Miksi uskovaiset luulevat olemassa olevan toinen todellisuus johon uskovat?

Anonyymi-ap

Mikä järki asiassa on jos ns. "Jumala" on luvannut ikuisen elämän, mutta vain jos ihminen rakastaa sitä tai joutuu helvettiin?

Ikuinen elämä tarkoittaisi sitä, että vielä yli 10 000- 1 000 000v päästäkin eläisit ja ihan mittä täynnä sitä elämää....Sehän olisi todellinen helvetti!

Jos ns. taivaassaa luvataan tavata entiset kuoilleet niin siitä vasta karmea kokemus tulisi.

Miksi tämä sairas asia/ toiminta saa vain jatkua? Onko ihmisten ÄO-taso niin alhainen että se ei ymmärrä todellisuutta?

3

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä ja paha erotetaan toisistaan tämän elämän aikana, vain hyvyys kelpuutetaan Jumalan paratiisimaiseen ikuiseen kotiin. Siellä eletään valtavassa koulutus maailmassa, jossa edetään kohti Jumaluutta. Ei meistä aivan Jumalia tule, mutta kasvamme kokoajan. Onkohan meidän tarkoitus täyttää maailman kaikkeus ? Käskihän Jumala meitä lisääntymään ja täyttämään maa.

• Anonyymi

Tuskin mitään erotusta hyviin ja pahoihin tehdään. Pitää vain olla kuullut evankeliumi ja ottanut Kristus vastaan. Viimeisellä tuomiolla olevat kysyvät Herra milloin näimme sinut alastomana ja vaatetimme sinut. He eivät itse edes tiedä tehneensä niin.

Pelastuu jokainen joka avuksi huutaa Herran nimeä on eräs Raamatun kohta.

Kuoleman jälkeen olevasta emme tiedä paljoa mitään. Kohtaako siellä kuolleita tuttujaan ? Se on epäselvää.

Iankaikkinen elämä on eräillä ikuista pois karsimista. He kuolevat - menee taivaaseen - heitetään maan päälle - kuolee jälleen - menee taivaaseen - heitetään maan päälle - kuolee jälleen - menee taivaaseen ...... jne.

Nämä ovat ottaneet kyllä Kristuksen vastaan mutta langenneet pilkkaan ja siksi joutuu tuollaiseen kiertokulkuun. Kaikkia tämä ei tietenkään koske. Lähinnä taidolliset menee uuteen taivaaseen. Kun taas tavalliset menee uuteen maahan. Uudessa maassa on vaarana toinen kuolema joka on tulikivijärvi.

On jaottelu Jumalalla

1. Taidolliset ja hyödylliset

2. Epäpätevät ja taitamattomat

Tooran mukaan taidollisuutta saa sitä enemmän mitä enemmän antaa temppeliin tai kirkkoon varojaan ja aarteitaan.

Mutta tutkimattomat ovat Jumalan tuomiot. Hän tuskin hyvään ja pahaan jaottelee pelastuksen suhteen. Vaan kenet hän tahtoo sen hän pelastaa.

• Anonyymi
      UUSI

16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
      16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
      16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
      16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
      16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. >> Jakeen lisätiedot
      16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
      16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
      16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4504
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3635
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2397
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2101
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1994
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1668
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1487
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe