Haluaako kukaan jutella vaikka tässä . Olen fyysisesti aika huonossa kunnossa,mutta en jaksa lääkäriin. En tiedä miten kertoisin siellä voinnista. Olen ehkä masentunut.
Olen köyhä ja yksinäinen
32
371
Vastaukset
- Anonyymi
Soita kuitenkin vaikka vastaanottoon, ainakin sairaanhoitajan kanssa voit keskustella ja hän pystyy arvioimaan tilanteesi!
- Anonyymi
Minäkin suosittelen vastaanottoon soittamista. Ja jos taloudellisesti tiukkaa niin sosiaalitoimiston kanssa keskustelua sun tilanteesta jos saisit sieltä taloudellista lisätukea. Nuo kelan tukijututhan on tämä Orpon hallitus pistänyt täysin järkyttävään tilanteeseen monille. Ilmeisesti olet työtön js vähän epäilen ettet ole ehkä saanut tai ymmärtänyt hakea niitä tukia joihin sinulla on oikeus.
- Anonyymi
Nykyinen vointisi ei kyllä lääkärille riitä.
Onko sinulla ketään omaisia jotka voisivat käydä sinua katsomassa
ja juttelemassa?- Anonyymi
Minulta on kuollut äiti. Muut sukulaiset eivät pidä yhteyttä ja asuvat kaukana. Terveisin aloittaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta on kuollut äiti. Muut sukulaiset eivät pidä yhteyttä ja asuvat kaukana. Terveisin aloittaja.
Suruahan sinulla on kun äiti kuollut niin keskusteluapua sinä tarvitset niin soita vaikka diakonille niin saat vyyhdin avattua.Fyysiset ja psyykkiset oireet ni soittaa terveydenhoitoon ja kertoa asia eikä jää vaan kotio ongelmien kanssa.
- Anonyymi
Väsymys tekee tuota itselle. Samoin jos ei juo vettä. Muuten elämä onkin tavallista itselläni.
Onko sinulla ystäviä joille voit puhua?
Mene kävelylle -edes vähän. Ja juo 1/2 litraa kylmää vettä. Tule kertomaan että auttoiko.- Anonyymi
Olen kyllä joka päivä vettä juonut paljon ja otan myös rautatablettia ja monivitamiinia. T aloittaja.n
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä joka päivä vettä juonut paljon ja otan myös rautatablettia ja monivitamiinia. T aloittaja.n
Uutisten seuraaminen myös tekee murheita ihmiselle. Myös tietenkin äitisi menehtyminen.
Kokeile jotain musiikkia?
https://m.youtube.com/watch?v=cpBc11NC4Tc
Tuo on jotain konemusaa mutta laittaa hiljaa vaikka taustalle soimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävely? Se puhdistaa aivoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävely? Se puhdistaa aivoja.
Kokeilin monivitamiineja myös itse. Minusta aika turhia. Mutta pelkkä C-vitamiini on aika hyvä. Keväällä tarvii kun valo lisääntyy eikä meinaisi jaksaa talven jäljiltä. C voi ottaa vaikka yliannoksia. Se ei keräänny elimistöön muistaakseni koska on vesiohenteinen.
- Anonyymi
Mene pihalle seisomaan 3 tunniksi päivittäin parantaa ryhtiä ja kasvattaa henkistä kanttia patsastella paikallaan.
- Anonyymi
Tuota en ole koskaan kokeillut. Patsastelua. Täytyy kokeilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota en ole koskaan kokeillut. Patsastelua. Täytyy kokeilla.
Joo huomenna aloitan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo huomenna aloitan.
Hengittäminen toki sallittua mutta muuten olisi hyvä olla täysin liikkumatta.
- Anonyymi
Pitää hakeutua johonkin mieleiseen harrastukseen, niin kavereita löytyy.
- Anonyymi
Lähteä kotoa pois ja jos fyysistä oiretta niin kirjastoon vaikka lueskeleen lehtiä.Pahin on se että kotona vaan murheineen.Keskustelee netissä tekoälyn kanssa.Kynä ja paperia niin kirjoittelee asioita.
- Anonyymi
Paljon ei tuohon ole sanottavaa...
mutta nyky yhteiskunta jonka tulisi huolehtia omistaan ei tee sitä niin kuin ennen.
Puhutaan sosiaaliturvasta joka on nyky yhteiskunnan tapa huolehtia toisistaan sen sijasta kuin muinoin tehtiin .
Ennen teollistumista ihmiset huolehtivat yhteiskunnassa vanhuksista perheissä.
Toimeentulosta jakamalla maata viljeltäväksi kylä yhteisöissä aurinko viljelyksen kautta ja myöhemmin maan huuto oikeuden kautta joka lakkautettiin myöhäisimmillään 1900 luvulla.
Akrikääri kulttuuri vallitsi maassa ja vaikutti jopa ww2 jälkeen ,jolloin tuo toimeentulo mahdollisuus tuli turvata ja sodan seurauksena jaettiin maata ,niin rintama miehille kuin kotinsa menettäneille pakolaisille.
