Paljasjalkakengät ovat parhaat kesäkengät

Anonyymi-ap

Joko teillä on paljasjalkakengät?
Minä ostin sellaiset viime keväänä ja kyllä niillä oli mukava kävellä. Ovat hyvin kevyet, jalkapohja saa kävellessä hierontaa kun on ohut pohja, työllistää kaikkia jalkaterän lihaksia, ainakin ostamiani voi pestä koneessa, en enää muita kesäkenkiä tarvitse, paitsi "vierailukengiksi". Maalla voi tietenkin kävellä paljain jaloin ja saada samat kokemukset, mutta täällä kaupungissa ei voi.

35

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kivet, kovat roskat ja lasinsirut mene niiden läpi?

• Anonyymi

ei mene, tai no, en minä ole lasinsiruilla millään kengillä kävellyt, kierrän lasinsirut aina astumatta niiden päälle.

• Anonyymi

Minä katselin niitä viime kesänä, mutta en arvannut ostaa, ovat aika hintavia. Koska sinulla on niistä hyvät kokemukset, taidan mennä niitä uudelleen katselemaan ja koettamaan, jos innostuisin ostamaan.

• Anonyymi

Ikääntyneille paljasjalkakengät eivät ole suositeltavia.

Eli kannattaa hankkia nimenomaan jalkaa tukevat jalkineet, esim. löytyy ihan senioreille.suunniteltuja, oikein hyvin jalkaa tukevia kenkiä!

• Anonyymi

TOTTA.

• Anonyymi

Jos on jalkavaivoja, ei paljasjalkakenkiä suositella, siis kenellekään, mutta mitään ikärajaa kenkien käytölle ei ole.

• Anonyymi

Niillä kyllä loukkaa jalkansa helpommin, se on selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro miten niillä loukkaa jalan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskallan väittää, että korkokengillä loukkaa jalkansa todennäköisemmin kuin paljasjalkakengillä. Ei minulla kokemusta ole, mutta järki sen sanoo, eihän paljasjaloin kulkienkaan jalkaansa helposti loukkaa edes näillä vuosikymmenillä, ellei sitten saa jalkapohjaansa jotain terävää, mutta paljasjalkakengillä se eliminoituu. Täällä kirjoittavat mitä ilmeisimmin henkilöt, joilla ei ole mitään omakohtaista tietoa asiasta. Vanhoilla muutosvastaisuus on lujassa sekä uusien asioiden omaksuminen vaikeaa. Mutta kuten sananlasku sanoo; luulo ei ole tiedon väärtti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro miten niillä loukkaa jalan?

Nehän ovat pehmeät, tökkää varppansa tai joku astuu jalan päälle yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nehän ovat pehmeät, tökkää varppansa tai joku astuu jalan päälle yms.

hahahahahahaaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

hahahahahahaaa

Älä naura, kipeetä voit saada.

• Anonyymi

Kengän pitää tukea, varsinkin jos on nilkassa löysät ja venyneet nivelsiteet.

• Anonyymi

Kuten tuossa yläpuolella todettiin, ei jalkavaivaisille, mutta ei kaikki ikäihmiset läheskään ole jalkavaivaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten tuossa yläpuolella todettiin, ei jalkavaivaisille, mutta ei kaikki ikäihmiset läheskään ole jalkavaivaisia.

Kyllä luut alkaa haurastua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä iässä on jo aika paljon heikommat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käveletkö sitten sisälläkin tukevilla kengillä jottei jalalle satu mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla taas jalkavaivat hävinneet kokonaan paljasjalkakengillä ja jalkojen lihakset päinvastoin vahvistuneet. Viides vuosi jo menossa paljasjalkakengillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla taas jalkavaivat hävinneet kokonaan paljasjalkakengillä ja jalkojen lihakset päinvastoin vahvistuneet. Viides vuosi jo menossa paljasjalkakengillä.

Riippuu tietenkin jalkavaivasta, mutta kuten aloittajakin totesi, jalkaterän lihakset saavat töitä ihan samaan tapaan kuin paljain jaloin kulkiessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva kun kommentin kirjoittaa joku jolla on asiasta kokemusta. Yleensä täällä kirjoittelee vain harhaiset tai asioista mitään tietämättömät.

• Olen jo muutaman vuoden pähkäillyt jotta ostanko vai enkö. Tänä keväänä kävin jo liikkeessä kokeilemassa ja en ihan niin paljoa innostunut vielä että olisin ostanut. Aika hintavat. Marketeissa myydään halvempia mutta liekö ne kaikki ihan oikeita paljasjalkakenkiä, lähinnä pohjaa aattelin . Mutta kai niillä voisi aloittaa. Ei harmita jos eivät hyvältä sitten tunnukkaan. Pitää vielä tovi jahkailla.

Diabeetikoille joilla on tuntopuutoksia jaloissa niitä ei suositella.

