SAMA Moroni vai eri Moroni

Anonyymi-ap

Vuonna 1829 kaksi miestä, jotka elivät aikaisemmin 385 jKr kahtena nefiläisenä sotapäällikkönä seitsemästä nefiläisestä sotapäälliköstä 130000:n joukkoineen, eksyttivät Joseph Smithiä kovin sanoin uskomaan että hänelle ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni kun tosiasiassa tuo Moroni, joka ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827, oli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.

60

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se siitä Mormonikirjan virheettömyydestä.

• Anonyymi

Miksi MAP-kirkon jäsenet eivät pyri selvittämään näiden kahden nefiläisen sotapäällikön, jotka eksyttivät Joseph Smithin uskomaan heidän valheeseensa, henkilöllisyyttä.

• Anonyymi

Lässynlässyn!

• Anonyymi

Jos MAP-kirkon johtajat eksyttävät ja hämmentävät Jumalan kansaa niin vielä enemmän sinun laisesi eksyttävät ja hämmentävät ihmislapsia.

2 Nefi 13 luku jae 12. Ja lapset ovat minun kansani sortajia ja naiset hallitsevat heitä. Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan.

• Anonyymi

Nuo seitsemän nefiläistä sotapäällikköä 130000:n joukkoineen eksyttivät muut nefiläiset (490000) sotaan lamanilaisia (noin 2 miljoonaa) vastaan Kumoran kukkulalla 385 jKr.

• Anonyymi

Tuo on Raamatun ulkopuolista harhaoppia. Tässä ääntteessä raitista opetusta Raamatun mukaan ja siinä vaikuttaa raitis Pyhän Hengen vaikutus ja sairaita paranee yms. https://www.youtube.com/@pentoikk/videos

• Anonyymi

Ilmestys 14 luku jae 6, keskitaivaalla lentävä eräs toinen enkeli, jolla oli iankaikkinen evankeliumi (Mormonin kirja) on enkeli Zotiel eli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmestys 14 luku jae 6, keskitaivaalla lentävä eräs toinen enkeli, jolla oli iankaikkinen evankeliumi (Mormonin kirja) on enkeli Zotiel eli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.

Mormonin kirja ei ole iankaikkinen evankeliumi...

• Tällä ei ole mitään tekemistä Kirkon opin kanssa, sekavaa.

• Anonyymi

MAP-kirkon opit ovat sekavia. Enver Hoxha on murhannut kaksi miestä edellisessä/edellisissä elämässään/elämissään.

• Anonyymi

Enver Hoxha oli yksi langenneista enkeleistä joka on murhannut kaksi miestä edellisessä/edellisissä elämässään/elämissään. Raamatussa Jeesus sanoi ett' te ette voi syödä samassa pöydässä demonien ettekä Jumalan kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Enver Hoxha oli yksi langenneista enkeleistä joka on murhannut kaksi miestä edellisessä/edellisissä elämässään/elämissään. Raamatussa Jeesus sanoi ett' te ette voi syödä samassa pöydässä demonien ettekä Jumalan kanssa.

Joku on taas saanut ilmoitusta, jota ei muualla ole.

• santtunen2 kirjoitti:

Tuon anonyymisekopään asiattomat viestit saavat olla täällä, mutta kun minä huomautan hänestä, viestini poistetaan.

• Höpölöps kirjoitti:

Tuon anonyymisekopään asiattomat viestit saavat olla täällä, mutta kun minä huomautan hänestä, viestini poistetaan.

Se on kyllä väärin.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Se on kyllä väärin.

Te (Höpölöps ja Santtunen) eksytätte, en minä.

• Anonyymi kirjoitti:

Te (Höpölöps ja Santtunen) eksytätte, en minä.

Sinä sekoilet. Siitä olemme Höpön kanssa samaa mieltä. Minä yritän olla eksyttämättä. Olen löytänyt oikean uskon ja kirkon. Se on tämä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko.

• santtunen2 kirjoitti:

Sinä sekoilet. Siitä olemme Höpön kanssa samaa mieltä. Minä yritän olla eksyttämättä. Olen löytänyt oikean uskon ja kirkon. Se on tämä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko.

