IS Viikonloppu 3.-4.5.2025

Anonyymi-ap

Tarkastelin siellä missä on hurja kuri ja löysin tämän.

Huomenna Toni Pitkälän kolmitähtinen kovis. Piiliksessä Parkkinen.

68

1317

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noi Parkkisen piilikset saisi kaikki vaihtaa Vuokilan tekemiksi piiliksiksi. Parkkila väkertää niin monimutkaiset ratkaisut, että ei ole enää mitään ratkaisemisen riemua niissä. Jos jonkun sanan puolivahingossa keksii, niin pitää pala palalta koettaa keksiä, että miten se sopii annettuun vihjeeseen.

Saisi Parkkinen aika lailla loiventaa väkerrysintoansa.

• Anonyymi

Huuhaa kirjoittaa huuhaamaisesti myös anonyyminä!

• Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa kirjoittaa huuhaamaisesti myös anonyyminä!

2025-05-02 13:47:14 ei ole kirjoittamani, mutta olen hieman samalla kannalla kuin kommentin kirjoittaja. Monet vihjeet ovat aika liian teennäisiä.

• Anonyymi

Parkkisen piilikset ovat erinomaisia. Vaativat kyllä sekä tietoa että älyämistä, mutta niin minusta hyvässä piiliksessä pitääkin olla.

• Anonyymi

Kyllä, ja lisäksi erilaisia! On tärkeää, että jokaisella olisi omaa tyyliä.

• Anonyymi

Hyvä piilis. Faktat on välillä vaikeita. Tänään yksi fakta löytyi vain apuneuvolla, koska se oli entuudestaan outo. Olen Turussa käynyt montakin kertaa, mutta kysyttyä asiaa en tiennyt.

• Anonyymi

mulla olisi piilis muuten täysi mutta 18.vaakaa en keksi mitää fiksua sanaa siihen?mitä sielä turussa oikein on??

• Anonyymi

Yllättäen Arrakin anagrammikone länttää tähän heti vastauksen. Liput 5 ja 7 €.

• Anonyymi

Tällä kertaa Parkkisen piilis onkin ainakin minulle helpomman tuntuinen kuin monesti aikaisemmin. Minulle tällainen vaikeustaso riittää hyvin, kun eihän nämä piilikset edes ole mitään kilpailuratkottavia

• Anonyymi

Minun mielestäni piiliksiin eivät kuulu oudot ja/tai harvinaiset sanat, c-luokan näyttelijät, Gambian kaupungit yms Googlen koluamista edellyttävät.

Siksi en pidä tällaisista: Malek, vuona, treemat.

Tästä ei saa olla eri mieltä.

• Anonyymi

Onneksesi Gambian kaupunkeja ei kyselty. Malek oli ainoa ulkomaanpelle koko ruudukossa.

Kyllä nuo kaikenlaiset vuonat ja treemat pitää kuitenkin hyväksyä, koska ne Kielosestakin vaivatta löytyvät.

• Anonyymi

Ulkomaanpelle on Oscar-pystin saanut näyttelijä. Ja tässä se oli suoraan luettavissa tekstistä, tosin vihjeen mukaisesti perästäpäin. Ja vaakasanasta sai alkukirjaimen.

• Anonyymi

Ei ollut liian paha viihdetrivia eikä vuona ja treema minustakaan liian hankalia sanoja olleet.

• Anonyymi

Pitkälän ristikko sisälsi itselleni oudoimman sivistyssanan, joka jonkin verran hankaloitti ratkontaa, kun en meinannut uskoa sanaa, mitä muodostui. Netistä sanan kuitenkin löysin ja sen pystyi tarkistamaan.

Ylempää alkavaa pääkuvalausetta en välttämättä ymmärrä laatijan tarkoittamalla tavalla. Muualle ristikkoon ei jäänyt mitään epäselvää.

• Anonyymi

Viittaatko vasemman yläkulman purjelaivasta tulevaan sanaan?

• Anonyymi

No mitäs tonne oikeaan alanurkkaan tulee minulle käsittämättömien pystyratkaisusanojen : "pahita" ja "houtis" tilalle ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitäs tonne oikeaan alanurkkaan tulee minulle käsittämättömien pystyratkaisusanojen : "pahita" ja "houtis" tilalle ?

Joo, ei enää mitään. Selviskin jo : pahuus ja hotdog..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viittaatko vasemman yläkulman purjelaivasta tulevaan sanaan?

Paatin synonyymin kyllä tunisin, mutta puhekuplavihjeen "PAKKO VÄHÄN KATSOA" tuli sen verran eksoottisia kirjainkombinaatioita, että epäilin, olenko ratkonut risteäviä väärin. Kun katsoin netistä, oikein olin risteäviä ratkonut, koska sain netistä täyden varmisuksen pystysanalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paatin synonyymin kyllä tunisin, mutta puhekuplavihjeen "PAKKO VÄHÄN KATSOA" tuli sen verran eksoottisia kirjainkombinaatioita, että epäilin, olenko ratkonut risteäviä väärin. Kun katsoin netistä, oikein olin risteäviä ratkonut, koska sain netistä täyden varmisuksen pystysanalle.

