OP simputtaa asiakkaitaan isolla tunnuslukulistalla

Anonyymi-ap

OP simputtaa asiakkaitaan raukkamaisesti ja tekee kiusaa isolla tunnuslukulistalla. Se ei mahdu lompakkoon. Normaali ihminen matkustelee ja on ajoittain loma-asunnollaan. Silloinkin laskuja täytyy maksaa. Minä en suostu siirtymään mobiilivarmenteeseen. Se häviää, jos vaikka kännykkä menee rikki, lataus loppuu tai se varastetaan. Maksan myös laskut tietokoneella, jossa on riittävät turvaohjelmat. Kuka idiootti tämän kiusan keksi?

135

885

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ennen oli paremmin. Tunnuslukulista mahtui lompakkoon ja oli aina tarpeen tullen käytettävissä.

• Anonyymi

Lompakko olisi turvallinen säilytyspaikka listalle. Se on aina mukana ja siitä on pidettävä huolta. Isoa listaa on pidettävä repussa, joka ei ole aina mukana eikä turvallisessa paikassa. OP:n touhussa ei ole mitään järkeä.

• Anonyymi

Ritakallio ei näytä ymmärtävän asiakkaiden tarpeita. Entiset toimitusjohtajat olivat paremmin kartalla.

• Anonyymi

Ennen oli parempi. Laskuja maksaessa asetuttiin pankissa jonon päähän ja kassaneiti näytteli laskun maksetuksi, samalla nostettiin tililtä vähän rahaa. Nykyään laskuja pääsee harvoin maksamaan kun miltei kaikki on e-laskuja ja ei tarvitse edes itse hyväksyä..
      Sulo Vileen pankissa, tankki täyteen sarjassa on hyvä esimerkki millaista pankissa,asiointi ennen oli.

• Anonyymi

Mene lääkäriin. Ja sen jälkeen matkustat mökille jollain muulla kuin lompakolla niin saat tavarat mukaan. Mobiilivarmenne on nykyaikaa

• Anonyymi

Mabiilivarmenne on turvaton. Kaikki munat ovat samassa korissa. Kun kännykkä ei toimi tai häviää, ei pääse edes pankkitilille.

• Anonyymi

Pankin pitäisi palvella asiakkaitaan. Nyt pankki kiusaa heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pankin pitäisi palvella asiakkaitaan. Nyt pankki kiusaa heitä.

Ei pankit kiusaa muita kun köyhiä ja vanhuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua kiusaa. Saan eläkettä ja sijoitustuloja nettona yhteensä noin 6000 euroa. Olen ollut hyvä asiakas. Kohta vaihdan pankkia. S-pankki on hyvä vaihtoehto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua kiusaa. Saan eläkettä ja sijoitustuloja nettona yhteensä noin 6000 euroa. Olen ollut hyvä asiakas. Kohta vaihdan pankkia. S-pankki on hyvä vaihtoehto.

Ampuuko ne vesipyssyllä vai huuteleeko homoksi liikkuvasta autosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ampuuko ne vesipyssyllä vai huuteleeko homoksi liikkuvasta autosta?

Vesipyssyllä ampuminenko on mielestäsi pankin tehtävä? Minun mielestäni pankin tehtävä on tehdä pankkiasioinnista turvallista ja helppoa kaikille asiakkaille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vesipyssyllä ampuminenko on mielestäsi pankin tehtävä? Minun mielestäni pankin tehtävä on tehdä pankkiasioinnista turvallista ja helppoa kaikille asiakkaille.

Ei kun kiusaamista. Se, että haluat käyttää jotain 20v vanhaa systeemiä ei ole kiusaamista. Ajattelin, että ne tekevät jotain konkreettista kiusaa. Sillä kysyin tarkennusta. Voit edelleen käyttää sitä mobiilivarmennetta ja kaivaa avainlukulistan kassakaapista aina rapujuhlien jälkeen kun olet dokannut puhelimesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun kiusaamista. Se, että haluat käyttää jotain 20v vanhaa systeemiä ei ole kiusaamista. Ajattelin, että ne tekevät jotain konkreettista kiusaa. Sillä kysyin tarkennusta. Voit edelleen käyttää sitä mobiilivarmennetta ja kaivaa avainlukulistan kassakaapista aina rapujuhlien jälkeen kun olet dokannut puhelimesi.

Vanha sanonta on ”asiakas on aina oikeassa”. OP:n nykyinen johto kuitenkin yrittää toteuttaa ratkaisujaan asiakkaita väheksymällä ja painostamalla. Suuri osa asiakkaista ei halua siirtyä mobiilivarmenteeseen sen ongelmien vuoksi. Asiakkaita pitäisi uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika pöyhkeä sanoa, että on 6000€ siljoitusomaisuutta. En minäkään tuossa mieleessä tyhjätasku ole, mutta en alla luvuilla julkisesti prassaamaan. Mitä tulee kiusaamiseen, niin kyllä kyse on arkuudesta ja siitä ettei kaikilla iäkkäämmillä ole luotettavaa tuki-ihmistä jonka myös pankki voisi hyväksyä. Se on totta ettei kaikilla ole mahdollisuutta taloudellisesti hankkia riittävän hyvää laitetta useammalle vuodelle. Se vaan fakta ettei satasella saa turvallista laitetta tärkeään asiointiin.

Myllä tässä itsekin näitä asioita funtsii ja mieleni tekisi räväyttää kunnon laitehankinnalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha sanonta on ”asiakas on aina oikeassa”. OP:n nykyinen johto kuitenkin yrittää toteuttaa ratkaisujaan asiakkaita väheksymällä ja painostamalla. Suuri osa asiakkaista ei halua siirtyä mobiilivarmenteeseen sen ongelmien vuoksi. Asiakkaita pitäisi uskoa.

Muutama hörhö ei ole suuri osa. Puhelimen verkkopankkisovelluksen mobiiliavain on juomakelpoisen veden jälkeen paras keksintö pitkään aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika pöyhkeä sanoa, että on 6000€ siljoitusomaisuutta. En minäkään tuossa mieleessä tyhjätasku ole, mutta en alla luvuilla julkisesti prassaamaan. Mitä tulee kiusaamiseen, niin kyllä kyse on arkuudesta ja siitä ettei kaikilla iäkkäämmillä ole luotettavaa tuki-ihmistä jonka myös pankki voisi hyväksyä. Se on totta ettei kaikilla ole mahdollisuutta taloudellisesti hankkia riittävän hyvää laitetta useammalle vuodelle. Se vaan fakta ettei satasella saa turvallista laitetta tärkeään asiointiin.

Myllä tässä itsekin näitä asioita funtsii ja mieleni tekisi räväyttää kunnon laitehankinnalla.

Pöyhkeiletpä kuitenkin julkisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisen rahattoman huutelijan perään ei vaan voi tehdä omaa järjestelmää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutama hörhö ei ole suuri osa. Puhelimen verkkopankkisovelluksen mobiiliavain on juomakelpoisen veden jälkeen paras keksintö pitkään aikaan.

Kukaan ei ole niin hölmö,kuin se joka sotkee kännykät pankkiasioihun.Vuotaa kuin keittiöseula joka suuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei ole niin hölmö,kuin se joka sotkee kännykät pankkiasioihun.Vuotaa kuin keittiöseula joka suuntaan.

Onneksi nämä foliohatut ja museomummot ovat katoava luonnonvara. Matkapuhelimen tietoturva on parempi kuin perus pc:n. Vain käyttäjä voi mokata puhelimen kanssa. Pc on sentään hakkeroitavissa muutenkin.

• Anonyymi

Toimimatonta nykyaikaa. Kokoajan on ongelmia. Ei vaan toimi.

• Anonyymi

Joo, mobiilivarmenne on nykyaikaa ja erittäin haavoittuvainen. Sen tietää jo rosvotkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi nämä foliohatut ja museomummot ovat katoava luonnonvara. Matkapuhelimen tietoturva on parempi kuin perus pc:n. Vain käyttäjä voi mokata puhelimen kanssa. Pc on sentään hakkeroitavissa muutenkin.

