta kaupungissa enemmän. Keskikulutus on siinä 7.5 - 8.5 välillä riippuen siitä miten ajaa.
Talvella toki kulutus nousee jos käyttää webastoa. Paljon siis on range?
Sähköauton range on joka aamu maksimissa ja auto valmiiksi lämmin kun lähtee liikkeelle. Lämmittäminen ei tuota päästöjä kuten webaston käyttö.
No kukin tyylillään, mutta sanoisin että fiksu valitsee sähköauton.
Ei tarvitse öljyjä vaihtaa eikä lisätä eikä tule poltettua mitään polttoainetta kun kaupungissa ajaa. Hiljaisuus on myös hyvä juttu.- Anonyymi
Mutta, kun rangen pitää olla noin 1400 km ja vielä 4 wd. VW TDI + 4wd sopii minulle erinomaisesti mutta ei mikään sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, kun rangen pitää olla noin 1400 km ja vielä 4 wd. VW TDI 4wd sopii minulle erinomaisesti mutta ei mikään sähköauto.
Katsoin tiedot BMW Dieselin tiedoista.
Hyvä että olet tyytyväinen VW TDI autoon.
Miten se etuveto muuttui 4WD autoksi?
Lukkoja siinä ei taida olla ei edessä eikä takana?
Eli maksimissaan kaksi pyörää pyörii silloin kun pyörät on liukkaalla pinnalla.
Audi teki joskus kunnon nelivetoja.
Uskon sinun auton nelivetoiseksi heti kun teet tämän kesärenkailla kuten audilla tehdään tässä: https://www.youtube.com/watch?v=25u80sQkkkM&t=5s
Eli tee perässä.
- Anonyymi
Järkevä sähköauto on sellainen hybridi, jossa on myös pieni polttomoottori pelkästään sähköä tuottamassa pidemmillä matkoilla tarvittaessa. Siten sähköauto ei tarvitse valtavia painavia akkuja turhaan mukana raahattavaksi. Pienempi 300 km ajoon riittävä akku riittää silloin lähes kaikkiin päivittäisiin ajoihin sähköllä, ja polttomoottori käynnistetään vain pitkillä matkoilla. Siinä voi olla ilmajäähdytys ajoviimalla, ja moottori voi olla kiinni pikakiinnikkeillä, jolloin se on helppo jättää huoltoon tai vaihtaa kokonaan uusikin. Öljynvaihdot siihen on helppo tehdä itsekin kuin mihin tahansa aggregaattiin.
- Anonyymi
Eli, sähköllä ei pääse polttomoottorista eroon. Ehkä se nurkka-ajossa onnistuu jopa sähköllä ilman polttomoottoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli, sähköllä ei pääse polttomoottorista eroon. Ehkä se nurkka-ajossa onnistuu jopa sähköllä ilman polttomoottoria.
Sähköautoilijat ovat nurkkakuntahyypiöitä. Pidemmillä matkoilla tuntuu olevan kaikenlaisia ongelmia henkisistä fyysisiin. Liittyykö ilmansuojuun pakostakin kaikenlaisia ahdistuksia sähköautoista lähtien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli, sähköllä ei pääse polttomoottorista eroon. Ehkä se nurkka-ajossa onnistuu jopa sähköllä ilman polttomoottoria.
Pääsee sähköllä kokonaankin eroon polttomoottorista, mutta käytännöllistä olisi olla se pieni polttomoottori aggregaattina niitä satunnaisia pitkiä ajoja varten, niin silloin riittää mainiosti pienempikin ajoakku sähköllä ajamisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijat ovat nurkkakuntahyypiöitä. Pidemmillä matkoilla tuntuu olevan kaikenlaisia ongelmia henkisistä fyysisiin. Liittyykö ilmansuojuun pakostakin kaikenlaisia ahdistuksia sähköautoista lähtien.
Ilmeisesti on sellaisiakin autoilijoita jotka ajavat päivittäin jatkuvasti satoja kilometrejä. Ei se ole mitään mukavaa elämää ellei sitten ole ammattiautoilija tai tehnyt sitä valintaa tietoisesti. Istut vain koko ajan ratin takana ajamassa jonnekin. Siinä saattaa tulla range ja latausahdistuksen sijaan ihan jotain muita ahdistuksia.
Keskimääräinen ihminen ajanee muutamia kymmeniä kilometrejä arkiajoa päivässä ja välillä nauttii päivän kotielämää ajamatta yhtään. Tällaiseen tavalliseen elämään sopii loistavasti sähköauto jota ladataan muutaman päivän välein kotona. Pidempiä loma ja muita matkoja on yleensä muutamia vuodessa ja ne hoituvat kätevästi pikalatauksella tauon yhteydessä. Kannatta kokeilla. Siinä yllättyy hyvin iloisesti kun sähköauto on vielä erittäin mukava ajaakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsee sähköllä kokonaankin eroon polttomoottorista, mutta käytännöllistä olisi olla se pieni polttomoottori aggregaattina niitä satunnaisia pitkiä ajoja varten, niin silloin riittää mainiosti pienempikin ajoakku sähköllä ajamisiin.
