Edessä on ulkorenkaan kyljessä merkintä 13x5.00-3.
Takana 18x6,50-8.
Jos laitan sisäkumit noihin alkuperäisiin tubeless-kumeihin, mitkä merkinnät pitää olla? Eteen ei äkkiseltään löydy sisäkumia netistä kuin merkinnällä 13x5.00-6.
Taakse löytyisi paremminkin, mutta seavia on merkinnät, kun ei ole noihin tarvinnut perehtyä.
Laittaisiko joku linkin suoraan sellaisiin sisäkumeihin, jotka on sopivat?
Ajoleikkuriin sisäkumit?
29
329
Vastaukset
- Anonyymi
Laita jotkut tunnetut merkit. Ei tarvi joka toinen kesä vaihdella.
- Anonyymi
Ei siinä merkkejä kyselty. Renkaan merkinnöistä enemmänkin oli kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä merkkejä kyselty. Renkaan merkinnöistä enemmänkin oli kyse.
Liikkeessä tietää koot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikkeessä tietää koot.
Toivottavasti et ole siellä liikkeessä töissä, kun et mitään tiedä. Sanopa, tarkistetaanko öljymäärä ajoleikkurissa mittatikun ollessa kierretty kiinni, vai kiertämättä? Ei tienneet siellä liikkeessä sitä ainakaan. Siinä on puolen sentin ero riippuen, onko mittatikku kiinni vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti et ole siellä liikkeessä töissä, kun et mitään tiedä. Sanopa, tarkistetaanko öljymäärä ajoleikkurissa mittatikun ollessa kierretty kiinni, vai kiertämättä? Ei tienneet siellä liikkeessä sitä ainakaan. Siinä on puolen sentin ero riippuen, onko mittatikku kiinni vai ei.
Riippuu koneesta ja tikusta. Joku kierrettynä toinen kiertämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu koneesta ja tikusta. Joku kierrettynä toinen kiertämättä.
Missä koneessa kiertämättä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä koneessa kiertämättä?
1970-luvun Toyota Corollassa kiertämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1970-luvun Toyota Corollassa kiertämättä.
Jo, noilla tiedoilla renkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä koneessa kiertämättä?
Jos ihan yleisesti moottoreista puhutaan niin Hondan moottoreissa ei kierretä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihan yleisesti moottoreista puhutaan niin Hondan moottoreissa ei kierretä.
Yleisesti ottaen ei kierretä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti et ole siellä liikkeessä töissä, kun et mitään tiedä. Sanopa, tarkistetaanko öljymäärä ajoleikkurissa mittatikun ollessa kierretty kiinni, vai kiertämättä? Ei tienneet siellä liikkeessä sitä ainakaan. Siinä on puolen sentin ero riippuen, onko mittatikku kiinni vai ei.
Tuolla puolen sentin (5 mm) mahdollisella virheellä öjjypinnan tasossa ei taida olla kovinkaan pahoja seurauksia. Jos täyttää öljyn mittatikku kiinni kierrettynä 2,5 mm yli ylärajamerkin niin ollaan mittatarkkuuden rajoissa jo aika hyvin oikeassa. Isompi kysymys on sitten se tarkistetaanko öljypinta moottori kuumana, kylmänä vai haaleana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla puolen sentin (5 mm) mahdollisella virheellä öjjypinnan tasossa ei taida olla kovinkaan pahoja seurauksia. Jos täyttää öljyn mittatikku kiinni kierrettynä 2,5 mm yli ylärajamerkin niin ollaan mittatarkkuuden rajoissa jo aika hyvin oikeassa. Isompi kysymys on sitten se tarkistetaanko öljypinta moottori kuumana, kylmänä vai haaleana.
Löytyi ohjekirja, jossa sanottiin, että öljytaso tarkistetaan mittatikku kiinni kierrettynä. Tuo n. 5mm on mittatikussa sellainen määrä, että se on juuri minimi- ja maksimitason väli. Eli jos tikku on ylhäällä ja öljytaso on juuri minimissä, se tarkoittaa, että kun sen kiertää kiinni, taso on maksimissa. eli jos laitetaan maksimiin asti öljyä mittatikun ollessa ylhäällä, kiinni kierrettynä öljytaso onkin sen 5mm yli maksimin. No, se asia selvisi.
Mutta onko kokemusta, onnistuuko tuon avauksessa mainitun koon sisäkumi ujuttaa paikalleen niin, että ulkokumi on vanteella? Muistelen jonkun joskus kertoneen niin tehneensä, kun tuollainen pikkukumi on työläs kammeta vanteelta pois ja takaisin vanteelle (se toinen reuna).
ps. Laitoin avaukseen väärin tuon koon. Se on 13x5.00-6. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyi ohjekirja, jossa sanottiin, että öljytaso tarkistetaan mittatikku kiinni kierrettynä. Tuo n. 5mm on mittatikussa sellainen määrä, että se on juuri minimi- ja maksimitason väli. Eli jos tikku on ylhäällä ja öljytaso on juuri minimissä, se tarkoittaa, että kun sen kiertää kiinni, taso on maksimissa. eli jos laitetaan maksimiin asti öljyä mittatikun ollessa ylhäällä, kiinni kierrettynä öljytaso onkin sen 5mm yli maksimin. No, se asia selvisi.