Hahhahaaaa... olisit nyt vielä maininnun esson baarinkin, niin olisi ollut täydellistä.
        Ps noi foliohattumummut on demarilehmiä eli sossutanttoja. Museomummoo en ole ikinä kuullutkaan

• Anonyymi

Mobiilivarmenne on nykyaikaa mutta työlästä kun kännyä pitää näyttää. Vanha kevyen kortin vingutus parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ne pankkivirkailijat ovat vanhuksille, vammaisille ja köyhille JUMALASTA SEURAAVA. Kun olen saanut vaivasen rahani huokailevalta tällätyltä virkailijalta niin niiaan ja kumarran ja kiittelen niin maan perkeleesti jotta Jumalastakin seuraava kohottelee kulmiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S-pankki on sikapiikojen pankkipalvelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhelimen verkkopankkisovelluksen mobiiliavain ja mobiilivarmenne EIVÄT ole sama asia.

verkkopankkisovelluksen mobiiliavain = Tämä on oman pankkisi tarjoama palvelu.

mobiilivarmenne = Teleoperaattorisi tarjoama palvelu. Se on Telian postpaid -asiakkaille maksuton, muut operaattorit yleensä veloittavat palvelusta kuukausimaksun.
        Palvelu ei ole saatavilla Telian prepaid -liittymiin.

mobiilivarmennetta moni suosii siksi, että jos erehtyisit huijaukseen, rahat eivät katoa tililtä, MUTTA: kannattaa huomata, että myös mobiilivarmennetta voidaan käyttää väärin - esimerkiksi siihen, että rikollinen tekee nimissäsi jonkin sopimuksen.
        Siksi myös mobiilivarmenteen käytössä pitää noudattaa huolellisuutta - tarkista, että hyväksymäsi tapahtuma on sama, jonka itse haluat tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisen rahattoman huutelijan perään ei vaan voi tehdä omaa järjestelmää.

"Jokaisen rahattoman huutelijan perään ei vaan voi tehdä omaa järjestelmää."

Ei tässä ole kysymys rahattomista huutelijoista... vaan siitä, että OP ilmeisesti ei enää tarjoa pientä, lompakkoon mahtuvaa avainlukulistaa, vaan ovat heikentäneet avainlukulistan käyttökelpoisuutta tekemällä siitä niin ison, ettei se enää lompakkoon mahdu.

Tämä on OP:lta hölmöilyä - ja yksi keino on:

1. Valita asiasta OP:lle
        2. Mikä OP:ta ei kiinnosta korjata ongelmaa, vaihda vaikkapa S-Pankin asiakkaaksi.

S-Pankin pankkipalveluista monet ovat S-Ryhmän asiakasomistajille maksuttomia.
        Muilta kuin S-Ryhmän asiakasomistajilta peritään S-Pankin pankkipalveluista hinnaston mukainen pankkipalvelumaksu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S-pankki on sikapiikojen pankkipalvelu.

"S-pankki on sikapiikojen pankkipalvelu"
        Väärin!

Se on Säästöpankki, jonka mainoksessa esiintyy piika.
        On muuten ihmeen pitkäikäinen ja nuorekkaan näköinen tuo piika, jos kerran on iältään yli 200 vuotta!

https://www.saastopankki.fi/fi-fi/saastopankkiryhma/hedvig

https://www.saastopankki.fi/fi-fi/saastopankkiryhma/saastopankkikeskus/saastopankkiliitto/ajankohtaista/saastopankin-etsintakuulutus-tuotti-tulosta

https://juhansuku.blogspot.com/2022/02/hedvig-nystrom-saastopankin-ensimmainen.html

• Anonyymi

Jo on taas murheet. Mikä estää leikkaamasta listaa kahteen osaan, jos sitä ei jostain syystä pysty taittamaan?

• Anonyymi

Olipas älytön ajatus. Listan numeroita kysytään satunnaisesti. Se on kokonaisuus. Kaikki osat on oltava mukana. Eikä kahteenkaan osaan leikkaaminen helpota yhtään lompakkoon sijoittamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipas älytön ajatus. Listan numeroita kysytään satunnaisesti. Se on kokonaisuus. Kaikki osat on oltava mukana. Eikä kahteenkaan osaan leikkaaminen helpota yhtään lompakkoon sijoittamista.

Eihän se sinun tornikotelo ja putkinäyttökään mahdu lompakkoon, eli jätä avainlukulistasi kotiin kassakappiin ja kaiva se sieltä kun avaat koneen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se sinun tornikotelo ja putkinäyttökään mahdu lompakkoon, eli jätä avainlukulistasi kotiin kassakappiin ja kaiva se sieltä kun avaat koneen.

Höpö höpö. Avainlukulista kuuluu lompakkoon. Sen on oltava mukana vaikka kahvilla käydessä. Läppäri voi olla repussa autossa. Ja hyvin moni OP:n asiakas käyttää avainlukulistoja. Ne ovat laitteesta riippumaton tapa päästä pankkitililleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Pidät molemmat osat mukana. Jos kahteen osaa ei riitä, sitten neljään osaan. Noh, kaikesta saa ongelman kun siitä haluaa tehdä ongelman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Avainlukulista kuuluu lompakkoon. Sen on oltava mukana vaikka kahvilla käydessä. Läppäri voi olla repussa autossa. Ja hyvin moni OP:n asiakas käyttää avainlukulistoja. Ne ovat laitteesta riippumaton tapa päästä pankkitililleen.

Miten iso se uusi avainlukulista on? Itsellä vielä se vanha lompakkoon sopiva. Onko jotain A4 kokoa?

• Anonyymi

Jos ei ole oikeita ongelmia, niin sitten sellainen pitää näköjään keksiä.

• Anonyymi

Pankkiasioinnin sujuvuus ja turvallisuus on tärkeä asia. OP on pettänyt tässä suhteessa asiakkaansa.

• Olen miettinyt ihan samaa asiaa. Se vanhanmallinen oli kyllä parempi vaihtoehto.
      Tuohon nykyiseen versioon on kuulemma siirrytty siksi, koska siinä on isommat numerot heille, jotka eivät näe kunnolla.

Avainlukulistoja olisi hyvä olla jaossa esim. pankin aulassa tai muussa vastaavassa tilassa, jossa kulkee muutenkin paljon ihmisiä.
      Nythän niitä saa henk.koht. vain siitä kassaluukulta jonottamalla.

Aiemminhan noita pystyi tilaamaan sitä mukaa postitse kotiin, kun niitä menikin.
      OP kuitenkin stoppasi tuon touhun jossain vaiheessa.
      Heidän mielestään minun olisi kuulemma pitänyt maksaa niistä "ylimääräisistä" avainlukulistoista jopa viisi euroa kappaleelta, koska minulla kului niitä normaalia nopeammin. Eipä käynyt edes mielessä, että olisin suostunut moiseen ehdotukseen.

• Anonyymi

Mihin niitä lukuja saat käytettyä niin älyttömän määrän? Itselläni saattaa mennä kuukausi tai jopa pari kirjautumiskertojen välillä. Lähes kaikki laskut saa e-laskuina ja automaattihyväksynnällä maksuun. Tilasin muuten verkkopankista muutama päivä sitten uudenmallisen taulukon kun siihen on pakko kuitenkin kohta siityä.

En ole uutta taulukkoa vielä nähnyt enkä löytänyt tietoa sen koosta. Yhden kuvan näin, jonka perusteella se lienee noin kaksi kertaa vanhanmallisen koko avattuna mutta täällä olevasta kitinästä päätellen se lienee vähintään A3-kokoinen.

Mutta jos asia on noin iso ongelma niin onhan niitä muitakin pankkeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin niitä lukuja saat käytettyä niin älyttömän määrän? Itselläni saattaa mennä kuukausi tai jopa pari kirjautumiskertojen välillä. Lähes kaikki laskut saa e-laskuina ja automaattihyväksynnällä maksuun. Tilasin muuten verkkopankista muutama päivä sitten uudenmallisen taulukon kun siihen on pakko kuitenkin kohta siityä.

En ole uutta taulukkoa vielä nähnyt enkä löytänyt tietoa sen koosta. Yhden kuvan näin, jonka perusteella se lienee noin kaksi kertaa vanhanmallisen koko avattuna mutta täällä olevasta kitinästä päätellen se lienee vähintään A3-kokoinen.

Se on niin iso, että se ei mahdu lompakkoon, jossa sitä olisi turvallisinta pitää. Matkoilla ja loma-asunnolla se on oltava mukana, koska yllättäviäkin maksuja tulee. Avainlukulistan säilytys taskun pohjalla tai repussa (joka ei ole aina mukana) ei ole turvallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on niin iso, että se ei mahdu lompakkoon, jossa sitä olisi turvallisinta pitää. Matkoilla ja loma-asunnolla se on oltava mukana, koska yllättäviäkin maksuja tulee. Avainlukulistan säilytys taskun pohjalla tai repussa (joka ei ole aina mukana) ei ole turvallista.