No, eksyttäjä sinäkin Olli olet. Yrität käännyttää ihmisiä epäinhimilliseen smithin uskoon.

• Höpölöps kirjoitti:

No, eksyttäjä sinäkin Olli olet. Yrität käännyttää ihmisiä epäinhimilliseen smithin uskoon.

Tämä on evankeliumin palautus ja täyteys. Se on jo Mormonin Kirjassa. Niin on Jumala itse tehnyt, perustanut kirkkonsa jälleen maan päälle. Tämä on Uskonpuhdistuksen jatko ja täyteys.

Tietysti viholliset ja vastustajat, saatanan johdolla, vastustavat, panettelevat ja vääristelevät kirkon toimintaa, historiaa ja oppia. Niin tehtiin Jeesuksellekin ja alkuseurakunnalle ja kirkolle. Kuten sinäkin vääristelet ja olet tehnyt sitä työksesi vuosikausia. Taidat olla anti mormonien työryhmä, kun olette noin sinnikkäitä vuodesta toiseen. Ja tyhmäähän tuo alkaa olla, pyörittää samoja väitteitä. Teidän pitäisi keksiä jotain uutta.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Miksi Olli taistelet Pyhää Henkeä (Gabriel) vastaan, luuletko että Pyhä Henki (Gabriel) ei tiedä kaikkea?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi Olli taistelet Pyhää Henkeä (Gabriel) vastaan, luuletko että Pyhä Henki (Gabriel) ei tiedä kaikkea?

Tämä on se uusi profeetta. Väärä profeetta. Oikea on Russell Nelson ja apostolit.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Tämä on se uusi profeetta. Väärä profeetta. Oikea on Russell Nelson ja apostolit.

Jeesus sanoi että hän lähettää toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan koska se ei tunne häntä. Tuo Puolustja tietää kaiken.

• santtunen2
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi että hän lähettää toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan koska se ei tunne häntä. Tuo Puolustja tietää kaiken.

Pyhä Henki on Jumala, ei ihminen, kuten profeetat.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Pyhä Henki on Jumala, ei ihminen, kuten profeetat.

6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana.

4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä (yleisnimi) olemassoloon Pyhä Henki (erisnimi). Pyhää Henkeä (erisnimi) ei luotu Sanan kautta vaan hän sai alkunsa pyhän hengen (yleisnimi) voimasta jolla Jumala hänet loi. Jumala Jehova siis antoi elämän kummallekin, sekä Sanalle että Pyhälle Hengelle. Sekä Sana että Pyhä Henki luotiin jumaliksi, ei Jumaliksi.

Toisen (272) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin nykyisen Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).

• Anonyymi kirjoitti:

6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana.

4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä (yleisnimi) olemassoloon Pyhä Henki (erisnimi). Pyhää Henkeä (erisnimi) ei luotu Sanan kautta vaan hän sai alkunsa pyhän hengen (yleisnimi) voimasta jolla Jumala hänet loi. Jumala Jehova siis antoi elämän kummallekin, sekä Sanalle että Pyhälle Hengelle. Sekä Sana että Pyhä Henki luotiin jumaliksi, ei Jumaliksi.

Toisen (272) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin nykyisen Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).

Ihme sekoilua. Pitäs kertoa kans, mistä tuollaiset väitteet tulevat. Ilmeisesti henkimaailmasta, ja tuskin sen valoisalta puolelta.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Ihme sekoilua. Pitäs kertoa kans, mistä tuollaiset väitteet tulevat. Ilmeisesti henkimaailmasta, ja tuskin sen valoisalta puolelta.

Sinä eksytät lähes kaikissa kirjoituksissasi enemmän tai vähemmän. Onko sellainen tuomittavaa? Minun ei tarvitse perua mitään kirjoituksiani.

• santtunen2 kirjoitti:

Tämä on evankeliumin palautus ja täyteys. Se on jo Mormonin Kirjassa. Niin on Jumala itse tehnyt, perustanut kirkkonsa jälleen maan päälle. Tämä on Uskonpuhdistuksen jatko ja täyteys.