Ikävä kyllä tuo kansalaisten toimeentulon mahdollisuuksien turvaaminen on nyky yhteiskunnassa unohdettu ,jopa viimesijaisen sosiaaliturvan puitteissa, joka on luotu ihmisoikeuksien ja kansalaisten viimesijaisen toimeentulon turvaksi vastaamaan yhteiskunnan kehitystä ja hyvinvoinnin turvaksi. - Anonyymi
Jos on perheenjäsen kuollut ja itse joutuu kaikki läheisen kuolemaan liittyvät asiat selvittämään niin se on suuri stressin aiheuttaja. Äitini kuoli iäkkäänä muutama vuosi sitten ja hautajaisten järjestäminen, perunkirjoitus, äidin asunnon tyhjentäminen, äidillä oli mökki ja sen myynti ym. sai minut kärsimään unettomuudesta. Vähän on edelleen sumuinen kuva tuosta ajasta. Lisäksi olin varaton juuri jäänyt työttömäksi. En tiedä, mutta jostain sain voimavaroja järjestää nuo kaikki asiat. Se, jos löytyy joku sukulainen auttaa noissa asioissa, helpottaa jo paljon, ettei kaikki jää yhden ihmisen järjestettäväksi..
- Anonyymi
On noi prosesseja kun tulee kohdalle,kuolema,avioero,työttömyys mutta tärkeintä olisi toimiminen.Jotkut vajoaa ja vaikka alkoholisoituun.
- Anonyymi
Nyt vaan soitto terveydenhuoltoon!! Kerrot tilanteesi!! Tämä ei oikee paikka !
- Anonyymi
Mielestäni ilmaisu auttaa aina.
"terveyden huolto" on nykyaikana sitä mitä se on.
Pohteellahan on se mielenterveys chat se ehkä saattaisi vastata
paremmin kuin mitä TK-oitten puhelimet?
- Anonyymi
Olen värillinen työtön veronmaksaja kun turpa oluen hölrpimisestä polsanpunaisena ostan päivittäin kaljaa Salesta. Tietysti savossa!
Unelma Tupanen, hautavaara.savo - Anonyymi
Jos fyysisesti huonossa kunnossa eikä viitsi mennä lääkäriin ja läheinen kuollut niin on sitten vaan.Soittaa edes diakonille niin saa ajatuksia tuosta kun läheinen kuollut.Kontaktia terveyden huoltoon.Ei siinäkään mitään järkeä että yksin jää pähkäileen asioitansa.
- Anonyymi
Kannattaa lähteä metsään samoilemaan niin tulee hyvä mieli ja saa raikasta ilmaa
kiduksiinsa ja sen myötä päähänsä uusia ajatuksia.- Anonyymi
Miten metsässä pääsee pyörätuolilla,ei yksin ainakaan??
- Anonyymi
Kyllä ja ylipäätänsä se että avaa oven ja lähtee ulos ettei vaan kotona istuskele ja kelaa samoja asioita.
- Anonyymi
Kyllä sitä lähtisi ulos,jos jalat toimisi. Että helppo sanoa,jos ei ole liikuntarajoitteinen.
- Anonyymi
Jos liikuntarajoitteinen niin oletko työelämässä ja minkä ikäinen.
- Anonyymi
Voihan sitä laatia vaikka minkälaisen listan tahansa mitä ei pysty tekeen ja rutista koko ajan ettei ole rahaa.Sitä en tarkoita jos pyörätuolipotilas niin sillon ei välttämättä pääse tuosta vaan liikkeelle.
- Anonyymi
Nykyaikana on televisio, älypuhelin, tabletti ja läppäri ja suoratoistosta maksullista katsottavaa, niin näitä hyödyntäisin, jos ei pääse liikkeelle omin jaloin.
Itsekin olen joutunut miettimään, että jos ei pääse liikkumaan, vaan täytyisi oleskella asunnossa, niin noita edellä mainittuja hyödyntäisin.
Masennukseen ei ole neuvoja kuin, että itse tekee tarvittavat ettei antaisi masennukselle tilaa, muuttaa mitä muuttaa voi omassa ajatusmaailmassaan.
Sitä on monesti tyytyminen sellaiseen mihin ei itse olisi halunnut, niin täytyisi tehdä parhaansa silti niissäkin mihin on joutunut syystä tai toisesta.
Minulla ilmeni viime kesänä polvissa vaivaa, että en aina päässyt polkupyörällä ajamaan ja sauvakävelyäkään en voinut harrastaa jokapäivä johtuen polvivaivoista, niin ei se tosiaan mukavaa ole, kun yhtä-äkkiä ei pääse enää tekemään mukaviksi tuntemiaan juttuja, että niitä siis joutuu karsimaan pois tai vähentämään ja tuolloin ei ollut minulla edes autoa, niin eipä se elämä tuntunut mukavalta.
Nyt on yhä polvissa häikkää välillä enemmän ja tuossa talvella pääsin aika hyvin polkupyörällä käymään kaupassa ja huviajeluakin, kun hankin sähköpyörän.
Ja nyt olen saanut autonkin hankittua, niin sillä pääsen liikkumaan helposti, että nyt näyttää hyvältä näin takuueläkeläisenä ollessa, mutta kyllä siis olen ehtinyt ajatella, että kotonakin oleskelusta, jos ei pääse liikkuun, niin pitäisi yrittää selviytyä fyysisesti ja henkisesti hyvällä tavalla, että ei ajattelisi kovin kielteisesti kaikesta vaan yrittäisi jollakin tavalla sopeutua siihen ja tehdä niitä asioita, jotka edes vähän tuovat iloa elämään. - Anonyymi
Kyllä se sellaselle kova paikka kuka tottunut liikuun ja justiin jos jotkut polvet renkkaa,sähköavusteinen pyörä ihan ok ja auto.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224914- 203985
- 272331
- 342134
- 371938
- 151828
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191185Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101124