Niitä yllättäviä tiltanteita varten se puhelin on hyvä. Itse olen käyttänyt verkkopankkia koneella viimeksi n. 5v sitten. Mobiilina kaikki on nopeampaa ja helpompaa. Kannattaa antaa itselle mahdollisuus kokeilla parempaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä yllättäviä tiltanteita varten se puhelin on hyvä. Itse olen käyttänyt verkkopankkia koneella viimeksi n. 5v sitten. Mobiilina kaikki on nopeampaa ja helpompaa. Kannattaa antaa itselle mahdollisuus kokeilla parempaa

Kaikkia munia ei kannata pitää samassa korissa. Hajautus on hyvää varautumista. Kännyköitä rikkoontuu, katoaa ja varastetaan. Ja toisekseen asiakkaan täytyy saada valita. Monet edelleen käyttävät listoja ja heidän simputtamisensa on huonoa asiakaspalvelua. Kaikilla ei ole myöskään kännykässään riittäviä turvaohjelmia (minulla lienee).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numeroita käytetään myös omakannassa, omaverossa, maisassa ja lukuisissa muissa verkkopalveluissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla kestää yksi avainlukulista ehkä max noin kolme kuukautta.
        Tuo oli silti OP:n mukaan liian nopeaa toimintaa.

Laskut maksan yksitellen ja erikseen näpytellen.
        Esim. kaikissa nettikaupoissa tarvitsee kuitenkin noita tunnuksia, jos sieltä meinaa jotain ostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numeroita käytetään myös omakannassa, omaverossa, maisassa ja lukuisissa muissa verkkopalveluissa.

Montako kertaa veroasioita joudut hoitamaan? Itselläni 1-2 kertaa vuodessa. Omakanta ehkä kerran kuussa. Nettiostoja muutama kuukaudessa. Maisa? Joku terveyspuolen juttu? Harvemmin.

• Anonyymi
        Nainen_40923 kirjoitti:

Esim. kaikissa nettikaupoissa tarvitsee kuitenkin noita tunnuksia, jos sieltä meinaa jotain ostaa.

Miksi ne laskut pitää maksaa yksitellen ja näpytellen? Itse en ole OP:n asiakas mutta ainakin omassa pankissani e-laskuista tulee sähköposti-ilmoitus ja automaattihyväksyntään voi laittaa ylärajan. Miksi elämästä pitää tehdä vaikeaa? Oma luottokorttini ei vaadi pankkitunnuksia koskaan. Vaikka vaatisi, ei niitäkään montaa kuukaudessa tule.

Miksi OP tunnusten käytöstä valittaisi? Käsittääkseni pankki saa maksun joka tunnistautumisesta. Netistä löysin kuvia op:n tunnuslukulistasta, siinä näyttäisi olevan 300 numeroa. Kirjaudut siis keskimäärin joka päivä yli 3 kertaa verkkopankkitunnuksilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typeryyttä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkia munia ei kannata pitää samassa korissa. Hajautus on hyvää varautumista. Kännyköitä rikkoontuu, katoaa ja varastetaan. Ja toisekseen asiakkaan täytyy saada valita. Monet edelleen käyttävät listoja ja heidän simputtamisensa on huonoa asiakaspalvelua. Kaikilla ei ole myöskään kännykässään riittäviä turvaohjelmia (minulla lienee).

Nää sun argumentit ja toiminta on aikamoisessa ristiriidassa. Mobiililaitteen käyttäjähän ei nimenomaan ole yhden korin varassa vaan hajauttaa. Hänellä on kotona tallessa se avainlukulista lukukelpoisena. Kun sen viikkaa lompakkoon/housun taskuun monta kertaa päivässä, niin se menee todella huonoon kuntoon ja 1 yllättävä sadekuuro ja koko lompakko on märkä ja lista entistä huonommassa kunnossa.

Mobiilipankki ei asennu, jos puhelimen turvapäivitykset eivät ole riittävällä tasolla. Myöskään mobiiliavainta ei voi käyttää ilman näytönlukitusta. Tuo on varmuudella turvallisin tapa käyttää nettipankkia. Puhelimia ei myöskään juurikaan varasteta. Lukittu puhelin ei kelpaa varkaalle edes varaosiksi, kun osissa on nykyään id-numerot. Kaikki tietävät tämän, mutta joku nisti voi vahingossa joskus kokeilla, jos saisi luurin jolla voi soittaa edes kerran.

Se läppäri julkisessa wlanissa on aikamoinen tietoturvariski. Jossain kahvilan/junan avoimessa verkossa koneellesi pääsee kaikkein helpoiten. Lähes kaikki yrityksetkin kieltävät ”tuntemattomien” verkkojen käytön.

Se, että haluat näpytellä kaikki laskut tekee sinusta lähinnä jäärän tai trollin. Mobiilipankilla voi lukea puhelinen kameralla satunnaisen paperilaskun viivakoodin.

Itsekin käytän pankkia parhaimmillaan useita kertoja päivässä, mutta koodini ei kulu eikä rypisty ja mahtuu mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nää sun argumentit ja toiminta on aikamoisessa ristiriidassa. Mobiililaitteen käyttäjähän ei nimenomaan ole yhden korin varassa vaan hajauttaa. Hänellä on kotona tallessa se avainlukulista lukukelpoisena. Kun sen viikkaa lompakkoon/housun taskuun monta kertaa päivässä, niin se menee todella huonoon kuntoon ja 1 yllättävä sadekuuro ja koko lompakko on märkä ja lista entistä huonommassa kunnossa.

Mobiilipankki ei asennu, jos puhelimen turvapäivitykset eivät ole riittävällä tasolla. Myöskään mobiiliavainta ei voi käyttää ilman näytönlukitusta. Tuo on varmuudella turvallisin tapa käyttää nettipankkia. Puhelimia ei myöskään juurikaan varasteta. Lukittu puhelin ei kelpaa varkaalle edes varaosiksi, kun osissa on nykyään id-numerot. Kaikki tietävät tämän, mutta joku nisti voi vahingossa joskus kokeilla, jos saisi luurin jolla voi soittaa edes kerran.

Se läppäri julkisessa wlanissa on aikamoinen tietoturvariski. Jossain kahvilan/junan avoimessa verkossa koneellesi pääsee kaikkein helpoiten. Lähes kaikki yrityksetkin kieltävät ”tuntemattomien” verkkojen käytön.

Se, että haluat näpytellä kaikki laskut tekee sinusta lähinnä jäärän tai trollin. Mobiilipankilla voi lukea puhelinen kameralla satunnaisen paperilaskun viivakoodin.

Itsekin käytän pankkia parhaimmillaan useita kertoja päivässä, mutta koodini ei kulu eikä rypisty ja mahtuu mukaan.

Olen kyllä looginen. Jos lista on kotona 1000 -10 000 kilometrin päässä ”turvassa”, siitä ei ole mitään hyötyä. Pankki sitäpaitsi suunnittelee avainlukulistan lähettämisen lopettamista mobiilivarmenteen käyttäjiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kyllä looginen. Jos lista on kotona 1000 -10 000 kilometrin päässä ”turvassa”, siitä ei ole mitään hyötyä. Pankki sitäpaitsi suunnittelee avainlukulistan lähettämisen lopettamista mobiilivarmenteen käyttäjiltä.

Et ole. Jos olisit 10 000 kilometrin päässä kotoa ja sinun puhelin ryöstettäisiin, niin sinulta vietäisiin myös lompakko ja avainlukulista ja reppu ja läppäri. Sitten sitä ei olisi edes varalta. Kaikkein todennäköisintä on, että juuri puhelimen saisit pitää. Eli näin ollen voisit käyttää mobiilia reissussa ja sinulla olisi silti kotona turvassa se avainlukulista jos vaikka olet rikkonut puhelimesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole. Jos olisit 10 000 kilometrin päässä kotoa ja sinun puhelin ryöstettäisiin, niin sinulta vietäisiin myös lompakko ja avainlukulista ja reppu ja läppäri. Sitten sitä ei olisi edes varalta. Kaikkein todennäköisintä on, että juuri puhelimen saisit pitää. Eli näin ollen voisit käyttää mobiilia reissussa ja sinulla olisi silti kotona turvassa se avainlukulista jos vaikka olet rikkonut puhelimesi.

Höpö höpö. Minun lompakkoani on hyvin vaikea varastaa. Se on sukukalleuksieni vieressä ja ihan ”tappituntuntumalla”. Kännykkä on helpompi varastaa. Tietysti väkivaltainen ryöstö on eri asia, mutta sen todennäköisyys on pieni. On aivan hölmöä keskittää kaikkien asioiden hoitamista kännykkään. Siinä munat ovat samassa korissa. Ja repussahan minä en avainlukulistaani nimenomaan haluaisi pitää. Mutta nyt pankki pakottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mobillipankki on vain osoittanut,että olet idiootti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Minun lompakkoani on hyvin vaikea varastaa. Se on sukukalleuksieni vieressä ja ihan ”tappituntuntumalla”. Kännykkä on helpompi varastaa. Tietysti väkivaltainen ryöstö on eri asia, mutta sen todennäköisyys on pieni. On aivan hölmöä keskittää kaikkien asioiden hoitamista kännykkään. Siinä munat ovat samassa korissa. Ja repussahan minä en avainlukulistaani nimenomaan haluaisi pitää. Mutta nyt pankki pakottaa.

Mutta sitä kännykkää ei kukaan varasta kun se on tiiliskiveen verrattava esine saajalle. Sen varastamisesta ei ole mitään hyötyä. Sen lompakon varastamisesta on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sitä kännykkää ei kukaan varasta kun se on tiiliskiveen verrattava esine saajalle. Sen varastamisesta ei ole mitään hyötyä. Sen lompakon varastamisesta on.

Toisaalta jos osaisit käyttää kännykkää niin saisit maksukorteistakin turvallisemman, kun voisit säätää niiden käyttörajaa tarpeen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mobillipankki on vain osoittanut,että olet idiootti.

Eli koska et keksi yhtään järkevää perustetta tuolle vanhanaikaiselle toimintatavallesi vaan haluat vain olla jäärä, niin sitten aletaan haukkumaan muita. Ihan hyvä. Muilla on lasku maksettu ennen kuin sinulla on läppäri ruksuttanut itsensä käyntiin ja munista saatu kaivettua avainlukulista.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi ne laskut pitää maksaa yksitellen ja näpytellen? Itse en ole OP:n asiakas mutta ainakin omassa pankissani e-laskuista tulee sähköposti-ilmoitus ja automaattihyväksyntään voi laittaa ylärajan. Miksi elämästä pitää tehdä vaikeaa? Oma luottokorttini ei vaadi pankkitunnuksia koskaan. Vaikka vaatisi, ei niitäkään montaa kuukaudessa tule.

Miksi OP tunnusten käytöstä valittaisi? Käsittääkseni pankki saa maksun joka tunnistautumisesta. Netistä löysin kuvia op:n tunnuslukulistasta, siinä näyttäisi olevan 300 numeroa. Kirjaudut siis keskimäärin joka päivä yli 3 kertaa verkkopankkitunnuksilla?

En ole oikeastaan koskaan käyttänyt sitä suoraveloitussysteemiä.
        Kaikki eivät ole rikkaita tai edes hyvätuloisia.
        Laskut tulee siis maksaa silloin, kun niihin on rahaa.

Jos on huonompi rahatilanne, niin tilille tulee kirjauduttua ehkä väh. kerran päivässä, jotta pysyy paremmin kartalla, kuinka paljon on vielä rahaa käytössä.
        Siksi aiemmin käytin ennemmin käteistä. Sain tuosta kuitenkin OP:lta noottia, joten olen sen jälkeen siirtynyt käyttämään enemmän korttia, siis ihan pakosta.

Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että talous pysyi paremmin kunnossa, kun maksoi kaiken mahd. vain käteisellä. Ei tullut niin paljon osteltua niitä heräteostoksia, edes ruokakaupassa.
        Minulla oli aiemmin Visa Electron -kortti, mutta OP otti sen pois, koska olin yli-ikäinen.
        Kun menen selaamaan luottokorttini (eri firman) tapahtumia, niin käytän siihen pankkitunnuksia.

En ole valittanut OP:n tunnusten käytöstä vaan siitä, että se toimipisteissä asiointi on nykyään niin hidasta mm., koska heillä on niin vähän henkilökuntaa.

• Anonyymi
        Nainen_40923 kirjoitti:

Jos on huonompi rahatilanne, niin tilille tulee kirjauduttua ehkä väh. kerran päivässä, jotta pysyy paremmin kartalla, kuinka paljon on vielä rahaa käytössä.
        Siksi aiemmin käytin ennemmin käteistä. Sain tuosta kuitenkin OP:lta noottia, joten olen sen jälkeen siirtynyt käyttämään enemmän korttia, siis ihan pakosta.

Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että talous pysyi paremmin kunnossa, kun maksoi kaiken mahd. vain käteisellä. Ei tullut niin paljon osteltua niitä heräteostoksia, edes ruokakaupassa.
        Minulla oli aiemmin Visa Electron -kortti, mutta OP otti sen pois, koska olin yli-ikäinen.
        Kun menen selaamaan luottokorttini (eri firman) tapahtumia, niin käytän siihen pankkitunnuksia.

En ole valittanut OP:n tunnusten käytöstä vaan siitä, että se toimipisteissä asiointi on nykyään niin hidasta mm., koska heillä on niin vähän henkilökuntaa.

Ainakin omassa pankissani e-laskut maksetaan automaattisessa maksussa vasta eräpäivänä. Jos tämä on ongelma, silloin on taloudenhallinnassa jotain vialla. Joko kuluttaa liikaa tuloihin nähden ja/tai ei ole riittävää puskuria.

1-3 kk menoja vastaava puskuri, luottokortilta korollinen velka pois, kaikki menot ja maksut syyniin ja turhat pois. Heräteostoksista pääsee eroon, kun joka kerta miettii, onko tämä kiva juttu oikeasti tarpeellinen jne.

Miksi pankissa pitäisi asioida paikan päällä jatkuvasti? Miksi ei voi varata aikaa?

• Anonyymi

" Se vanhanmallinen oli kyllä parempi vaihtoehto.
        Tuohon nykyiseen versioon on kuulemma siirrytty siksi, koska siinä on isommat numerot heille, jotka eivät näe kunnolla."

Parempi ratkaisu olisi ollut kuten S-Pankissa: kahtia taittuva, taitettuna pankkikortin kokoinen avainlukulista.

Ja jos on huono näkö, kokeile vaikkapa suurennuslasia - joko perinteistä, tai modernia, joissa on yleensä myös LED -valaistus (toimii paristoilla).
        Löytyy esim. Airam -merkkisenä, MUTTA: varo: AIRAMin tuotteisiin ei välttämättä sovellu ladattava AA tai AAA -kokoinen akku kertakäyttöpariston sijasta!
        AIRAM suhtautuu asiakasvihamielisesti palautteeseen, jos heille antaa palautetta siitä, ettei ladattavaa akkua voi käyttää pariston sijasta!

Esim. IKEA lopetti paristojen myynnin, ja siellä myydään enää noita ladattavia AA/AAA/9V nepparipariston kokoisia ladattavia akkuparistoja.

AIRAMin joissain tuotteissa ongelma on siis se, että nuo ladattavat ovat monesti halkaisijaltaan pelkkää kertakäyttöparistoa hieman paksumpia, ja joissain AIRAMin tuotteissa paristokotelo on niin tiukasti mitoitettu, että joko ladattavaa ei sinne edes saa, ta jos saa, sen irrottaminen latausta varten voi osoittautua mahdottomaksi.

Nyt, kun joku myymälä ymmärtäisi tilata myytäväksi tuotteita joltain AIRAMin kilpailijalta, joissa tämäkin asia olisi otettu huomioon!

Erityisesti yhdistelmä Bilteman ladattava AA tai AAA -akku + AIRAMin paristokäyttöinen valaisin eivät sovi yhteen !

• Anonyymi
        Nainen_40923 kirjoitti:

"kaikissa nettikaupoissa tarvitsee kuitenkin noita tunnuksia, jos sieltä meinaa jotain ostaa"

En ole aikoihin törmännyt nettikauppaan, jossa tarvittaisiin pankkitunnuksia.
        Toki, jos maksat kortilla, monessa nettikaupassa vaaditaan varmistus, että kortti on oikeissa käsissä - tähän saattaa kelvata myös mobiilivarmenne.