Toinen sana, mitä en entuudestaan tuntenut on oikean yläkulman lintu. Sanan saon siihen Ekin sanarenkiä hyödyntämällä. Vasta tänään katsoin, mitä sana tarkoittaa. Merkitys oli minulle uusi. Kaksi sanaa oli siis ennestään outoja.

• Anonyymi

Jotakin siinä jää nyt keksimättä, ja koska kun se toinen lause on hyvinkin näppärä niin luulisi tämäkin olevan. Oliskohan siinä koiran kupilla ja plutoniumilla joku yhteys, vaikka koiran nimi onkin ilmeisesti Masa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotakin siinä jää nyt keksimättä, ja koska kun se toinen lause on hyvinkin näppärä niin luulisi tämäkin olevan. Oliskohan siinä koiran kupilla ja plutoniumilla joku yhteys, vaikka koiran nimi onkin ilmeisesti Masa...

Miten päättelet kissan syövän koiran kupista? Kissakin voi olla Masa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten päättelet kissan syövän koiran kupista? Kissakin voi olla Masa.

Tsernobylistä on löydetty koiria, joilla on tapahtunut geenimutaatioita säteilyn seurauksen. Jospa tässäkin koira on muuttunut perimältään kissaksi uraanijätteiden (plutoniumin) säteilyn vuoksi. Se koko lause on kait: "Ihan kuin uraanijätteissä", ja siitä ei oikein järkeä löydy...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tsernobylistä on löydetty koiria, joilla on tapahtunut geenimutaatioita säteilyn seurauksen. Jospa tässäkin koira on muuttunut perimältään kissaksi uraanijätteiden (plutoniumin) säteilyn vuoksi. Se koko lause on kait: "Ihan kuin uraanijätteissä", ja siitä ei oikein järkeä löydy...

Piilosanoista tuttu sanaleikkihän siinä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tyypillinen piilosana. Ensin pitää löytää ratkaisu ja sitten löytää jollain konstilla sille selitys vihjeestä. Ei sen kyllä niin päin sanaristikossa pitäisi mennä, vaikka sen kyllä nyt keksiikin, kun tietää piilosanasta olevan kyse (U-roskissa).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä vinkki, joka auttoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä vinkki, joka auttoi.

Tällaisesta vinkistä annan 10/10 - antaa suuntaa, mutta jättää tilaa omalle hoksaamiselle.

• Anonyymi

On se vaan kinkkinen tuo Pitkälän kolmonen, ei mitään mahkuja.

• Anonyymi

niin on todella kinkkinen ristikko..ei mistää pääse edes alkuu??pitää vissiin heittää lehti pois ja oottaa helpompia ristikkoja?

• Anonyymi

Niin minäkin aluksi ajattelin,mutta onhan nyt saatu apujakin, kuten vaikka tuo sinisen alku. Niistä ole n kiitollinen ja keksinkin vähän lisää, vaikka tiedän,että en yksin saa tätä täyteen, on kiva harjoitella tällaista tosi vaikeaa.

• Anonyymi

Hyvä! Näitä oppii ratkomaan vain ratkomalla!

• Anonyymi

>>puhekuplavihjeen "PAKKO VÄHÄN KATSOA" tuli sen verran eksoottisia kirjainkombinaatioita, että epäilin, olenko ratkonut risteäviä väärin. Kun katsoin netistä, oikein olin risteäviä ratkonut, koska sain netistä täyden varmisuksen pystysanalle.>>

Niin siis tuo hankala sanahan on voyeurismi, tirkistelyhäiriö. Minä en ole löytänyt mistään lähteestä varmistusta Pitkälän tuossa kohtaa käyttämälle VOAEURISMI-sanamuodolle.

• Anonyymi

Kyllä minulle tuli Voyeurismi, ainakin laitoin rajoittavaa Säätely.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo olikin hyvä hiffaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuoden eksoottisin sana?

• Anonyymi

Onkohan tuo alapuolisen, sinisen toinen sana Mykkänä? Minä en saa tästä irti mitään vitsikästä tai nokkelaa, ei leikkaa, jos sana oikeastikin on tuo.

• Anonyymi

Viimeinen sana tarkoittaa eri asiaa kuin normaalisti ja se llittyy sanaan MYKKÄNÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeinen sana tarkoittaa eri asiaa kuin normaalisti ja se llittyy sanaan MYKKÄNÄ.

Mau! No nyt.

• Anonyymi

Vasen ylänurkka, purjealus ei aukea.

• Anonyymi

Ratkaisusanalla tarkoitetaan ymmärtääkseni pienempää alusta kuin mitä on kuvassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ratkaisusanalla tarkoitetaan ymmärtääkseni pienempää alusta kuin mitä on kuvassa.

