Elämme kovaa aikaa kansalaiset.

Anonyymi-ap

Kuolinilmoituksia on lehissä runsaasti joka kevät tähän vuodenaikaan. Jopa synkän syksyn odotus jää pienemmille kuolinluvuille.
Jo useanpana vuotena olen pyytänyt Viikate-Wilmalta, että hoida munt pois ennen tulevaa talvikautta.

Tässä sitä samaa taas anomassa. Kun on häpee sukulaisten kuulla, että oman käden kautta poistui...
Mutta ei hänessä mitää. Jatketaan ajatuksella ettei täs kurjuutta kummempaa voi tapahtuu.

32

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen itse kerran nähnyt mustaan huppukaapuun pukeutuneen Kuoleman, tuon kuulun Viikatemiehen sairaalasänkyni päädyssä. Nauraa hohotti ja minä kauhuissani pyöriskelin, tuskissani. Heitti uhkauksensa ja katosi.

"Heikkokuntoisen harhoja"? Ehkä.

• Anonyymi

Itselläni muutoin on valtaosa ent. tutuistani kuolleet jo kauan sitten. Pääkaupunkiseudun hautausmailla, suurin osa.

• Anonyymi

Kesän tulo antaa meille mahiksii kestää pitkän pimeän kauden alkamista. Sitä kestää puoli vuotta kuten lehtipuillakin.

• Anonyymi

joskus tuntuu että jos jonkun sairaskohtauksen takia joutuu sairaalaan, niin kuolee sille reissulle,
      korona aikana kuoli muutama lähisukulainen,
      soitti ampulanssin niin sairaalassa kuoli noin vajaan kahden viikon kulutta
      ei eläny kauaa, samoin kävi toiselle sukulaiselle, melkein heti kuoli kun joutu sairaskohtausen takia sairaalaan,

joten ei tee mieli soittaa ampulanssi melkein tietää heti että reissu okin sitten viimen , voiki jättää hyvätsi saman tien takasi ei ole enään tulemista.

• Anonyymi

Sairaala voi olla kuolemaksi. 👻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairaala voi olla kuolemaksi. 👻

jokseenki varma asiasta, niin on, varsiki vanhuksille,
        joten jos suinki ei kannata soittaa ampulannsia,

• Anonyymi

Huhtikuu on kuukausista julmin. Eräänlainen taitekohta, pitkä talvi vie aina voimavaroja ja sitten talven jälkeen pitäisi melkein välittömästi ottaa kiinni alkavasta keväästä. Voi olla monelle väsyneelle liikaa, ei vaan jaksa enää.

• Anonyymi

Näin se on. Talvi vie voimat, kun ei pysty liikkumaan paljon
        ja pimeys laskee mielialoja.
        Itse olen talven aikana sairastanut kaksi pitkää kuumetautia.
        Oli korkea kuume monta päivää. Lähes 40 astetta.
        En edellisestä ehtinyt kolmessa viikossa toipua,
        kun tuli toinen. Ehkä ne A- ja B-virukset.
        Nyt on olo niin heikko, ettei tiedä miten tästä toipuisi kesäksi.
        Vielä on niin kylmäkin, ettei paljon huvita ulkonakaan jaloitella.
        Olisihan se mukava vielä yksi kesä kokea,
        ikäänkuin "palkkioksi" talven koettelemuksista.
        Kevät etenee nopeaa vauhtia.
        Vihreys lisääntyy päivä päivältä melkein silmissä,
        kun vain ilmat lämpenisivät pian edes vähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se on. Talvi vie voimat, kun ei pysty liikkumaan paljon
        ja pimeys laskee mielialoja.
        Itse olen talven aikana sairastanut kaksi pitkää kuumetautia.
        Oli korkea kuume monta päivää. Lähes 40 astetta.
        En edellisestä ehtinyt kolmessa viikossa toipua,
        kun tuli toinen. Ehkä ne A- ja B-virukset.
        Nyt on olo niin heikko, ettei tiedä miten tästä toipuisi kesäksi.
        Vielä on niin kylmäkin, ettei paljon huvita ulkonakaan jaloitella.
        Olisihan se mukava vielä yksi kesä kokea,
        ikäänkuin "palkkioksi" talven koettelemuksista.
        Kevät etenee nopeaa vauhtia.
        Vihreys lisääntyy päivä päivältä melkein silmissä,
        kun vain ilmat lämpenisivät pian edes vähän.