2. vaihtoehto: ostoksen voi usein maksaa myös suoralla tilisiirrolla omasta verkkopankistaan - mutta myyjien systeemit eivät aina ole suunniteltu tavalla, että tämä sujuisi näppärästi - usein joutuu ottamaan yhteyttä nettikaupan asiakaspalveluun, että tämän saa onnistumaan - ja saattaa aiheuttaa ylimääräistä viivettä, ennen kuin paketti lähetetään - kauppias kun yleensä haluaa varmistaa maksun saapumisen ennen kuin lähettävät tilaamasi tuotteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lukittu puhelin ei kelpaa varkaalle edes varaosiksi, kun osissa on nykyään id-numerot. "

1. Väitätkö, ettei kahdesta samaa mallia olevasta saman valmistajan puhelimesta voi toista käyttää varaosalähteenä toiseen?

2. Pankkisovellukset ilmeisesti ovat turvallisia myös ei-turvallisissa verkoissa (kuten kahvilan avoin Wi-Fi). Tai jos eivät ole, niin on idioottimaisuutta esim. S-Pankilta, että estävät S-mobiilin toiminnan, jos puhelimessa on VPN käytössä.

Muuhun nettisurfaamiseen turvattomissa verkoissa kannattanee käyttää VPN -sovellusta ja -palvelua (maksaa jotain, mutta alkaen pari €/kk).

• Anonyymi
        Nainen_40923 kirjoitti:

"Siksi aiemmin käytin ennemmin käteistä. Sain tuosta kuitenkin OP:lta noottia"

Siis: v*ttuileeko OP asiakkaalleen, jos asiakas nostaa usein käteistä (esim. pankkiautomaatilta) ?

Monilla pankeillahan on jo nyt systeemi, että kuukaudessa voi nostaa esim 4-5 kertaa automaatilta ilmaiseksi käteistä, mutta jos nostaa käteistä useammin, seuraavista nostoista peritään palvelumaksu.

• Anonyymi kirjoitti:

"Siksi aiemmin käytin ennemmin käteistä. Sain tuosta kuitenkin OP:lta noottia"

Siis: v*ttuileeko OP asiakkaalleen, jos asiakas nostaa usein käteistä (esim. pankkiautomaatilta) ?

Monilla pankeillahan on jo nyt systeemi, että kuukaudessa voi nostaa esim 4-5 kertaa automaatilta ilmaiseksi käteistä, mutta jos nostaa käteistä useammin, seuraavista nostoista peritään palvelumaksu.

Ennen vanhaan automaatilta sai nostaa niin usein/sen verran käteistä, kun sattui kulloinkin tarvitsemaan.
        Nykyäänhän tuokin asia on paljon hankalampaa.
        Onneksi on useampi tili, niin ei tarvitse vain yhden tilin kautta kikkailla noita nostoja heidän "rajoituksiensa" puitteissa.

Ainakin minä olen koko ikäni maksanut kaiken mahd. käteisellä, koska tuo on henk.koht. ollut paljon käytännöllisempää.
        Jossain vaiheessa siitä tuli tosiaankin OP:n puolelta sanomista, että on liikaa käteisnostoja.
        Vaikka kerroin heille puhelimessa syyt ko. toiminnalle, niin siitä huolimatta sanoivat, että pitäisi ennemmin käyttää korttia.
        Pankin pitäisi kuulemma tarkemmin tietää, mihin rahat oikeasti käytetään.

Itse asiassa ko. virkailija totesi vielä siinä puhelimessa, että "eihän käteistä tarvitse muut kuin rikolliset".
        Meinasin tehdä tuosta työntekijän kommentista OP:lle valituksen, mutta se sitten kuitenkin jäi.
        Ajattelin, että hän on ehkä saanut ko. asiasta "toruja", jos/kun niitä puheluita on mahd. myöhemmin käyty läpi jonkin muun seikan vuoksi.

Aiemmin OP:lta sai omistaja-asiakkaana nostaa käteistä "jopa" 8 kertaa/kk ilman lisäkuluja.
        Jossain vaiheessa tuo muuttui "vain" 4 kertaan/kk.
        Minusta se pitäisi riittää, että tuon jälkeisistä nostoista menee se palvelumaksu.

Toisaalta olen kuullut, että osa asiakkaista on joutunut antamaan ihan kirjallisen vastauksen siihen, mihin ne vähäisetkin nostetut varat on käytetty.
        Ymmärtäisin tuon vielä, jos kyse olisi jostain tosi isoista summista.

Kyllä se on siis pelkkää asiakkaan kiusaamista, kun aletaan vinkumaan jonkun kädestä suuhun -eläjän käteisen käytöstä.
        Olisivat ennemmin tyytyväisiä, että olen ylipäätään ollut heillä koko ikäni asiakkaana.

• Anonyymi

Jos ottais kännykällä kuvia siitä lukulistasta? Kännykkään tulee niitä varmennusviestiä muutenkin, että pitää olla mukana. Niin käviskö tämmöinen . Kaihi varmaan tekee, että on vaikea pikkulistasta tihrustaa, niin on hyvempi tuollainen isompi pränttiinen.

• Anonyymi

Näkövammaisilla on muistakin syistä suurennuslasi. Näköongelmat ovat huono peruste epäkäytännölliselle listalle. Se on tekosyy. Tärkein peruste on varmasti kiusanteko, jotta ihmiset siirtyisivät mobiilivarmenteeseen. Mutta asiakkaat voivat suuttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkövammaisilla on muistakin syistä suurennuslasi. Näköongelmat ovat huono peruste epäkäytännölliselle listalle. Se on tekosyy. Tärkein peruste on varmasti kiusanteko, jotta ihmiset siirtyisivät mobiilivarmenteeseen. Mutta asiakkaat voivat suuttua.

Varmasti kiusaavat juuri sinua henkilökohtaisesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti kiusaavat juuri sinua henkilökohtaisesti

Oletko järjen jättiläinen?

• Anonyymi

Taitaa olla käyttösääntöjen vastaista.

ps. parempi, ei hyvempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki toki, kaikki firmathan haluavat kiusata asiakkaitaan. Varmastikaan muuttuneella lainsäädännöllä ei ole asiaan mitään vaikutusta... eihän?

https://www.traficom.fi/fi/traficom/esteettomyys/uudet-esteettomyysvaatimukset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki toki, kaikki firmathan haluavat kiusata asiakkaitaan. Varmastikaan muuttuneella lainsäädännöllä ei ole asiaan mitään vaikutusta... eihän?

https://www.traficom.fi/fi/traficom/esteettomyys/uudet-esteettomyysvaatimukset

Mikään ongelma ei ole laatia kaksi avainnumerolistaa. Toinen olisi entisenlainen ja toinen näkövammaisille. Asiakkailla on runsaasti vanhenevia bonuksia, joista kulut tarvittaessa voitaisiin kuitata. Asiakaspalveluun panostava pankki toteuttaisi nämä muutenkin. Näkövammaisten palvelu on tekosyy heikennyksille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikään ongelma ei ole laatia kaksi avainnumerolistaa. Toinen olisi entisenlainen ja toinen näkövammaisille. Asiakkailla on runsaasti vanhenevia bonuksia, joista kulut tarvittaessa voitaisiin kuitata. Asiakaspalveluun panostava pankki toteuttaisi nämä muutenkin. Näkövammaisten palvelu on tekosyy heikennyksille.

Miten kahden avainnumerolistan mallissa toteutuisi esteettömyysvaatimukset tilanteessa, jossa normaalinäköisen näkö huononee - kuten vanhetessa yleensä käy - tasolle, joka katsotaan näkövammaksi ja tällä henkilöllä on vanhanmallinen avainlukulista? Onko jossain kohtaa uusia määräyksiä tällaista poikkeusta? Kerro toki.

Läheskään kaikilla asiakkailla ei ole vanhenevia eikä muitakaan bonuksia. Mutta se nyt on irrelevanttia. Sinulla on monta vaihtoehtoa. Voit leikata tai taitella listan. Voit käyttää mobiilipuolta. Voit jopa vaihtaa pankkia, tosin voit törmätä samaan ongelmaan myös niissä. Kuten sanottu, elämästä saa vaikeaa jos haluaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten kahden avainnumerolistan mallissa toteutuisi esteettömyysvaatimukset tilanteessa, jossa normaalinäköisen näkö huononee - kuten vanhetessa yleensä käy - tasolle, joka katsotaan näkövammaksi ja tällä henkilöllä on vanhanmallinen avainlukulista? Onko jossain kohtaa uusia määräyksiä tällaista poikkeusta? Kerro toki.