Tietysti viholliset ja vastustajat, saatanan johdolla, vastustavat, panettelevat ja vääristelevät kirkon toimintaa, historiaa ja oppia. Niin tehtiin Jeesuksellekin ja alkuseurakunnalle ja kirkolle. Kuten sinäkin vääristelet ja olet tehnyt sitä työksesi vuosikausia. Taidat olla anti mormonien työryhmä, kun olette noin sinnikkäitä vuodesta toiseen. Ja tyhmäähän tuo alkaa olla, pyörittää samoja väitteitä. Teidän pitäisi keksiä jotain uutta.

smithin oppi ei todellakaan ole evankeliumin täyteys vaan sen irvikuva!

MITÄ minä olen vääristellyt ja valehdellut? Et ole koskaan saanut minua valheesta kiinni!

SINÄ esität aina samat väitteet vuodesta toiseen, vaikka on väännetty rautalangasta esim. tuo, että smithin oppi ei mitenkään voi olla evankeliumi!

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä eksytät lähes kaikissa kirjoituksissasi enemmän tai vähemmän. Onko sellainen tuomittavaa? Minun ei tarvitse perua mitään kirjoituksiani.

Jokainen kirkko ja suunta on kaksipiippuinen asia. Toisaalta kehoittaa uskomaan Jumalaan, jopa Jeesukseen, ja tekemään hyvää eikä pahaa. Nämä ovat varmasti oikeita asioita minun mielestä. Uskon ja tiedän sen henkilökohtaisesti. Mutta toisaalta sitten estävät ihmisiä pääsemään totuuteen, oikeaan kirkkoon ja suuntaan.

Ellei se suunta ole ihan oikea. Ihan oikea on olla Jeesuksen opetuslapsi Kristuksen Kirkossa, mormonien pääsuunnassa. Minun mielestä, uskon ja tiedän sen henkilökohtaisesti.

Miten sen voi tietää? Tutkimalla asiaa ja sitten rukoilemalla. Sitten on opittava Jumalan voimalla noudattamaan Jeesuksen Kristuksen Evankeliumia, niin tulee tuntemaan, onko se Jumalasta. Jos ei noudata, menettää senkin tiedon mitä jo oli.

• santtunen2 kirjoitti:

Jokainen kirkko ja suunta on kaksipiippuinen asia. Toisaalta kehoittaa uskomaan Jumalaan, jopa Jeesukseen, ja tekemään hyvää eikä pahaa. Nämä ovat varmasti oikeita asioita minun mielestä. Uskon ja tiedän sen henkilökohtaisesti. Mutta toisaalta sitten estävät ihmisiä pääsemään totuuteen, oikeaan kirkkoon ja suuntaan.

Ellei se suunta ole ihan oikea. Ihan oikea on olla Jeesuksen opetuslapsi Kristuksen Kirkossa, mormonien pääsuunnassa. Minun mielestä, uskon ja tiedän sen henkilökohtaisesti.

Miten sen voi tietää? Tutkimalla asiaa ja sitten rukoilemalla. Sitten on opittava Jumalan voimalla noudattamaan Jeesuksen Kristuksen Evankeliumia, niin tulee tuntemaan, onko se Jumalasta. Jos ei noudata, menettää senkin tiedon mitä jo oli.

Mormonismi ei ole vain kaksipiippuineen vaan monipiippuinen. Mormonismissa ei ksketä tekemään hyvää vaan käsketään hyväksikäyttämään tyttösiä, käsketän harjoittamaan rotusortoa, käsketään keräämään köyhiltä rahaa rikkaan kirkon rikkaille johtajille ja näiden bisneksiin.

Mormonit eivät ole Jeesuksen opetuslapsia vaan hyvin kaukana siitä. Jeesus käski rakastamaan ja auttamaan lähimmäisiä.

Tutkimalla ja rukoilemalla sadat miljoonat ihmiset päätyvä pitämään mormonismia k*setuksena.

smithin oppi on hyvin kaukana kristillisestä evankeliumista. Olli menettää senkin vähän mitä hänellä on ellei pääse smithin lahkosta eroon.