• Anonyymi

Ohut kumipohja niissä on ostat sitten erikoisliikkeestä tai marketista, joissakin on erillinen ohut pohjallinen.. Nahkaisissa sisäpohja on nahkaa tms. Itse aloitin verkkokaupasta ostetuilla halvoilla (30€) paljasjalkakengillä ja kerkesin niitä useammatkin tilata . Myöhemmin ostin vaellus- ja talvikengät Kipukaupasta ja tarjouksesta nekin, hinta reilusti alle satasen. Nahkaiset paljasjalka- kävelykengät kotimaisesta verkkokaupasta satasella. Materiaalien pehmeyden ja joustavuuden vuoksi on kuitenkin kestäneet hyvänä jopa paremmin kuin tavalliset kengät, jopa ne ensimmäiset halvat kiinalaiset joita en enää saa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ohut kumipohja niissä on ostat sitten erikoisliikkeestä tai marketista, joissakin on erillinen ohut pohjallinen.. Nahkaisissa sisäpohja on nahkaa tms. Itse aloitin verkkokaupasta ostetuilla halvoilla (30€) paljasjalkakengillä ja kerkesin niitä useammatkin tilata . Myöhemmin ostin vaellus- ja talvikengät Kipukaupasta ja tarjouksesta nekin, hinta reilusti alle satasen. Nahkaiset paljasjalka- kävelykengät kotimaisesta verkkokaupasta satasella. Materiaalien pehmeyden ja joustavuuden vuoksi on kuitenkin kestäneet hyvänä jopa paremmin kuin tavalliset kengät, jopa ne ensimmäiset halvat kiinalaiset joita en enää saa.

Joissain halvemmissa ns paljasjalkakengiksi kutsutuissa on hieman paksumpi pohja.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Joissain halvemmissa ns paljasjalkakengiksi kutsutuissa on hieman paksumpi pohja.

Joo, minulla on yhdet ns. välikausipaljasjalkakengät joissa kumipohja on hiukan paksumpi kuin kesäisemmissä versioissa. Samoin vaellus- ja talvikengissä on hiukan paksumpi pohja.
        Tuolla kommenteissa joku mainitsi että ei käy jalkavaivaisille, riippuu tietysti vaivasta.
        Minulla tavallisilla lenkkareilla alkoi jalkaterissä olemaan kipuja jo 5 kilometrin kävelyn jälkeen, samoin polvi ja pohkeet oikkuili ja selkä kun ristiselässä vikaa. Siirryttyäni paljasjalkakenkiin ei ole ollut minkäänlaisia kipuja edes 15 kilometrin lenkillä, eikä edes metsäpoluilla. Jalkaterissäkään ei lenkin jälkeen ole ollut mitään kipuja niinkuin oli tavallisilla lenkkareilla kävellessä, eikä kertaakaan ole enää tarvinnut kipujen takia lähteä kesken lenkin kotiin.
        Viime syksynä viimein neljän kesän paljasjalkalenkkeilyn jälkeen tein ratkaisun ja nakkasin kaikki lenkkarit roskiin. Muut kengät myin niin että vain yhdet Kuoman talvikengät on jäljellä.

• Anonyymi

Muotihömppää taitaa olla.

• Anonyymi

Jalkateräkivun vuoksi pitäisi löytää kengät, joissa olisi paksut, pehmeät pohjat ja leveä lesti.
      Millä valmistajalla sellaiset olisi?

• Anonyymi

lenkkareissahan on paksu pehmeä pohja ja niitä löytyy erilaisilla lesteillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lenkkareissahan on paksu pehmeä pohja ja niitä löytyy erilaisilla lesteillä.

Ei kaikki halua lenkkareita. Ne on törpön näköiset etenkin naisilla hameen kanssa.

• Anonyymi

Ecco-kengät on ihanan mukavat jalalle. Niitä myyvät useimmat hyvin varustetut
      kenkäkaupat. Minulla on kahdet. Jos ne eivät olekaan kaikkein
      halvimmat, ne ovat uskomattoman kestävät. Ne on kestäneet hyvin jo 15 vuotta.
      Kun lähden lenkille käytän lenkkareita, niillä voi poiketa surutta metsäpoluille
      ja muualle maastoon.

• Anonyymi

Onhan paljasjalkakengät miljoona kertaa paremmat kuin piikkikorkokengät kuitenkin.

• Anonyymi

Mulla on vanhat sandaalit. Ne kelpaa.

Olen kylläkin Jalkakaupasta ostellut joitain jalkatuotteita, koska mulla on monella tavoin huonot jalat.

• Anonyymi

Vanhat on muotoutuneet jo jalkoihin, siksi tuntuvat hyviltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhat on muotoutuneet jo jalkoihin, siksi tuntuvat hyviltä.

Minulla on vanhat kesäkengät, joista ovat jo vuosia sitten hävineet pohjat kokonaan, mutta kuljen silti ilman pohjia pelkillä päällisillä kesäisin kenenkään sitä huomaamatta. Tosin jalkapohjat hieman kovettuvat, ja ovat vieläkin hieman arkoja lasinsiruille!
        T. Gretel Sipoosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on vanhat kesäkengät, joista ovat jo vuosia sitten hävineet pohjat kokonaan, mutta kuljen silti ilman pohjia pelkillä päällisillä kesäisin kenenkään sitä huomaamatta. Tosin jalkapohjat hieman kovettuvat, ja ovat vieläkin hieman arkoja lasinsiruille!
        T. Gretel Sipoosta.

Vie suutarille, se tekee uudet pohjat niihin.

• Anonyymi

Maalla jopa iäkkäät naisihmiset totuttivat jalkansa keväästä, alkaen paljasjalka kävelyyn. Poimivat eräät jopa metsämarjojen keruunkin ilman kenkiä.
      Jalkapohjia voi kyllä vahvistaa joistakin kaupoista saatavilla jalkojen rullatelineillä. Tekee erikoisen hyvää ja kuulemma helpottaa jopa suolistovaivoja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7615
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      64
      2541
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51