Läheskään kaikilla asiakkailla ei ole vanhenevia eikä muitakaan bonuksia. Mutta se nyt on irrelevanttia. Sinulla on monta vaihtoehtoa. Voit leikata tai taitella listan. Voit käyttää mobiilipuolta. Voit jopa vaihtaa pankkia, tosin voit törmätä samaan ongelmaan myös niissä. Kuten sanottu, elämästä saa vaikeaa jos haluaa.

Jos näkö heikkenee, voisi tilata tuon näkövammaisten listan. Niin helppoa se olisi. Ja muut käyttäisivät entisen kaltaista käytännöllistä listaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos näkö heikkenee, voisi tilata tuon näkövammaisten listan. Niin helppoa se olisi. Ja muut käyttäisivät entisen kaltaista käytännöllistä listaa.

Et vastannut kysymykseen. Jos uusi lainsäädäntö vaatii, että numerot ovat listalla suurempia, täyttääkö kahden listan ratkaisu tällöin lain vaatimukset?

Toisekseen, mitään oikeaa tarvettahan kahdelle eri listalle ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen. Jos uusi lainsäädäntö vaatii, että numerot ovat listalla suurempia, täyttääkö kahden listan ratkaisu tällöin lain vaatimukset?

Toisekseen, mitään oikeaa tarvettahan kahdelle eri listalle ei ole.

Kyllä se täyttää vaatimukset ja tarvetta kahdelle listalle on, jos toisen on oltava epäkäytännöllisen suuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se täyttää vaatimukset ja tarvetta kahdelle listalle on, jos toisen on oltava epäkäytännöllisen suuri.

Olet siis asiaan perehtynyt juristi? Oikeuskäytäntöhän ei taida vielä edes olla.

Todellista tarvetta kahdelle listalle ei edelleenkään ole. Vaihtoehtoja on. Mutta jos haluaa tehdä elämästään vaikeaa niin mikäs siinä. Saahan sitä valittaa ja tilittää keskustelupalstoilla jos haluaa. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis asiaan perehtynyt juristi? Oikeuskäytäntöhän ei taida vielä edes olla.

Todellista tarvetta kahdelle listalle ei edelleenkään ole. Vaihtoehtoja on. Mutta jos haluaa tehdä elämästään vaikeaa niin mikäs siinä. Saahan sitä valittaa ja tilittää keskustelupalstoilla jos haluaa. :)

Kaksi listaa ovat ne helpot vaihtoehdot. Eivätkä ne edes maksa paljoa. Tarvittaessa kulut voisin maksaa bonuksilla. En halua kuljettaa mukanani lakanaa. Ehkä se on helpompaa naisilla, joilla usein on käsilaukku. Eniten iso lista sorsii miehiä.

• Avainlukulistasta ei varmaan kannattaisi ottaa kuvaa puhelimeen.
        Se voi sitä kautta joutua vääriin käsiin.

Tuo on kyllä ihan totta, että huonompinäköiselle nuo näkyvämmät, isommat numerot ovat parempia.

• Anonyymi

Hyvin sopii vyölaukkuun op n tunnuslukulista.Jää tilaa vielä sätkävehkeillekkin.

• Anonyymi

En käytä vyölaukkua. Käytän lompakkoa, joka on etutaskussa. Vyölaukku unohtuu helposti vaikka kauppakeskuksen vessaan.

• Anonyymi

Tuosta avainlukulistasta vielä. Lista on kooltaan A5, ja se on helppo taittaa kahtia, keskellä olevan nuuttauksen avulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta avainlukulistasta vielä. Lista on kooltaan A5, ja se on helppo taittaa kahtia, keskellä olevan nuuttauksen avulla.

Ei mahdu lompakkoon. Entinen mahtui. Uutta pitää pitää repussa, joka ei ole aina mukana (on autossa tms.). Se heikentää turvallisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mahdu lompakkoon. Entinen mahtui. Uutta pitää pitää repussa, joka ei ole aina mukana (on autossa tms.). Se heikentää turvallisuutta.

Miksi sitä listaa pitää kuljettaa aina mukana? Ilmeisesti kuljetat maksamattomia laskujakin samassa repussa. Eikä turvallisuuskaan paljoa heikkene vaikka reppusi autoonkin jää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitä listaa pitää kuljettaa aina mukana? Ilmeisesti kuljetat maksamattomia laskujakin samassa repussa. Eikä turvallisuuskaan paljoa heikkene vaikka reppusi autoonkin jää.

Minä kuljen paljon vakituisen asunnon ja loma-asunnon välillä, matkustelen ym. Tällöin avainlukulista on pakko pitää mukana. Tulee laskuja, täytyy tarkistaa saldo- ja laskutilanne. Pitää käydä omakannassa uusimassa reseptejä ym. Kyllä nyt OP tekee kiusaa omille asiakasomistajilleen. Avainlukulista on kyllä paremmassa turvassa omassa lompakossa housun etutaskussa kuin autossa, hotellissa tai edes loma- tai vakituisessa asunnossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kuljen paljon vakituisen asunnon ja loma-asunnon välillä, matkustelen ym. Tällöin avainlukulista on pakko pitää mukana. Tulee laskuja, täytyy tarkistaa saldo- ja laskutilanne. Pitää käydä omakannassa uusimassa reseptejä ym. Kyllä nyt OP tekee kiusaa omille asiakasomistajilleen. Avainlukulista on kyllä paremmassa turvassa omassa lompakossa housun etutaskussa kuin autossa, hotellissa tai edes loma- tai vakituisessa asunnossa.

Eihän sillä avainlukulistalla kukaan vieras mitään tee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän sillä avainlukulistalla kukaan vieras mitään tee.

Lompakossa se on aina mukana. En aina kuljeta reppua mukana ja listan laittaminen reppuun voi unohtua. Sitten voivat yllättävät laskut tai pankkisiirrot jäädä maksamatta tai lääkkeet saamatta. Kyllä OP:n johto tekee nyt kiusaa omistajilleen. Johto pitää vaihtaa!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on kyllä mahdoton ongelma ja Karpokin taitaa olla kuollut. Ei voi taittaa, ei voi leikata, ei voi käyttää mobiilia. Nyt ei kuule sitten muu varmaan auta kuin jättää matkustelut ja kulkemiset loma-asunnolle pois.

Elämä on joskus kovaa. :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on kyllä mahdoton ongelma ja Karpokin taitaa olla kuollut. Ei voi taittaa, ei voi leikata, ei voi käyttää mobiilia. Nyt ei kuule sitten muu varmaan auta kuin jättää matkustelut ja kulkemiset loma-asunnolle pois.

Elämä on joskus kovaa. :(

Sinun elämäsi näyttää olevan kovaa, kun pitää noin vastustaa toisten elämää helpottavia asioita. Jos käytät mobiilia, käytät. Keskittyisit nyt vaan omaan elämääsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun elämäsi näyttää olevan kovaa, kun pitää noin vastustaa toisten elämää helpottavia asioita. Jos käytät mobiilia, käytät. Keskittyisit nyt vaan omaan elämääsi.

En käytä mobiilia. Enkä ole edes ko. pankin asiakas. Minua naurattaa se, kun jotkut tekemällä tekevät asioista itselleen ongelmia, jotka on ratkaistavissa esimerkiksi saksilla mutta se nyt vaan ei käy koska se ei käy. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En käytä mobiilia. Enkä ole edes ko. pankin asiakas. Minua naurattaa se, kun jotkut tekemällä tekevät asioista itselleen ongelmia, jotka on ratkaistavissa esimerkiksi saksilla mutta se nyt vaan ei käy koska se ei käy. :D

Ei se saksilla ratkea. Leikkelyn jälkeen numeroista ei saa selvää. Leikkelyssä moneen palaan on myös häviämisriski. Taitaa olla niin, että sinulla ei ole edes pankkitiliä, kun et ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se saksilla ratkea. Leikkelyn jälkeen numeroista ei saa selvää. Leikkelyssä moneen palaan on myös häviämisriski. Taitaa olla niin, että sinulla ei ole edes pankkitiliä, kun et ymmärrä.