Miksi tossa pitää olla sähkömoottori ja akut lisäämässä ongelmia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tossa pitää olla sähkömoottori ja akut lisäämässä ongelmia?
Siksi, että silloin ei tarvitse ostaa bensaa kuin todella harvoin. Sen aggregaattimoottorin tekniikkakin on yksinkertaista ja halpaa koska se ei ole kytketty voimansiirtoon, eikä se tarvitse nestejäähdytystäkään. Siinä on kiinni ainoastaan sähköliitin ja polttoaineletku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, että silloin ei tarvitse ostaa bensaa kuin todella harvoin. Sen aggregaattimoottorin tekniikkakin on yksinkertaista ja halpaa koska se ei ole kytketty voimansiirtoon, eikä se tarvitse nestejäähdytystäkään. Siinä on kiinni ainoastaan sähköliitin ja polttoaineletku.
Iloitseeko joku tuollaisesta kehityksestä? Ei se nyt ole mistään kotoisin, jos mukana pitää olla polttomoottoriagregaatti, jonka avulla sitten pärjää. Vetyautossa on sentään jotain kehittyneempää tekniikkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iloitseeko joku tuollaisesta kehityksestä? Ei se nyt ole mistään kotoisin, jos mukana pitää olla polttomoottoriagregaatti, jonka avulla sitten pärjää. Vetyautossa on sentään jotain kehittyneempää tekniikkaa
Ja uusia ongelmia alkaen surkeasta kokonaishyötysuhteesta ja siitä että vetyautossa on täysin sähköauton tekniikka ja päälle vielä lapsenkengissä oleva vetytekniikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iloitseeko joku tuollaisesta kehityksestä? Ei se nyt ole mistään kotoisin, jos mukana pitää olla polttomoottoriagregaatti, jonka avulla sitten pärjää. Vetyautossa on sentään jotain kehittyneempää tekniikkaa
Kyllä minä iloitsisin ja hyvästä syystä, koska sen kätevän ja kevyen sekä edullisen polttomoottoriaggregaatin ansiosta minun ei tarvitse maksaa ylikokoisesta painavasta ja kalliista akusta, ja silti ajaisin edullisesti sähköllä kaikki päivittäiset ajoni, sekä ajaisin myös huolettomasti pidemmät matkat vain vähäisillä bensakuluilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uusia ongelmia alkaen surkeasta kokonaishyötysuhteesta ja siitä että vetyautossa on täysin sähköauton tekniikka ja päälle vielä lapsenkengissä oleva vetytekniikka.
Hyötysuhdehan siinä ei ole surkea, vaan hyötysuhde on paljon parempi kuin sähköautolla joka turhaan kuljettaa mukanaan 500-600 kiloa painavaa akkua lyhyilläkin ajomatkoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iloitseeko joku tuollaisesta kehityksestä? Ei se nyt ole mistään kotoisin, jos mukana pitää olla polttomoottoriagregaatti, jonka avulla sitten pärjää. Vetyautossa on sentään jotain kehittyneempää tekniikkaa
Volkswagen on jo lisännyt sähköautoonsa lataavan polttomoottoriaggregaatin, jonka avulla toimintamatka nousi kolmestasadasta kilometristä tuhanteen kilometriin. Päästöt ja fossiilisen polttoaineen kulutus saadaan käytännössä näin aivan minimaalisiksi keskivertoautoilijan ajotavoin:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bcb0e677-ac57-4300-a5ab-6bd70487f994 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyötysuhdehan siinä ei ole surkea, vaan hyötysuhde on paljon parempi kuin sähköautolla joka turhaan kuljettaa mukanaan 500-600 kiloa painavaa akkua lyhyilläkin ajomatkoilla.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Taas nämä pöllöt höpisevät hyötysuhteesta tietämättä mitään hyötysuhteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagen on jo lisännyt sähköautoonsa lataavan polttomoottoriaggregaatin, jonka avulla toimintamatka nousi kolmestasadasta kilometristä tuhanteen kilometriin. Päästöt ja fossiilisen polttoaineen kulutus saadaan käytännössä näin aivan minimaalisiksi keskivertoautoilijan ajotavoin:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bcb0e677-ac57-4300-a5ab-6bd70487f994Lataushybridiksikin sitä on kutsuttu jo vuosia. Uusi innovaatio. BUAHAHAHA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataushybridiksikin sitä on kutsuttu jo vuosia. Uusi innovaatio. BUAHAHAHA
Lataushybrideissä on perinteinen vetäviin pyöriin vaihteistolla kytketty polttomoottori. Volkswagenin uudessa EREV-tekniikassa polttomoottori toimii ainoastaan aggregaattina tuottamassa tarvittaessa sähköä pitkillä matkoilla. Se on kevyenä ja huolettomana uusi kehittyneempi vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataushybrideissä on perinteinen vetäviin pyöriin vaihteistolla kytketty polttomoottori. Volkswagenin uudessa EREV-tekniikassa polttomoottori toimii ainoastaan aggregaattina tuottamassa tarvittaessa sähköä pitkillä matkoilla. Se on kevyenä ja huolettomana uusi kehittyneempi vaihtoehto.