• Höpölöps kirjoitti:

Mormonismi ei ole vain kaksipiippuineen vaan monipiippuinen. Mormonismissa ei ksketä tekemään hyvää vaan käsketään hyväksikäyttämään tyttösiä, käsketän harjoittamaan rotusortoa, käsketään keräämään köyhiltä rahaa rikkaan kirkon rikkaille johtajille ja näiden bisneksiin.

Mormonit eivät ole Jeesuksen opetuslapsia vaan hyvin kaukana siitä. Jeesus käski rakastamaan ja auttamaan lähimmäisiä.

Tutkimalla ja rukoilemalla sadat miljoonat ihmiset päätyvä pitämään mormonismia k*setuksena.

smithin oppi on hyvin kaukana kristillisestä evankeliumista. Olli menettää senkin vähän mitä hänellä on ellei pääse smithin lahkosta eroon.

Jatkuvaa vääristelyä. Ei tuommoisia asioita kirkossa ole.

• santtunen2 kirjoitti:

Jatkuvaa vääristelyä. Ei tuommoisia asioita kirkossa ole.

Kaikki nuo mainitsemani asiat kuuluvat mormonismiin.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Joku on taas ruokaillut samassa pöydässä demonin kanssa.

• Moroni on Tanpereella. 🏭🏭🏭🏢Varma tiato.👷‍♂️

• Hihii!😹👍❤️

• Anonyymi

MAP-kirkon oppi on, että maksa, tottele, ja ole hiljaa. Siksi sillä ei ole väliä onko Mormonin kirjassa mitään totuutta. Tärkeintä on, että ne jotka suostuvat uskomaan maksavat ja tottelevat.

• Oppi on että tutki ja rukoile. Päätä itse täysin vapaasti. Sitten kasteelle jos haluat. Sen jälkeen sinun on noudatettava evankeliumia parhaasi mukaan, muttei se mikään pakko ole. Se vaan tuo pysyvän onnen tässä maailmassa jo, ja sitten tulevassa maailmassa myös.

Se on oikea tapa ihmiselle elää, vaikka maailma hylkää sen. Sen tajuaa kun yrittää parhaansa elää näin, oikein. Ei se olekaan yhtään vaikeaa, vaan iloista ja onnellista vaikeuksista huolimatta, joita jokaisella on.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Oppi on että tutki ja rukoile. Päätä itse täysin vapaasti. Sitten kasteelle jos haluat. Sen jälkeen sinun on noudatettava evankeliumia parhaasi mukaan, muttei se mikään pakko ole. Se vaan tuo pysyvän onnen tässä maailmassa jo, ja sitten tulevassa maailmassa myös.

Se on oikea tapa ihmiselle elää, vaikka maailma hylkää sen. Sen tajuaa kun yrittää parhaansa elää näin, oikein. Ei se olekaan yhtään vaikeaa, vaan iloista ja onnellista vaikeuksista huolimatta, joita jokaisella on.

Se on kyllä totta, että voit kieltäytyä lähtemästä mukaan toimintaan, mutta jäsenien lapset ja jo mukana olevat on peloteltu tottelemaan ja maksamaan. Etenkin herkät ihmiset eivät uskalla vastustaa mormonijohtajia, hehän ovat Jumalan suoraan valtuuttamia ja eivät voi sanoa eikä tehdä mitään väärää.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on kyllä totta, että voit kieltäytyä lähtemästä mukaan toimintaan, mutta jäsenien lapset ja jo mukana olevat on peloteltu tottelemaan ja maksamaan. Etenkin herkät ihmiset eivät uskalla vastustaa mormonijohtajia, hehän ovat Jumalan suoraan valtuuttamia ja eivät voi sanoa eikä tehdä mitään väärää.

Tietysti on sosiaalista painetta joka yhteisössä, mutta kirkolle on ominaista nimenomaan opettaa jokaiselle kädestä pitäen, että pitää rukoilla itse ja kysyä suoraan Jumalalta.

Kirkon jäsenet ovat kysyneet Jumalalta voiko johtoon luottaa. Tutkivat asiaa ja kysyvät. Eivät saisi ottaa asiaa annettuna, eivätkä olla kirkossa vain sosiaalisen paineen takia, vaan vakaumuksesta, koska usko on kasvanut tiedoksi, on todistus asiasta.