Juu, muuten täynnä mutta tämä nurkka meni ihan jumiin.
        Tästä kehittyy pää lienee lantuntaimi.
        Ne sormilla osoittelevat eivät myöskään aukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lienet jossakin p-alkuisessa ratkaisusanassa nyt kiinni? Sitä itsekin sovittelin siihen usempaankin kertaan, mutta ei käy. Suomenkielessä haaksi = alus, laiva, vene, pursi.
        Tässä kohtaa Mr Toni on tuolle haaksellekin etsinyt vielä lähellä olevan rinnakkaisen nimimuodon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, muuten täynnä mutta tämä nurkka meni ihan jumiin.
        Tästä kehittyy pää lienee lantuntaimi.
        Ne sormilla osoittelevat eivät myöskään aukea.

Lantunpäästä ei puhuta koskaan, jokun muun päästä kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lantunpäästä ei puhuta koskaan, jokun muun päästä kyllä.

Noh, kyllähän on sanonta että lanttu leikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh, kyllähän on sanonta että lanttu leikkaa.

Läheltä liippaa kuitenkin - pään nimityksestä kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Läheltä liippaa kuitenkin - pään nimityksestä kyse.

Joo. Kaali se lienee ja vene on haahti.
        Sitten se peukaloa näyttävä tyttö on ongelma.

• Anonyymi

Hiljaa haahti purjehtii kotia kohti..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Kaali se lienee ja vene on haahti.
        Sitten se peukaloa näyttävä tyttö on ongelma.

Joo, sain sen tytön peukalonkin kohdilleen.
        Kiitos vihjauksista.

• Anonyymi

Mitähän tuo ylhäällä keskellä oleva RATKO HEIKSI avautuu? Kyseessä on tietenkin anagrammi, mutta mitä se heiksi-sana liittyy tähän?

• Anonyymi

Niin, puhutaan ihmisistä eli heistä.

• Anonyymi

Huomasin just vähän jälkijunassa, että minulle oli jäänyt virhe ratkaisuun. Laitoin nimittäin ihan alussa : puhkeamassa=>umpu, enkä muiden vaakasanojen jälkeen huomannut, että: taudin alussa => tuli käsittämätön "mota". Niin sitä voi jäädä virhe huomaamatta, (urpu ja rota ovat oikein)

• Anonyymi

Yllättäen umpu on näköjään kelvolinen suomenkielen sana sekin.

• Anonyymi

minulla on jälkijunassa vaan vajaa puolet tehty..kyllä on aika kinkkinen ristikko!

• Anonyymi

Ratkojissa oli ainakin joitakin vihjeitä eilen illalla.

• Anonyymi
      • Anonyymi

" Jaa yhdyssana kahteen osaan: 1.-6. kirjain = ? + 7.-15. kirjain = ?. "

Tuollainen on aika epäselvä ja käyttökelvoton apu sellaiselle, joka ei ole jo aikaisemmin muuta kautta hiffannut sanaleikkiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Jaa yhdyssana kahteen osaan: 1.-6. kirjain = ? 7.-15. kirjain = ?. "

Tuollainen on aika epäselvä ja käyttökelvoton apu sellaiselle, joka ei ole jo aikaisemmin muuta kautta hiffannut sanaleikkiä

Mitä ihmettä Huuhaa yrittää tässä kertoa? Onko se vielä tuota uroskissaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä Huuhaa yrittää tässä kertoa? Onko se vielä tuota uroskissaa?

Auttoi kysyjää ymmärtämään vinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Jaa yhdyssana kahteen osaan: 1.-6. kirjain = ? 7.-15. kirjain = ?. "

Kysyjää se kuitenkin auttoi.
        Tuohon liittyi ruokakupin huomioon ottaminen

Yritän olla antamatta liian selviä vinkkejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyjää se kuitenkin auttoi.
        Tuohon liittyi ruokakupin huomioon ottaminen

Yritän olla antamatta liian selviä vinkkejä.

Klassista huuhaata.

• Anonyymi

pääkuvasta mulle tuli "tälläinen mykkänä täysin mauton"? onko oikein? jos on miten se liittyy kuvaa??

• Anonyymi

Miten sanan "mauton" voi tulkita tavallisuudesta poiketen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sanan "mauton" voi tulkita tavallisuudesta poiketen.

Mitä kissa sanoo?

• Anonyymi

tällAinen

• Anonyymi

Jos kissa ei ääntele mitään, se on täysin mauton.

• Anonyymi

kissa sanoo miau!!

• Anonyymi

ohi aiheen. Tiistai Uutisristikossa oikealla on karikkatyyri. En tunnista henkilöä. Kuka on kuvassa ja mitä hän teki?

• Anonyymi

Sattumoisin tuli vastaan asiaan liittyvä uutinen. Saa unohtaa kyselyni. Minulle asia on EVVK-tasoinen.

• Anonyymi

Karikatyyri

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5224
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4388
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2531
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1184
    Aihe