Pitääkö niiden numeroiden päältä leikata? Mikä häviämisriski siinä on, samalla lailla ne kaksi palaa pysyy lompakossa? Vai onko kortti muka sellainen, ettei numeroiden välissä ole molemmilla puolilla tilaa? En ole nähnyt fyysistä listaa, vain kuvia siitä. Noh, tähänkin toki löytyisi ratkaisu. Sitten se ei olisi tosin enää ongelma eikä siitä voisi valittaa..

Miksi et vaihda pankkiin, jossa on mieleisesi tunnistautumistapa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö niiden numeroiden päältä leikata? Mikä häviämisriski siinä on, samalla lailla ne kaksi palaa pysyy lompakossa? Vai onko kortti muka sellainen, ettei numeroiden välissä ole molemmilla puolilla tilaa? En ole nähnyt fyysistä listaa, vain kuvia siitä. Noh, tähänkin toki löytyisi ratkaisu. Sitten se ei olisi tosin enää ongelma eikä siitä voisi valittaa..

Miksi et vaihda pankkiin, jossa on mieleisesi tunnistautumistapa?

Olen OP:n omistaja ja haluan vaihtaa sen töpeksivän johdon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sittenhän asia on helppo - sen kuin vaihdat, jos kerran omistaja olet. Koska ajattelit lähteä asiaa ajamaan? :D

Tiedätkö muuten, paljonko niitä omistajia kaikkiaan on? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Op:n arvo on 200miljardia. Omistat sitä satasen arvosta. Saat haluta mitä vain. Et kuitenkaan saa. Ja tuollainen avainlukulista ei ole ylimmän johdon asia.
        Ei edes keskijohdon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Op:n arvo on 200miljardia. Omistat sitä satasen arvosta. Saat haluta mitä vain. Et kuitenkaan saa. Ja tuollainen avainlukulista ei ole ylimmän johdon asia.
        Ei edes keskijohdon.

Kyllä ylin johto voi asiaan halutessaan puuttua. Pikkujohtajalle voi myös antaa kenkää.

• Anonyymi

Vaihtaisin suosiolla s-pankkiin siltä varalta, että joku yllättävä lasku tupsahtaa käteesi Thaimaassa.

• Anonyymi

Esimerkiksi paikallinen ladyboy osaa arvostaa, jos voit ensin esitellä tilisi saldon hänelle ja jättää laput joilla hän sitten itse tekee siirrot haluamiinsa kohteisiin. Puhelimen naama/sormenjälkitunnistus tekee muiden tunnusten käytöstä tosi kankeaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkiksi paikallinen ladyboy osaa arvostaa, jos voit ensin esitellä tilisi saldon hänelle ja jättää laput joilla hän sitten itse tekee siirrot haluamiinsa kohteisiin. Puhelimen naama/sormenjälkitunnistus tekee muiden tunnusten käytöstä tosi kankeaa

Kyllä se ladyboy hankkii sinulta sormenjäljet (vaikka jonkin pillerin avulla), kirjautuu kännykkääsi ja vie kaikki rahasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se ladyboy hankkii sinulta sormenjäljet (vaikka jonkin pillerin avulla), kirjautuu kännykkääsi ja vie kaikki rahasi.

Ei se pilleri kerro koodia. Hihihihiii. 10 punnerrusta avainlukulistan takia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se pilleri kerro koodia. Hihihihiii. 10 punnerrusta avainlukulistan takia

Sen koodin sinä itse möläytät lääketokkurassa, varsinkin kun ”ladyboy” tarjoaa sinulle palveluja.

• Anonyymi

Siellä joku OP:n neropattijohtajaatk-ihme keksi suorastaan loistoidean, kyllä varkaat kiittää, kun mummot ja papat yrittää piilottaa lipaston laatikkoon semmosta saatanan blakaattia, on niin helppo löytää!
      Haloo OP, onko kusi noussut päähän?!

• Anonyymi

Haloo, mee nukkumaan. Nyt taas tehdään tikusta asiaa ja itketään itkemistä eikä asiaa. Oman pään sisäisistä ongelmista kannattaa puhua ammattilaisten kanssa. Jotkut asiat muuttuu joskus erilaisiksi syystä tai toisesta ja sitä ei ole pakko ottaa negatiivisena asiana jos on muuten mielellisesti terve ja kykenevä jatkamaan elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haloo, mee nukkumaan. Nyt taas tehdään tikusta asiaa ja itketään itkemistä eikä asiaa. Oman pään sisäisistä ongelmista kannattaa puhua ammattilaisten kanssa. Jotkut asiat muuttuu joskus erilaisiksi syystä tai toisesta ja sitä ei ole pakko ottaa negatiivisena asiana jos on muuten mielellisesti terve ja kykenevä jatkamaan elämää.

Kyllä se täytyy ottaa negatiivisesti, jos muutos on negatiivinen ja typerä. OP:n omistamme me asiakasomistajat. Meillä on vastuuta myös siitä, että pankin johto palvelee asiakkaita eikö sössi bisnestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se täytyy ottaa negatiivisesti, jos muutos on negatiivinen ja typerä. OP:n omistamme me asiakasomistajat. Meillä on vastuuta myös siitä, että pankin johto palvelee asiakkaita eikö sössi bisnestä.

Laita toki asiasta palautetta. Varmasti muutama muukin on kanssasi samaa mieltä. Kyllä teitä varmaan promille asiakaskunnasta voisi olla...? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita toki asiasta palautetta. Varmasti muutama muukin on kanssasi samaa mieltä. Kyllä teitä varmaan promille asiakaskunnasta voisi olla...? :D

Tuskin sentään niin isoa osaa löytyy. Mutta valittajat voisivat jaksaa taksin, kun käyvät lopettamassa tilin.

• Anonyymi

OP Huijaripankki eläkkeet kuuluu Eläkeyhtiölle ei pankille järkyttäviä tilin ns käyttömaksuja 168 e /kksijoitus tilin hoitomaksu vaikka ei tehty mitään puoleen vuoteen hävisin 38 000 e edullista ryöstöä

• Anonyymi

Ihanko yllättäen nuo maksut lähtivät? Mitään et ole tehnyt, mitään sopimusta et ole esimerkiksi allekirjoittanut? :D

• Anonyymi

No nyt on sekavaa tekstiä. Kerrotko mille huijarille olet rahasi antanut?

• Anonyymi

Mitä höpinää tämä mobiilivarmennejuttu tässä yhteydessä on, ei mobiilivarmenteella nettipankkiin pääse. Pankeilla on ihan omat erilliset mobiilisovellukset nettipankin kirjautumiseen ja asioimiseen.

• Anonyymi

Mobiilivarmenteesta puhuu vain palstakeharimme, joka keksii kokoajan mitä ihmeellisimpiä muka negatiivisia asioita Osuuspankista ja haluaisi, että muutkin alkaisivat haukkumaan sen johtoa ja päästäisiin taas hänen lempiaiheeseen eli rakennuspuolen juttuihin. Pääosin takan valmistuksessa ja tiiliseinissä käytettävään tekniikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mobiilivarmenteesta puhuu vain palstakeharimme, joka keksii kokoajan mitä ihmeellisimpiä muka negatiivisia asioita Osuuspankista ja haluaisi, että muutkin alkaisivat haukkumaan sen johtoa ja päästäisiin taas hänen lempiaiheeseen eli rakennuspuolen juttuihin. Pääosin takan valmistuksessa ja tiiliseinissä käytettävään tekniikkaan.

Höpö höpö taas. Miksi kommentoit, jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa?

• Anonyymi

Iso lakana avainlukulistana syrjii erityisesti ikääntyviä miehiä. Ikääntyvät eivät halua panna kaikkia munia samaan koriin ja siirtyä mobiiliavaimeen. Miehet taas eivät yleensä kuljeta mukanaan käsilaukkua, johon lakanan voisi laittaa.

Puheet tasa-arvosta suhteessa näkökykyyn ovat tekopyhää hurskastelua, kun samalla syrjitään ikääntyviä ja erityisesti miehiä. Näkökykyongelman voisi ratkaista lähettämällä näkövammaisille pyynnöstä suuremman listan. OP:n varmentamisesta vastaava johtaja voisi erota. Samoin Ritakallio, jos hän tämän hölmöyden hyväksyy. Terv. Asiakasomistaja.

• Anonyymi

Tulihan se sieltä. Ketju tiivistetysti aloittajan näkökulmasta:
        ”Haluan haukkua ritakalliota ja keksin jonkun ihan puupää syyn sille ja alan sopertamaan asioista mistä en ymmärrä mitään ja lopuksi puhun itseni pussiin kun yksikään argumenttini ei ole järkevä, en edes ole pankin asiakas, niin en voi tarkalleen sanoa miten hommat toimii.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Ketju tiivistetysti aloittajan näkökulmasta:
        ”Haluan haukkua ritakalliota ja keksin jonkun ihan puupää syyn sille ja alan sopertamaan asioista mistä en ymmärrä mitään ja lopuksi puhun itseni pussiin kun yksikään argumenttini ei ole järkevä, en edes ole pankin asiakas, niin en voi tarkalleen sanoa miten hommat toimii.”

Olipas vuodatus. Ei järjen häivää.

• Anonyymi

Voit taitella sen tai skannata pienemmäks. Kyl se hyvä on suuri plakaati ettei tarvitse vanhusten suurennuslasia käyttää kun ei saa selvää siitä pienestä listasta.

• Anonyymi

Ei voi taitella. Se on jäykkää pahvia. Ei mahdu lompakkoon vaikka onnistuisi taittamaan. Se vie liikaa tilaa.

• Anonyymi

Käytän pankkia aina vain läppärillä.
      Matkoilla kotimaassa läppäri ja tunnuslista samassa laukussa, (tunnusnumerot lompakossa)
      Laskut E-laskuina lähes kaikki.
      En ole ottanut mobiilivarmennetta.
      Kun maksan laskua aina tulee kännykkään varmenne, numerolla se ja se varmistat sen ja sen suuruisen laskun.
      Minulla kylmät sormet. Nykynäppäimet tahtoo mennä viereisiin. En luota liian pieniin näppäimiin.

• Anonyymi

Miksi et siis vain katsoisi sitä koodia myös puhelimestasi niin kuin se on tarkoitettu vaan kantelet vielä erillistä listaa mukanasi? Et kuitenkaa voisi käyttää nettipankkia ilman puhelinta, koska et tietäisi mitä avainlukua käytät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et siis vain katsoisi sitä koodia myös puhelimestasi niin kuin se on tarkoitettu vaan kantelet vielä erillistä listaa mukanasi? Et kuitenkaa voisi käyttää nettipankkia ilman puhelinta, koska et tietäisi mitä avainlukua käytät.

Pääsen kyllä tililleni ja voin siirtää rahaa tililtä toiselle ilman puhelinvarmennetta. Voin myös käydä omakannassa ja erilaisilla järjestöjen ym. sivuilla. Tuo tekstiviestivarmenne on myös helppo millä tahansa puhelimella.

• Anonyymi

Tunnuslukulistaa tarvitaan koko ajan pienissä arjen asioissa. Varauksessa vaikka optikolle tarvitaan ns. vahvaa tunnistautumista tunnusluvulla. Ei sellaista paperia voi jättää kotiin, kun lähtee matkalle tai loma-asunnolle. OP on nyt aivan täysin harhakäsityksessä tai se yrittää härskisti ajaa ihmisiä mobiilisovelluksen käyttöön. Tämä politiikka syrjii erityisesti ikääntyviä ihmisiä.

• Anonyymi

Tunnuslukulistaa on tarvinnut viimeksi viime vuosikymmenellä. Mihinkään

• Anonyymi

Koskaan ei olla tyytyväisiä. Jos lista korvataan NORDEA tai Danske tapaan laitteella, niin siinäkin on ongelma. Eikä kaikki tosiaan osaa käyttää puhelin sovellusta.

• Anonyymi

Ovatkohan pankkien nykyiset johtajat palkkojensa arvoisia? Ennen oli paremmin ja johtajat olivat parempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ovatkohan pankkien nykyiset johtajat palkkojensa arvoisia? Ennen oli paremmin ja johtajat olivat parempia.

Ei johtajat näitä tee vaan lain vaatimukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei johtajat näitä tee vaan lain vaatimukset.

Höpö höpö. Ei laki estä pankkia pitämästä yllä kahta avainlukulistaa: toinen, isompi, näkövammaisille, ja toinen, pienempi, muille asiakkaille. Lista on tilattavissa pankin nettisivulta tai haettavissa konttorista. Asiakas voisi valita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Ei laki estä pankkia pitämästä yllä kahta avainlukulistaa: toinen, isompi, näkövammaisille, ja toinen, pienempi, muille asiakkaille. Lista on tilattavissa pankin nettisivulta tai haettavissa konttorista. Asiakas voisi valita.

Eikä edes maksaisi paljoa. Rahaa tuhlataan aivan turhaan, mutta asiakaspalvelu on retuperällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei kahdelle mistalle ole mitään syytä. Yhdelläkin asiat hoituu. Pidä munissa jotain mitä siellä kuuluu pitää.
        Ja muiden vainoaminen menee putkasta käsin ilman omia tavaroita.

• Anonyymi

Osuuspankin uusi tunnuslukutaulukko on todella selkeä ja sopivan isokokoinen. Ei sitä olekaan tarkoitus pitää lompakossa mukana. Aikaisempi tunnuslukutaulukko oli sekava. Nyt mentiin käytettävyydessä rutkasti eteenpäin.

PS. S-Pankin tunnuslukutaulukko on aina ollut selkeä. Ja nyt siis myös Osuuspankin.

• Anonyymi

Nykyinen OP:n taulukko on liian suuri turvallisesti mukana pidettäväksi. Se täytyy olla mukana, koska ilman tunnuslukuja ei voi päästä pankkitililleen, omakantaan, omaveroon ym. Ilman niitä ei voi varata monia palveluja. Matkalla voi joutua uusimaan reseptejä lääkkeille, joista jopa elämä voi olla kiinni. Ihmiset liikkuvat ja silloinkin tulee tärkeitä tarpeita tunnusluvuille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyinen OP:n taulukko on liian suuri turvallisesti mukana pidettäväksi. Se täytyy olla mukana, koska ilman tunnuslukuja ei voi päästä pankkitililleen, omakantaan, omaveroon ym. Ilman niitä ei voi varata monia palveluja. Matkalla voi joutua uusimaan reseptejä lääkkeille, joista jopa elämä voi olla kiinni. Ihmiset liikkuvat ja silloinkin tulee tärkeitä tarpeita tunnusluvuille.

Käytä puupaa sitä puhelinta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytä puupaa sitä puhelinta

Sinulla vaan yhä puupattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S-Pankin tunnuslukutaulukko on pienempi. Voit hoitaa tunnistautumiset matkalla ollessasi sillä. Pidä Osuuspankin tunnuslukutaulukkoa ainoastaan kotona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S-Pankin tunnuslukutaulukko on pienempi. Voit hoitaa tunnistautumiset matkalla ollessasi sillä. Pidä Osuuspankin tunnuslukutaulukkoa ainoastaan kotona.

Pitäisi päästä myös OP-tilille. Maksuja tulee matkankin aikana. Kaikkea ei voi laittaa suoraveloitukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi päästä myös OP-tilille. Maksuja tulee matkankin aikana. Kaikkea ei voi laittaa suoraveloitukseen.

Sen voi lopettaa. Mitäpä sitä tyhjällä tilillä

• Anonyymi

Pääsinpä vihdoin eilen näkemään tuollaisen uuden tunnuslukulistan. Olipa kyllä melkoisen iso. Noh, haltija oli kehitellyt siihen saman ratkaisun kuin itselleni tuli mieleen - eli oli leikannut sen kolmeen osaan ja ne menivät hienosti sisäkkäin lompakkoon. Helppo ratkaisu suhteellisen pieneen ongelmaan.

• Anonyymi

Siinä menee helposti muutama numerokin vaikeasti luettavaksi. Ja pitäisi leikata neljään osaan, jotta mahtuisi korttitaskuihin lompakossa. Silloin siitä tuleen paksu. Pitäisi vähentää korttien määrää - mikä on helpommin sanottu kuin tehty.

• Anonyymi

Miksi pitää vapaahetoisesti keksiä itse itselleen ongelmia ja tehdä asiat vaikeaksi. Jos muka näyttää avainlululistan vieressä pieneltä, niin ei se ole iso ongelma.

• Anonyymi
        UUSI

OP niitä ongelmia aiheuttaa. Laskut voivat jäädä maksamatta, kun avainlukulakana jää kotiin tai häviää. Entisen kokoinen pysyi aina mukana.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57