Kaikkea hyvää elämääsi, syötkö vitamiineja riittävästi
        niistä on suuri hyöty varsinki väsymystilan poistamiseen,

kun aloin käyttämään D-vitamiinia myös B 12 ja C.vitamiinia,
        ostin myös Ramavit- rautalääkettä,
        pikkuhiljaa väsymys väistyi
        huomasin ihmeissäni olevan paljon pirteämmäksi kuin pitkiin aikoihin,
        varsinki D- vitamia ei tarvi jatkuvasti syödä, mutta kuurina jokun aikaa,

myös sinkkiä ja mangnesium aina joksus on hyväksi,
        sairaalassa ne syötti minulla sinkkiä ihon takia, se vahvistaa ihoa,

• Anonyymi

Kevään tulo tietää lähtöä monelle oman käden kautta. Näin on ollut jo kauan. Mistäköhän johtuu, että juuri kevään korvilla?

• Anonyymi

kyllä se lähtö on mielessä muuloinki vanhalla ihmisellä

olis vaan helppo mutt ei tiedä miten se tulee ja milloin,

oma toive on, pilleri valmiiksi kotiin lääkekaappiin,
        jonka sitten ottaa joskus ITSE ottaa illalla nukkumaan mennessä
        kun i t s e on siihen valmis ja lähtö on itselle mieleinen päätös.
        jokatapauksessa meikäläisellä ei voi kovin pitkää elämää enään olla, kun ikäki on jo lähes yhdeksänkymmentä ja syd. vajaatoiminta estää suuresti liikkumista ja muutaki puuhastelua.

• Anonyymi

En ikinä ymmärtänyt, miksi äitini poti huonoa oloa ja mielen pahoinvointia keväisin. Ihaninta aikaa vuodesta. Kunnes tuli eka kevät yksin. Valo oli liikaa, sitä oli liikaa, kun mielessä ei ollut mitään valoa.

• Anonyymi

Kuolemastaan,puhuvat ovat huomiohakuisia. Wii.,mitä,arvoitusta .Se on kiusaamista!

• Anonyymi

Mitä murretta nämä kirjoittaa?

• Anonyymi

Kuolema vanhana on yhtä normaalia ja hyväksyttävää , kuin vauvan syntymä.

Puhumattakaan, kun tälläkin palstalla moni haluaa kuolla ns saappaat jalassa.
      Todella kaksinaismoraalista surkutella ,kun joku vanha ystävä on päässy pois.
      Iloitkaamme siitä, kun on saanut elää pitkän rikkaan elämän, nostakaamme sille malja.

Tietysti on eri asia itkeä sitä omaa yksinäisyyttään , jos tuntee kärsivänä elämästä. Niinhän monella kuulostaa olevan.

• Anonyymi

niin siis jos kuolemaan ei olisi bakteerimassa täyttäisi kerrostalonne kiireestä kattoon ja varsin nopeasti

voi katsoa kolibakteeria joka puolittuu ehkä noin puolessa tunnissa ja jonka massa kuiva-aineena molekyyliltä
        on pyöristettynä jotain 250 fg niin vähän pyöristelemällä laskua saadaan tulos lg= kymmenlogaritmi
        puolituntisia kuluu 12 + lg(bakteerimassa yksiköissä fg)
        eli jos halutaan bakteereja

gramma aikaa kuluu 46 tuntia, hyvä eipä ole paljon
        jos kilo 51 tuntia
        jos tonni 56 tuntia
        jos tuhat tonnia 63 tuntia, hätätila

jolloin alatte jos talossanne kulkea polviiin asti bakteerimassaa

eli 46 tunnissa ette huomaa mitään ja 63 tunnissa on koko elämänne loppu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin siis jos kuolemaan ei olisi bakteerimassa täyttäisi kerrostalonne kiireestä kattoon ja varsin nopeasti

voi katsoa kolibakteeria joka puolittuu ehkä noin puolessa tunnissa ja jonka massa kuiva-aineena molekyyliltä
        on pyöristettynä jotain 250 fg niin vähän pyöristelemällä laskua saadaan tulos lg= kymmenlogaritmi
        puolituntisia kuluu 12 lg(bakteerimassa yksiköissä fg)
        eli jos halutaan bakteereja

gramma aikaa kuluu 46 tuntia, hyvä eipä ole paljon
        jos kilo 51 tuntia
        jos tonni 56 tuntia
        jos tuhat tonnia 63 tuntia, hätätila

jolloin alatte jos talossanne kulkea polviiin asti bakteerimassaa

eli 46 tunnissa ette huomaa mitään ja 63 tunnissa on koko elämänne loppu

tämä on siis sama ongelma kuin maalainen ja matu
        ensin maalainen ei huomaa mitään hyvin menee
        ja sitten äkkiä koko sen elämä on tuottu

ihminen bakteeri .... kaikki kasvaa samalla mekanismilla mutta aikavakio vaihtelee

• Anonyymi

Kuolemaa ei ole.