Volkswagen toivoo että tämä kaupunkiajossa päästötön ja maantielläkin pääasiassa päästötön tekniikka hyväksytään vielä vuoden 2035 polttomoottorikiellon jälkeenkin.
- Anonyymi
Polttisvajakin mukaan polttomoottoriauton hyötysuhde on siis 3 kertainen. Eli sähköauto 80% ja pottomoottori 240%.
- Anonyymi
No miksi sitä pitää todistella? Miksei sähköautoilijalle riitä että on itse valintaansa tyytyväinen vaan pitää vielä alkaa todistelemaan niin kuin joku evankelista sähköauton ilosanomaa? Vai onko teidät palkattu jonkun propagandakoneiston hommiin jankuttamaan sähköautoista?
- Anonyymi
Miksi tällä palstalla kirjoittelee muita kuin hybridiauton ja sähköauton omistajia? Palsta olisi paljon laadukkaampi kun keskusteltaisiin oikean kokemuksen perusteella. Ne kenellä ei ole hybridiautoa tai sähköautoa pysyivät poissa tai tyytyisivät pelkästään lukemaan kommentteja kunnes hankkivat sähköauton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tällä palstalla kirjoittelee muita kuin hybridiauton ja sähköauton omistajia? Palsta olisi paljon laadukkaampi kun keskusteltaisiin oikean kokemuksen perusteella. Ne kenellä ei ole hybridiautoa tai sähköautoa pysyivät poissa tai tyytyisivät pelkästään lukemaan kommentteja kunnes hankkivat sähköauton.
Heitä kiinnostaa vain muiden tekemiset, sellaisia kavereita ketkä yrittää tulla aina kysymättä sanomaan sitä.
- Anonyymi
No miks pitäis jotain tuollaista todistella?
- Anonyymi
Uuden Volvo täyssähköauton akun hinta vain 50000euroa jos joutuu uusimaan. On se tosi halpa ihan ilmanen.
- Anonyymi
Mitenhän sähköautobusiness suojautuu tulevalta katastrofilta eli ,kun sähköautot muuttuvat vanhetessaan liian nopeasti arvottomaksi ja jopa negatiiviseksi arvoltaan. Polttareiden arvo tipahtaa hitaasti ja lähenee nollaa vasta 25 vuotiaana. Tämä tosiasia on saanut aikaan sen, että autobusiness on rakentunut harvinaisen terveelle pohjalle. Sähköautojen kohdalla näin ei tule olemaan, mikä tarkoittaa sitä, että kuluttaja joutuu maksamaan sähköautoilustan jopa tuplasti polttariautoilijaan verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenhän sähköautobusiness suojautuu tulevalta katastrofilta eli ,kun sähköautot muuttuvat vanhetessaan liian nopeasti arvottomaksi ja jopa negatiiviseksi arvoltaan. Polttareiden arvo tipahtaa hitaasti ja lähenee nollaa vasta 25 vuotiaana. Tämä tosiasia on saanut aikaan sen, että autobusiness on rakentunut harvinaisen terveelle pohjalle. Sähköautojen kohdalla näin ei tule olemaan, mikä tarkoittaa sitä, että kuluttaja joutuu maksamaan sähköautoilustan jopa tuplasti polttariautoilijaan verrattuna.
On polttomoottoriautoja joiden arvo alkaa nousemaan, kun ikää se 25 vuodesta eteen päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On polttomoottoriautoja joiden arvo alkaa nousemaan, kun ikää se 25 vuodesta eteen päin.
Sähköautoista ei löydy klassikoita koskaa. Kuka selittää miks näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoista ei löydy klassikoita koskaa. Kuka selittää miks näin on.
Sähköautoilla ei ole ihmiselle mitään parempaa annettavaa kuin polttareilla. Miksi siis ihmiskunta nostaisi minkään sähköauton jotenkin framille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilla ei ole ihmiselle mitään parempaa annettavaa kuin polttareilla. Miksi siis ihmiskunta nostaisi minkään sähköauton jotenkin framille?
Sähköauto pelastaa maapallon. Eikö siinä ole riittävä selitys framille tuomiselle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224274- 193300
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3992302- 271981
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 341924
- 321649
- 151558
- 121271
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681270