Suomeen tulee alkaa kaivamaan maahan niitä ojia, joissa ollaan tykkitulelta turvassa

Anonyymi-ap

Sille on oma nimensäkin, mutta en muista sitä bunkkeri tulee mieleen mutta se ei ole se mitä tarkoitan.

Suomeen tulisi alkaa jo nyt kaivamaan riittävän syviä ojia, joissa on paremmassa turvassa kun matalassa ojassa.

Ja niitä tulee kaivaa useaan eri paikkaan.

Lisäksi sellaisia monttuja, joissa voi olla salaa piilossa viholliselta jossa voi monet nukkua, säilyttää aseita ja sieltä käsin tehdä iskuja tai olla reservinä tai tahallaan jäädä hyökkäävän vihollismurhaajalauman linjojen taakse tekemään iskuja.

Vapaaehtoisista siviileistä tulee kouluttaa näihin puolustusasemiin henkilöstöä niin paljon että sitä voi kierrättää niin että he saavat välillä lepoa rintamasta kauempana. Lisäksi sota-ojat tulee naamioida ja saada niihin aurinkopaneelit, joista droonit saavat sähköä.

Opeteltavaa on paljon ja tehtävää on paljon. Ei jätetä valmistautumatta, sillä muuten sota on nopeasti ohi ja jäämme vihollisen kidutettavaksi ja murhattavaksi.

10

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Helluntailaisuusko puolustus/hyökkäyssotaa kävisi?Eiköhän parasta tehdä parannus ja uskoa evankeliumi olla valmiina,kun Jeesus tulee omansa noutamaan.

• Anonyymi

Mikäpä siinä mutta entä jos Venäjä hyökkää Suomeen ennen ylösottoa?

Millä jakeella sanot ettei esivallalle tule olla kuuliainen kun tulee käsky lähteä sotaa varten kuten Ukrainassa joutuneet tekemään?

Anna se jae, jossa esivallan käskettyä lähteä sotaan , sitä ei tarvitse noudattaa.

• HELLarit ojan pohjalla.😹👍❤️

• Anonyymi

Aloittajalla oli kysymys. Vastaan: tarkoitatko nk. juoksuhautoja?

Niitä ei ole tarkoitettu piiloutumisiin noin yleensä, vaan niiden avulla sotilaat liikkuvat piilossa ja sieltä ammutaan vihollista.

Juoksuhautojen välissä on bunkkereita, bunkkereissa enemmänkin "asutaan", hetkellisesti.

Nämä ovat siis tarkoitetut sotilaalliseen käyttöön, ei siviilien "piiloutumisiin" vihollisilta.

Siviilit yleensä piiloutuvat omiin kellareihinsa. Ja nykyään sodankäynti ja etenkin siviilien asema on toisenlainen kuin esim. viimeksi Talvi- ja Jatkosodan aikaan.

Jos nyt "Venäjä hyökkäisi", no kriittisimmässä asemassa heiltä ihan henkilöinä ovat niiden alueiden ihmiset, jota aluetta venkut olisivat tuolloin niinku valtaamassa (tod.näk. ensimmäisenä itä- ja etelä-Suomi).

Näiden ihmisten kannattaa piiloutua kukin omiin suojiinsa, mutta jos muuta ei ole, niin pysymään kotona lukkojen takana. Tosin lukot eivät sotilaita estä, jos ne haluavat sisään päästä. Oma aseellinen varustus, kuten puukko ja esim. vasara kannattaa olla käsillä. Aina voi yksilö-asukas yrittää puolustautua. Mutta voi tietysti heti myös "antautua". Yleensä Suomen valtio aloittaa silloin, miehityksen alkaessa siviilien nk. evakuoimisen muualle Suomeen.

*Siitä sitten esim. radiossa ja muissa medioissa ilmoitetaan.

Ilmahälytykset ilmoittavat kullakin alueella, jos sitä vaara uhkaa. Muutoin sotilaiden valtaamattomilla, mutta sitä pommittavilla alueilla, ihmisten pitää ilmahälytyksen / hätämerkin kuullessaan juosta lähimpään pommi- eli väestösuojaan.

Niiden sijainnit sitten sodan sytyttyä kyllä medioissa ilmoitetaan ja kannattaakin silloin ottaa osoitteet talteen, että esim. vieraassa kaupunginosassa, jos hälytys tulee, löytää lähimmän väestösuojan.

• Anonyymi

Itselläni ei ole asetta enkä ole koskaan ampunut paitsi ilmakiväärillä ja haulikolla. Mutta jos sota alkaa niin hommaan pistoolin ja olen päättänyt että jos lähelleni tulee vihollissotilas tai useanpi niin vien ainakin yhden niistä mukanani, koska mua vituttaa maanryöstäjäkoirat.

Tietty jos paremman aseen saisi niin sillä olisi mahdollisuus selviytyä isommasta porukastakin hengissä. Inhottaa kuinka Ukrainassa vallatuilla alueilla siviilit eivät taistele vastaan riittävästi. Ilmeisesti aseita ei ole tai niiden käyttöosaamista.

Valtion tulisi jakaa aseita kansalaisille jo nyt ja tarjota asekoulutusta esim. pistoolinkäyttöä varten. Myös ostomahdollisuuksia tulisi olla helpommin ihmisille aseille ja ammuksille kuten USA:ssa. Itse kuolen mieluummin kuin jään venäläisen vangiksi, koska jonkinlaista kidutusta tai murhatuksi joutuisin kuitenkin ja kuoltuani en voisi enää kostaa ja tuskin kukaan ihminen puolestani kostaisikaan murhatuksi tuloani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni ei ole asetta enkä ole koskaan ampunut paitsi ilmakiväärillä ja haulikolla. Mutta jos sota alkaa niin hommaan pistoolin ja olen päättänyt että jos lähelleni tulee vihollissotilas tai useanpi niin vien ainakin yhden niistä mukanani, koska mua vituttaa maanryöstäjäkoirat.

Tietty jos paremman aseen saisi niin sillä olisi mahdollisuus selviytyä isommasta porukastakin hengissä. Inhottaa kuinka Ukrainassa vallatuilla alueilla siviilit eivät taistele vastaan riittävästi. Ilmeisesti aseita ei ole tai niiden käyttöosaamista.

Valtion tulisi jakaa aseita kansalaisille jo nyt ja tarjota asekoulutusta esim. pistoolinkäyttöä varten. Myös ostomahdollisuuksia tulisi olla helpommin ihmisille aseille ja ammuksille kuten USA:ssa. Itse kuolen mieluummin kuin jään venäläisen vangiksi, koska jonkinlaista kidutusta tai murhatuksi joutuisin kuitenkin ja kuoltuani en voisi enää kostaa ja tuskin kukaan ihminen puolestani kostaisikaan murhatuksi tuloani.

Tuo Ukrainan tilanne on täällä kyllä niin moneen kertaan selvitetty, etten itse enää viitsi. Raamattukin neuvoo tekemään sen vain kahdesti tai kolmesti ja sen jälkeen valinta on kuulijalla.

On kunkin ihmisen oma valinta mitä uskoo. Useinkaan totuus ei ole se, minkä itse haluaisi sen olevan.

• Anonyymi

Suomen ja koko euroopan tulisi kehittää huippuälykl drooneja monta kokoluokkaa mutta eihän täälmä mitään saada aikaan, kumma kansa ilman johtajia.

• Anonyymi

"Katupojat" etulinjaan, ne on kovia ammuskelemaan.

• >> Itse kuolen mieluummin kuin jään venäläisen vangiksi, koska jonkinlaista kidutusta tai murhatuksi joutuisin kuitenkin ja kuoltuani en voisi enää kostaa ja tuskin kukaan ihminen puolestani kostaisikaan murhatuksi tuloani.>>

MInä en jää venäläisen vangiksi. MInä siirryn heidän puolelleen vapaaehtoisesti.

😊😊😊😊😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5150
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2944
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      30
      1768
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1593
    Aihe