Minä sain vastauksen, että voin jättää kirkosta huolehtimisen Jumalalle, Jeesukselle. Hän pitää siitä huolta. Minä pidän huolta omasta vaelluksestani ja tehtävistäni kirkossa. Vanhinten koorumin 1. neuvonantaja, historia-asiantuntija, sukututkimustyön johtaja. Porin seurakunnassa. Lisäksi jokainen tekee lähetystyötä.

Lisäksi kirjoittelen nettiin ja kotisivuille filosofina omana harrastuksena tietokirjailijana, filosofisena kirjailijana. Politiikasta, uskonnosta, tieteestä. Erityisesti kosmologiasta. Osallistun omalla tavallani. Vihreiden perustajajäsenenä, rähmällään olleen suomettumisen vastustamisen veteraanina, psykologina, filosofina, poliitikkona, intellektuellina, kirkon jäsenenä. Ja jokaisella on ihmissuhteensa ja perhe- ja sukusuhteensa.

Jokaisella on oma paikkansa maailmassa. Osa siitä on määrätty jo ennen syntymää taivaassa. Kun olemme meidän kirkossa, olemme siltä osin aivan varmasti oikeassa paikassa. Höpö on tietämätön, asenteellinen huutelija ulkopuolella Jumalan Valtakuntaa.

• santtunen2 kirjoitti:

Oppi on että tutki ja rukoile. Päätä itse täysin vapaasti. Sitten kasteelle jos haluat. Sen jälkeen sinun on noudatettava evankeliumia parhaasi mukaan, muttei se mikään pakko ole. Se vaan tuo pysyvän onnen tässä maailmassa jo, ja sitten tulevassa maailmassa myös.

Pysyvän onnen? Narsistisille hyväksikäyttäjille ehkä, mutta ei niille pakkomoninaiduille tyttösille eikä kuohituille nuorukaisille. Ei myöskään auttamatta jätetyille lähimmäisille.

• santtunen2 kirjoitti:

Tietysti on sosiaalista painetta joka yhteisössä, mutta kirkolle on ominaista nimenomaan opettaa jokaiselle kädestä pitäen, että pitää rukoilla itse ja kysyä suoraan Jumalalta.

Kirkon jäsenet ovat kysyneet Jumalalta voiko johtoon luottaa. Tutkivat asiaa ja kysyvät. Eivät saisi ottaa asiaa annettuna, eivätkä olla kirkossa vain sosiaalisen paineen takia, vaan vakaumuksesta, koska usko on kasvanut tiedoksi, on todistus asiasta.

Minä sain vastauksen, että voin jättää kirkosta huolehtimisen Jumalalle, Jeesukselle. Hän pitää siitä huolta. Minä pidän huolta omasta vaelluksestani ja tehtävistäni kirkossa. Vanhinten koorumin 1. neuvonantaja, historia-asiantuntija, sukututkimustyön johtaja. Porin seurakunnassa. Lisäksi jokainen tekee lähetystyötä.

Lisäksi kirjoittelen nettiin ja kotisivuille filosofina omana harrastuksena tietokirjailijana, filosofisena kirjailijana. Politiikasta, uskonnosta, tieteestä. Erityisesti kosmologiasta. Osallistun omalla tavallani. Vihreiden perustajajäsenenä, rähmällään olleen suomettumisen vastustamisen veteraanina, psykologina, filosofina, poliitikkona, intellektuellina, kirkon jäsenenä. Ja jokaisella on ihmissuhteensa ja perhe- ja sukusuhteensa.

Jokaisella on oma paikkansa maailmassa. Osa siitä on määrätty jo ennen syntymää taivaassa. Kun olemme meidän kirkossa, olemme siltä osin aivan varmasti oikeassa paikassa. Höpö on tietämätön, asenteellinen huutelija ulkopuolella Jumalan Valtakuntaa.

Mormonismissa on opetettu muistakin jäsenistä kuin kädestä pitäen.

Kirkon jäsenet ovat suggeroineet itsensä uskomaan epäinhimilliseen mormonijumalaan. Olli kutsuu sitä itsesuggestiota rukoiluksi.

