Tarkastelin siellä missä on hurja kuri ja löysin tämän.
Huomenna Toni Pitkälän kolmitähtinen kovis. Piiliksessä Parkkinen.
IS Viikonloppu 3.-4.5.2025
68
1317
Vastaukset
- Anonyymi
Noi Parkkisen piilikset saisi kaikki vaihtaa Vuokilan tekemiksi piiliksiksi. Parkkila väkertää niin monimutkaiset ratkaisut, että ei ole enää mitään ratkaisemisen riemua niissä. Jos jonkun sanan puolivahingossa keksii, niin pitää pala palalta koettaa keksiä, että miten se sopii annettuun vihjeeseen.
Saisi Parkkinen aika lailla loiventaa väkerrysintoansa.- Anonyymi
Huuhaa kirjoittaa huuhaamaisesti myös anonyyminä!
Anonyymi kirjoitti:
Huuhaa kirjoittaa huuhaamaisesti myös anonyyminä!
2025-05-02 13:47:14 ei ole kirjoittamani, mutta olen hieman samalla kannalla kuin kommentin kirjoittaja. Monet vihjeet ovat aika liian teennäisiä.
- Anonyymi
Parkkisen piilikset ovat erinomaisia. Vaativat kyllä sekä tietoa että älyämistä, mutta niin minusta hyvässä piiliksessä pitääkin olla.
- Anonyymi
Kyllä, ja lisäksi erilaisia! On tärkeää, että jokaisella olisi omaa tyyliä.
- Anonyymi
Hyvä piilis. Faktat on välillä vaikeita. Tänään yksi fakta löytyi vain apuneuvolla, koska se oli entuudestaan outo. Olen Turussa käynyt montakin kertaa, mutta kysyttyä asiaa en tiennyt.
- Anonyymi
mulla olisi piilis muuten täysi mutta 18.vaakaa en keksi mitää fiksua sanaa siihen?mitä sielä turussa oikein on??
- Anonyymi
Yllättäen Arrakin anagrammikone länttää tähän heti vastauksen. Liput 5 ja 7 €.
- Anonyymi
Tällä kertaa Parkkisen piilis onkin ainakin minulle helpomman tuntuinen kuin monesti aikaisemmin. Minulle tällainen vaikeustaso riittää hyvin, kun eihän nämä piilikset edes ole mitään kilpailuratkottavia
- Anonyymi
Minun mielestäni piiliksiin eivät kuulu oudot ja/tai harvinaiset sanat, c-luokan näyttelijät, Gambian kaupungit yms Googlen koluamista edellyttävät.
Siksi en pidä tällaisista: Malek, vuona, treemat.
Tästä ei saa olla eri mieltä.- Anonyymi
Onneksesi Gambian kaupunkeja ei kyselty. Malek oli ainoa ulkomaanpelle koko ruudukossa.
Kyllä nuo kaikenlaiset vuonat ja treemat pitää kuitenkin hyväksyä, koska ne Kielosestakin vaivatta löytyvät.
- Anonyymi
Ulkomaanpelle on Oscar-pystin saanut näyttelijä. Ja tässä se oli suoraan luettavissa tekstistä, tosin vihjeen mukaisesti perästäpäin. Ja vaakasanasta sai alkukirjaimen.
- Anonyymi
Ei ollut liian paha viihdetrivia eikä vuona ja treema minustakaan liian hankalia sanoja olleet.
- Anonyymi
Pitkälän ristikko sisälsi itselleni oudoimman sivistyssanan, joka jonkin verran hankaloitti ratkontaa, kun en meinannut uskoa sanaa, mitä muodostui. Netistä sanan kuitenkin löysin ja sen pystyi tarkistamaan.
Ylempää alkavaa pääkuvalausetta en välttämättä ymmärrä laatijan tarkoittamalla tavalla. Muualle ristikkoon ei jäänyt mitään epäselvää.- Anonyymi
Viittaatko vasemman yläkulman purjelaivasta tulevaan sanaan?
- Anonyymi
No mitäs tonne oikeaan alanurkkaan tulee minulle käsittämättömien pystyratkaisusanojen : "pahita" ja "houtis" tilalle ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs tonne oikeaan alanurkkaan tulee minulle käsittämättömien pystyratkaisusanojen : "pahita" ja "houtis" tilalle ?
Joo, ei enää mitään. Selviskin jo : pahuus ja hotdog..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viittaatko vasemman yläkulman purjelaivasta tulevaan sanaan?
Paatin synonyymin kyllä tunisin, mutta puhekuplavihjeen "PAKKO VÄHÄN KATSOA" tuli sen verran eksoottisia kirjainkombinaatioita, että epäilin, olenko ratkonut risteäviä väärin. Kun katsoin netistä, oikein olin risteäviä ratkonut, koska sain netistä täyden varmisuksen pystysanalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paatin synonyymin kyllä tunisin, mutta puhekuplavihjeen "PAKKO VÄHÄN KATSOA" tuli sen verran eksoottisia kirjainkombinaatioita, että epäilin, olenko ratkonut risteäviä väärin. Kun katsoin netistä, oikein olin risteäviä ratkonut, koska sain netistä täyden varmisuksen pystysanalle.