Mutta onko kokemusta, onnistuuko tuon avauksessa mainitun koon sisäkumi ujuttaa paikalleen niin, että ulkokumi on vanteella? Muistelen jonkun joskus kertoneen niin tehneensä, kun tuollainen pikkukumi on työläs kammeta vanteelta pois ja takaisin vanteelle (se toinen reuna).
ps. Laitoin avaukseen väärin tuon koon. Se on 13x5.00-6.Pakko se on ujuttaa kun ei sitä muutenkaan saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko se on ujuttaa kun ei sitä muutenkaan saa.
Saahan sen muutenkin, ei ole pakko ujuttaa. Youtubessa vaihtoi tuon kokoisen ulkokumin kokonaan eri vanteelle, kun oli uuden ostanut vanteineen päivineen, mutta vanteen keskireikä ei sopinutkaan Murrayn akseliin. Rengasraudoilla väänteli ja kiroili aikansa, niin sai vaihdettua uuden kumin vanhalle vanteelle, kun ensin oli irrottanut sen siltä uudelta vanteelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sen muutenkin, ei ole pakko ujuttaa. Youtubessa vaihtoi tuon kokoisen ulkokumin kokonaan eri vanteelle, kun oli uuden ostanut vanteineen päivineen, mutta vanteen keskireikä ei sopinutkaan Murrayn akseliin. Rengasraudoilla väänteli ja kiroili aikansa, niin sai vaihdettua uuden kumin vanhalle vanteelle, kun ensin oli irrottanut sen siltä uudelta vanteelta.
Mihin kysymykseen tässä vastattiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin kysymykseen tässä vastattiin?
Kas siinäpä kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihan yleisesti moottoreista puhutaan niin Hondan moottoreissa ei kierretä.
Joku muukin kysellyt...
https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=75995 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas siinäpä kysymys.
Nyt ollaan kysymysten kovimmassa ytimessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko se on ujuttaa kun ei sitä muutenkaan saa.
Ainakkii pienimmissä briksin konneissa ylitäyttö on enempi haitaksi kun hyövyksi, koska siellä öljypohjassa pyörii pieni ns, siipiratas minkä pitäs roiskii öljyy jonnekkiipäin, liikatäytöllä se ratas pyörii roiskimata siellä öljyn sisällä tekemätä sille tarkotettuu tehtävvee.
Masinistit sivulta kommentti.
Tuon olen tiennyt entuudestaankin, että roiskevoitelu ei toimi, jos öljyä on liikaa tai liian vähän. Silloin ei öljy ujuttaudu kohteisiin, joihin sen olisi tarkoitus ujuttautua tuolla roiskimissysteemillä. Sinä voit ujuttaa sen kumin perseeseesi, kun et mitään järkevää kykene kirjoittamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakkii pienimmissä briksin konneissa ylitäyttö on enempi haitaksi kun hyövyksi, koska siellä öljypohjassa pyörii pieni ns, siipiratas minkä pitäs roiskii öljyy jonnekkiipäin, liikatäytöllä se ratas pyörii roiskimata siellä öljyn sisällä tekemätä sille tarkotettuu tehtävvee.
Masinistit sivulta kommentti.
Tuon olen tiennyt entuudestaankin, että roiskevoitelu ei toimi, jos öljyä on liikaa tai liian vähän. Silloin ei öljy ujuttaudu kohteisiin, joihin sen olisi tarkoitus ujuttautua tuolla roiskimissysteemillä. Sinä voit ujuttaa sen kumin perseeseesi, kun et mitään järkevää kykene kirjoittamaan.Aika ujuttaja kun ujuttamatta ujuttaa. Siinäpä varsinainen ujuttaja.
- Anonyymi
Sisärenkaissa ainoa oikeasti tärkeä mitta on halkaisija eli tuo ensimmäinen numero. Toinen eli leveys on jo vähemmän tärkeä, sisärengas "sopeutuu" aika paljon. Mikä tuo viimeinen luku mahtaa olla, onko se joku kuitukerrosten lukumäärä eli vahvemmassa renkaassa on enemmän kerroksia? Ulkorenkaiden merkinnät paperille ja rengaskauppaan, siellä kertovat sopivat.
Painettava öljytikku painetaan tietysti pohjaan, kierrettävä YLEENSÄ kierretään pohjaan. Mutta ei välttämättä, maahantuoja kertoo asian.- Anonyymi
Yleensä ei kierretä.
- Anonyymi
Sisäkumi hajoaa sitä helpommin mitä enemmän sitä sopeuttaa. Kerran ostaa kannattaa ostaa mikä kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisäkumi hajoaa sitä helpommin mitä enemmän sitä sopeuttaa. Kerran ostaa kannattaa ostaa mikä kuuluu.
Mutta yleensä ei kierretä. Kierteet kuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta yleensä ei kierretä. Kierteet kuluu.
Paras on sopeuttaa sisärengas niin ettei mene kierteet kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras on sopeuttaa sisärengas niin ettei mene kierteet kiinni.
Kierteet ja korkki ollut kiinni monta vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisäkumi hajoaa sitä helpommin mitä enemmän sitä sopeuttaa. Kerran ostaa kannattaa ostaa mikä kuuluu.
Aina kannattaa ostaa vähintään kaksi kertaa.
- Anonyymi
Sisäkumet noilla mitoilla?
- Anonyymi
Ei. Ihan eri mitoilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463347
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058