Kun tuo itsesuggestio on kasvanut "tiedoksi" eli normaalikielellä sanottuna luuloksi ja uskoksi silloin ollaan vaarallisilla vesillä.

Olli sai vastauksen, ett voi jättää kirkosta ja itsestään huolehtimisen kirkon johdolle, jolloin Olli on höynäytetty maksamaan kymmenyksen tuloistaan kirkon johtajille ja heidän bisneksiinsä. Olli suuttuu, jos häneltä tiedustellaan, että tietääkö hän mitä kirkko tekee hänen hänen antamillaan rahoilla. Nehän menevät Jumalan valtakunnan (suomeksi kirkon johtajien) hyväksi!

Historia-asiantuntijana? Siinä sinulla on valtavia aukkoja! Sinähän mm. kieltäydyt lukemasta mormonihistorioitsijoiden kirjoittamaa kirjaa Mormon Enigma; Emma Hale Smith. Muutenkin tietosi mormonismin historiasta ovat sangan hatarat.

> Erityisesti kosmologiasta.

Heh! Sivuttaisliikepunasiirtymäsekoilusi, 4D laajentumisen estäjänä,...

> Höpö on tietämätön, asenteellinen huutelija ulkopuolella Jumalan Valtakuntaa.

Miten voin olla ulkopuolella Jumalan valtakuntaa, kun Raamatussakin sanotaan: "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Ollille Jumalan valtakunta on ulkoinen smithin oppi kaikkine kauheuksineen ja itsekkyyksineen.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Haluatko sinä Olli että MAP-kirkon jäsenet seuraavat noiden kahden nefiläisen sotapäällikön eksytystä (että Joseph Smithille ilmestyi Mormonin poika Moroni vuodesta 1823 alkaen), jotka olivat vastuussa viiden muun sotapäällikön kanssa 130000:n joukkoineen muiden nefiläisten (490000:tta) eksyttämisessä sotaan lamanilaisia (2 milj.) vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko sinä Olli että MAP-kirkon jäsenet seuraavat noiden kahden nefiläisen sotapäällikön eksytystä (että Joseph Smithille ilmestyi Mormonin poika Moroni vuodesta 1823 alkaen), jotka olivat vastuussa viiden muun sotapäällikön kanssa 130000:n joukkoineen muiden nefiläisten (490000:tta) eksyttämisessä sotaan lamanilaisia (2 milj.) vastaan.

Haluatko sinä Olli myös että pakanat seuraisivat tuota kahden nefiläisen sotapäällikön eksytystä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko sinä Olli myös että pakanat seuraisivat tuota kahden nefiläisen sotapäällikön eksytystä?

Jeesus ennusti noista seitsemästä sotapäälliköstä 130000:n joukkoineen. 2 Nefi 27 jae 32 Mutta katso, neljäs sukupolvi tästä sukupolvesta lukien minua murehduttaa, sillä sen saattaa vangikseen itse hän, joka kahlehtii tuon kadotuksen lapsen...

• Anonyymi

Mormonien mukaan maailmassa vaeltelee kolme nefiläistä jotka eivät koskaan kuole. Eräs mormoni sanoi läheiselle henkilölleni, että oli tavannut yhden heistä. Lieneekö totta?

• Anonyymi

3 Nefi 28 luku 25 jae. Katso, minä aioin kirjoittaa niiden nimet,jotka eivär milloinkaan maistaisi kuolemaa, mutta Herra kielsi sen; sen tähden minä en niitä kirjoita, sillä ne salataan maailmalta.

• Kyllä heitä voi tavata, siitä on lukuisia tarinoita kirkon jäsenillä. Jumalan salaisuudet vaan ovat sellaisia, ettei niitä kerrota maailmalle. Yksi tällainen on myös Jeesuksen vaimoasia. Ja Äiti-Jumala.

Se on kuitenkin laitettu kaanoniin, että apostoli Johannes elää, ja kolme nefiläistä opetuslasta. Heidät on muutettu, he ovat kuin enkeleitä. Mutta nykyisten apostolien yhteydet heidän kansaan on salaisuus. Samoin tapaamiset Jeesuksen kanssa. Myöskään jäsenet eivät näistä yleensä kerro, monenlaisista hengellisistä kokemuksista kyllä.