Toinen sana, mitä en entuudestaan tuntenut on oikean yläkulman lintu. Sanan saon siihen Ekin sanarenkiä hyödyntämällä. Vasta tänään katsoin, mitä sana tarkoittaa. Merkitys oli minulle uusi. Kaksi sanaa oli siis ennestään outoja.
- Anonyymi
Jotakin siinä jää nyt keksimättä, ja koska kun se toinen lause on hyvinkin näppärä niin luulisi tämäkin olevan. Oliskohan siinä koiran kupilla ja plutoniumilla joku yhteys, vaikka koiran nimi onkin ilmeisesti Masa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotakin siinä jää nyt keksimättä, ja koska kun se toinen lause on hyvinkin näppärä niin luulisi tämäkin olevan. Oliskohan siinä koiran kupilla ja plutoniumilla joku yhteys, vaikka koiran nimi onkin ilmeisesti Masa...
Miten päättelet kissan syövän koiran kupista? Kissakin voi olla Masa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten päättelet kissan syövän koiran kupista? Kissakin voi olla Masa.
Tsernobylistä on löydetty koiria, joilla on tapahtunut geenimutaatioita säteilyn seurauksen. Jospa tässäkin koira on muuttunut perimältään kissaksi uraanijätteiden (plutoniumin) säteilyn vuoksi. Se koko lause on kait: "Ihan kuin uraanijätteissä", ja siitä ei oikein järkeä löydy...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tsernobylistä on löydetty koiria, joilla on tapahtunut geenimutaatioita säteilyn seurauksen. Jospa tässäkin koira on muuttunut perimältään kissaksi uraanijätteiden (plutoniumin) säteilyn vuoksi. Se koko lause on kait: "Ihan kuin uraanijätteissä", ja siitä ei oikein järkeä löydy...
Piilosanoista tuttu sanaleikkihän siinä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo tyypillinen piilosana. Ensin pitää löytää ratkaisu ja sitten löytää jollain konstilla sille selitys vihjeestä. Ei sen kyllä niin päin sanaristikossa pitäisi mennä, vaikka sen kyllä nyt keksiikin, kun tietää piilosanasta olevan kyse (U-roskissa).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vinkki, joka auttoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vinkki, joka auttoi.
Tällaisesta vinkistä annan 10/10 - antaa suuntaa, mutta jättää tilaa omalle hoksaamiselle.
- Anonyymi
On se vaan kinkkinen tuo Pitkälän kolmonen, ei mitään mahkuja.
- Anonyymi
niin on todella kinkkinen ristikko..ei mistää pääse edes alkuu??pitää vissiin heittää lehti pois ja oottaa helpompia ristikkoja?
- Anonyymi
Niin minäkin aluksi ajattelin,mutta onhan nyt saatu apujakin, kuten vaikka tuo sinisen alku. Niistä ole n kiitollinen ja keksinkin vähän lisää, vaikka tiedän,että en yksin saa tätä täyteen, on kiva harjoitella tällaista tosi vaikeaa.
- Anonyymi
Hyvä! Näitä oppii ratkomaan vain ratkomalla!
- Anonyymi
>>puhekuplavihjeen "PAKKO VÄHÄN KATSOA" tuli sen verran eksoottisia kirjainkombinaatioita, että epäilin, olenko ratkonut risteäviä väärin. Kun katsoin netistä, oikein olin risteäviä ratkonut, koska sain netistä täyden varmisuksen pystysanalle.>>
Niin siis tuo hankala sanahan on voyeurismi, tirkistelyhäiriö. Minä en ole löytänyt mistään lähteestä varmistusta Pitkälän tuossa kohtaa käyttämälle VOAEURISMI-sanamuodolle.- Anonyymi
Kyllä minulle tuli Voyeurismi, ainakin laitoin rajoittavaa Säätely.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo olikin hyvä hiffaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden eksoottisin sana?
- Anonyymi
Onkohan tuo alapuolisen, sinisen toinen sana Mykkänä? Minä en saa tästä irti mitään vitsikästä tai nokkelaa, ei leikkaa, jos sana oikeastikin on tuo.
- Anonyymi
Viimeinen sana tarkoittaa eri asiaa kuin normaalisti ja se llittyy sanaan MYKKÄNÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeinen sana tarkoittaa eri asiaa kuin normaalisti ja se llittyy sanaan MYKKÄNÄ.
Mau! No nyt.
- Anonyymi
Vasen ylänurkka, purjealus ei aukea.
- Anonyymi
Ratkaisusanalla tarkoitetaan ymmärtääkseni pienempää alusta kuin mitä on kuvassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisusanalla tarkoitetaan ymmärtääkseni pienempää alusta kuin mitä on kuvassa.
Juu, muuten täynnä mutta tämä nurkka meni ihan jumiin.
Tästä kehittyy pää lienee lantuntaimi.