• Anonyymi

Tuo on niii-in hyvä, helpottava ja toivoa luova lauseke. Siitä huolimatta, että tästä maasta poistumme kaikki, jokainen omana aikanaan.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kuolema kyllä on. Fyysisen ruumiimme kuolema.

Mutta me itse, jotka elämme omassa ruumiissamme, me täällä sisällä, emme kuole. Siirrymme ruumiistaamme toiseen maailmaan.

Kannattaa nyt, vielä ruumiissa eläessämme hiukan pohtia sitä tulevaa, miettiä kuinka varautua. Sillä se on lopullinen määränpäämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kuolemaa ei olisi hukkuisit viikossa eläviin bakteereihin https://keskustelu.suomi24.fi/t/18926705/#comment-135412698

Omituista viisastelua.
        Kuolemaa ei ole. Sielu on siirtyy uuteen ihmsikehoon.
        Keho se miltä näytti täällä kuollessaan ei koskaan tule uudelleen samannäköisenä, ei samanlaisena. Se on ihmis kuori joka maatuu ja katoaa luut jää hautaan.

• Anonyymi

Tarkennan vielä, että siis on sellainen varasto johin kuolleiden bakteerien ameebojen lehmien kissojen ihmisten sielut jäävät killumaan ja otetaan uusiokäyttöön kierrossa

• Anonyymi
    • Anonyymi

Voi taivahan vallat ,kun tulin iloiseksi, kun tänään lenkillä sattumalta tapasin yhden naapurustossa asuvan moikkatutun. Hän on 96 v mummeli, joka käy päivittäin kilometrin lenkin. Siinä on ala ja ylämäkeä, välillä leputtaa jalkoja ( on ns katkokävely, joka tarkoittaa ,että jalat väsyy ,kun suonet alkaa tukkeutua, oli isälläni 49vuotiaana) ,, istuu siis bussipysäkillä hetkosen.
      Nooh, juttelemme usein kuulee kaikki hyvin, ymmärrys on myös täydellinen, ihan kuin nuorilla. Kertoi, että pääsiäisen jälkeen oli ollut keuhkoveritulppa ja viikon oli ollut sairaalassa. Nyt siis oli ihan virkeä taas siellä ulkoilemassa. Yksin hän asuu ja ruuat tekee, käy keskustassa bussilla, mutta sanoi että kerran kuussa hänellä käy siivoja. Että minä olen aina iloinen ,kun tapaan tuollaisia,,, ei niitä paljon liene tuolla iällä.

• Anonyymi

Asun talossa jossa on 3 yli 90v jotka liikuvat ulkona. Yksi hoikka tekee varmaan joka päivä kävelylenkin ja kävelee kuin paljon nuorempi hyväå vauhtia.
        Pari muuta käyttää kävely telinettä ainakin talvella kun menee ulos harrastuksiin, asioille ym. Säilyttävät ne omassa asunnossaan ja hyvä niin koska meillä on pyörävarastoon ei sopisikaan. Vanhempia asukkaita enemmistö ja autoja käyttäviä. Joissain taloyhtiöissä näkyy olevan jopa 10 apuvälinettä, rollaatoreita varastossa.

• Anonyymi

Ei ole paljon, koska yli 95 vuotiaita on Suomessa elossa noin 1100.

• Anonyymi

Kuin ihmisiä ei kuolisi kaiken aikaa, vainko nyt kuolee ja on kovaa aikaa.
      Minulle aika on ihan hyvää,
      ei ole valittamista elämän, tai ajan kovuudesta,
      kun itse voi valita, sureeko ja valittaako kaikesta, vai elääkö just sellaista elämää, kuin itse tykkää ja vointinsa mukaan kykenee.
      Miksi pitäisi surra suuria kuolin lukuja ja kuolleita,
      kun joka iikka täältä kuolleena poistuu.
      Kukin vuorollaan, muiden valituksia huomioimatta,
      Minä elän, kai sinäkin? Eikä valiteta huonoa aikaa,
      ei se tästä ainakaan huonommaksi mene!

• Anonyymi

Kuoliko Covid piikin ottaneita joita tunsitte?

• Anonyymi

Kyllä tämä kevätpuoli vielä menettelee, mutta jo ennen heinäkuun alkua päivänvaloisuus alkaa jo hämärtymähän päin.
      Nii-n. Jussina olhan jo vähenevän valon polulla.

• Anonyymi

Onneksi se tapahtuu kuitenkin niiin hitaasti, ettei sitä huomaa pitkään aikaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2028
    Aihe