Juutalaiset eivät uskoneet Jeesukseen ennen kuin kuulivat hänestä. Miten he muuttuivat uskottuaan? Olivat nimittäin matkalla taivaaseen jo ennen sitä vanhan liiton aikana. Vai eivätkö muka?
Sitten jos joku ei uskonut kuultuaan, niin joutui helvettiin. Aiemmin oli matkalla taivaaseen. Raakaa peliä. Reilua?
Miten totena pitäminen muuttaa ihmistä?
2
73
Vastaukset
- Anonyymi
Juutalaisetkaan eivät ole homogeeninen joukko, eivätkä useimmat tainneet edes silloin kaksi vuosituhatta sitten uskoa kuolemanjälkeiseen elämään. Jeesus taas on Mooseksen ennustama "tuleva profeetta", josta juutalaisten uskonnollinen laki sanoo, että joka ei häntä kuuntele eikä tee niinkuin hän sanoo, on poistettava kansan keskuudesta. Se oli nimenomaan Jeesus, joka toi jo omien sanojensakin mukaan ihmisille tämän uuden toivon ja tulevaisuuden - pääsemisen osalliseksi Jumalan valtakuntaan, Taivasten valtakuntaan.
Ensimmäiset juutalaiset kristityt muuttivatkin radikaalisti elämäntapansa luopumalla normielämään yhteiskunnassa kuuluvasta mammonanpalvonnasta ja liittymällä alkuseurakuntaan, jossa mm. kaikkia henkilökohtaisia omistuksia pidettiin sitten yhteisenä.- Anonyymi
5. Moos. 18
"...minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan. Jos joku ei kuuntele niitä sanoja, jotka hän minun nimissäni puhuu, minä itse vaadin tilille sen miehen..."
Jer. 29
"...Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon..."
Joh. 11
"...Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole..."
Ap.t. 4
"...Koko uskovien joukolla oli yksi sydän ja yksi sielu. Kukaan ei pitänyt omanaan sitä, minkä omisti, vaan kaikki oli heille yhteistä..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225224- 254388
- 282531
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121541
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211277Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184