Ne sormilla osoittelevat eivät myöskään aukea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lienet jossakin p-alkuisessa ratkaisusanassa nyt kiinni? Sitä itsekin sovittelin siihen usempaankin kertaan, mutta ei käy. Suomenkielessä haaksi = alus, laiva, vene, pursi.
Tässä kohtaa Mr Toni on tuolle haaksellekin etsinyt vielä lähellä olevan rinnakkaisen nimimuodon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, muuten täynnä mutta tämä nurkka meni ihan jumiin.
Tästä kehittyy pää lienee lantuntaimi.
Ne sormilla osoittelevat eivät myöskään aukea.Lantunpäästä ei puhuta koskaan, jokun muun päästä kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lantunpäästä ei puhuta koskaan, jokun muun päästä kyllä.
Noh, kyllähän on sanonta että lanttu leikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, kyllähän on sanonta että lanttu leikkaa.
Läheltä liippaa kuitenkin - pään nimityksestä kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheltä liippaa kuitenkin - pään nimityksestä kyse.
Joo. Kaali se lienee ja vene on haahti.
Sitten se peukaloa näyttävä tyttö on ongelma. - Anonyymi
Hiljaa haahti purjehtii kotia kohti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Kaali se lienee ja vene on haahti.
Sitten se peukaloa näyttävä tyttö on ongelma.Joo, sain sen tytön peukalonkin kohdilleen.
Kiitos vihjauksista.
- Anonyymi
Mitähän tuo ylhäällä keskellä oleva RATKO HEIKSI avautuu? Kyseessä on tietenkin anagrammi, mutta mitä se heiksi-sana liittyy tähän?
- Anonyymi
Niin, puhutaan ihmisistä eli heistä.
- Anonyymi
Huomasin just vähän jälkijunassa, että minulle oli jäänyt virhe ratkaisuun. Laitoin nimittäin ihan alussa : puhkeamassa=>umpu, enkä muiden vaakasanojen jälkeen huomannut, että: taudin alussa => tuli käsittämätön "mota". Niin sitä voi jäädä virhe huomaamatta, (urpu ja rota ovat oikein)
- Anonyymi
Yllättäen umpu on näköjään kelvolinen suomenkielen sana sekin.
- Anonyymi
minulla on jälkijunassa vaan vajaa puolet tehty..kyllä on aika kinkkinen ristikko!
- Anonyymi
Ratkojissa oli ainakin joitakin vihjeitä eilen illalla.
- Anonyymi
Minulta kysyttiin ylempää ralkavasta atkaisulauseesta
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-5-2025/?view=all#post-35491- Anonyymi
" Jaa yhdyssana kahteen osaan: 1.-6. kirjain = ? + 7.-15. kirjain = ?. "
Tuollainen on aika epäselvä ja käyttökelvoton apu sellaiselle, joka ei ole jo aikaisemmin muuta kautta hiffannut sanaleikkiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Jaa yhdyssana kahteen osaan: 1.-6. kirjain = ? 7.-15. kirjain = ?. "
Tuollainen on aika epäselvä ja käyttökelvoton apu sellaiselle, joka ei ole jo aikaisemmin muuta kautta hiffannut sanaleikkiäMitä ihmettä Huuhaa yrittää tässä kertoa? Onko se vielä tuota uroskissaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä Huuhaa yrittää tässä kertoa? Onko se vielä tuota uroskissaa?
Auttoi kysyjää ymmärtämään vinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Jaa yhdyssana kahteen osaan: 1.-6. kirjain = ? 7.-15. kirjain = ?. "
Tuollainen on aika epäselvä ja käyttökelvoton apu sellaiselle, joka ei ole jo aikaisemmin muuta kautta hiffannut sanaleikkiäKysyjää se kuitenkin auttoi.
Tuohon liittyi ruokakupin huomioon ottaminen
Yritän olla antamatta liian selviä vinkkejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyjää se kuitenkin auttoi.
Tuohon liittyi ruokakupin huomioon ottaminen
Yritän olla antamatta liian selviä vinkkejä.Klassista huuhaata.
- Anonyymi
pääkuvasta mulle tuli "tälläinen mykkänä täysin mauton"? onko oikein? jos on miten se liittyy kuvaa??
- Anonyymi
Miten sanan "mauton" voi tulkita tavallisuudesta poiketen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sanan "mauton" voi tulkita tavallisuudesta poiketen.
Mitä kissa sanoo?
- Anonyymi
tällAinen
- Anonyymi
Jos kissa ei ääntele mitään, se on täysin mauton.
- Anonyymi
kissa sanoo miau!!
- Anonyymi
ohi aiheen. Tiistai Uutisristikossa oikealla on karikkatyyri. En tunnista henkilöä. Kuka on kuvassa ja mitä hän teki?
- Anonyymi
Sattumoisin tuli vastaan asiaan liittyvä uutinen. Saa unohtaa kyselyni. Minulle asia on EVVK-tasoinen.
- Anonyymi
Karikatyyri
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225224- 254388
- 282531
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121541
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211277Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184