Johannes oli mukana vihkimässä Joseph Smithin ja Oliver Cowderyn Melkisedekin pappeuteen. Tämän tapahtuman tarkkaa aikaa ja paikkaa ei kerrota. Vain että se on tapahtunut.

• santtunen2 kirjoitti:

Kyllä heitä voi tavata, siitä on lukuisia tarinoita kirkon jäsenillä. Jumalan salaisuudet vaan ovat sellaisia, ettei niitä kerrota maailmalle. Yksi tällainen on myös Jeesuksen vaimoasia. Ja Äiti-Jumala.

Se on kuitenkin laitettu kaanoniin, että apostoli Johannes elää, ja kolme nefiläistä opetuslasta. Heidät on muutettu, he ovat kuin enkeleitä. Mutta nykyisten apostolien yhteydet heidän kansaan on salaisuus. Samoin tapaamiset Jeesuksen kanssa. Myöskään jäsenet eivät näistä yleensä kerro, monenlaisista hengellisistä kokemuksista kyllä.

Johannes oli mukana vihkimässä Joseph Smithin ja Oliver Cowderyn Melkisedekin pappeuteen. Tämän tapahtuman tarkkaa aikaa ja paikkaa ei kerrota. Vain että se on tapahtunut.

Joo, ja Lumikki ja seitsemän hyypiötä elävät myös. Taitavat asustella Ankkalinnassa.

• Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

Kyllä heitä voi tavata, siitä on lukuisia tarinoita kirkon jäsenillä. Jumalan salaisuudet vaan ovat sellaisia, ettei niitä kerrota maailmalle. Yksi tällainen on myös Jeesuksen vaimoasia. Ja Äiti-Jumala.

Jotta teitä (pakanat) ei eksytettäisi. Jumalalla eli Jehovalla (ei Sana eli Jeesus) ei ole vaimoa sen enempää kuin Jeesuksellakaan. Kaikki paljastetaan, Johannes on haudassa odottamassa ylösnousua kuten muutkin kuolleet. Kolme nefiläistä opetuslasta ovat myös jo kuolleet ajat sitten ja odottavat ylösnousemusta.

149 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli enkeli Jofiel eli Jophiel (Creative Power), joka syntyi myöhemmin Daniel-nimisenä Raamatun Danielin kirjan päähenkilönä ja sitä myöhemmin Jeesuksen opetuslapsi Johanneksena. Jofiel syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotta teitä (pakanat) ei eksytettäisi. Jumalalla eli Jehovalla (ei Sana eli Jeesus) ei ole vaimoa sen enempää kuin Jeesuksellakaan. Kaikki paljastetaan, Johannes on haudassa odottamassa ylösnousua kuten muutkin kuolleet. Kolme nefiläistä opetuslasta ovat myös jo kuolleet ajat sitten ja odottavat ylösnousemusta.

149 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli enkeli Jofiel eli Jophiel (Creative Power), joka syntyi myöhemmin Daniel-nimisenä Raamatun Danielin kirjan päähenkilönä ja sitä myöhemmin Jeesuksen opetuslapsi Johanneksena. Jofiel syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä.

Ota nyt ne lääkkeesi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota nyt ne lääkkeesi!

Jumalaton ei kestä vanhurskasten seurakunnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä juuri se lääkitys voisi auttaa sinua kestämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä juuri se lääkitys voisi auttaa sinua kestämään.

Tervetuloa MAP-kirkkoon sunnuntaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tervetuloa MAP-kirkkoon sunnuntaisin.

Uskonto on pikemminkin huumetta kuin lääkettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonto on pikemminkin huumetta kuin lääkettä.

Huumetta se on niille jotka antautuvat ihmisten oppeihin eivätkä anna sijaa Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoituksille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumetta se on niille jotka antautuvat ihmisten oppeihin eivätkä anna sijaa Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoituksille.

Huumetta sille, joka on niin pöpi, että luulee olevansa Pyhä Henki...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumetta niille, jotka luulevat että Pyhällä Hengellä (Gabriel) ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin nykyisen Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin nykyisen Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).

MOT

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4504
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3635
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2397
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2101
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1994
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1668
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1487
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe