Tai oikealta nimeltäänhän se on pilkkihaalari, jota sähköpellet pitää yllään yrittäessään liikkua edes lyhyitä pätkiä kaupungilla talvipakkasessa.
Joko patteripojat heitti talviturkin menemään
14
192
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa taas onneton avaus ja syynä jälleen posketon kateus.
- Anonyymi
Ksiaivoisten patterihmojen on syytä pitää pilkkihaalaria vielä juhannuksenakin, ettei päässä loiskuva urea vaan vahingossakaan pääse jäätymään.
- Anonyymi
Sähköauton toimintamatka ei toteudu jos ulkona on :
-pakkasta
-hellettä
-sataa
-tuulee
-käytetään radiota tai navigaattoria
-kuski painaa yli 60kg
-joku kyytiläinen on juuri syönyt
-matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
-kärpänen lentää tuulilasiin
-jos ajon aikana aivastaa
-tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaika
Toukokuun puolivälin jälkeen ei sähkökipassa tarvita enää pilkkihaalaria, mutta ei siinä kyllä mitään ilmastointiakaan voi käyttää, kun akku tyhjenee varttitunnissa.
Mitäs köyhät patteripojut tähän?- Anonyymi
Ei oo Tesla-talviturkkeja saatavilla, eikä fanipojilla ole nyt varaa oikeisiin turkkeihin, kun ovat tilailleet kiimassa Tesla-lippiksiä ja Tesla-homoveskoja.
- Anonyymi
https://youtu.be/__ZX8Mj8Vfk?si=2Ch4qrNTBgq5izY5 Miksi tämä video poisteraan jatkuvasti. 😡🤬😡🤬😡🤬
- Anonyymi
Tässä on selvästi käynyt niin että auton lämmityslaite on vikaantunut. Kannattaa käydä huollossa sen sijaan että istuu autossa pilkkihaalari päällä. Kun lämmityslaite on korjattu pääsee jatkamaan ajoja mukavissa ja lämpimissä merkeissä.
- Anonyymi
Sähkökipan ainoa "lämmityslaite" on pilkkihaalarissaan palelevan sähköhmon höyryävä hengitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkökipan ainoa "lämmityslaite" on pilkkihaalarissaan palelevan sähköhmon höyryävä hengitys.
No nyt tuli melkoinen alisuoritus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt tuli melkoinen alisuoritus.
Älä muuta sano, sillä kyllähän sähkökipossaan vilusta tärisevä sähkötauno on melkoinen alisuorittaja, luultavasti myös koulukiusattu vuoteenkastelija.
- Anonyymi
Omituista juttua, koskeeko tämä jotain merkkiä tai mallia? Meinaan, kun ID nelosessa pärjää ainakin vielä -25 keleillä vaikka ilman takkia. Siis mitenkään kehumatta Iida on tosi lämmin ja nopeasti lämpiävä auto. Täytyy toki myöntää, ettei kylmemmistä olosuhteista ole kokemusta - ei myöskään muista sähköautoista kovilla pakkasilla.
Huono puoli vain se, että noilla pakkaslukemilla kulutus lisääntyy 50%. Tosin sekään ei ole haitannut pätkääkään, koska kotona on käytettävissä 11 kW lataus 24/7.- Anonyymi
Ilmoitettiinko sähköautoa myydessä, että talvella kulutus nousee 50%? Talvi joka syö akkua nopeasti ja lisää latauskertoja, joka ajoakulla on se noin 3000 kertaa ja range heikkeenee loppua kohden. Eli auto jolla on lataussyklit siellä 2500 kertaa takana, niin siihen talven 50% sähkönkulutus nousu, niin alkaa ajomatkat olemaan aika lyhkäsiä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoitettiinko sähköautoa myydessä, että talvella kulutus nousee 50%? Talvi joka syö akkua nopeasti ja lisää latauskertoja, joka ajoakulla on se noin 3000 kertaa ja range heikkeenee loppua kohden. Eli auto jolla on lataussyklit siellä 2500 kertaa takana, niin siihen talven 50% sähkönkulutus nousu, niin alkaa ajomatkat olemaan aika lyhkäsiä .
Jos toimintamatka olisi vaivainen 300 km ja syklit 3000 niin tuohan tarkoittaa 900 000 km eli käytännössä miljoona kilometriä. Jos lataussyklejä todellakin olisi 2500 kertaa niin autolla on ajettu vähintään puoli miljoonaa kilometriä, luultavasti paljon enemmänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoitettiinko sähköautoa myydessä, että talvella kulutus nousee 50%? Talvi joka syö akkua nopeasti ja lisää latauskertoja, joka ajoakulla on se noin 3000 kertaa ja range heikkeenee loppua kohden. Eli auto jolla on lataussyklit siellä 2500 kertaa takana, niin siihen talven 50% sähkönkulutus nousu, niin alkaa ajomatkat olemaan aika lyhkäsiä .
Yksi lataussykli tarkoittaa 100 % akun varauksen käyttöä. Lataamalla kaksi kertaa 30 % varaustasosta 80 % varaustasolle (50 % lisää varausta) tulle täyteen yksi 100 % lataussykli.
Laitan auton lataukseen, kun mittari näyttää alle 40% ja lataus loppuu, kun akku on 80% täynnä.
Vain pitemmälle reissulle lähtiessä tulee ladattua 100%. Kovin tyhjäksi en akkua uskalla ajaa, sillä jos suunniteltu latausasema ei toimikaan, niin seuraavalle on päästävä.
Ei minulle tarvinnut ilmoittaa mitään, sillä otin asioista selvää. Toki tiesin kulutuksen lisääntyvän sen 50% paukkupakkasilla. Ihmetyttää kyllä minuakin useiden sähköautoilijoiden kaunistellut puheet talvikulutuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi lataussykli tarkoittaa 100 % akun varauksen käyttöä. Lataamalla kaksi kertaa 30 % varaustasosta 80 % varaustasolle (50 % lisää varausta) tulle täyteen yksi 100 % lataussykli.
Laitan auton lataukseen, kun mittari näyttää alle 40% ja lataus loppuu, kun akku on 80% täynnä.
Vain pitemmälle reissulle lähtiessä tulee ladattua 100%. Kovin tyhjäksi en akkua uskalla ajaa, sillä jos suunniteltu latausasema ei toimikaan, niin seuraavalle on päästävä.
Ei minulle tarvinnut ilmoittaa mitään, sillä otin asioista selvää. Toki tiesin kulutuksen lisääntyvän sen 50% paukkupakkasilla. Ihmetyttää kyllä minuakin useiden sähköautoilijoiden kaunistellut puheet talvikulutuksesta.Niinhän ne patteritaunot aina ottaa "asioista selvää". 😎
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301