0W-20 ei kestä ja 0W40 alkaa kestoa löytyä minimaalisen pienellä vastuksien kasvamisella eli voiko tulkita asiaa että 5W-40 ja vain kylmänpään ominaisuudet heikkenee hiukan mutta kesto pysyy saman vs 0W-40 kestävyyden voitelevuuden vain kasvaessa? 5W on paksumpaa heti alkuunsa ja "hitaampi" öljykalvo kestää paremmin kaiketi.
Juttu tuli mieleen V8 koneen hajoilemisesta ja yksi syy lienee juuri kuumanpään pettäminen. Ottaisin tuommoisen 6,2 V8 parannellun ilomielin itselleni harraste vanhaan autooni.
Nykyisessä V8 5 l lukee öljyntäyttö korkissa 10W-30 ja käytän 15W-40 koska eipä juuri tule alle nollan celsiuksen käynnistyksiä (kesäauto mutta suomen keväät syksyt ) ja silloin käytän koska voin lohkolämppäriä esilämmitykseen jo n +5c alle.
https://www.is.fi/autot/art-2000011196296.html
0W-20 muuttui 0W-40 kestävyyden tähden
Anonyymi-ap
0
55
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224234- 183236
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3982284- 271961
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 341854
- 321649
- 151528
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121251